Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 7:50 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 1:38 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Vanochtend ontving ik de nieuwe Piste. Daarin een mooie uitval richting Renz Berlin, die op de heetste dag van t jaar met een krakkemikkige vrachtwagen met olifanten helemaal naar de andere kant van t land gaat (inclusief bootreis van Ameland). Net nu er aan alle kanten kritiek komt dat olifanten zich niet happy schijnen te voelen in t circus. Hebben ze zeker Renz Berlin als voorbeeld gebruikt. De oproep voor gemeenteambtenaren om beter te googlen voor ze een circus binnen de stadsgrenzen uitnodigen is natuurlijk tegen dovemansoren. Ik zoek nog een gemeenteambtenaar met verstand van circuszaken, weten jullie er soms eentje? Nee, niet Stam uit Dordrecht, die is met pensioen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 5:47 pm 
he gera
al een tijdje droog tussen de benen of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?
je moet ze noch al hebben de laatste tijd
ik denk persoonlijk dat het niet de keuze is geweest van renz berlin om te gaan rijden in die hitte en dan die afatand maar ja een circus moet nu eenmaal verplaatst worden
en een krakkemikkige vrachtwagen waar baseer jij dat op'?
er is zoals volgens mij al eerder op dit forum gemeld gewoon een slang van de koeling kapot gegaan
dit kan iedereen overkomen
het vervelende is alleen dat het renz berlin net overkwam bij 1 van de drukste pompen van nederland en er daardoor dus snel veel publiek bij was
waardoor het hele verhaal veel erger is geworden dan het eigenlijk was
het circu stond trouwens al aan deze kant van het water hoor en niet meer op ameland

verder wil ik persoonlijk tegen jouw zeggen dat je reacties mij de laatste tijd behoorlijk de strot uitkomen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
De feiten zijn gewoon dat Renz Berlin een contract had met de vervoerder van Ameland genaamd Wagenborg dat deze woensdag de overtocht zou plaats vinden met andere woorden men kon niet anders.
Volgens miin bescheiden mening komt het wel vaker voor dat een circus op warme dagen reist want uiteindelijk moet je soms de andere dag al weer spelen.
Alleen was het jammer dat de truck met oplegger pech kreeg en toen een overijverige agent dacht hier kan ik lekker mee scoren anders had er geen haan naar gekraait.
Maar het meest schandalige is dat de redacteur van circusblad de Piste de geemente,s feitelijk aan raad om Renz Berlin maar geen speelvergunning meer te geven.
Met zulke circusvrienden heb je geenvijanden meer nodig.Ik heb het idee dat er een hetze tegen Renz Berlin wordt gevoerd.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
al een tijdje droog tussen de benen of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Zo, dat is echt een walgelijke opmerking zeg! Ik snap niet waar dat op slaat. Jij vindt het dus normaal dat een olifant echt zo'n 300 km in een vrachtwagen zit? The show must go on, business is business? Een contract van een vervoerder gaat boven dierenwelzijn?
Nee, maakt echt niet uit welk circus het zou zijn, al was het Herman Renz of Althoff, of Magic, als ik het gevoel krijg dat er iets niet klopt moet ik dat echt ff kwijt, en dan wil ik geen seksistische opmerkingen naar mij toegeslingerd krijgen.
Citeer:
of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Ik heb wel eens iets geroepen over vrijkaartjes voor kerstcircussen, maar bij circussen waar ik geen workshops mee doe, sta ik aan de kassa om te betalen. Onlangs nog met de hele familie naar Staatscircus van Moskou geweest en voor iedereen netjes betaald. Zo'n circus heeft het niet zo breed, en ik kan wel tegen een stootje.
Citeer:
verder wil ik persoonlijk tegen jouw zeggen dat je reacties mij de laatste tijd behoorlijk de strot uitkomen

Als je dat dan persoonlijk wil zeggen, hoezo persoonlijk, dan moet je er ook maar even bijhalen welke opmerkingen jij dan precies bedoelt die jou de strot uit komen.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
gera schreef:
Citeer:
al een tijdje droog tussen de benen of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Zo, dat is echt een walgelijke opmerking zeg! Ik snap niet waar dat op slaat. Jij vindt het dus normaal dat een olifant echt zo'n 300 km in een vrachtwagen zit? The show must go on, business is business? Een contract van een vervoerder gaat boven dierenwelzijn?
Nee, maakt echt niet uit welk circus het zou zijn, al was het Herman Renz of Althoff, of Magic, als ik het gevoel krijg dat er iets niet klopt moet ik dat echt ff kwijt, en dan wil ik geen seksistische opmerkingen naar mij toegeslingerd krijgen.
Citeer:
of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Ik heb wel eens iets geroepen over vrijkaartjes voor kerstcircussen, maar bij circussen waar ik geen workshops mee doe, sta ik aan de kassa om te betalen. Onlangs nog met de hele familie naar Staatscircus van Moskou geweest en voor iedereen netjes betaald. Zo'n circus heeft het niet zo breed, en ik kan wel tegen een stootje.

Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk. Circus Renz Berlin is momenteel een van de meest bezochte circussen van Nederland en dat steekt natuurlijk vele nationale circusvrienden, waarvan er steeds minder welkom zijn in bepaalde circussen. En helaas ontvang ik zelf de piste niet maar als daarin gemeenten worden verzocht geen vergunning meer te verstrekken aan Renz Berlin, dan hebben ze (redactie Piste) een groot probleem. Ik zal nog even wachten tot ik het zelf gelezen heb voor ik een reactie geef.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
magnum schreef:
gera schreef:
Citeer:
al een tijdje droog tussen de benen of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Zo, dat is echt een walgelijke opmerking zeg! Ik snap niet waar dat op slaat. Jij vindt het dus normaal dat een olifant echt zo'n 300 km in een vrachtwagen zit? The show must go on, business is business? Een contract van een vervoerder gaat boven dierenwelzijn?
Nee, maakt echt niet uit welk circus het zou zijn, al was het Herman Renz of Althoff, of Magic, als ik het gevoel krijg dat er iets niet klopt moet ik dat echt ff kwijt, en dan wil ik geen seksistische opmerkingen naar mij toegeslingerd krijgen.
Citeer:
of krijg je te weinig vrij kaartjes van renz berlin?

Ik heb wel eens iets geroepen over vrijkaartjes voor kerstcircussen, maar bij circussen waar ik geen workshops mee doe, sta ik aan de kassa om te betalen. Onlangs nog met de hele familie naar Staatscircus van Moskou geweest en voor iedereen netjes betaald. Zo'n circus heeft het niet zo breed, en ik kan wel tegen een stootje.

Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk. Circus Renz Berlin is momenteel een van de meest bezochte circussen van Nederland en dat steekt natuurlijk vele nationale circusvrienden, waarvan er steeds minder welkom zijn in bepaalde circussen. En helaas ontvang ik zelf de piste niet maar als daarin gemeenten worden verzocht geen vergunning meer te verstrekken aan Renz Berlin, dan hebben ze (redactie Piste) een groot probleem. Ik zal nog even wachten tot ik het zelf gelezen heb voor ik een reactie geef.

Ik heb het inmiddels gelezen en meneer Hofmeester mag natuurlijk zijn mening geven maar dit is absurd wat hij schrijft. Zal wel een kopstuk zijn in de PVV en alle buitenlanders eruit willen hebben. Ik ben zelf lid van de directie en zo Nederlands als het maar kan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Ik heb het idee dat er een hetze tegen Renz Berlin wordt gevoerd.

Beste Joop, ik voer een hetze tegen ieder circus dat op een slordige manier met de dieren omgaat. Jij en Goeswest zijn dan fanatieke aanhangers van Renz Berlin en zien de waarheid misschien niet zo scherp, denken dat het meteen een aanval is op een circus omdat het een bepaald circus is. Een agent die opkomt voor dieren is dan meteen "overijverig".
De redacteur van de Piste viel erover dat in dit geval er voor gekozen was om enorme afstanden te overbruggen van speellplaats naar speelplaats. Een half uur of een uurtje rijden naar de volgende plaats is nog tot daar aan toe, maar dit was echt een giga-eind overbruggen. En dat is een keus die je al weken van tevoren maakt terwijl je weet dat je zoveel dieren te vervoeren hebt.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het artikel betreft een column op pagina 2., waarin Arthur Hofmeester hardop nadenkt over bovenstaand geval.

Iets te hardop als je 't mij vraagt...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:49 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Dat het ene circus meer of minder bezoekers krijgt dan het andere zou geen enkele circusfan moeten steken. Het zou mooi zijn als het met alle circussen in Nederland een beetje beter ging. Die haat en nijd die hier verondersteld wordt, past eigenlijk helemaal niet bij de circuswereld. Laten we dat maar over aan de voetballers, die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik denk ook dat alle circusliefhebbers er geen seconde van wakker zullen liggen welke circussen wel of geen goed bezoek krijgen. Dat is misschien meer circusdirectiepraat. Jaloersheid is een emotie waar echt niemand wat aan heeft. Jullie missen de point.
Slecht nieuws over circussen en circusdieren is het slechtste wat circussen kan overkomen, en meestal zorgen de circussen zelf wel voor het slechte nieuws. In dit geval was dat dus Renz Berlin, die in de tientallen jaren dat dit circus in Nederland rondreist gewoon hoort bij de circussen van dit land. Mensen zien het verschil niet tussen het een of het andere circus, maar als er een circus zorgt voor commotie in de krant, net juist dat er een discussie op gang komt over of olifanten zich nog wel happy voelen in een circus, dan is dat echt niet slim, ook al zou de circusdirectie "er niks aan kunnen doen". Je zou er kritisch naar moeten kijken en moeten bedenken wat je in t vervolg moet doen, om dit soort situaties te vermijden. Dan ben je beter bezig als te oh-en over vocht tussen de benen, hetzes, praten over politiek en discriminatie enz. Als je dat niet kunt bedenken dan ben je een dombo!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Sorry Gera als je op een eiland staat en je moet naar een andere plaats je ben gedwongen om je aan het contract met de vervoerder te houden.
Dat kun je wel weken van te voren boeken maar je weet op de boekingsdatum niet welk weer je die dag zal krijgen met andere woorden als de olifanten op de pier van Holwerd hadden gewacht ook in de hitte trouwens had dat je goedkeuring wel gekregen.
Nou dan maar op transport de luiken zover mogelijk open af en toe stoppen voor de verzorging maar als je dan autopech krijgt dan zit je met de gebakkken peren.
Wat mij stoort dat iedereen er een verhaal over heeft maar niemand de juiste toedracht weet en dan de oproep van de redacteur van de Piste schandalig voor woorden als hij zo door gaat hebben wij direct geen circus meer over.
Want circussen weten alle mazen in de wet en iedereen overtreedt die wel eens.
Ik draag ieder circus een warm hart toe zie o.a.mijn recencies van diverse circussen maar Renz Berlin heeft toch een apart plakje niks mis mee volgens mij en omdat ik er vaak kom kan er ook goed over oordelen zonder rose bril.Dat de olifanten lol hebben kun je wel zien van de foto,s die ik op Ameland gemaakt heb.
Maar ja dat zullen wel incidenten zijn het is maar net hoe je het wil zien.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 7:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
gera schreef:
Dat het ene circus meer of minder bezoekers krijgt dan het andere zou geen enkele circusfan moeten steken. Het zou mooi zijn als het met alle circussen in Nederland een beetje beter ging. Die haat en nijd die hier verondersteld wordt, past eigenlijk helemaal niet bij de circuswereld. Laten we dat maar over aan de voetballers, die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ik denk ook dat alle circusliefhebbers er geen seconde van wakker zullen liggen welke circussen wel of geen goed bezoek krijgen. Dat is misschien meer circusdirectiepraat. Jaloersheid is een emotie waar echt niemand wat aan heeft. Jullie missen de point.
Slecht nieuws over circussen en circusdieren is het slechtste wat circussen kan overkomen, en meestal zorgen de circussen zelf wel voor het slechte nieuws. In dit geval was dat dus Renz Berlin, die in de tientallen jaren dat dit circus in Nederland rondreist gewoon hoort bij de circussen van dit land. Mensen zien het verschil niet tussen het een of het andere circus, maar als er een circus zorgt voor commotie in de krant, net juist dat er een discussie op gang komt over of olifanten zich nog wel happy voelen in een circus, dan is dat echt niet slim, ook al zou de circusdirectie "er niks aan kunnen doen". Je zou er kritisch naar moeten kijken en moeten bedenken wat je in t vervolg moet doen, om dit soort situaties te vermijden. Dan ben je beter bezig als te oh-en over vocht tussen de benen, hetzes, praten over politiek en discriminatie enz. Als je dat niet kunt bedenken dan ben je een dombo!

Gera hou je lekker bezig met je workshops en de circussen waar je dat verzorgd. Je merkt gewoon de laatste tijd de enorme jaloezie van bepaalde circussen en sommige "circusvrienden" laten zich hiervoor voor het karretje spannen. Gelukkig hoeven wij het niet te hebben van die zgn circusvrienden maar van het publiek dat toch steeds weer in grote getale komt ondanks dat wij vanaf 1990 al in NL reizen.
Een als je niet weet waarom wij van Ameland naar Goes gingen (met een week uitval voor het transport) dan moet je je stilhouden. En als dhr. Hofmeester meeleest......hij is in ieder geval niet welkom. Ook zal ik er alles aan doen om zoveel mogelijk mensen hun abonnement van de Piste op te zeggen. Dan zijn er wel andere, iets objectievere circusbladen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 7:42 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou Joop, het gaat toch helemaal niet om een contract om van of naar Ameland te komen, maar om de keuze of je met je dieren helemaal van de ene kant van t land naar de andere kant van t land reist. Een beetje tourneeplanning zou er zo niet uit moeten zien als je dieren te vervoeren hebt.
Magnum, wat win je ermee als er zoveel mogelijk mensen de Piste opzeggen? Daar wordt geen circusdier beter van. Zorg gewoon dat je met je circus een beetje verantwoorde toer in elkaar zet. Moet je nu de boodschapper aanpakken of de veroorzaker? Zoals het er nu uitziet heeft niemand er van geleerd, en kan het een volgende keer weer voorkomen.
Dat je jaloezie erbij haalt om te vergoeilijken hoe jullie met je olifanten omgaan, dat snap ik echt niet.
Mensen die de Piste opzeggen om zoiets, die waren het toch al van plan. Ben benieuwd welke reden je ervoor gaat aanvoeren.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 8:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
We dwalen een beetje af... volgens mij is iedereen het er over eens dat diertransport in extreme omstandigheden vermeden moet worden. Maar soms kan het niet anders, dan moet er toch gereden worden en dan moet alles op alles gezet worden om de dieren te ontzien. Met kunst en vliegwerk door de vele emmers water is dat uiteindelijk gelukt. Het gebeuren kan een les zijn voor de volgende keer.

Wat nu in de hitte van het debat even vergeten wordt is de tip van de heer Hofmeester aan de gemeenten om een vergunningaanvraag van Renz Berlin kritisch te bekijken. Ik kan mij voorstellen dat dit verkeerd is gevallen bij Renz Berlin.
Los hiervan vind ik het een merkwaardige tip, omdat de gemeenten geen bevoegdheid hebben circussen te weren vanwege dierwelzijn. Dat kan niemand ontgaan zijn :clown

Persoonlijk vind ik dat als de hoofdredacteur van De Piste kritiek heeft op welk circus dan ook, hij eerst even met de directie van het circus moet praten. (maar misschien is dit ook al gebeurd).

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
gera schreef:
Nou Joop, het gaat toch helemaal niet om een contract om van of naar Ameland te komen, maar om de keuze of je met je dieren helemaal van de ene kant van t land naar de andere kant van t land reist. Een beetje tourneeplanning zou er zo niet uit moeten zien als je dieren te vervoeren hebt.
Magnum, wat win je ermee als er zoveel mogelijk mensen de Piste opzeggen? Daar wordt geen circusdier beter van. Zorg gewoon dat je met je circus een beetje verantwoorde toer in elkaar zet. Moet je nu de boodschapper aanpakken of de veroorzaker? Zoals het er nu uitziet heeft niemand er van geleerd, en kan het een volgende keer weer voorkomen.
Dat je jaloezie erbij haalt om te vergoeilijken hoe jullie met je olifanten omgaan, dat snap ik echt niet.
Mensen die de Piste opzeggen om zoiets, die waren het toch al van plan. Ben benieuwd welke reden je ervoor gaat aanvoeren.

Ik voel me niet geroepen om ook maar ergens een reden voor aan te voeren. Ik zeg alleen dat we het hele jaar korte transporten hebben gehad en zullen hebben. In Goes was er echter een combinatie met het 50 jarig bestaan van het plaatselijke jeugdcircus. We hadden daarom een week uitval om het hele transport te regelen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
We dwalen een beetje af... volgens mij is iedereen het er over eens dat diertransport in extreme omstandigheden vermeden moet worden. Maar soms kan het niet anders, dan moet er toch gereden worden en dan moet alles op alles gezet worden om de dieren te ontzien. Met kunst en vliegwerk door de vele emmers water is dat uiteindelijk gelukt. Het gebeuren kan een les zijn voor de volgende keer.

Wat nu in de hitte van het debat even vergeten wordt is de tip van de heer Hofmeester aan de gemeenten om een vergunningaanvraag van Renz Berlin kritisch te bekijken. Ik kan mij voorstellen dat dit verkeerd is gevallen bij Renz Berlin.
Los hiervan vind ik het een merkwaardige tip, omdat de gemeenten geen bevoegdheid hebben circussen te weren vanwege dierwelzijn. Dat kan niemand ontgaan zijn :clown

Persoonlijk vind ik dat als de hoofdredacteur van De Piste kritiek heeft op welk circus dan ook, hij eerst even met de directie van het circus moet praten. (maar misschien is dit ook al gebeurd).

Ik had het niet beter kunnen verwoorden


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.