Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 1:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 9:13 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
sammy schreef:
magnum schreef:
Een tournee-manager uit Veendam adverteert momenteel op http://www.chapiteau.de met de aanbieding om de complete tournee voor Duitse circussen in Nederland te verzorgen. Dus mogelijk nog meer circussen in Nederland. Voor sommige mensen is de beker nooit vol!


Met NOG meer circussen wordt gesuggereerd dat er al heel veel circussen in Nederland zijn. Ik vind dat dit niet waar is. Zoveel zijn er niet. In vergelijking met Duitsland is het hier qua circussen uitgestorven!

En voor circusvrienden kunnen er toch nooit genoeg circussen in ons land zijn?

Misschien vinden mensen het ook juist weleens tijd worden om eindelijk weer eens een ander circus in hun woonplaats te kunnen zien dan elk jaar opnieuw hetzelfde nauwelijks veranderende Renz Berlin.


Er zijn hier in Nederland al heel veel circussen als er nog meer bijkomen blijft er geen vergunning meer over om een goede tournee te maken ik ben het hier absoluut niet mee eens.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Als ik zo de verhalen lees over Renz berlin dan kan ik een ding constateren de forumleden bezoeken niet vaak Renz Berlin.
Het kerstcircus kwam met zeven nieuwe nummers o.a. van de de Hongaarse fam Richter en het echtpaar Youri en Sylvia uit Rusland.
Natuurlijk blijven de dierennummers met olifanten paarden en kamelen terugkomen gelukkig wel dieren in eigen bezit is het mooiste wat er is Albert Althoff droomt er nog steeds van en het zou een goede zaak zijn als Herman Renz ook zijn eigen dieren nummers weer had en het kan best zie het grote succes van Charles Knie in Duitsland.
in het programma van 2009 zijn zes nieuwe nummers te zien van de paarden groep Khadikov en van de Hongaarse fam Jose met andere woorden 13 nieuwe nummers in nog geen half jaar tijd.
Dus variatie genoeg de fam Renz weet ook dat je geregeld met iets nieuws moet komen.
Gelukkig heeft het publiek dat goed in de gaten want tot nog toe worden de voorstellingen zeer goed bezocht.
Wat de vergunningen betreft ik heb het idee dat de fam. uit Veendam het alleen gaat om zo veel mogelijk circussen naar Nederland te halen om daar zoveel mogelijk aan te verdienen ik betwijfel of circus Belly Wien en Solero hier erg gelukkig mee zijn.
Ik denk dat er genoeg variatie in Nederland is om iedereen aan zijn trekken te laten komen het enigste waar misschien nog behoefte aan is grote circussen uit het buitenland zoals Krone, Arena en Roncalli maar ik denk dat F.Banning zich wel tweemaal bedenkt voordat hij weer een groot circus naar Nederland haalt want een succes werd het niet allen Levade werd een redelijk succes.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 10:30 pm 
of belly en solero er blij mee zijn weet ik niet
maar het gaat toch niet echt slecht met beide circussen als je ziet wat ze de afgelopen jaren hebben geinvesteerd


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je kunt mij niet wijsmaken dat je de belangen van 3 of meer circussen goed kan behartigen aan een of twee heb je de handen meer dan vol.
En als je dan vergunnigen aanvraagt terwijl in die plaatsen dan geen circus komt dan ben je in mijn ogen niet goed bezig ik kan me voorstellen dat een gemeente dan zegt bekijk het maar.
Natuurlijk hebben Belly Wien en Solero gelukkig de laatste jaren goed gedraaid maar of ze op nog meer concurentie zitten te wachten betwijfel ik sterk.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 11:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
goeswest schreef:
of belly en solero er blij mee zijn weet ik niet
maar het gaat toch niet echt slecht met beide circussen als je ziet wat ze de afgelopen jaren hebben geinvesteerd

Het gaat ook niet zo slecht maar het gaat er om wat er achter hun ruggen om allemaal gebeurd. Ze worden bedonderd maar dat zal binnenkort wel duidelijk worden. En zoals ik al zei, jij weet lang niet alles. En voor iedereen weer over mij heen valt met een verhaal over concurrentie etc.....ik heb met beide circussen goede contacten en wens hen natuurlijk alle succes toe.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 7:52 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zonder Magnum "af te vallen" omdat ik over concurrentie schrijf: Feit is het dat elk circus dat extra naar Nederland komt de spoeling alleen maar dunner maakt. Enerzijds omdat we nu eenmaal een redelijk vast aantal inwoners hebben. Het aantal bezoekers zal zich dus verdelen over meer circussen. Dat betekent minder bezoekers per circus. Anderzijds omdat we nu eenmaal ongeveer 440 gemeenten hebben met een vast aantal stads en dorpskernen. Dit houdt in dat er slechts een "beperkt" aantal speelvergunningen valt "uit te delen".

In dat laatste geval is het sneu voor de hele circusbranche, en het publiek, als een gemeente een vergunning verleent aan een "circusmakelaar" en er vervolgens géén circus komt opdagen omdat de circusmakelaar geen circus heeft gevonden om aan die speelvergunning te koppelen. Dan had een van de reeds in Nederland echt aanwezige circussen best op die plek kunnen staan. Maar ja, er wordt soms maar éénmaal een vergunning verstrekt voor een dorps of stadskern.

Verder is er niets op tegen als een circus meermalen achter elkaar dezelfde stad bezoekt. Het circus kan dan een band opbouwen met het publiek. Uiteraard gaat dat alleen goed als je ook met een (grotendeels) gewijzigd porgramma komt. Anders voelt het publiek zich bedrogen en blijft het massaal weg. Zolang dit laatste niet gebeurd is er niets aan de hand. Dat kan Magnum ook beamen vanuit Circus Renz-Berlin. Andere circussen doen dit toch ook: Herman Renz komt elk jaar in Den Haag, Amsterdam, Helmond, Eindhoven en nog een hele reeks steden. De tournee van het Zwitserse Knie lijkt in dat opzicht zelfs op het spreekwoordelijke Zwitserse horloge: elk jaar dezelfde tournee... en staat Magic-Circus ook niet altijd rond dezelfde tijd op hetzelfde plein in Amsterdam? Elke Amsterdammer ziet het circus al aankomen. Ze staan nu in ... en dus volgende week bij ons in de wijk...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ron_Mikkenie schreef:
Zonder Magnum "af te vallen" omdat ik over concurrentie schrijf: Feit is het dat elk circus dat extra naar Nederland komt de spoeling alleen maar dunner maakt. Enerzijds omdat we nu eenmaal een redelijk vast aantal inwoners hebben. Het aantal bezoekers zal zich dus verdelen over meer circussen. Dat betekent minder bezoekers per circus. Anderzijds omdat we nu eenmaal ongeveer 440 gemeenten hebben met een vast aantal stads en dorpskernen. Dit houdt in dat er slechts een "beperkt" aantal speelvergunningen valt "uit te delen".

In dat laatste geval is het sneu voor de hele circusbranche, en het publiek, als een gemeente een vergunning verleent aan een "circusmakelaar" en er vervolgens géén circus komt opdagen omdat de circusmakelaar geen circus heeft gevonden om aan die speelvergunning te koppelen. Dan had een van de reeds in Nederland echt aanwezige circussen best op die plek kunnen staan. Maar ja, er wordt soms maar éénmaal een vergunning verstrekt voor een dorps of stadskern.

Verder is er niets op tegen als een circus meermalen achter elkaar dezelfde stad bezoekt. Het circus kan dan een band opbouwen met het publiek. Uiteraard gaat dat alleen goed als je ook met een (grotendeels) gewijzigd porgramma komt. Anders voelt het publiek zich bedrogen en blijft het massaal weg. Zolang dit laatste niet gebeurd is er niets aan de hand. Dat kan Magnum ook beamen vanuit Circus Renz-Berlin. Andere circussen doen dit toch ook: Herman Renz komt elk jaar in Den Haag, Amsterdam, Helmond, Eindhoven en nog een hele reeks steden. De tournee van het Zwitserse Knie lijkt in dat opzicht zelfs op het spreekwoordelijke Zwitserse horloge: elk jaar dezelfde tournee... en staat Magic-Circus ook niet altijd rond dezelfde tijd op hetzelfde plein in Amsterdam? Elke Amsterdammer ziet het circus al aankomen. Ze staan nu in ... en dus volgende week bij ons in de wijk...


Een voorbeeld......het circusterrein in Burgh-Haamstede wordt door de betreffende manager voor een maand gehuurd tbv Belly Wien. Andere circussen hebben echter vergunning om daar te spelen in die periode maar kunnen niet terecht. Belly wien gaat zowiezo niet naar Zeeland dus zal Universo daar ongetwijfeld de plaats innemen van Belly Wien. Weer een terrein dat dus geblokkeerd wordt voor andere circussen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 3:32 pm 
jaja jan zo ken je wel bezig blijven
maar jij weet waarschijnlijk net zo goed dat dit een prive terein is
en dat die mensen goede contacten hebben met de eigenaar
in het verleden heeft renz berlin daar vaak genoeg gestaan
maar ja jullie hebben deze weg gekozen
dus kan je af en toe wel wat tegenwerking verwachten van deze mensen


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 4:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het is simpel zat... als tourmanagers hun afspraken ten aanzien van gemeenten en terreineigenaars goed nakomen, en de betreffende circussen de boel netjes achterlaten, zullen de gemeenten/terreineigenaars geneigd zijn bij volgende gelegenheden ook zaken met hun te blijven doen.
En andersom geldt hetzelfde. Met slechte ervaringen kiest de gemeente voor een ander circus.
En zo zullen circussen die niet tevreden zijn over hun tourmanager voor een ander kiezen. Zo werkt dat.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: di apr 28, 2009 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
goeswest schreef:
jaja jan zo ken je wel bezig blijven
maar jij weet waarschijnlijk net zo goed dat dit een prive terein is
en dat die mensen goede contacten hebben met de eigenaar
in het verleden heeft renz berlin daar vaak genoeg gestaan
maar ja jullie hebben deze weg gekozen
dus kan je af en toe wel wat tegenwerking verwachten van deze mensen

Het gaat me niet om Renz Berlin maar om circussen in het algemeen. Wij kunnen ook wel zonder Burgh-Haamstede en je weet donders goed waarom voor deze weg is gekozen.
We hebben plaatsen genoeg maar het gaat om het feit hoe deze mensen te werk gaan. Het is inderdaad een circusmakelaar en gelukkig gaan steeds meer mensen dit inzien.
Het is toch ook niet normaal hoe bepaalde circusvrienden worden uitgescholden als ze naar de tournee van een circus vragen.
En tegenwerking (lees concurrentie) is niet erg, daar kan ik wel tegen.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.