Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:26 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
De première show in Tilburg op de 14e mei was een optreden met hoge kwaliteit, met 26 artiesten inclusief een live band, muzikanten, dansers en acrobaten, wat ook te lezen was in de artikelen in de kranten de dag daarop. De Tour begon 30 april 2014 in Vlissingen in een verschrikkelijke machine-fabriek, en dat was een schok voor alle artiesten. De levensomstandigheden in containers was zo vreselijk dat de artiesten overstuur waren en terug wilden naar Afrika. Alle artiesten werden als beesten behandeld, er was geen elektriciteit, geen water en alleen één toilet en één douche voor de 26 artiesten en 10 helpende, dus bij elkaar 36 mensen die daarvan gebruik moesten maken. Er was ook geen keuken om eten klaar te maken, er was zelfs geen eten. De tour zou verder gaan naar drie verschillende steden maar de artiesten kregen niks betaald, tot op de dag van vandaag. Op 18e mei deelde Alberto Althoff de artiesten mee dat hij bankroet was, en de artiesten niet kon betalen, en ook geen geld voor promotie had, en dat er geen geld was voor de reiskosten naar de volgende stad. Volgens de persvoorlichter van Alberto Althoff leren we dat hij bankroet is en dat het zijn plan was om met de Jabula Africa show te gaan werken, in de hoop dat deze show hem uit de schulden en problemen zou brengen. Meneer Alberto heeft de Afrikaanse artiesten erg slecht behandeld en dat is de redenen dat de tour in Holland niet ging werken. Het is tragisch dat er zulke mensen bestaan.


Nou lekker verhaal is dit!! Maar wie zegt dat dit de waarheid is.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 1:43 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Yoshi...heb je ook een link naar het artikel van het citaat..????

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 8:40 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Die staat in het bericht circusmeisje... op de vorige pagina


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 9:52 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Blijft een bijzonder verhaal war wel weer twee kanten zal hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Yoshi Berends schreef:
Die staat in het bericht circusmeisje... op de vorige pagina


Nee nee, de link staat in het bericht van Bas Roest!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Hugo schreef:
Blijft een bijzonder verhaal dat wel weer twee kanten zal hebben.


Ongetwijfeld, misschien wel meer kanten!
Neemt niet weg dat de schrijver van het bericht er ogenschijnlijk wel heel veel vanaf weet, dus er haast wel bij betrokken moet zijn....
Overigens jammer dat dat Jabula-gedoe niet eerder werd afgesplitst van de tourinfo van Renaissance (die we dit jaar dus wel niet meer zullen krijgen.....).
Ik zag het als twee verschillende zaken, die door het geciteerde bericht wellicht toch meer één zijn dan gedacht.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
tja, die Alberto heeft wel pech zeg. Drie keer achter elkaar een onderneming failliet. En dat met z'n glorieuze verleden...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Voor dat je elf jaar bent weet je er wel veel van zeg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Nik Boris schreef:
tja, die Alberto heeft wel pech zeg. Drie keer achter elkaar een onderneming failliet. En dat met z'n glorieuze verleden...


Ja wat is pech.... Alberto heeft gewoon veel schulden gemaakt met een paar ondernemingen wat natuurlijk ook bijna niet bijna te vermijden valt. Zelfs ander circus ondernemingen hebben daar last van gehad. Of zetten een of ander constructie op.

Eerlijk is Eerlijk zijn Renaissance was prachtig maar ook Circus Alberto Althoff mochten er best wezen. Vooral de programma's van Circus Althoff waren erg leuk. Bijvoorbeeld Fifty-Fifty voor de pauze klassiek circus na de pauze circus voor de wat ouder bezoekers.

Maar goed als het eemaal niet goed gaat met geld zaken blijf je daar in zitten. Kijk maar naar de Familie Teuteberg (niet dat ik hun wil aanvallen) En Joop en Tonie weten wie het zegt...

Het is jammer dat het zo is en dat Circus Renaissance dit jaar niet op tournee gaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Weet iemand wat Alberto nu gaat doen? Gaat hij wéér iets nieuws proberen of gaat hij aan de slag dresseur of op het kantoor bij een ander circus? Het kan natuurlijk ook zijn dat hij de circuswereld uit stapt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2014 7:26 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
circusmeisje schreef:
Voor dat je elf jaar bent weet je er wel veel van zeg!

is daar dan iets mis mee? :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 12:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Laat ik beginnen met mijn respect uit te spreken voor de circusman Alberto Althoff. Zowel de voorstellingen van Circus Althoff, Circus Renaissance en het Groot Kerstcircus Zeeland zijn mij altijd goed bevallen. Hij en zijn vrouw weten hier altijd weer iets heel moois van te maken. Daarnaast is hij volgens mij een keiharde werker die zich meer dan volledig inzet om zijn circus op de rails te houden. Tijdens de tournee worden elders werkzaamheden verricht om maar op de rails te kunnen blijven.
Zakelijk gezien is het Alberto echter nooit voor de wind gegaan. Tenslotte kwam hij hier in 2000 met al zijn beestenspul. Alle dieren, op de koeien na, zijn inmiddels verkocht. Circus Althoff is twee keer failliet gegaan en Jabula - Afrika lijkt uit de informatie die ik lees een flinke strop te zijn. Hierdoor kan je wel je vragen zetten bij de ondernemer Alberto Althoff.
Ook naar aanleiding van het korte stukje op circusweb. Leuk om theaterpubliek te benaderen maar een show met 28 artiesten tien dagen in TIlburg neerzetten en meerdere dagen in Etten Leur laten spelen, ik vraag mij af of dat rendabel is ook als je op een ander publiek mikt. Een grote productie zal maximaal een avond in de plaatselijke schouwburg van Etten Leur kunnen optreden. De voorstelling staat in de theatergids en een jaar vooraf kunnen mensen al intekenen.
Iedere onderneming waar meer geld uitgaat dan er binnenkomt zal het niet redden hoe triest ook! Maar nogmaals als circusliefhebber hoop ik dat Alberto Althoff niet voor de circuswereld verloren zal gaan.
Tot slot wordt er wel gesuggereerd dat Renaissance niet op tournee zal gaan maar ik zal de eerste zijn die van de partij is als dat onverhoopt wel het geval zal zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 1:07 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik ben het helemaal met je eens Hugo: Alberto Althof was zeker een groot circusman, maar ja, als je shows door de kenners als geweldig worden gevonden maar het 'gewone' publiek de weg naar de tent niet helemaal kan vinden ben je helaas ook nog niet veel verder.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 2:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Ik ben het helemaal met je eens Hugo: Alberto Althof was zeker een groot circusman.....


En wat jammer nou dat je het meeste ervan niet hebt meegemaakt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 2:24 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Citeer:
Ik ben het helemaal met je eens Hugo: Alberto Althof was zeker een groot circusman.....


Ik ben het ook met jullie eens. Alberto is een circusman pur sang en heb ook altijd van zijn circussen genoten!! Alleen jammer dat het zakelijk dan soms niet wil lukken. Maar ja dat gebeurt elders ook!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.