Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 1:38 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 6:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Ik ving in het geruchten circuit iets op over Circus Almara. Zou familie zijn van "Belly Wien" en afkomstig uit Denemarken. In enkele plaatsen hebben ze al vergunning aangevraagd.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 7:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Circus Amara. Volgens http://cirkus-dk.dk/engindex.htm een klein circus van een van de Renz families. Er staat al een wagen van Circus Amara bij Belly-Wien (zie bericht van Martijn).

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De wagen is al vanaf afgelopen zomer bij Belly Wien gespot.
Meer nog niet, wat ik opgevangen heb is dat deze persoon een tourneemanager zocht voor een Nederlandse of Duitse tour.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 7:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
of toch Almara?
http://www.financieler.nl/index.php?opt ... &Itemid=17

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:


Dan moet er een L bijgeschilderd worden op de woonwagen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:23 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik vraag me af of Nederland op dit soort bijna privé initiatieven zit te wachten. Hoe begin je een circus, het recept is blijkbaar: kweek 5 nakomelingen en leer die wat circuskunsten, schaf een pony, paard en 2 geiten aan, en iedere gemeente in Nederland staat op t punt om jou te verwelkomen als circus. Als je maar een vergunning aanvraagt, of je nu wel of niet een beetje verantwoord circus hebt, staat ingeschreven in kvk, verzekerd bent, belastingen betaalt, een welzijnsbeleid voor dieren hebt, werkvergunningen hebt enz... hoppa, en gaan. En dan heb je al snel de volgende kommediant die overal een spoor van rekeningen achterlaat, of het zo fikst, dat de rekeningen worden opgestuurd naar Nederlandse circussen, makkelijke naam toch, Renz? Wordt het niet eens tijd dat alle circusambtenaren in Nederland de kans krijgen om kennis te maken met het veld voordat er nog meer wantoestanden ontstaan? We snappen dat ze voor de variatie af en toe eens een ander circus de kans willen geven, maar eh, graag in plaats van natte vingerwerk eens iets gefundeerds zou wel eens prettig zijn voor t voortbestaan van de echte circussen.
Ik begrijp dat er dit jaar weer een invasie komt van dit soort circussen en geen wonder, zolang de beslissers ongehinderd door enige kennis van zaken dit soort circussen een kans geeft...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 9:46 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
gera schreef:
Wordt het niet eens tijd dat alle circusambtenaren in Nederland de kans krijgen om kennis te maken met het veld voordat er nog meer wantoestanden ontstaan?

er is straks in Utrecht een congres. een uitgelezen moment om iemand van de Vereniging Nederlandse Gemeenten uit te nodigen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 10:07 am 
beste gera
dit circus is toch al een circus wat jaren lang al rond reist dus je beoordeling is weer een beetje kort door de bocht
of het goed is dat er nog meer circussen bij komen op de nederlandse markt laat ik maar in het midden


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 10:28 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het aantal bezoekers aan circussen ligt al vele jaren rond de 1,5 miljoen.
Het aantal voor circus geschikte terreinen neemt langzaam af door het volbouwen van (binnen)steden.

Elk circus dat er bij komt betekent daardoor dat de spoeling alleen maar dunnen wordt. Minder bezoekers in je tent dus. Is dat nou echt goed voor de bedrijfsvoering?
Elk circus dat er bij komt betekent daardoor dat het steeds moeilijker wordt om een sluitende tournee te maken. Is dat nou echt goed voor de bedrijfsvoering?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 10:59 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Het circus reist al jaren rond, en is failliet teruggekomen uit Denemarken. De door circusfans beschreven wagen is het enige bezit, de rest is daar in beslag genomen. Ik wed dat ze niet eens geld hebben om een borg te betalen bij de gemeente, en hoe zit het met ehbo, bhv, verzekeringen enz.? Als ieder failliet circus gewoon hier verder kan dankzij die torenhoge informatiegrenzen, dan kun je nogal een toeloop van nieuwe "circussen" verwachten hier. Het zou toch tijd zijn dat binnen de Europese grenzen informatie wordt uitgewisseld tussen landen...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 09, 2010 6:41 pm
Berichten: 107
ik ben het niet vaak met gera eens maar nou geef ik der geen 100 procent maar 200 procent gelijk .wanneer gaat de rest van de circus vrienden dat ook eens inzien .nederland is vol van dit soort circussen .en toch zijn der weer zogenaamde circus vrienden die het circus weer een tournee door het walhalla nederland belooft en zoals zovaak hier gezegd het nederlandse circus is hier weer de dupe van


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 12:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Citeer:
wanneer gaat de rest van de circus vrienden dat ook eens inzien

de circusvrienden zitten heus niet te wachten op veel van hetzelfde. en of het Nederlandse publiek - en daar draait het natuurlijk om - er wel op zit te wachten is nog maar de vraag.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Dit circus heeft voorheen in Denemarken gereist.
Naar mijn mening kunnen ze gewoon beter in engagement gaan bij Belly.

Weer een klein nietszeggend circus erbij met 5 pony's , 3 honden en een kameel daar zit denk ik niemand op te wachten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 5:15 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
MartijnH schreef:
Dit circus heeft voorheen in Denemarken gereist.
Naar mijn mening kunnen ze gewoon beter in engagement gaan bij Belly.

Weer een klein nietszeggend circus erbij met 5 pony's , 3 honden en een kameel daar zit denk ik niemand op te wachten.

Dat weet je maar nooit. Ik heb op een belgische camping eens een circus van die grootte meegemaakt, en dat was een erg leuke voorstelling. Niet te snel (ver)oordelen over kleine circussen!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Almara?
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het kunnen ook leuke voorstellingen zijn maar vaak vragen deze circussen de prijs van een "Gewoon" of "groot" circus terwijl je toch maar een aardig familieprogramma te zien krijgt. ik denk hierbij evenuit de ogen van mensen die 1x per jaar in het dorp naar het circus gaan hiervoor is de prijs/kwaliteitverhouding vind ik dus bij deze circussen slecht gekozen.
voor deze gezinnen die in het dorp naar bijv. Amara of solero gaan denken bij Herman Renz die in de grote stad erlangs staat hetzelfde te zien te krijgen terwijl je daar voor 25 euro (leuke zitplaats) een prachtige show te zien krijgt.

Maar het circus is nog niet op reis en ik denk dat het dit seizoen ook nog niet gaan gebeuren.
We krijgen al genoeg (kleine) circussen erbij.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.