Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:46 am

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 11:04 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En eindelijk het allerbeste nieuws over het overwinteren van Circus Renz-International: http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/1 ... langer.ece

De twee laatste zinnen van het bericht zeggen genoeg: "Volgens een woordvoerder van de gemeente krijgt Van Kessel toestemming om de dieren van het Berlijnse Circus Renz tot en met 18 maart plek te bieden. Een dag later moeten ze optreden in het Zeeuwse Goes"

Eind goed, al goed!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 29, 2012 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
=o= Dikke duim omhoog voor deze gemeente.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2012 6:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou weten ze van Renz International altijd zo goed de weg hier en nou moet ik nota bene melden dat de tournee 2012 niet in Goes begint maar in Budel. Volgens hun eigen site nog wel.

Ze komen in BUDEL en staan aan de POELDERSTRAAT.

De voorstellingen zijn:

vrijdag 16 maart - 19.00 uur

zaterdag 17 maart - 15.00 en 19.00 uur

zondag 18 maart - 14.00 uur


En daarna gaan ze naar Goes, maar die dagen en tijden staan er nog niet op. Zo vlot zijn ze immers nooit.
Maar al te vaak staan ze ergens al en moet je dan via de kortingsbon uitvogelen wanneer de voorstellingen zijn.
Hadden ze van de winter ook wel een beetje aan kunnen sleutelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2012 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Sjaak had afgelopen najaar elke week berichtje met de tourneeinfo en tijden in zijn postvak.
Renz International maakt de tournee gewoon 1-2 weken van tevoren bekend op de site.

Circusvrienden willen misschien de hele tournee tot juni op de site zien maar dat is helaas pech voor jullie.
1-2 weken van tevoren op de site ...een bewust verzoek van de directie en meteen een reden om eens vaker een kijkje te nemen.

De kortingsbon voor budel volgt dit weekend op de site.

En jij hebt vanaf september de site niet gevolgd zeker? Sinds er een persdienst in het leven geroepen is wordt de tourneeinfo op tijd bekend gemaakt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2012 7:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
Speciaal voor alle circusvrienden staat de kortingsbon voor Budel nu al vóór het weekend op de site. =o=
Klikken voor korting
U bent allen van harte welkom in onze chapiteau.
Geniet dit jaar van ons spektakel Il Circo Tradizionale , 170 jaar circustraditie door de Familie Renz.

De info voor Goes volgt maandag op de site.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
MartijnH schreef:
Sjaak had afgelopen najaar elke week berichtje met de tourneeinfo en tijden in zijn postvak.
Renz International maakt de tournee gewoon 1-2 weken van tevoren bekend op de site.


Beste Martijn.
Met de mededeling dat Sjaak elke week een berichtje kreeg kan ik niet zo veel. Want ik ben Sjaak niet. En wat Sjaak er vervolgens mee deed boeit me ook niet.
Want ik ben Didier. Maar dat wist je al.
Al enkele jaren houd ik voor een internationale buitenlandse site de circusagenda voor Nederland bij. Die site wordt ook vanuit Nederland -dat wordt speciaal geteld- wekelijks heel goed bezocht. Bij tijden zelfs beter dan vergelijkbare sites in ons land. Ik zal niet zeggen dat daardoor voorstellingen uitverkocht raken, maar het is natuurlijk wel zo dat alle beetjes helpen!
Voor Renz International plaats ik de speelplaatsen inclusief de aanvangstijden vanaf het moment dat ze vanuit Denemarken in de stad Groningen (her)begonnen aan hun Nederlandse tournee.

Om aan tourneegegevens te komen maak ik geen gebruik van bijvoorbeeld Circusweb, ten einde niet van anderen afhankelijk te zijn. Die gegevens zoek en vind ik rechtstreeks op de sites van de diverse circussen. Dat doe ik niet om er beter van te worden, ik krijg er niet voor betaald en het vergt wekelijks redelijk veel tijd.
Ik wil er nog niet eens een vrijkaartje voor! Liefdeswerk, noemde je dat vroeger. Omdat het Circus één van mijn passies is.

Wat je stelt dat Renz International de tournee(gegevens) gewoon 1-2 weken van tevoren bekend maakt op de site moet ik, uit eigen ervaring, dan ook bestrijden.
Van alle circussen waarvoor ik de gegevens plaatste was -op een enkele uitzondering na van een circus(je) zonder eigen site- Renz International de moeilijkste om tijdig aan de juiste informatie te komen.
Ik heb het niet bijgehouden hoe vaak, maar met enige regelmaat verscheen de kortingsbon, meestal de enige bron van informatie, pas op de site op het moment dat de voorstellingen al waren begonnen.
Dus niks 1 tot 2 weken van tevoren!
Wat ook wel gebeurde was dat de kortingsbon van de vorige speelplaats er nog opstond terwijl ze al ergens anders speelden.

Vervolgens spring je in je reactie van het ene naar het andere uiterste. Van redeljk op tijd naar een half jaar vooruit. Daar zit heel wat tussen!
De terughoudendheid bij sommige circusdirecties bij het melden van gegevens is mij bekend. Dit had als reden 'tegenstanders' de wind uit de zeilen te nemen.
Nou niet direct iets waar Franz Renz zich (terecht) hele grote zorgen over hoeft te maken!

De reden om eens vaker een kijkje op de site te nemen? Dan moet die dus eerst wel wat actiever worden, want nu staat onder de meeste knoppen al jarenlang hetzelfde 'nieuws' en is het verder maar een dooie boel!
Dat bedoelt Circusmeisje denk ik wat betreft dat sleutelen.

En ja hoor, ik heb in ieder geval de site vanaf september nog wel gevolgd. En ben dat heuglijke nieuws over die persdienst niet tegengekomen. Om bovenvermelde reden denk ik.
Wel overkwam het me dat ik van plan was in die periode naar een voorstelling te gaan. Maar ook toen verscheen de actuele kortingsbon te laat....
En wat mij overkomt kan ook iedere andere mogelijk belangstellende overkomen....

Dat de tournee-info nu op tijd bekend wordt gemaakt is ook al niet waar. Want nog niet al te lang voordat Circusmeisje de informatie over Budel ontdekte (op dezelfde dag zelfs!) werd er vanaf jullie kant op een bericht waarin stond dat de reis van Best naar Goes zou gaan niet eens gereageerd! Ja, er werd wel gereageerd, maar niet met de vermelding dat daar in plaats van Goes Budel zou moeten staan!

Maar we geven de moed niet op hoor en blijven vol verwachting van tijdige gegevens van dit mooie circus!
Gewoon omdat ze ook een volle tent verdienen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 6:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ben vanaf Oktober ook de website gaan doen, Vanaf toen heeft elke maandag/dinsdag de kortingsbon op de site gestaan.
Ik kan me dan ook niet herinneren dat het een keer niet gebeurd is, hij heeft er sowieso elke week opgestaan.
Kortingsbonnen komen namelijk pas in de week dat wij in die plaats zijn op de site , 3 verschillende staat ook slordig.

De site heb ik al van wat nieuwe teksten voorzien, maar de basis blijft hetzelfde.
Wij hebben geen groot budget dat de site elke jaar compleet vernieuwd wordt in een ander design.
De sites die voorheen door sjaak gedaan werden hadden vaak nog minder info.
Naar mijn mening hebben wij gewoon een standaard website met de info die de gast moet weten.
De informatie voor 2012 is ge-updated met wat belangrijke zaken die miste en ook het verhuur gedeelte heb ik afgelopen winter ge-update. Zo is er nog kinderfeestjes toegevoegd ... en maandag komen de tijden van goes erop te staan.

en ik blijf er nog bij, Het Circus doet het voor de mensen in een woonplaats niet voor de Circusvrienden.
Het circus draagt een warm hart toe aan de circusvrienden maar als iemand in de krant onze website leest in de week dat wij daar spelen vindt die de juiste informatie terug.

En voordat dit topic weer verder bevuild wordt ... didier je hebt mijn e-mailadres :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 8:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor de inwoners van een stad, toch de mensen waar het circus de tent mee moet vullen, is het tegenwoordig toch beter om ongeveer drie weken van te voren te weten dat er een circus in hun stad komt. Anders krijg je dat men wel had willen gaan maar er helaas al iets anders in de agenda staat. Mensen zijn tegenwoordig druk, druk, druk! De bekendmaking kan overigens nog steeds heel goed in huis-aan-huis bladen, de plaatselijke media (radio, TV, internet) en de reclameborden op straat. De kortingbon mag overigens best op het laatste moment verschijnen. Die vormt dan een tweede herinnering aan de komst van het circus.

Eerder dan drie weken is zinloos. Dan is men het bericht al weer vergeten als het circus komt. Tenzij je op het moment van bekendmaking elektronisch kunt reserveren, vooruit betalen en meteen de kaartjes kunt uitprinten en op het prikbord hangen om ze niet te vergeten.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron je beschrijft het precies zoals ik bedoel :)
Ik maak het in een krant nooit te lang van tevoren bekend , meestal week(end) voorafgaand .
Het moet vers in het geheugen blijven zitten.
De kortingsbon komt ook in de krant en in de week van het gastspel op de website.

Afgelopen jaar hier in de regio ook een keer tegengekomen dat er 2 weken van tevoren een persbericht verscheen in een krant maar daarna niks meer gezien... dan vergeten de mensen dat het circus er is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 8:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Jij weet het tenminste. Je hebt dan ook een opleiding gehad die je op weg helpt in de evenementenbranche. Herhaalde aandacht in de media is daarbij een van de belangrijke punten. Aankondiging van de komst, beschrijving van het programma, de kortingbon en een prijsvraag/kleurplaat (or whatever) en je hebt al vier keer iets aan publiciteit.

De kwaliteit van het circus, in dit geval Renz-International, zal de rest doen. En die is bij Renz-International zeker goed!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
ja dat is en blijft een moeilijk geval wanneer je juist iets publiceert of reclame uithangt.

het is niet als bij een grote popster: daar maken ze vroeg reclame en het verkoopt uit al vroeg op voorhand.
helaas werkt dat bij een circus zo niet: hoe goed het ook is.

Te vroeg reclame maken heeft eigenlijk helemaal geen nut dat is weggesmeten geld.
Eigenlijk moet je vlak ervoor een spanning opbouwen naar de voorstellingsdata toe.

eerst een kleine annonce dat het circus komt, paar dagen later in de krant een programmabeschrijving en ergens vlak er voor een intervieuw op de radio ofzo over wat er komen gaat
en zo maak je de mensen stelselmatig warm.
Als er iets in de krant staat is dat ook belangrijk dat dat niet te vroeg is: of de mensen smijten die krant weg en denken er niet aan. Zelfde voor folders die je in brievenbussen steekt.

internet is een erg leuke uitvinding maar voor een circus nou niet meteen de place to be om publiek aan te trekken.

De meeste normale mensen die zo eens 1 of twee keer op een jaar naar een circus gaan doen dat omdat ze plakkaten zien hangen of omdat ze een tent zien staan!
En tegenwoordig ziet het overal al zo zwart van de reclame dat je iets moet doen wat eruitspringt want anders verzuip je in het aanbod.

de dag van vandaag op de gepaste manier naar de noden van een bedrijf reclame maken is een kunst op zich!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 9:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
het circus
wat hier ook af en toe kijkt heeft om voor mij begrijpelijke reden er voor gekozen totaal niks meer te willen delen met de beheerders van dit forum

al jaren de zelfde tekst op een site die pas iets meer als een jaar in de lucht is vind ik ook zeer knap

zoals martijn al aangeeft staat er tegewoordig op de eerste pagina van de site de speelplaatsen van de komende weken
en de kortingsbon staat er elke maandag of dinsdag op

misschien een idee
gewoon even mailen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 9:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
In Budel zie je reclame op tv , in de krant en je hoort tijdens ons gastspel op zaterdag 17 maart een interview op Radio Horizon.
De reclamecampagne in de krant start aankomende week en loopt door tot aan ons gastspel met onze exclusieve mediapartner in de Gemeente Cranendonck en zelfs een deel België krijgt deze krant onder zijn/haar neus.

Een Idee is altijd welkom , betreffende perszaken hebben wij daar een speciaal mailadres voor wat terug te vinden is op onze site.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 10:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Bas-Roest schreef:
wat hier ook af en toe kijkt heeft om voor mij begrijpelijke reden er voor gekozen totaal niks meer te willen delen met de beheerders van dit forum

Ik begrijp dat Bas zijn eigen persoonlijke rancune belangrijker vindt dan zijn circus, tenminste voor zover dit zijn circus is....
We hebben allemaal het beste voor met dit circus, dat wordt zo maar even vergeten.

Verder is het gebruikelijk dat tourmanagers data naar de media sturen. Andersom werk echt niet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 10:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: ma aug 29, 2011 2:24 pm
Berichten: 31
heuvels schreef:
Bas-Roest schreef:
wat hier ook af en toe kijkt heeft om voor mij begrijpelijke reden er voor gekozen totaal niks meer te willen delen met de beheerders van dit forum

Ik begrijp dat Bas zijn eigen persoonlijke rancune belangrijker vindt dan zijn circus, tenminste voor zover dit zijn circus is....
We hebben allemaal het beste voor met dit circus, dat wordt zo maar even vergeten.

Verder is het gebruikelijk dat tourmanagers data naar de media sturen. Andersom werk echt niet.


Wij hebben de luxe een Pers & Events Manager in dienst te hebben die de Tourmanager assisteert met deze mediazaken.

_________________
- Persaccount Circus Renz International -
Website Circus Renz International

* - 170 Jaar Circustraditie - Il Circo Tradizionale - *


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.