Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 11:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 15, 2013 11:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het wordt hier interessant maar off-topic, dus gaarne verder discussieren over humor in het circus op:
viewtopic.php?f=19&t=4871

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 11:31 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.3816656


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 11:59 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
MartijnH schreef:
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omgeving/boxtel/circus-barones-gaat-niet-door-1.3816656
Ik vind dit toch geen fijne manier van zaken doen. Eerst het ambtelijk apparaat belasten met een vergunning aanvraag, persberichten rondsturen en ze later weer terugtrekken. En dat omdat er een uitkoop tussendoor is gekomen die een paar centen meer zou kunnen opbrengen.
Hier wordt het beeld dat de mensen hebben van het circus in het algemeen, en circus Barones in het bijzonder niet gunstiger van.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 16, 2013 1:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
MartijnH schreef:
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omgeving/boxtel/circus-barones-gaat-niet-door-1.3816656
Ik vind dit toch geen fijne manier van zaken doen. Eerst het ambtelijk apparaat belasten met een vergunning aanvraag, persberichten rondsturen en ze later weer terugtrekken. En dat omdat er een uitkoop tussendoor is gekomen die een paar centen meer zou kunnen opbrengen.
Hier wordt het beeld dat de mensen hebben van het circus in het algemeen, en circus Barones in het bijzonder niet gunstiger van.


En voor andere circussen betekend het ook dat een plek "Vastgehouden" wordt waar zij misschien graag in dezelfde peridoe ook gespeeld zouden hebben.

Er zijn nu al meerdere gemeentes waar het zo gaat met afmeldingen van circussen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 17, 2013 10:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di apr 16, 2013 11:09 pm
Berichten: 9
Beste ,

Als productiebedijf hebben wij nooit vooraf de intentie gehad om plaatsen niet te spelen . Zowel voor de gemeenten als voor onszelf is er dan veel werk ingestoken dat niets opbrengt . De theorie van " voor enkele centen meer een uitkoop doen " is niet echt correct .

Wie onze website een beetje kent weet ook dat wij klanten hebben die toonaangevend zijn in hun sector over heel de wereld . Als bedrijf ben ik er best fier op dat ik dergelijke bedrijven in mijn klantenbestand mag hebben .

Als comercieel bedrijf willen wij geen mensen teleur stellen , maar soms roept gewoon de plicht . bovendien gaat dit echt niet om enkele centen , maar behoorlijke veschillen .AL zal dit laatste nooit de doorstag geven maar wel de premium klant.

De economische sutuatie is niet ver dien aard dat je gegrandeerde inkomsten kan gaan wijgeren ( aan permium klanten ) . In de periode dat wij in Nijmegen stonden enkele collega's een bezoek gebracht . Het is niet aan mij hoe ze overleven , maar de tijd is er niet naar . Als ik , zonder namen te noemen , tenten zie die ruim 1000 man aankunnen en draaier voor 40 tot 80 man per voorstelling , dan stel ik mij vragen .

Tenslotte heeft op onze site minder dan 24 uur gestaan dat Etten-Leur zou afgelast worden . In deze korter tijd zijn er 2 circussen gaan vragen of ze deze plaats niet konden krijgen omdat wij deze niet zouden aandoen . Ik weet niet hoe die 2 circussen hun tournee klaar hebben , maar nog plaatsen nodig hebben binnen de 2 weken voor aanvang van de voorstellingen ?? Daar stel ik mij erstige vragen bij .

Aan de collega's. Kijk eerst in eigen boezem voor je gaat oordelen over anderen . In Zeeland zijn vele plaatsen recent door collega's niet gespeeld . En diegenen die nog snel plaatsen nodig heeft binnen de 2 weken gaat beter enkele jaren aan de unief voor de opleiding Project & event management . Als dat klaar is mag je mij terug beoordelen .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 8:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Dat door een uitkoop een normale plaats wordt afgezegd is niet meer dan normaal. Vooral in deze tijd waarin het meer dan welkom is dat je enige zekerheid hebt. Mensen die dit niet snappen hebben geen enkel inzicht in de financiele situatie waarin de circussen in NL momenteel verkeren. Op een uitzondering na gaat het overal slecht. Dus pakken wat je pakken kan. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden om voor een heel jaar plaatsen aan te vragen en deze vervolgens (al dan niet zonder afmelding) niet te bespelen.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
kevin schreef:
Dat door een uitkoop een normale plaats wordt afgezegd is niet meer dan normaal. Vooral in deze tijd waarin het meer dan welkom is dat je enige zekerheid hebt. Mensen die dit niet snappen hebben geen enkel inzicht in de financiele situatie waarin de circussen in NL momenteel verkeren. Op een uitzondering na gaat het overal slecht. Dus pakken wat je pakken kan. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden om voor een heel jaar plaatsen aan te vragen en deze vervolgens (al dan niet zonder afmelding) niet te bespelen.


Ik vind persoonlijk dat Kevin gelijk heeft. Als je een uitkoop aangeboden krijgt die waarschijnlijk meer opleveren dan de gewone kassa verkoop zou ik dat ook doen. De meeste circussen doen wel is een uitkoop. Denk ook dat alle kosten voor een circus van de ''gewone'' kaartverkoop niet gedekt kunnen worden. Maar dat kan ik ook fout hebben :D Want bij het Miniatuurcircus Yoshi Berends hebben we altijd uitverkochte voorstellingen :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 12:07 am 
Offline

Lid geworden op: di apr 16, 2013 11:09 pm
Berichten: 9
Beste ,

Vooreerst mijn dank aan Kevin & Yoshi voor de reactie . Beiden begrijpen dat de tijd er niet zo naar is . Betekend dat een goede opdacht dan helaas voorrang krijgt op het reguliere programma .

Ik durfde het zelf in eerste instantie niet te schrijven , maar inderdaad , op een grote uitzondering na , doen alle circusbedijven het ronduit "slecht" op dit ogenblik in Nederland . Begrijp nog steeds niet dat ze kunnen blijven bestaan met dergelijke lage bezoekersaantallen .

Een deel van het probleem zit hem in de achtergrond van het Nederlands publiek . Een circustent moet GROOOOOOT zijn , met veel wagens , veeeeeel dieren . Door de recente ontwikkeling betreft wilde dieren , is er een afwachtende houding van het publiek .

Mag het 1 troost zijn . Als Circus Barones hebben wij ook steeds gedacht dat wilde dieren de mensen naar de tent brachten . Medio 2008 hebben wij niet meer verder gewerkt met onze 7 Bengaalse tijgers . Ook onder druk van de steden en gemeenten om plaatsen nog te krijgen . 5 jaar later blijkt dit de beste beslissing om verder te groeien in een klassiek circus .

De idee van " circus moet een dierentuin mee hebben " is voorbij . dat speelt alleen in de hoofden van de directie , maar niet in deze van het publiek . Het geeft een klein dipje , maar nadien leeft het weer op .

Een gouden raad , maak een leuk programma voor het ganse gezin . Gebruik gewone tenten die je overal kwijtkan en stop met de gedachte : het moet GROOOOOT zijn . Daar koop je niets mee .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 12:41 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wanneer je dieren altijd van buitenaf inhuurt doe je makkelijker afstand dan wanneer je bijvoorbeeld zelf olifanten in eigen bezit hebt en deze olifanten al ruim 30 jaar bij hebt. Tenten van 24,28,30 of 36 Meter is in vergelijking met vele andere landen zeker geen grote tenten. In nederland heb je Herman Renz , Renz International met een 36 Meter tent, Renz Berlin nog iets groter dacht ik , Althoff met 30 meter (?) en belly wien met een 30 meter. Dan heb je echt de grootste tenten al gehad.

er reizen dit jaar heel veel kleine circussen rond die soms ook een middelgrote plek meepakken wat voor de "grote" circussen ongunstig uitkomt omdat ze inderdaad niet overal kunnen spelen. Als je al veel eigen dieren (en daardoor ook meer wagens) hebt is een kleine tent ook een heel raar contrast vind ik zelf, dan is je staltent groter als je speeltent zo'n beetje :clown

Als de gemiddelde verloop in je seizoen maar in orde is en dat zal het voor de meeste circussen wel zijn anders blijven ze ook niet zo lang in Nederland reizen. Nederland is geen circusparadijs wat door sommige personen wel beweerd wordt die circussen van ver naar Nederland halen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 11:24 am 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat is een feit Martijn de tenten zijn al een stuk kleiner geworden.

Onlangs postte er nog iemand oude foto's van circussen die in Nederland en Belgie rondreisden in de jaren 60 en 70 ( al dan niet buitenlands) en dan waren Mastodonten van tenten.

Boltini met een tent met Hydraulische masten waar 7.000 mensen in konden! Sarassani met een voor 5000 mensen, Hagenbeck met een reusachtige 6 master!
En jawel hoor dat heeft allemaal in onze steden gestaan: inclusief een hoop wagens en menageries met 300 dieren, en een gigantische parade als ze er waren met mooie wagens en alles.
En aan de kassa stonden mensenmassa's aan te schuiven!

Kan je je nou echt niet meer voorstellen: nou mag je blij zijn als 700 of 800 bezoekers hebt. En wat mij op die foto's ook opviel: gigantische pleinen waar dan het hele circus opstond met meestal nog parkeerplek vlak naast ook. Die zijn ook al lang weg die grote pleinen of velden: je hebt nergens geen plaats meer om zo'n reuzencircus te zetten.

Het enige wat nog in de buurt komt van die glorie van vroeger: reuzechapiteau, een enorme zoo en een megafacade ( ook iets dat je niet meer ziet: Sarassani had een ongelooflijke tientallen metershoge helemaal verlichte doorganspoort) is Krone. En die krijgen die tent ook echt niet meer stampvol. Maar CS Krone zou eens gezegd hebben zolang ik leef word die tent nooit kleiner.

kleine opmerking: de mensen van Barones hebben de afgelopen jaren vooral in Belgie gereisd en daarbij de kleinere gemeentes aangedaan ( met uitzondering van Antwerpen waar ze op het St Jansplein stonden). Uiteraard moesten ze dan afscheid nemen van die Bengaalse tijgers. Dat is niet van willen maar van moeten !

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 12:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
event construct schreef:
Door de recente ontwikkeling betreft wilde dieren , is er een afwachtende houding van het publiek .


Als Commissie Klassiek Circus, sprekende namens het publiek, kunnen wij slechts constateren dat de circussen een afwachtende houding aannemen. En dat circussen hun dieren wegdoen omdat ze dan hopelijk als eerste aan de beurt zijn bij het behandelen van de vergunningsaanvraag in gemeenten waar een wethouder zo graag de circussen wil dwarsliggen. Het publiek verwacht een circus met dieren.

Over de maat van tenten: Sinds (dezelfde) gemeenten hun grond verkwanselen aan projectontwikkelaars is er bijna nergens meer ruimte om met een grote tent in de buurt van de woonwijken te staan. Het hoeft voor het publiek echt niet GROOOOOOOT te zijn. Kijk maar naar het succes van kleine zaken als Circus Sijm of het Magic Circus. Wel moet de prijs-prestatieverhouding goed zijn. 25 Euro betalen om anderhalf uur later weer buiten te staan en - na aftrek van de tijdsduur van de pauze - 70 minuten programma te hebben gezien levert een scheve verhouding op. Dat zal het Nederlandse publiek nooit waarderen. (Let op: er is niets tegen een kort programma, maar dan ook graag voor een "kindvriendelijke" prijs.)

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 12:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
Dat door een uitkoop een normale plaats wordt afgezegd is niet meer dan normaal. Vooral in deze tijd waarin het meer dan welkom is dat je enige zekerheid hebt. Mensen die dit niet snappen hebben geen enkel inzicht in de financiele situatie waarin de circussen in NL momenteel verkeren. Op een uitzondering na gaat het overal slecht. Dus pakken wat je pakken kan. Maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden om voor een heel jaar plaatsen aan te vragen en deze vervolgens (al dan niet zonder afmelding) niet te bespelen.
Dit is misschien "normaal" gezien door een circusbril. Maar door een publieksbril of een gemeentebril ziet het er toch anders uit. En de circussen geven nooit als oorzaak aan dat ze ergens anders een lucratieve klus gaan doen, maar komen met "familieomstandigheden" of "technische problemen" of iets in dien aard.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 10:20 pm 
Offline

Lid geworden op: di apr 16, 2013 11:09 pm
Berichten: 9
Beste ,

Begin te denken dat Mario het circus Barones beter kent dan ik . Werk al ruim 10 jaar samen met deze mensen . Toen ze ruim 10 jaar geleden in Vlaanderen starte was het een circus met een oude tent , dito woonwagens en 8 oude houten transportwagens vervoerd met een tractor . Nostalgie ten top .

Door velen werden wij uitgelachten , ochamre dat mensen uit Oosenrijk . Moeten we ze geen boterham gaan brengen . Vanaf het begin hebben wij een duidelijke visie over het groeiproces uitgewerkt met de directie van het circus . Heb niet voor niks 5 jaar op de unief gezeten hoop ik . Moraal van het verhaal , het lachen is de collegas al lang vergaan . Vandaag is het meestal frustratie om hetgeen het circus kon bereiken .

Door de gestage groei is het circus vandaag het gezondste circusbedrijven in Vlaanderen . We hebben een nette infrastructuur doe ook netjes is betaald . Sinds 3 jaar zijn wij eigenaar van een industrieterrein met loods & aansluitend een nieuwe woning . Tot op vandaag is het een groeibedrijf.

Als wij het mis zouden doen , wat toch sommigen beweren , hoe kunnen wij dan staan waar wij nu staan . Vele steden en gemeenten doen wij om de 2 jaar . Op enkele uitzonderingen niet te na gesproken , is er steeds groei . Waarom zou ik de strategie aanpassen ??

Circus barones speelt alleen maar kleine gemeenten ??? Waar haal je dit eigenlijk . Vlaanderen heeft 13 kernsteden zoals ze dat hier noemen . Alle 13 worden deze minstens aangedaan per 2 productiejaren .

nog een om te lachten , het circus zou zijn tijgers weg hebben gedaan om in Anwerpen te kunnen spelen . Dat is wel erg kort door de bocht , of ik de dieren zou wegdoen om 1 stad te kunnen spelen . Dat geloofd ge toch zelf niet .

Ten slotte , eentje gevonden van mario over het circus Barones in Boom . Slechte lichtinstallatie , slecht geluid en de stroom valt steeds uit . Beste Mario , wij hebben in boom enkel een circustent en tribunes verhuurd . We hebben dus nikt te maken met dit verhaal .

Maar goed , het staat u vrij zelf een circus te beginnen . Ik betreur alleen de reacties die vaak zelfs de waarheid niet hebben gezien . Als circus hebben wij een open communicatie tegenover het publiek en de steden en gemeenten . Tot op datum van vandaag kan ik nog steeds ELKE burgemeester recht in de ogen kijken . Dit onderdeel is een deel van ons succes . Waarom denk je dat wij in diverse Nederlande steden werden geselcteerd om te spelen en anderen niet , een doordenkertje ......

Hopend u hiermee van dienst te zijn .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 10:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
event construct schreef:

Waarom denk je dat wij in diverse Nederlande steden werden geselcteerd om te spelen en anderen niet , een doordenkertje ......

.


omdat jullie tourmanager in Nederland de marktmeesters ook nog goed kent van de jaren dat hij zijn eigen circus had.
Gunstige grondmaat helpt daarin ook nog mee en vooral voor de middelgrote dorpen hebben "jullie" een perfecte maat.

hiermee wil ik trouwens geen negativiteit opwekken, het circus + programma is heel dik in orde!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
leren lezen hoor: staat helemaal nergens dat die geluidsinstallatie van Barones was.
Ik weet best wel van wie die geluidsinstallatie was.

De tent en tribunes waren die van jullie ja. En geluid en licht waren evenmin van Boom zelf want die stonden in de andere tent zoals gewoonlijk.
Het was ook niet mijn geluidsinstallatie en microfoons. Dan blijft er nog maar 1 mogelijkheid over he van wie ze was.

En ik weet niet hoe het bij u zit: maar ik krijg er het sch... van als om de haverklap boxen knallen, de cd hapert of je je fiche van een dure draadloze microfoon afgeeft en dat vervolgens compleet verprutst word omdat de boxen zo ongeveer verrot zijn.Ik weet ook best dat als jullie touren dat er dan een andere geluidsinstallatie staat: en dat is prima. Maar bij vele circusmensen is dat het laatste waar ze aan denken: is het een stel oude luidsprekers waar de kabels er zo net met de draadjes ingeprutst zitten en waar je dan eens aan moet " draaien" om het contact beter te krijgen.
Het eerste wat ik dan meestal denk is; ai zeker niet aankomen want daar kan wel eens iemand aan blijven "plakken". Als je de regendruppels recht op de hete spots ziet vallen: dan vind ik dat ook niet meteen veilig. Maar goed het is niet mijn materiaal en als de eigenaar van het materiaal daar dan alleen maar lachend naar staat te kijken en er bij zegt: oh das nog niks hoor, is het voor mij ook goed.

staat er wat negatiefs over de tent en tribunes: nee toch he. Want die is in prima staat. En die heb ik een stormpje zien overleven ook

Er staat ook niet dat die tijgers weg zijn enkel voor Antwerpen. Denk dat inmiddels iedereen wel weet dat het aantal gemeentes in Belgie waar je met wilde dieren nog mag spelen zo wat op 1 hand te tellen. En daarmee houden jullie je gewoonweg aan de regels die gelden: toch mooi. Want wat ook iedereen weet is dat er ook anderen zijn die dat allemaal aan hun laars lappen en TOCH overal een hele verboden menagerie naartoe slepen. Kan bij Barones ook niemand iets op aanmerken.

Over kwaliteit van programma's ga ik me niet uitspreken: maar een feit is dat gemeente niet op voorhand weet met wat een nieuw circus komt spelen. Die zien alleen aanvragen en cijfers.
En wie en wat er geselecteerd word dat ligt aan vele dingen: ondere andere aan wat Martijn ook aanhaalt maar ook aan wie eerst een aanvraag indiende, hoe lang het geleden is dat een circus er passeerde , technische zaken , laten ze rommel achter en is het terrein achteraf nog in goede staat en of je aan de regels kan voldoen.

En collega's die het lachen is vergaan?? Wat rest er nog in Belgie ( cq eerder vlaanderen)??: Wienercircus en die mogen toch ook niet klagen want ze trekken nog steeds hun publiek en die hebben zelf ook een nieuw chapiteau, Pipo: daar zal het ook niet aan liggen want ze kennen mekaar maar al te goed en werken ook samen en dan heb je nog Malter over ( hoe dat draait daar zijn een paar forumleden zelf getuige van geweest). En ze zijn allemaal van ongeveer dezelfde. En de rest zijn occasionele buitenlanders voor Fransen. De Bougliones die zitten alleen maar in het Franssprekende gedeelte dus die moet ik zelfs niet meerekenen.
De buitenlandse circussen weten ondertussen ook al dat het hier niet echt een vetpot is en dat een volle tent dat dat maar zelden is: dus hoe vaak zie je die. heel weinig.

En dat moeten jullie toch ook gedacht hebben want jullie zijn net zo zeer naar Nederland gegaan. Terwijl er daar nog meer in dezelfde vijver vissen als in Belgie.
Je mag het draaien of keren hoe je wil: en het verkopen hoe je wil. Maar geweldig draaiend met stampvolle tenten en een tot de rand gevulde kassa heeft er geen enkel circus meer in Belgie.
Daar moet je zelfs geen 5 jaar voor op de unief gezeten hebben; Daar moet je gewoon met je eigen ogen eens voor gaan kijken bij een voorstelling.

En niet onlogisch he: want als paard A na een tijdje slechter loopt denk je och waarom ze we eens niet op paard B gaan gokken.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.