Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 5:58 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 06, 2008 4:27 pm
Berichten: 10
querico,je slaat de spijker precies op de kop.
negatief= kaartjes kopen- pocitief= vrijkaartjes.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 9:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
henknel schreef:
querico,je slaat de spijker precies op de kop.
negatief= kaartjes kopen- pocitief= vrijkaartjes.


zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten.
als ik een vrijkaartje krijg zit er nooit een roze bril bij.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 9:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Zowel van Henknel als Quirico wil ik graag de bewijzen zien van jullie beweringen. Ik weet dat het meeste commentaar van Quirico vrij hersenloos is, hij roept altijd maar wat en meestal slaat het nergens op. Ik heb maanden geleden al geroepen dat Quirico wat mij betreft mag verdwijnen van t forum. Als Henknel zich daar zo bij aansluit dan wordt met stelligheid het volgende geroepen: Als de Piste positieve artikelen publiceert is het van circussen waar Pistejournalisten gratis naar binnen zijn gegaan. In circussen waar Pistejournalisten moeten betalen (wat ik me nergens kan voorstellen) daar schrijven ze negatieve recensies over. Ik zie graag binnen de week een aantal artikelen genoemd, met de bewijzen dat daar entree is betaald, en dat het artikel dus negatief is uitgevallen. Zo niet, dan moet Quirico maar tot zijn 80ste van t forum verbannen worden.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 9:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Wie zou er nu beter tegen de hitte kunnen
De koeien van Althoff gaan altijd al een dag eerder op weg, om precies te zijn, zaterdagavond na de voorstelling. Zondags zitten ze daarom nooit in de show. Zo vertrekt dit transport dus altijd 's avonds en dan zijn de koeien diezelfde nacht nog op hun nieuwe plek in een wei. Dus nooit overdag in de auto in de hitte, of in de file. Misschien wel een tip voor andere diertransporten.
Wat mij opvalt in deze discussie, telkens wordt er gereageerd met allerlei ruis over kwesties die niets met dierenwelzijn te maken hebben, maar met andere zaken, zowel in dit forum, als in mijn prive emailbox. Gelukkig hoef ik me niet te verdedigen over reputaties van circusdirecteuren en hun besognes, of hoef ik geen circussen met dieren te verdedigen, want daar heb ik geen verantwoordelijkheid voor en ik heb er geen belang in. En toch word ik daarmee aangevallen. Het heeft niets met deze discussie over omgaan met olifanten te maken.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2009 11:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Zowel van Henknel als Quirico wil ik graag de bewijzen zien van jullie beweringen. Ik weet dat het meeste commentaar van Quirico vrij hersenloos is, hij roept altijd maar wat en meestal slaat het nergens op. Ik heb maanden geleden al geroepen dat Quirico wat mij betreft mag verdwijnen van t forum. Als Henknel zich daar zo bij aansluit dan wordt met stelligheid het volgende geroepen: Als de Piste positieve artikelen publiceert is het van circussen waar Pistejournalisten gratis naar binnen zijn gegaan. In circussen waar Pistejournalisten moeten betalen (wat ik me nergens kan voorstellen) daar schrijven ze negatieve recensies over. Ik zie graag binnen de week een aantal artikelen genoemd, met de bewijzen dat daar entree is betaald, en dat het artikel dus negatief is uitgevallen. Zo niet, dan moet Quirico maar tot zijn 80ste van t forum verbannen worden.


Ik wacht ook nog steeds op antwoord van Quirico wie de vermeende schuldeisers van Renz Berlin zijn. Met bewijs uiteraard.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 12:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Bij een ontmoeting bij Circus Herman Renz in Amsterdam wist Quirico mij te vertellen dat hij "op het forum echt alles kan zeggen omdat hij dat in het forum toch redelijk anoniem kan doen".

Dát gaat pas echt te ver: Omdat iemand een pseudoniem gebruikt meteen denken dat je zomaar alles kunt schrijven! Of dat nou speculeren is over de "nieuwe vlam van Robert Ronday" of "de schuldeisers van Circus Renz-Berlin".

Kennelijk nog nooit van netiquette gehoord heren? Als je iets denkt te weten maar het toch niet echt zeker weet, hou dan je mond. Er wordt al te veel geschreeuwd in deze wereld wat achteraf onjuist blijkt te zijn.

Als Pieter weer lekker achter zijn scannertje wil gaan zitten om bij elk brandje of ongeluk in zijn woonplaats met de camera vooraan te staan dan zal ik hem daarin niet tegenhouden. Je mag van mij ook naar circussen blijven gaan of een eigen circusroddelforum oprichten. Daar wens ik je dan heel veel succes bij. Wil je de boel echt opjutten of opfokken? Ook daarvoor is er een goede plaats: Het FOKforum!

Quirico heeft al tweemaal een ban van een jaar gehad en onlangs nog een ban van een week. Niemand die hem toen miste! Er werd toen tenminste serieus gediscussieerd op het forum. zonder het op de persoon te spelen.

Overigens: Ik heb buiten het forum geregeld contact met Quirico. En ik moet zeggen: Dat is een geheel andere persoon dan je uit het forum zou kunnen opmaken. Hij werkt serieus aan circuspromotie. Hij heeft een leuke baan en is - in tegenstelling tot wat de media over jongere automobilisten melden - een zeer goede chauffeur. Op het forum herken ik hem totaal niet. Waarvan akte.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 10:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hoi Ron,
Nou, dat heb ik al bij veel jonge gasten gezien in de circuswereld, dat ze een gesplitste persoonlijkheid hebben. Zo ken ik al twee superfaute klauns die zo zijn, en in t verleden een aantal webmastertjes die zo deden. Misschien is het wel een toekomstig maatschappelijk probleem. Ik werk in de verslavingszorg en kan precies zien welke mensen nog actief gebruiken, die hebben meestal ook zichzelf niet in de hand op bepaalde momenten. Heel herkenbaar voor mij. Die uitbarstingen en die kwaadaardigheid via internet.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 12:48 pm 
Na een weekend weer actief te zijn voor circussen en andere promotie doeleinde, wil ik weer reageren in de pittige FORUMpiste.

Wat betreft de positief en negatief; Pak een piste magazine erbij...lees een recensie.
Zie je de term ''past niet bij het programma'' of ander negatieve punt, dan zegt dat genoeg.
Daar hebben ze moeten betalen....want zij zullen in een recensie niet plaatsen dat ze 25 euro moesten betalen om de show te zien, nee, dat doen ze met andere woorden duidelijk maken.

Allen, een forum is bedoelt om discussies te voeren over een bepaald onderwerp, een moderator/admin moet er zorg voor dragen dat de betreffende topic in stand blijft volgens de regels.
--Het circusweb forum is naar mijn idee een uit de hand gelopen verhalenlijn aan het worden, als je endemol eens zal laten lezen naar deze discussies dan heb je volgend jaar een nieuw verhalenlijn in een serie of film --
Ik vind gewoon dat we het zo moeten laten, wat het is... maar geen berichten verwijderen, of het bericht aanpassen naar ''deze reactie is door de moderator verwijderd'' .

Als dit forum bedoelt is om alleen nieuwsberichten te plaatsen OKEEEE, maar vermeld het dan !ergens!
En laat daarna geen reakties meer toe....dat is wat de modjes hier willen volgens mij.

Ondertussen geniet elk circusdirectie van circusweb.....


En Gera, je zit wel dicht bij het vuur he qua werk... :D
Hoezo krijg je trouwens prive berichten vanuit het forum?, zijn er mensen te bang of te mieterig om dat in het forum te plaatsen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 10:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De redacteuren en schrijvers van circusmagazine De Piste hebben vanwege hun functie bij alle circussen gratis entree. Dan zouden ze toch bij elke recensie in de kont van de circusdirecteur moeten kruipen? Dan zou er toch nooit iets in De Piste kunnen staan in de trant van (Quirico's woorden) ''past niet bij het programma'' of zie ik dat opeens verkeerd?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 11:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Ron, dat is niet helemaal waar, want bij het Groot Russisch Staatscircus, zijn de redacteuren etc. van de Piste niet zo welkom, ze moeten daar, willen ze de show zien gewoon een kaartje aan de kassa kopen, je merkt dat ook wel in de Piste, want men publiceert over dit circus vrijwel niets en mochten ze al wat publiceren dan is het meestal onjuist zoals tourneegegevens en ook in een recensie welke men zo nu en dan eens plaatst staat er vaak ten onrechte negatieve kritiek in.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 12:33 am 
Max, en dat is inderdaad niet alleen bij het groot russisch staatscircus :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 10:20 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De inhoud van een recensie hoeft niet persé overeen te komen met de mening van de lezer. Bedenk dat de recensies in De Piste géén beschrijving zijn van het programma maar een weergave van de belevenis van de schrijver. Prijs-kwaliteit-verhouding kan daarbij het oordeel over een voorstelling beïnvloeden. Dat staat overigens los van het gegeven of de schrijver wel of niet heeft moeten betalen. Als ik gratis naar binnen mag dan weet ik tóch wat de normale entreeprijs is. De schrijvers, fotografen en redacteuren van De Piste zullen ook wel weten wat de gewone bezoeker dient te betalen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 29, 2005 9:24 pm
Berichten: 159
Wat ik hoorde, maar wat misschien niet waar is, is dat De Piste gratis een advertentie in een programma boekjes mag plaatsen in ruil voor wat reclame (rencensie en wat aandacht) in De Piste. Als dit waar zou zijn, lijkt het me dat het dan
wel een positive recensie wordt, zodat men het jaar daarop weer een advertentie mag plaatsen. Ik weet niet of dit ook echt
waar is. Misschien iemand die dit ook hoorde of het beter weet?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 6:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Al die zeikerds over de piste krijgen natuurlijk wel elke maand rond de 20e de nieuwe editie op de deurmat.

als je niet van de piste geniet tijdens het lezen is er maar 1 oplossing: Je abbo opzeggen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Pittige Piste
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2009 8:30 pm 
MartijnH schreef:
Al die zeikerds over de piste krijgen natuurlijk wel elke maand rond de 20e de nieuwe editie op de deurmat.

als je niet van de piste geniet tijdens het lezen is er maar 1 oplossing: Je abbo opzeggen.



Dat heb ik toch al gedaan!. Wat is je punt?.
En zo zullen er nog veel meer volgen....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.