Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 1:49 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 1:35 pm 
heuvels schreef:
Quirico schreef:
Wellicht begrijpen jullie na het lezen van de zojuist verschenen piste dat ik me abonnement vorig jaar (al) heb opgezegd?.
Zij verwoorden alles positief indien ze gratis de show mogen bezoeken etc. Nooit opgevallen?
Positieve recensie = gratis toegang gekregen
Negatief = entree zelf betalen

Bovendien vind ik de reisjes ook erg ******, als lid zit je achterin en als redactie van het blad zit je vooraan in het circus.
Het is een vreemde groep.

Ook vind ik het vreemd dat de berichten hier nog niet verwijderd zijn :D

Verder, geen commentaar


Ricardo,
Jij bent een kei in het beschuldigen zonder kennis van zaken.
Heb jij je ook opgegeven voor de jeugddag in Breda morgen? Dat is de goede plaats om je mening over de club weer te geven, en vooral om kenbaar te maken hoe het dan wel zou moeten volgens jou.
En als je wel komt dan krijg je morgen vast de wind van voren over dit bericht.

En wat betreft je abonnement op de Piste, volgens mij heeft Gera de Leeuw die destijds voor jou betaald.




Met verlenging natuurlijk, maar was er al snel op uitgekeken.

En wat betreft dat gebeuren in Breda...ik ga me er tijd niet voor doden.
Als ze willen komen zeiken mailen ze maar of komen ze maar naar Amsterdam.

En Sjaak, werk jij bij de smeris ofzo, dat je elke keer ongecensureerd berichten verwijderd,,,,,,werk je toevallig voor de piste?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 1:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Quirico schreef:
Met verlenging natuurlijk, maar was er al snel op uitgekeken.

En wat betreft dat gebeuren in Breda...ik ga me er tijd niet voor doden.
Als ze willen komen zeiken mailen ze maar of komen ze maar naar Amsterdam.

En Sjaak, werk jij bij de smeris ofzo, dat je elke keer ongecensureerd berichten verwijderd,,,,,,werk je toevallig voor de piste?


Ricardo heeft zich weer aardig geprofileerd als onruststoker hier.

Wat betreft de censuur: ik heb vandaag een bericht van hem verwijderd dat Renz Berlin op de vlucht zou zijn voor schuldeisers. Dit is volkomen uit de lucht gegrepen. Hij balanceert weer op de rand van blokkering.

Dus Ricardo, hou je ff gedeisd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Prettig al die mensen die niet de realiteit willen inzien. Mensen het is een minuut voor twaalf als wij olifanten in het circus willen blijven zien dan moeten incidenten ten koste van alles voorkomen worden.
Je kan wel alles afschuiven op anderen maar een circus moet ook naar zichzelf kijken. Helaas zijn er op dit forum nogal wat mensen die kritiek alleen maar persoonlijk kunnen opvatten terwijl kritiek een aanzet kan zijn tot verbetering. Reacties als 'de beste stuurlui staan aan wal' blinken niet door enige openheid naar mensen die in hele nette bewoordingen kritische kanttekeningen plaatsen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 6:59 pm 
Hugo;

Discussie krijgt een vervolg als ik de volgende punt in het leven roep:

Waarom hoor je nooit wat van de olifant in circus HERMAN RENZ en bij Moskou Holiday?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Quirico schreef:
Hugo;

Discussie krijgt een vervolg als ik de volgende punt in het leven roep:

Waarom hoor je nooit wat van de olifant in circus HERMAN RENZ en bij Moskou Holiday?


Querico;

Lees het rapport van de Universiteit van Wageningen. Daarin gaat het ook over de olifant bij Circus Herman Renz. Moskou-Holiday inderdaad niet maar die hadden net als Belly Wien vorig jaar geen olifanten. Overigens als bij een van die genoemde circussen zich situaties voordoen zoals laatst bij Renz Berlin ben je volgens mij juist circusvriend als je daar ook kritisch over bent.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 8:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
maar jullie klagen nu over het transport van renz berlin van ameland naar goes
maar op diezelfde tijd reed er een ander circus van texel naar bergen op zoom
en daar hoor je niemand over
zei degene die geen verschil weet tussen boerderijdieren en wilde dieren. En die ook niet weet dat de ene route 348 km is en de andere 229.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 8:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De personen die hier het hardst schreeuwen zijn in ieder geval geen circusvrienden, al gaan ze best wel graag naar het circus.

De echte circusvriend zal het circus altijd beschermen tegen allerlei kwaad. Als een circusdirectie of een eigenaar van dieren echter zo eigenwijs is om de publieke opinie en onderzoeken van LNV volledig te negeren, die valt helaas niet zo veel meer te beschermen.

Ook IK (Ron Mikkenie) wil dat het circus mét dieren nu en in de toekomst behouden blijft. Olifanten zijn ook dieren. Dus daarover alstublieft géén discussie.

Als de heren wetenschappers, die een internationaal geaccepteerde methode gebruiken om de risico's voor welzijnsaantasting in kaart te brengen, constateren dat er bij olifanten sprake is van mogelijk ernstige aantasting van het welzijn, dan mag je dat gerust aannemen. De onderzoekers stellen zelf echter ook dat het uiten van bindende adviezen voor een verbod op basis van slechts 3 olifanten niet verantwoord is. Er is méér onderzoek nodig. Zouden er in 2008 veel meer circussen met olifanten geweest zijn en alle olifanten zeer vaak aan de ketting dan was de eerste aanbeveling van het rapport met 100% zekerheid: "Er MOET een verbod komen op olifanten".

Wanneer je echter in het openbaar gemaakte rapport leest hoe lang de olifanten bij een bij naam genoemd circus aan de ketting staan, dan moet je je als eigenaar van deze dieren toch eens achter de oren krabben. Zoals Hugo al schrijft: Het is 5 VOOR 12. Fratsen kunnen dus het onherroepelijke einde betekenen van dieren in het circus. Een briefje van een activist naar de gemeenteraad, Provinciale Staten of de Tweede Kamer kan daarvoor reeds genoeg zijn. Ondanks de merendeels positieve inhoud van het onderzoeksrapport.

En om dan nog even op de circusvrienden discussie terug te komen. Mijn mening wordt dus niet beïnvloed door koppen koffie, vrijkaarten of vriendelijke contacten. Door mijn werk voor de Commissie Klassiek Circus kom ik op straat veel in contact met mensen. Sommigen zijn circusbezoekers. Maar er zitten ook buurtbewoners en passanten bij. Dan hoor je een genuanceerde mening over circusdieren. Die nuance mag en moet een circusvriend ook hanteren. Daarmee onderscheidt een circusvriend zich duidelijk van dieractivisten en andersoortige dierbeschermers.

Het circus heeft echter veel meer te maken met "niet circusvrienden". Die club telt hooguit duizend leden. Net genoeg om eenmaal de tent helemaal vol te krijgen! Circusdirecties hoeven zich dus niet bezorgd te maken. De vele krantenberichten met negatief nieuws over olifanten, daar mag je best wel bezorgd om zijn.

Er was niet alleen een technische storing waardoor de vrachtwagen stil kwam te staan. Na het verhelpen van de storing mocht de wagen niet verder rijden op last van de politie. Die storing, dat is echt pech. Maar de technische toestand van een wagen, daar kies je toch zelf voor? Zonder panne maar met een verkeerscontrole was het transport ook gestrand...

Het ergste voor het circus is echter dat de berichtenstroom meer dan een week heeft geduurd. Waar de meeste gebeurtenissen de krant slechts gedurende één dag de krant halen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 9:24 pm 
gera schreef:
Citeer:
Ik heb het idee dat er een hetze tegen Renz Berlin wordt gevoerd.

Beste Joop, ik voer een hetze tegen ieder circus dat op een slordige manier met de dieren omgaat. Jij en Goeswest zijn dan fanatieke aanhangers van Renz Berlin en zien de waarheid misschien niet zo scherp, denken dat het meteen een aanval is op een circus omdat het een bepaald circus is. Een agent die opkomt voor dieren is dan meteen "overijverig".
De redacteur van de Piste viel erover dat in dit geval er voor gekozen was om enorme afstanden te overbruggen van speellplaats naar speelplaats. Een half uur of een uurtje rijden naar de volgende plaats is nog tot daar aan toe, maar dit was echt een giga-eind overbruggen. En dat is een keus die je al weken van tevoren maakt terwijl je weet dat je zoveel dieren te vervoeren hebt.

knap 248 km in maximaal een uur tijd


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 10:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
goeswest schreef:
gera schreef:
Citeer:
Ik heb het idee dat er een hetze tegen Renz Berlin wordt gevoerd.

Beste Joop, ik voer een hetze tegen ieder circus dat op een slordige manier met de dieren omgaat. Jij en Goeswest zijn dan fanatieke aanhangers van Renz Berlin en zien de waarheid misschien niet zo scherp, denken dat het meteen een aanval is op een circus omdat het een bepaald circus is. Een agent die opkomt voor dieren is dan meteen "overijverig".
De redacteur van de Piste viel erover dat in dit geval er voor gekozen was om enorme afstanden te overbruggen van speellplaats naar speelplaats. Een half uur of een uurtje rijden naar de volgende plaats is nog tot daar aan toe, maar dit was echt een giga-eind overbruggen. En dat is een keus die je al weken van tevoren maakt terwijl je weet dat je zoveel dieren te vervoeren hebt.

knap 248 km in maximaal een uur tijd


Volgens mij snap jij gera's reactie niet helemaal.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 10:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Je kan er alles wel bijhalen maar volgens mij was de discussie mag een redacteur van een circusblad de gemeenten adviseren om geen bepaald circus meer toe te laten.
We weten nu allemaal dat er iets mis is gegaan met het transport van Renz Berlin uitgelegd hoe dat kwam maar het komt niet over.
Maar toch nog maar iets positief proberen ik hoor niemand over Ameland dat de olifanten van morgens vroeg tot avonds laat buiten stonden en een half voetbalveld tot hun beschikking hadden foto,s op circusweb. Dat is normaal maar zodra er iets negatiefs beschikbaar is weet ieder er het zijne van te zeggen.
Maar je kunt dingen niet terug draaien gebeurd is gebeurd.
Trouwens renz Berlin heeft dit voorjaar nog 2 vervangende trucks aangetrokken.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 10:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Maar toch nog maar iets positief proberen ik hoor niemand over Ameland dat de olifanten van morgens vroeg tot avonds laat buiten stonden en een half voetbalveld tot hun beschikking hadden foto,s op circusweb. Dat is normaal maar zodra er iets negatiefs beschikbaar is weet ieder er het zijne van te zeggen


Dat blijf je altijd en overal houden.
De Pers schrijft niks over uitverkochte circusvoorstellingen maar zodra er maar iets negatiefs (zoals het olifantenincident) gebeurt dan staan ze vooraan, als ze eens wat positiever circusnieuws ook zouden plaatsen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2009 11:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Dat blijf je altijd en overal houden.
De Pers schrijft niks over uitverkochte circusvoorstellingen maar zodra er maar iets negatiefs (zoals het olifantenincident) gebeurt dan staan ze vooraan, als ze eens wat positiever circusnieuws ook zouden plaatsen![/quote]

Dus moet een circus net als elk ander bedrijf voorkomen dat het slecht in de publiciteit komt. Goed nieuws is namelijk geen nieuws maar vanzelfsprekend.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 2:19 am 
alles wat afwijkendener is dan het normale, is koren op de molen voor de nieuwsmedia. Zich hierbij niet beseffende dat zij hiermee een totale bedrijfstak kunnen afbreken.
Tuurlijk dient die bedrijfstak te zorgen dat er niets afwijkends gevonden kan worden door de pers, maar ja..niemand is perfect ook al denkt hij van wel.

Soms moet je ook als bedrijfstak proberen om op een slimme manier in het nieuws te komen, gratis reclame te maken, maar dan liefst wel met positieve berichten.

Als circusvriendin vindt ik dat je ten alle tijde je hobby positief moet benaderen en deze bedrijfstak in het openbaar altijd moet verdedigen. Als je al misstanden constateert, bespreek dit dat in besloten kring en zoek samen naar oplossingen. Dit forum is hier zeker niet geschikt voor, maar er zijn per jaar in den lande diverse circusvrienden ontmoetingsdagen waarop dit kan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 7:35 am 
ik snap de reactie van gera heel goed
maar wie zullen er nu beter tegen hitte kunnen olifanten of koeien?

en nu in waalwijk hebben de olifanten weer een lekker speel veldje ter beschikking


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
En nu maar hopen dat ze niet in de stres schieten nu ze alweer buiten moeten lopen :D

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.