Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 7:08 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:30 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 3:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Misschien kijk ik niet goed maar ik kan het niet vinden, al begrijp ik best wie er bedoeld wordt. Aan de andere kant... als die tourmanager genoeg plaatsen kan vastleggen zou het kunnen. Of zijn ze daar in Veendam slimmer dan elders?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 7:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
magnum schreef:
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op http://www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Op de marktplaats van Chapiteau.de staan wel twee advertenties van een persoon die tourmanagementdiensten aanbiedt. Maar er wordt nergens een plaatsnaam genoemd. Iets te suggestieve forumpost van iemand die concurrentie vreest???

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 9:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ron_Mikkenie schreef:
magnum schreef:
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op http://www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Op de marktplaats van Chapiteau.de staan wel twee advertenties van een persoon die tourmanagementdiensten aanbiedt. Maar er wordt nergens een plaatsnaam genoemd. Iets te suggestieve forumpost van iemand die concurrentie vreest???


Je bent weer te voorbarig Ron. De betreffende persoon heeft mij al 5x gebeld nadat ik mij uitgegeven had voor een Duits circus. Maar je zult met hen wel goed overweg kunnen gezien je antwoord. Dat maakt me ook niet uit maar het doet niets af aan de betreffende forumpost. Met concurrentie heeft het niets te maken maar het is niet eerlijk tegenover de circussen die ze nu onder hun hoede hebben. Die wisten tot vandaag van niets.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Deze mensen gaat het niet meer om goede tournees te maken maar om zoveel mogelijk vergunningen te verkopen aan circussen egaal waar ze spelen. Waar zijn we dan mee bezig een goede tourneemanager houd 1 circus op de weg waar die het al druk genoeg mee heeft. Dit word koehandel zo. Geloof dat ik ook maar vergunningen ga aanvragen en ze door ga verkopen goede handel blijkt wel.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do apr 23, 2009 10:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
magnum schreef:
Je bent weer te voorbarig Ron. De betreffende persoon heeft mij al 5x gebeld nadat ik mij uitgegeven had voor een Duits circus. Maar je zult met hen wel goed overweg kunnen gezien je antwoord. Dat maakt me ook niet uit maar het doet niets af aan de betreffende forumpost. Met concurrentie heeft het niets te maken maar het is niet eerlijk tegenover de circussen die ze nu onder hun hoede hebben. Die wisten tot vandaag van niets.


Magnum, ik was dus niet te voorbarig: In de advertentie wordt géén naam genoemd. Dat jij gereageerd hebt door je uit te geven als een Duits circus en je daarna door de bekende mensen uit Veendam (5x) bent gebeld dat is informatie die je pas achteraf verstrekt. Gaarne dus vooraf volledig zijn of helemaal niets schrijven.

Ik kan me aansluiten bij de uitspraak van Circus@achterhoek: Het begint er op te lijken om in het wilde weg vergunningen aan te vragen en die dan achteraf aan een circus door te verkopen. Zullen we maar eens vergunningen aan gaan vragen voor het circus dat vorig jaar als aprilgrap werd aangekondigd in dit forum? Een topprogramma dat vergelijkbaar is met het Zwitserse Knie en de producties die Stardust elk jaar in Carré neerzet! Een circus dat elke gemeente graag binnenhaalt. Zeker als we beloven dat de bezoekers van heinde en verre zullen komen en voor of na het circus nog het een en ander zullen besteden bij de lokale middenstand... :wink:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 9:00 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
circus@achterhoek schreef:
Deze mensen gaat het niet meer om goede tournees te maken maar om zoveel mogelijk vergunningen te verkopen aan circussen egaal waar ze spelen. Waar zijn we dan mee bezig een goede tourneemanager houd 1 circus op de weg waar die het al druk genoeg mee heeft. Dit word koehandel zo. Geloof dat ik ook maar vergunningen ga aanvragen en ze door ga verkopen goede handel blijkt wel.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. En Ron.....ik zet niet zomaar iets op het forum. Natuurlijk was dat van te voren gescheckt. En dat er geen naam in de advertentie staat lijkt me wel duidelijk. Het gaat er ook niet om om mensen zwart te maken maar het is precies zoals achterhoek zegt.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 10:57 am 
ach ja zolang ze het rond kunnen krijgen allemaal
misschien is het bij sommige ook bekend dat er dit jaar door deze mensen voor 3 circussen vergunningen zijn aangevraagd
terwijl er maar 2 circussen zijn momenteel
dit betekend dus dat er vergunningen over zijn bij deze mensen
dus lijkt het mij duidelijk waarom ze adverteren

en nogmaals magnum laat je eigen niet zo kennen
maak je liever druk om je eigen circus en om de dingen die de gemeente tilburg helaas over jullie schrijft


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
goeswest schreef:
ach ja zolang ze het rond kunnen krijgen allemaal
misschien is het bij sommige ook bekend dat er dit jaar door deze mensen voor 3 circussen vergunningen zijn aangevraagd
terwijl er maar 2 circussen zijn momenteel
dit betekend dus dat er vergunningen over zijn bij deze mensen
dus lijkt het mij duidelijk waarom ze adverteren

en nogmaals magnum laat je eigen niet zo kennen
maak je liever druk om je eigen circus en om de dingen die de gemeente tilburg helaas over jullie schrijft

Ligt een beetje gevoelig Bas, ik weet het, gezien jouw contacten maar ook jouw stelling van 2 circussen klopt niet. Maar je kunt ook niet alles weten.
Dit punt mag best eens aan de orde komen omdat andere circussen moeilijk aan vergunningen kunnen komen. Er zijn reeds vele plaatsen geblokkeerd door deze mensen. Andere circussen, en niet alleen wij, kunnen dan niet komen, terwijl daar helemaal geen circussen komen. Maken veel kapot.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2009 1:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
goeswest schreef:
ach ja zolang ze het rond kunnen krijgen allemaal
misschien is het bij sommige ook bekend dat er dit jaar door deze mensen voor 3 circussen vergunningen zijn aangevraagd
terwijl er maar 2 circussen zijn momenteel
dit betekend dus dat er vergunningen over zijn bij deze mensen
dus lijkt het mij duidelijk waarom ze adverteren

en nogmaals magnum laat je eigen niet zo kennen
maak je liever druk om je eigen circus en om de dingen die de gemeente tilburg helaas over jullie schrijft

En wat Tilburg betreft......dat is ook nog een erfenis van diezelfde tourmanager.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 6:22 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
magnum schreef:
goeswest schreef:
ach ja zolang ze het rond kunnen krijgen allemaal
misschien is het bij sommige ook bekend dat er dit jaar door deze mensen voor 3 circussen vergunningen zijn aangevraagd
terwijl er maar 2 circussen zijn momenteel
dit betekend dus dat er vergunningen over zijn bij deze mensen
dus lijkt het mij duidelijk waarom ze adverteren

en nogmaals magnum laat je eigen niet zo kennen
maak je liever druk om je eigen circus en om de dingen die de gemeente tilburg helaas over jullie schrijft

Ligt een beetje gevoelig Bas, ik weet het, gezien jouw contacten maar ook jouw stelling van 2 circussen klopt niet. Maar je kunt ook niet alles weten.
Dit punt mag best eens aan de orde komen omdat andere circussen moeilijk aan vergunningen kunnen komen. Er zijn reeds vele plaatsen geblokkeerd door deze mensen. Andere circussen, en niet alleen wij, kunnen dan niet komen, terwijl daar helemaal geen circussen komen. Maken veel kapot.

Ook de tournee van circus Universo wordt door de betreffende tourneemanager uit Veendam verzorgt. Zie o.a. de site van de gemeente Schouwen-Duiveland.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 7:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Schouwen-Duiveland windt er geen doekjes om. Circus Universo, standplaats Veendam.

Hopelijk zijn circusvrienden in Nederland wél welkom om foto's te maken van de buitenkant van idt circus en de dieren in de staltenten. Op meerdere plaatsen in België zijn leden van de Club van Circusvrienden Nederland door directie en medewerkers van dit circus onder bedreiging van het terrein en uit de straat verwijderd.

Om de geruchten over verzwakte paarden te ontkrachten zal de Algemene Inspectiedienst van het Ministerie van LNV controles uitvoeren bij dit circus zodra het in Nederland is. Hopelijk is hun ambtenaar wél welkom op het terrein.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 7:55 pm 
magnum schreef:
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op http://www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Met NOG meer circussen wordt gesuggereerd dat er al heel veel circussen in Nederland zijn. Ik vind dat dit niet waar is. Zoveel zijn er niet. In vergelijking met Duitsland is het hier qua circussen uitgestorven!

En voor circusvrienden kunnen er toch nooit genoeg circussen in ons land zijn?

Misschien vinden mensen het ook juist weleens tijd worden om eindelijk weer eens een ander circus in hun woonplaats te kunnen zien dan elk jaar opnieuw hetzelfde nauwelijks veranderende Renz Berlin.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 8:16 pm 
sammy schreef:
magnum schreef:
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op http://www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Met NOG meer circussen wordt gesuggereerd dat er al heel veel circussen in Nederland zijn. Ik vind dat dit niet waar is. Zoveel zijn er niet. In vergelijking met Duitsland is het hier qua circussen uitgestorven!

En voor circusvrienden kunnen er toch nooit genoeg circussen in ons land zijn?

Misschien vinden mensen het ook juist weleens tijd worden om eindelijk weer eens een ander circus in hun woonplaats te kunnen zien dan elk jaar opnieuw hetzelfde nauwelijks veranderende Renz Berlin.

het circus renz berlin is best groote deel verandert zij heb een zelfs meer paarde er bij
zoon 6 nieuwe goei nummers en zij gaan ook nog eens zeer goed met hun dieren om
wat ik laatste in haaren zag en met kerst haden zij ook heel feel nieuwe artiesten wie er nog niet is ge weest zal ik zeg deze show van renz berlin mag je dit jaar echet niet mis een


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 8:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als jouw enige referentie het "steeds weer terugkomende en niet veranderde Renz-Berlin" is dan heb je uit het oogpunt van de bezoeker gelijk.

In Nederland reizen ongeveer 15 circussen op ruim 16 miljoen inwoners. Duitsland is 5 maal zo groot als Nederland. Dan zou er plaats zijn voor 5 x 15 dus zo'n 75 circussen. Er zijn er echter minstens 300. Er circuleren zelfs nog hogere getallen. Met als gevolg dat zeker 225 circcussen het financieel zeer moeilijk hebben. Ik zie rond de kerst nog steeds een man met een pony en een bokje in de Adelbertstrasse in Aken zitten met een collecteschaal om het circus de winter door te helpen. Is dat waar we op zitten te wachten?

Voor de circusvriend kunnen er inderdaad niet genoeg circussen zijn. Maar bedenk dat je met alle leden van de Club van Circusvrienden zelfs een middelgrote tent slechts éénmaal - en dan zelfs nog maar gedeeltelijk - kunt vullen. Dat is dus één goed bezochte voorstelling op een seizoen dat minstens 200 voorstellingen heeft! Voor de overige 199 voorstellingen moet er ook voldoende publiek zijn.

Als je in een plaats woont waar alleen nog maar steeds hetzelfde circus komt dan kun je zelf de andere circussen benaderen met de vraag of zij ook eens naar je stad willen komen. Je kunt ook het gemeentebestuur informeren over het feit dat er nog meer circussen zijn dan dat ene dat al zo vaak is geweest. Al kan ik me voorstellen dat sommige plaatsen te klein zijn voor een grote zaak als Herman Renz die elk jaar met een nieuw programma komt. In dat laatste geval zul je als circusvriend toch even je dorpje moeten verlaten om eens een ander (lees: groter) circus te zien...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.