Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 8:42 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za nov 05, 2005 10:34 am
Berichten: 26
Locatie: haaltert
Weeral eens heibel bij het circus, hun beide olifanten zijn woensdagavond ontsnapt uit het circus en ze waren reeds 300 meter vrwijderd van het circus.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 6:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
noisken schreef:
Weeral eens heibel bij het circus, hun beide olifanten zijn woensdagavond ontsnapt uit het circus en ze waren reeds 300 meter vrwijderd van het circus.

Volgens mij flauwekul van biteback, ze waren gewoon onder begeleiding aan de wandel.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... t-oog.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
dat kan nooit 300 meter ver zijn. je ziet nog een wagen en zelfs een schrikdraadje. volgens mij waren ze zoals gewoonlijk eventjes aan het wandelen. of de belgische buurt verkennen? :mrgreen: :clown


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 8:17 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
Rene Scholl of een ander familielid gaat dagelijks met de olifanten een stukje wandelen. Zodat de dieren extra lichaamsbeweging en extra geestelijke stimuli ontvangen. Dat is zeer goed voor olifanten.

Dat is intussen ook geconstateerd door de burgemeester van Schilde en de FOD Volksgezondheid. Maar helaas hebben de dierenrechtenactivisten van BiteBack intussen te veel kans gekregen om hun schadelijke propagandamachine op volle toeren te laten draaien.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2011 6:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Rechtzaak over circus in Kamperland

KAMPERLAND - Circus Belly Wien stapt naar de rechter in een poging volgende week toch voorstellingen te mogen geven in Kamperland.
De zaak dient dinsdag.

Belly Wien wil van woensdag tot en met zondag in totaal acht keer optreden op een terrein aan de Campenseweg. De gemeente zegt dat het circus het evenement te laat heeft aangemeld en verbiedt de optredens. Als er toch voorstellingen komen, volgt een boete van vijfduizend euro per dag.

Terry Mullens van het circus zegt dat ze het evenement wel degelijk op tijd heeft aangemeld. Het moet minimaal acht weken vooraf en zij heeft het naar eigen zeggen ongeveer tien weken geleden gemeld. "Door een medewerker van het waterschap, waar wij het terrein in Kamperland van huren, werd ik er onlangs op gewezen dat deze melding kennelijk niet is verwerkt", zegt Mullens. "Toen heb ik het opnieuw gedaan."

Burgemeester Henny van Kooten gelooft niets van dit verhaal. "Mevrouw kan nu wel zeggen dat ze al eerder een melding heeft gedaan, maar daar is ons niets van bekend. De melding die wij wel hebben gekregen, was te laat." Van Kooten beaamt dat in zo'n geval een uitzondering kan worden gemaakt, maar dat was deze keer niet mogelijk. "Het is vakantie. Ik heb er op dit moment de capaciteit niet voor binnen het ambtelijke apparaat."

De burgemeester wijst erop dat er deze zomer nog twee andere circussen naar de gemeente komen, die hun zaakjes wel keurig hebben geregeld.

Volgens Mullens zit het circus nu met een probleem. Op dit moment staat Belly Wien voor optredens in het Vlaamse Schilde, maar daar moet ze maandagochtend vertrekken. "Wij weten niet waar we dan heen moeten. Aan de gemeente Noord-Beveland hebben we gevraagd of we, in afwachting van de rechtszaak van dinsdag, toch al in Kamperland mogen gaan staan, maar daar komt geen toestemming voor. Ik vind dit een harde opstelling en had gehoopt op een iets coulantere houding."

Van Kooten verdedigt de opstelling van de gemeente. "Het zou heel raar zijn om de voorstellingen te verbieden, maar het circus wel toestemming te geven om daar te gaan staan. Bovendien is het niet ons probleem."

Mullens vreest vooral voor het welzijn van de dieren. "Wij mensen kunnen nog wel een paar dagen ergens aan de kant van de weg gaan staan, maar je kunt de dieren geen dagen in hun wagens laten zitten."

http://www.pzc.nl/regio/bevelandenthole ... erland.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 5:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Belly Wien maakt er zo onderhand een hele klucht van, en (volgens mij) dreigt een gemeente voor de tweede keer met de ME na een verbod op dit circus. Volgens een woordvoerder is Belly Wien gewoon van plan op om te treden. De burgemeester heeft nu haar inwoners verzocht geen circuskaartjes te kopen. Het komt mij vrij machteloos over.
Citeer:
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/9139119/Circus-in-Kamperland-gaat-door-ondanks-verbod-van-rechter.ece


Belly Wien maakt op deze manier rechters, overheid enz. overbodig. Hoe noemden ze dat vroeger? Anarchie?

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2011 2:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Tja, en dan de vraag of er uberhaubt publiek komt. Zo in het nieuws te lezen weet het publiek wat binnen zit van niks. Net als de directie van Belly Wien. http://www.pzc.nl/regio/zeeland/article9146258.ece

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 2:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo zie je maar weer: objectieve journalistiek, mèt duidelijk eigen waarnemeningen, bestaat nog steeds! (zie artikel PZC in laatste reaktie Gera).
Lang dacht ik dat dit een forum was van rechtgeaarde circusvrienden, maar er schuilt regelmatig wat kaf onder het koren. Kijk eens goed rond bij Belly Wien (liefst onverwachts, meerdere keren) en vertel me dan nog eens wat hieraan allemaal niet deugt.
Hoezo nooit meer in België mogen komen (ze stonden er vorige week nog), hoezo lak hebben aan wettelijke vergunningen (toevallig regelt een Nederlandse tourmanager vaak lang van tevoren de optredens), hoezo een stel criminelen?
Grote onzin, gewoon een hardwerkende circusfamilie die met hulp van anderen en (gelukkig) veel dieren zijn stinkende best doet de circustraditie in stand te houden! En dat verdient de sympathie en steun (waar mogelijk) van iedereen die de circuswereld een warm hart toedraagt!
En ja hoor, er gaan wel eens wat dieren, soms per ongeluk en soms met opzet, aan de wandel. Oké, toegegeven, soms wel eens om publicitaire redenen. Nou en? Tot hoeveel rampen heeft dit al geleid? Geen dus! En het is bovendien zo oud als de weg naar Kralingen om op deze manier aandacht te vragen voor de aanwezigheid van een circus. En ook nog begrijpelijk wanneer je op andere wijzen gedwarsboomd wordt!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 4:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
De laatste reactie: dat ze veel geld betaald hebben om op een landje te staan? Dat kan toch nooit een legitieme reden zijn om alle wetsregels aan de laars te lappen?
Een paar weken terug werd ik gebeld door een eigenaar van een dergelijk landje, die mij mededeelde dat er wel iemand van een circus belangstelling had getoond, maar die had nooit meer van zich laten horen. Tot zijn grote verbazing zag hij in persberichten dat er een circus aangekondigd werd, op zijn landje, en ook hier was geen toestemming gevraagd en vroeg de gemeente zich af of hij de ME kon inschakelen. Sommige circusfans zijn echt kort van memorie, en de geschiedenis herhaalt zich hier gewoon in Kamperland.
Wat ik niet begrijp, dat je in zo'n situatie toch nog als circus de kans krijgt om gewoon te spelen terwijl het aan alle kanten verboden is, betaald of niet betaald. Ik had er als burgemeester een vet cordon omheen gezet, een huizenhoge muur, want de regels aan je laars lappen loont dus blijkbaar. Dit zou dus kunnen betekenen dat elk circus voortaan maar kan doen wat ze zelf willen, vergunningen of niet, de overheid is toch te laf om in te grijpen. Andere gemeenten in Nederland registreren naar wat zich hier afspeelt. De zoveelste keer dat het fenomeen circus een slechte naam krijgt dankzij Belly.
Het is gewoon te gek voor woorden dat deze arrogante circusdirecteur gewoon alle regels aan zijn laars lapt. Belly Wien heeft in de afgelopen jaren hele trits van incidenten veroorzaakt en als je dat op een rijtje gaat zetten kun je je eigen conclusies trekken. Het wordt tijd dat dit circus met kop en kont wordt beetgepakt, en weer teruggezet wordt naar waar het vandaan kwam... Oostenrijk.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 9:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Groot gelijk Didier!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: vr jul 22, 2011 10:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Nou dan moeten ze maar snel naar Belgie, wij hebben al genoeg Koko Petalomomenten meegemaakt met Belly Wien.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier schreef:
Zo zie je maar weer: objectieve journalistiek, mèt duidelijk eigen waarnemeningen, bestaat nog steeds! (zie artikel PZC in laatste reaktie Gera).
Lang dacht ik dat dit een forum was van rechtgeaarde circusvrienden, maar er schuilt regelmatig wat kaf onder het koren. Kijk eens goed rond bij Belly Wien (liefst onverwachts, meerdere keren) en vertel me dan nog eens wat hieraan allemaal niet deugt.
Hoezo nooit meer in België mogen komen (ze stonden er vorige week nog), hoezo lak hebben aan wettelijke vergunningen (toevallig regelt een Nederlandse tourmanager vaak lang van tevoren de optredens), hoezo een stel criminelen?
Grote onzin, gewoon een hardwerkende circusfamilie die met hulp van anderen en (gelukkig) veel dieren zijn stinkende best doet de circustraditie in stand te houden! En dat verdient de sympathie en steun (waar mogelijk) van iedereen die de circuswereld een warm hart toedraagt!
En ja hoor, er gaan wel eens wat dieren, soms per ongeluk en soms met opzet, aan de wandel. Oké, toegegeven, soms wel eens om publicitaire redenen. Nou en? Tot hoeveel rampen heeft dit al geleid? Geen dus! En het is bovendien zo oud als de weg naar Kralingen om op deze manier aandacht te vragen voor de aanwezigheid van een circus. En ook nog begrijpelijk wanneer je op andere wijzen gedwarsboomd wordt!


besser kann man es nicht sagen
georg


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 11:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Citeer:
Kijk eens goed rond bij Belly Wien (liefst onverwachts, meerdere keren) en vertel me dan nog eens wat hieraan allemaal niet deugt.
.
Als ik het me goed herinner had je ook kritisch rondgekeken bij een of ander Spaans circus in Belgie, waar je ook niets kon ontdekken wat niet deugde, later werden er foto's van zwaar verwaarloosde paarden gemaakt, en werd de fotograaf met zijn leven bedreigd. Dus ik denk dat het tijd wordt voor je om een nieuwe bril te kopen.
Citeer:
Grote onzin, gewoon een hardwerkende circusfamilie die met hulp van anderen en (gelukkig) veel dieren zijn stinkende best doet de circustraditie in stand te houden! En dat verdient de sympathie en steun (waar mogelijk) van iedereen die de circuswereld een warm hart toedraagt!

Ieder circus bestaat uit hardwerkende mensen. Maar het moet wel zo zijn dat een toermanager altijd vergunningen aanvraagt om ergens te mogen spelen, anders wordt het een zootje in Nederland. Belly Wien heeft zelf afscheid genomen van de vorige toermanager, die tot dan altijd toerplaatsen regelde, en ervoor gekozen een onzeker bestaan aan te gaan met een nieuwe toermanager. Gezien het aantal beschikbare circusplaatsen in Nederland niet voor t oprapen ligt, krijg je paniektoestanden zoals Belly Wien al een tijdje meemaakt. Eigen schuld, dikke bult. Bovendien weet ik al minstens 30 plaatsen waar dit circus absoluut niet meer welkom is, doordat ze zich niet aan de afspraken houden, terreinen beschadigd achter laten, of waar dieren ontsnappen. Nederland wordt Belly een beetje zat.
Ik zeg helemaal niets over mensen die wel of niet hard werken, en ook niet of een circusproductie prima is of niet. Hoewel de Nederlandse circussen wel heel duidelijk laten zien wat echte kwaliteit, kunst en cultuur is.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 2:04 pm 
Offline

Lid geworden op: ma feb 28, 2011 5:55 pm
Berichten: 59
Belly beschikt ook over goede kwaliteit , en bij Nederlandse circussen is het kwaliteit ook niet altijd hoog. Maar helaas zorgt Belly wel vaak voor problemen bij diverse gemeenten in Nederland , wat ten koste gaat voor andere circussen hier. En aangezien we al veel circussen in Nederland hebben wordt het langzamerhand een chaos.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Belly Wien 2011
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Citeer:
Nou dan moeten ze maar snel naar Belgie, wij hebben al genoeg Koko Petalomomenten meegemaakt met Belly Wien.
Nou dan moeten ze maar snel naar Belgie, wij hebben al genoeg Koko Petalomomenten meegemaakt met Belly Wien.

Indien u geen andere opmerkingen over België kan maken, waarom wil u dan persé circusweb.be uitbaten, of zijn daar andere commerciële redenen voor ?


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.