Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:47 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 5:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
vanaf 22 maart in Amsterdam
vanaf 13 juni in Antwerpen
http://www.cirquedusoleil.com/nl/shows/ ... ckets.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een heel klein beetje meer informatie.
Ze komen in de geel-blauwe Grand Chapiteau naast de Arena (P2). Van 22 maart tot 22 april.
Het voorproeffilmpje kreeg ik niet aan de praat maar dat kan aan het weer liggen. Op You Tube is genoeg te vinden.
De eerste vijf dagen van 21 maart tot en met 25 maart is er een actie '7 dagen voor een betere wereld' waarbij van ieder kaartje 5 euro naar de One Drop Foundation gaat die streeft naar schoon drinkwater voor iedereen.
Die 21e zal dan wel een besloten voorstelling zijn. Die afdracht kon altijd wel vind ik want kaartjes kosten vanaf 42 euro (kinderen 30) tot 179 euro (kinderen 126,50). En daar komen dan nog wat kosten overheen. Geen koopje dus, maar dat wisten we al.
Wel een leuk nieuwtje gevonden op hun site. Ze ontkwamen er niet langer aan, voor zover ik weet voor het eerst nu ook dieren in de voorstelling!
Rustig maar hoor PvdD, het zijn geen echte! Jammergenoeg niet.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Levensecht, je ziet duidelijk welke de merrie is en welke de hengst (hopelijk geen ruin) :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Scherrep.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Leuk alleen de entreeprijzen zijn minder leuk... 42 euro voor een simpele zitplaats.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, en dan nog bijkomende kosten en dat voor de minst goede plaats.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:07 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tsja,

je betaalt nu eenmaal een hoge prijs voor een voorstelling zonder dieren. Ze moeten een wereldwijde toernee maken om gedurende een heel seizoen toch voldoende bezoekers te trekken om rendabel te zijn. Stel je voor dat Herman Renz, Belly-Wien, Renz-Berlin of Renz-International na een maand het land weer moeten verlaten, omdat iedereen die het wil zien het ook heeft gezien, en ze daarom een hele hoop containers in het vliegtuig naar de VS, Azië of Australië laten overvliegen? Dan zou je daar ook Soleilprijzen betalen. Want de centen moeten toch ergens vandaan komen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Die prijzen zijn alleeen voor de elite betaalbaar.Ik snap het wel dat ze zulke prijzen vragen dure organisatie maar feitelijk voor de gewone man niet haalbaar.B.V. ouders en twee kinderen ben je voor 4 kaartjes ongeveer 200 euro kwijt,Dat is al erg maar kijk ook eens naar de consumptieprijzen in de restauratie 3.50 euro voor een bekertje koffie en ook voor frisdranken.En je wilt ook graag nog een souvenir het programmablad koste vorig jaar 10 euro dat gaat nog wel maar de andere souvenirs zijn feitelijk niet te betalen.Vorig jaar zelf naar Totem geweest het is een visueel spektakel maar ik hoef er niet weer heen.Trouwens wij zaten op plaatsen van 105.00 euro gelukkig had ik die gewonnen.
Nog vergeten parkeren kost 10 euro.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En dan weet ik zeker dat je de reiskosten nog niet hebt vermeld in je bericht. Want als je CdS in Nederland wilt zien dan zul je toch echt naar Amsterdam moeten. Ze komen echt niet naar Maastricht of Groningen! Dan toch liever maar naar het circus dat in je eigen woonplaats zowat om de hoek staat. Zeker als het hele gezin er naar toe wil gaan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Nu zijn die voorstellingen van CdS gelukkig niet verslavend. Na 1x heb je wel weer gezien. Dus dat scheelt weer ...

Ik ken daarentegen genoeg mensen die verslaafd zijn aan "normaal" circus. Gelukkig betaalbaarder, al kun je je geld daar ook goed aan kwijt...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja het kost wel wat maar is dan ook een hele organisatie. Even opgezocht. Ze begonnen in 1984 met 73 man. Dat is al wel een aardig aantal voor één show.
Vandaag de dag werken er 5000 mensen waaronder 1300 artiesten. Alleen op het hoofdkantoor, nou ja, ook de opbouw en zo, in Montreal werken al 2000 man. Al die mensen samen hebben 50 verschillende nationaliteiten en spreken 25 talen.
Ook al ga je maar één keer, sinds 1984 hebben 100 miljoen mensen een show gezien. Dit jaar verwachten ze er 15 miljoen.
Ze hebben shows in tenten en in stadions. Dit jaar zijn er 22 shows tegelijk onderweg. Dus die hele grote verplaatsingen vallen ook wel mee. Van Amsterdam naar Antwerpen, hup, weer een maand onder de pannen. Enzovoorts.
En een show die alleen Japan doet bijvoorbeeld.
Verder hebben ze nog permanente shows in eigen theaters in Las Vegas, Los Angeles, Orlando en Macau. Het hele jaar door.
Dus dat kost allemaal genoeg natuurlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
joop schreef:
Die prijzen zijn alleeen voor de elite betaalbaar.Ik snap het wel dat ze zulke prijzen vragen dure organisatie maar feitelijk voor de gewone man niet haalbaar.B.V. ouders en twee kinderen ben je voor 4 kaartjes ongeveer 200 euro kwijt


Dat is nog rustig uitgedrukt, Joop. Heb het even nagerekend. Met 2 volwassenen en 2 kinderen, en dan moet je geluk hebben dat ze nog klein zijn want de leedtijdsgrens is 12 jaar, betaal je op een doordeweekse dag voor een gemiddelde plaats, gewoon bovenin in het midden, niets bijzonders, 287,50 euro, inclusief de kosten en de e-kaart.
Dat heette vroeger 632,50 gulden, maar zo mag je niet meer denken. Toen kon je daar riant van op vakantie of een leuke tweedehands auto van kopen.
Wel is die prijs alleen doordeweeks hoor, in het weekend, wanneer iedereen wel wil is er 5 euro toeslag per persoon.

Maar ik ga er toch wel heen. Lekker alleen. Of hoogstens met zijn tweeën. En dan mag die andere zelf betalen of ook voor mij! Hi, hi! Ben ik nou elite of niete?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 6:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Dacht het wel voor al als je die ander zelf zijn kaartje laat betalen :lol:

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 6:55 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Ben er ooit 1 keer naartoe geweest ( gelukkig ook op uitnodiging via via) en voormij hoefde het ook geen tweede keer hoor.

Als je een echte circusliefhebber bent heb je het toch niet zo met CDS.

trouwens ze zouden het niet als circus mogen presenteren: ja er zitten circuselementen in maar heus circus.

Wat mij enorm stoorde: de muziek stond veel te luid : type geluidsniveau "als er iets met bassen komt dan zit je mee te trillen op je zitje!!"'
+ al die "overbodige" enscenering: om je een voorbeeld te geven er was een icarische act aan de gang op het podium, komen er in de lucht drie mannen aan katrollen hangen in doeken gewikkeld
dan denk je: hee wat zouden die gaan doen: dus geregeld kijk je omhoog. En dan doen die niks: behalve daar als figuratie hangen. Ondertussen heb je wel de halve act beneden gemist!

Iets wat ik ook niet zo geweldig vind: de acts zijn onpersoonlijk.
de inhoud en choreo van de acts blijven hetzelfde maar als een contract afloopt dan wisselt de persoon gewoon!!
vooral bij de "clowns" en het verhaal krijg je dan een soort copy en paste.
de uitstraling van de acteurs is dus erg NEP want ze zitten in het keurslijf vaneen opgelegde regie die niet voor hunzelf gemaakt is.

En zoals Heuvels het al zei: heb je er 1 gezien dan heb je ze zowat allemaal gezien:
alles is eenheidsworst: stijl kostuums, de muziek, de enscenering: er zit maar weinig variatie in.

En misschien wel het belangrijkste: de "sfeer" van circus is er NIET. Het ruikt niet naar zaagsel en popcorn.
Er staan geen mooi geschilderde woonwagens en voertuigen rond de tent.
Nou ja doe mij maar doodgewoon ouderwets circus hoor.

( p.s Mijn aversie voor CDS werd nog groter toen onze regisseur die daar ook ooit eens zou gewerkt hebben daar wild van is en nou ook zo van die "figuratie" onzin wil introduceren)

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 04, 2011 7:03 am
Berichten: 14
Beste forumleden.
Ik woon in België en volg al enkele jaren dit forum.
Als trouwe circusbezoeker in een aantal landen van Europa zou ik toch eens willen reageren.
Ik ben zeker geen verdediger van Cirque du Soleil, maar Corteo is samen met Alegria één van de beste producties van CdS.
De mooie plaatsen bij Knie of Arlette Gruss zijn ook niet goedkoop.
Ik vergelijk altijd circus met een restaurant; je hebt goede, minder goede en slechte zaken.
Cirque du Soleil is een sterrenrestaurant, maar dat zijn ook A Gruss, Knie, Roncalli of H Renz en een aantal andere klassieke circussen.
Geniet van een goede voorstelling en droom van de volgende die je plant.
Ps: Sjaak, doe zo voort. Je hebt een objectieve kijk op het circus-gebeuren, wat niet van alle forumleden kan gezegd worden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.