Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:23 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 23, 2012 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels al druk bezig, het 36e Circus Festival van Monte Carlo, waarvan hierbij de affiche.
Mooi maar weer, ooit een grote leeuw (in het echt) zo lief zien kijken? Een beetje loens zelfs, daar houd ik wel van!
Tot en met zondag 29 januari duurt het nog, daarna horen we er ongetwijfeld de resultaten en dus meer van.
Op tv-beelden zullen we vervolgens weer bijna een jaar moeten wachten...

Las overigens op een blog van een mevrouw (die ik later niet meer terug kon vinden, dus ik citeer niet woordelijk maar uit mijn hoofd) dat de jaarlijkse tv-uitzending van Monte Carlo voor haar het hoogtepunt van de afgelopen feestdagen was.
Niet voor de 50e keer de belevenissen van Sissy, Keizerin der Liefde, maar de finale van het Circusfestival.
Overigens niet vanwege de altijd weer schitterende circusacts -nou ja, zo erg zal ze het toch niet vinden om daar ook naar te moeten kijken...- maar vanwege de aanwezigheid van Prinses Stéphanie. Ze raadde iedereen aan te kijken, want zelf had ze de uitzending al eerder gezien op de Franse tv. Waarin de prinses dit keer zelfs vergezeld werd door haar broer Albert en diens nieuwe gade, de 20-jaar jongere Charlene Wittstock. (Alleen onze Bleker breekt op dit moment dat record!).
Volgens haar kijkt de prinses zelf de hele avond met een blik van 'Jezus, wat zit ik me hier te vervelen', kijkt haar broer in de geest van 'Ik wou dat ik thuis was gebleven....' en diens nieuwe bruid alsof ze per direct de tent (en Monaco) wil ontvluchten. Maar dat niet kan omdat haar paspoort haar is afgenomen.....
Het drietal vormt volgens haar het levende bewijs dat (veel) geld niet gelukkig maakt....
(Ze zijn samen met die andere zus goed voor een slordige 2,5 miljard dollar, en daarmee zo ongeveer de rijkste royalty's ter wereld.) (En nogmaals, ik citeer die mevrouw uit mijn -beperkte- geheugen....)

Afbeelding

Nieuw dit jaar, in Monte Carlo, een regelrechte primeur: het weekend na het grote festival, op 5 en 6 februari, vindt voor het eerst een circusfestival voor jongeren plaats, de 1e New Generation. Met een zo mogelijk nog beeldschonere affiche, hierbij te zien! Ooit zo'n mooi en lief clowntje gezien? En kijk maar eens goed naar zijn pakje. Schitterend!
Hier een poos naar kijken lijkt me een uitstekende remedie voor onze clownfobist. Hier kun je toch niet bang van worden....?
Dat zou ik dan nog eerder zijn wanneer dat schattige jonge leeuwtje door de hoepel zou springen... Want ook kleine leeuwtjes hebben flinke nageltjes, kijk maar eens naar die dikke pootjes...
En de eerste keer direct al met Nederlandse deelname! Niemand minder dan de jonge goochelaar en illusionist Rafaël Scholten uit Rotterdam, die net de (lange) tournee met het WinterCircus van Martin Hanson heeft beëindigd, maakt er zijn opwachting! We zijn benieuwd......
Geen idee of er ook specifiek jonge dieren aan meedoen, zou ook wel weer leuk zijn.....

Afbeelding

Dan een poster van het deels vernieuwde paardencircus van Emilio Iarz. Onder de titel Equidia presenteert hij de nieuwe show begin februari voor het eerst in het Waalse Court-Saint-Étienne, ten zuidoosten van Brussel, onder Wavre (Waver), in Waals-Brabant. In België dus, en niet in Frankrijk, zoals ik ergens las.
Mooie nieuw site ook, kijk maar eens: http://www.equidia.be.
Nog niets te lezen over een eventuele tournee in ons land, maar met alleen die paardjes zou hij mij al heel blij maken!

Afbeelding

Nog meer Belgisch nieuws: Circus Firmin Bouglione staat binnenkort voor langere tijd in Mons (Bergen) met de nieuwe voorstelling van 2012. Daarin pakken ze flink uit, niet in de laatste plaats door de aanwezigheid van Les Rosyann, -ze hebben het maar druk en dat moet ook!- op de poster groot afgebeeld tijdens een eerdere prijsuitreiking in Monte Carlo, samen met bovengenoemd prinsesje.
Het is dan ook de allereerste keer dat zij in België te zien zijn!

Afbeelding

Vervolgens nog een algemene, maar leuke aankondiging van het Duitse Circus Charles Knie, dat op de toer van 'Wedden dat.....' gaat.

Afbeelding

Het grote Franse Circus (Cirque, zo u wilt) Amar tenslotte presenteert zijn nieuwe show van 2012 als Surprise.
Ja, je moet tenslotte iets bedenken....
Niet zo heel origineel, als het goed is is iedere circusvoorstelling steeds weer een verrassing! Of niet soms?

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 2:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kleine correctie op de data van het 1e Internationale Circusfestival voor Jonge Artiesten: dat vindt, zoals de affiche vermeldt, uiteraard plaats op 4 en 5 februari!
Ja ja, dat geheugen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 4:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog maar even een foto van Rafaël Scholten, best een lekker knulletje. Om hem succes te wensen tijdens het jeugdfestival in Monte Carlo want dat is van de week.

Afbeelding

Ik weet ook nog wel een hele leuke act voor volgend jaar. Maar dan moeten Renz Berlin en Renz International wel even samenwerken. Dat lijkt me niet een echt probleem want ook de mooie nieuwe verkoopwagens lijken erg veel op elkaar. En ook is het familie.
Ze zouden samen 1 nummer moeten maken met de pony's. Want die zijn ook al familie van elkaar dat zie je zo.
En dan Laili van Berlin samen met haar neefje Bernardo van International laten optreden. Ik hoop dat ik de namen goed heb, want ze gebruiken ook wel eens andere. Prinsesje Laili is echt heel geweldig in de voltige, supersnel op en af de pony.
Ik ga soms wel eens mee naar grote paardenconcoursen en daar zijn dan wel eens van die beroepsstuntteams die dat ook doen. Maar zij doet het sneller en veel beter. En aan het eind is ze niet eens buiten adem. Dat zag ik want ze stopte vlak voor me en ik zat in de loge.
En zo trots als Bernardo zijn pony's presenteert, dat is geweldig. Samen winnen ze dan vast wel een gouden miniclowntje of hebben ze daar andere prijzen voor de jeugd.
Het kan wel goed want het is toch in de winterpauze. Alleen moeten ze dan dus wel helemaal naar Monte Carlo. En hoe de inschrijving gaat weet ik ook niet. Misschien weet iemand anders dat wel, daar is het toch een forum voor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2012 7:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Heel de familie Renz (van international) kan Voltige/jockeyrijden kan ik je sowieso vertellen.
Bij het nummer van Anthony Renz was dat namelijk ook regelmatig te spotten.

in 2010 deed Bernardo Renz ook nog een voltige/jockeynummer


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2012 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja dat zal wel. Hun namen weet ik niet zo goed, het gaat om dat jongste jongetje die afgelopen zomer de vrijheidsdressuur met de pony's deed. En dan samen met dat jongste nichtje van Renz Berlin. Want die is echt heel goed geloof me. Leuk toch wel, 1 nummer van twee circussen. Een gecombineerd nummer met dressuur en voltige ofzo. Hoop dat iemand iets doet met het idee. Want zelf zie ik ze niet zo vaak natuurlijk.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.