Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:43 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Tourneegegevens voor 2014 in Nederland en België kunnen hier worden geplaatst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Goed nieuws voor circus- en speciaal voor Cirque du Soleil-liefhebbers: de voorstelling Koozå, die in de zomer van 2013 al te zien was in het Belgische Knokke, komt begin dit jaar ook naar Nederland!

Intussen is er al heel wat meer bekend over de komst naar Amsterdam. Zoals de juiste plaats en de data van de voorstellingen.
Ze komen inderdaad, zoals al verwacht, opnieuw naar de P2 in de buurt van de Arena.
Mensen die er eerder kwamen (bijvoorbeeld twee jaar geleden bij Corteo) weten het nog wel, tegenover de achterkant van de toen nog in aanbouw zijnde Ziggo Dome en vandaar via de loopbrug over de Holterbergweg. Op loopafstand van NS-station Arena, circa 10 - 15 minuten.
Het adres van P2 is Borchlandweg 6 in Ouder-Amstel. Automobilisten kunnen tegen betaling op hetzelfde(!) terrein parkeren.
Zoals gemeld is het dezelfde witte tent als tijdens Corteo, maar de indeling is wel anders.
Dus niet met een podium in het midden en twee toeschouwershelften.
Nu een 'normale' circustheateropbouw, te vergelijken met bijvoorbeeld Carré.

Dan de speeldagen.
Voorstellingen zijn er van donderdag 13 maart tot en met zondag 13 april. De tijden veranderen nogal eens, dus maar allemaal:

do 13 mrt 2014 - 20.00
vr 14 mrt - 20.00
za 15 mrt - 16.00 + 19.30
zo 16 mrt - 12.30 + 16.00
ma 17 mrt - geen voorstelling
di 18 mrt - 20.00
wo 19 mrt - 16.00 + 19.30
do 20 mrt - 20.00
vr 21 mrt - 19.30
za 22 mrt - 16.00 + 19.30
zo 23 mrt - 12.30 + 16.00
ma 24 mrt - geen voorstelling
di 25 mrt - 20.00
wo 26 mrt - 16.00 + 19.30
do 27 mrt - 20.00
vr 28 mrt - 19.30
za 29 mrt - 16.00 + 19.30
zo 30 mrt - 12.30 + 16.00
ma 31 mrt - geen voorstelling
di 01 apr - 20.00
wo 02 apr - 19.30
do 03 apr - 20.00
vr 04 apr - 19.30
za 05 apr - 16.00 + 19.30
zo 06 apr - 12.30 + 16.00
ma 07 apr - geen voorstelling
di 08 apr - 20.00
wo 09 apr - 19.30
do 10 apr - 20.00
vr 11 apr - 20.00
za 12 apr - 16.00 + 19.30
zo 13 apr - 12.30 + 16.00

De voorverkoop is inmiddels gestart!

Afbeelding

Verdere informatie ook over de kaartverkoop op de site van de voorstelling: http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/ ... fault.aspx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog wat meer info over de voorstelling, ten dele eerder geplaatst t.g.v. de voorstellingen in België:

De Europese première was op 5 januari 2013 in de Royal Albert Hall in Londen.
Daar stonden ze t/m 14 februari.
Eerder was de tent niet beschikbaar, want nu spelen ze in de Big Top waar daarvoor Corteo in te zien was.
En die was daarvoor tot begin februari van dat jaar nog in gebruik in Hamburg.

Nog wat meer info over de voorstelling.
Kooza (met een rondje op de a) is geschreven en geregisseerd door niemand minder dan David Shiner, tijdens de afgelopen kerstperiode in hoogst eigen persoon nog te zien in het Wintercircus 2013 in Eindhoven.
Het verhaal is geïnspireerd op zijn leven en werk als clown bij Circus Knie in Zwitserland en bij Circus Roncalli in Duitsland.

Zelf schrijven ze daarover:

Citeer:
KOOZÅ vertelt het verhaal van de Onschuldige, een eenzame, droevige man die op zoek is naar zijn plek in de wereld.

Met KOOZÅ keert Cirque du Soleil terug naar zijn roots: in de show spelen twee soorten traditionele circusartiesten de hoofdrol - acrobaten en clowns. De show legt de nadruk op fysieke inspanningen van menselijke prestaties in al hun pracht en breekbaarheid. Deze worden gepresenteerd in een kleurrijk geheel met de nadruk op onvervalste slapstickhumor.

Tijdens zijn reis ontmoet de Onschuldige een reeks komische personages, zoals de Koning, de Bedrieger, de Zakkenroller en de Vervelende Toerist met zijn Valse Hond.

In KOOZÅ worden kracht en kwetsbaarheid, lol en glimlachen, beroering en harmonie gebruikt om de thema's van angst, identiteit, erkenning en macht te verkennen. De voorstelling vindt plaats in een spannende en exotische wereld vol verrassingen, opwinding, ontspanning, dapperheid en totale verwarring.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 12:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Quidam

Brussel - Vorst Nationaal

27 februari: 20u
28 februari: 20u
1 maart: 16.30u & 20u
2 maart: 13.30u & 17u


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De Vorst Nationaal (wordt op de boekingssite Forest National) is te vinden aan de Rue Victor Rousseau 208 in Vorst (of Forest in het Frans), pal ten zuidwesten van Brussel.
Genoemde data zijn van vrijdag t/m zondag.
De kaartverkoop is gestart: http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/ ... ssels.aspx

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 30, 2014 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Cirque du Soleil met Koozå in Amsterdam verlengd tot na Pasen!

De reeks voorstellingen die Cirque du Soleil dit voorjaar in Amsterdam hoopt te geven van Koozå is uitgebreid tot en met zondag 27 april. Dat is de zondag na Pasen.
In totaal komen er 13 voorstellingen bij.
Voor CdS is dit een soort vaste gewoonte: niet alle speeldagen direct al bekend maken. Dat voorkomt dat mensen het reserveren van kaarten uitstellen omdat ze denken tot er nog tijd genoeg is om dat te doen.
Nu de eerder bekendgemaakte voorstellingen aardig vol beginnen te lopen heeft men er dus een periode van 14 dagen met in totaal 13 voorstellingen aan vastgeknoopt.

Eerst een kleine correctie op de in een eerder bericht bekendgemaakte aanvangstijden: op zondag 13 april staat nu op de site een aanvangstijd van 16.30 uur voor de tweede voorstelling.
Nu maakt een half uurtje eerder of later niet zoveel verschil, alleen al vanwege de sfeer verdient het aanbeveling altijd ruimschoots op tijd aanwezig te zijn!
O, en in de nacht van 29 op 30 maart gaat de zomertijd in, dan weet u dat ook vast.

De nieuw toegevoegde data en aanvangstijden:

ma 14 apr - geen voorstelling
di 15 apr - geen voorstelling
wo 16 apr - 20.00
do 17 apr - 20.00
vr 18 apr - 20.00
za 19 apr - 16.00 + 19.30
zo 20 apr - 16.00 + 19.30 (1e Paasdag)
ma 21 apr - 12.30 + 16.00
di 22 apr - geen voorstelling
wo 23 apr - geen voorstelling
do 24 apr - 20.00
vr 25 apr - 19.30
za 26 apr - geen voorstelling
zo 27 apr - 12.30 + 16.00

Afbeelding


Voor kaarten en verdere informatie: http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/ ... fault.aspx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 3:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Niet vergeten, het is 13 maart (de eerste speeldag in Amsterdam) voor je het weet!
Maar misschien krijgen we, zoals bij eerdere gelegenheden, voor het zo ver is nog wel foto's van de opbouw van de tent te zien!

Mooi promotiefilmpje gevonden, als dat het doet:

http://www.cirquedusoleil.com/en/shows/ ... video.aspx

En het werkt!
Nou, m'n bloed begint aardig te kriebelen! Onvoorstelbaar dat er mensen rondlopen die dit geen circus vinden! Of steeds maar melden, ja zelfs meneer Heuvels, dat het allemaal zo op elkaar lijkt. Nee, daar begrijp ik echt geen snars van.
Daar zal ik wel te simpel voor zijn....
Ik kan niet wachten..... En als het even kan ga ik zelfs twee keer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Twee wijzigingen in de eerdergemelde aanvangstijden.
Op vrijdag 28 maart is er zowel een voorstelling om 16.00 als om 19.30 uur.
Op woensdag 16 april is er geen voorstelling, die van 20.00 uur is komen te vervallen.

Waardoor het totale aantal voorstellingen van 53(!) dus gelijk blijft.

Wat betreft de navigatie naar parkeerterrein P2 doen ze, zoals met meer dingen in Amsterdam en omgeving, niet moeilijk!
Het adres is Borchlandweg 6 en als plaats kun je zowel Ouder-Amstel, Duivendrecht als Amsterdam invoeren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 05, 2014 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Staat de tent er al inmiddels?
Eerder was er nog wel eens een 'spion' in de buurt die ons op de hoogte hield!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 15, 2014 1:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Donderdag naar de officiële première van Kooza geweest en wat een mooi spektakel. Dit is écht circus, goede nummers erbij zoals de Hoogdraad , een rad des doods en een goed springplanknummer.

Een aanrader!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 15, 2014 1:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Kijk, en dat van iemand die er echt wel (behoorlijk veel) verstand van heeft!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 17, 2014 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En Martijn was niet de enige: een tamelijk tot zeer lovende recensie in de Volkskrant van vandaag, maandag 17 maart.
Geschreven door (opnieuw) Patrick van den Hanenberg, kennelijk de circusexpert van deze krant. Van de winter recenseerde hij immers ook al het WereldKerstCircus in Carré en het Wintercircus nabij de HMH. Toen in één recensie, de première was kort na elkaar.
Nu toog hij dus weer richting ArenA, waar aan de overkant van de Holterbergweg op P2 zoals hierboven veelvuldig vermeld Cirque du Soleil staat met de voorstelling Koozå.
Van den Hanenberg, naast recensent ook schrijver van onder meer musicals, waardeert de voorstelling met vier sterren. Wat zoveel betekent als: net niet perfect. Met vijf sterren zijn ze doorgaans niet zo gul....
De recensie valt goed op: bijna een pagina groot met een prachtige foto, gemaakt tijdens de Chinese Chairs (stoelenact), die een fraai getatoeëerde Chinese artiest laat zien terwijl hij een handstand maakt op de leuning van een stoel.
In de foto de grote kop van het verhaal: Krachtwerk van grote klasse.
Graag herhaal ik de introductie:
Citeer:
Het is Cirque du Soleil zoals we het kennen van hun oertijd: prachtig aangeklede (het lijkt wel een Venetiaans carnaval) superacts.


Direct ook maar even het door hem gevonden minpuntje (vandaar waarschijnlijk die ster minder...): 'de clowns ........... zijn flauwer dan flauw en suffiger dan suf. Popcorn gooien, schreeuwen en elkaar aftuigen. Pffff.'
Het enige minpuntje, want verder noemt hij de show fantastisch. En, wat ze zelf ook al aankondigden, een back-to-basicsvoorstelling.
O nee, toch nog één: het programma kwam wat traag op gang, dat meldt hij ook. Maar daarna......
Grootste indruk op hem maakte het Rad des Doods, dat hij van de winter in twee circussen tegenkwam.
Ditmaal was het echter duidelijk: 'een paar sprongen verder dan hun collega's op hetzelfde apparaat'.
Uit de slotzin mogen we concluderen dat de schrijver er nèt geen hartaanval van kreeg......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 17, 2014 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De clown maken juist volwassenhumor , het aftuigen met een stuk vlees zorgde voor veel gelach in de tent.
Het fantasietaaltje met een soort italiaans gemixed maakte het geheel komisch.

Ik had een persoon meegenomen die normaal amper tot nooit een circus bezocht , hij dacht dat hij er niks aan zou vinden maar was ook 2 1/2 uur geboeid.

Het mooie aan alles was dat elke artiest zijn "compliment" / "applaus" mocht opvragen , dus geen nummertje in het geheel maar gewoon Circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 26, 2014 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Alweer een week geleden, vorige week woensdag naar de voorstelling Koozå van Cirque du Soleil geweest in Amsterdam.
Gemakshalve Amsterdam dan, waar ze precies staan leest u wel ergens hierboven. De P2 bij de Arena dus.
Een beetje late reactie. Ja, soms gaan andere dingen voor. En ze staan er nog wel even, tot en met 27 april. Daarna gaan ze naar Wenen.
Ja, en na een week is er al weer veel van wat ik te zien kreeg weggeëbd.

Eerst maar een paar reacties naar aanleiding van voorgaande berichten.
Een bedrijfstechnische mededeling aan het adres van Patrick van den Hanenberg, de recensent van de Volkskrant.
Die had dus, zoals u kunt lezen, kritiek op de in zijn ogen slappe en suffe clowns.
Hij schreef onder meer het jammer te vinden dat hun namen ontbraken in het programmaboek, zodat hij in de toekomst gewaarschuwd was wanneer ze opnieuw in beeld kwamen.
Nou, dat heeft hij dan mooi mis.
Er zijn twee dingen mogelijk. Of hij heeft niet goed gekeken: in elk programmaboek dat verkocht wordt, en ook die in de presskit, zit een fullcolour inlegdeel met namen en foto's van alle deelnemende artiesten. Met zelfs dubbele foto's: geschminkt en ongeschminkt!
Of hij heeft de verschrikkelijke pech gehad dat uitgerekend in het door hem ontvangen boek die bijlage ontbrak.
Dat zou kunnen.
Namen wilde hij weten?
Ik ben hem graag van dienst!
De House Manager/Koning werd vertolkt door Gonzalo Munoz Ferrer uit Spanje.
De Trickster/Onruststoker was Barry Nathan Lowin (USA), de Innocent/Onschuldige Stephen Landry (CAN), de Amerikaanse toerist Colin Heath (CAN), de Handyman/Timmerman Amo Gulinello (USA).
En de Mad Dog/Stoute Hond hetzij Cédric Belisle (CAN), hetzij Alexander Eliseev (RUS). Dat laatste was aan de buitenkant niet te constateren....
Zo, dat weet hij dan ook maar weer!
Verder ben ik het hartgrondig met hem oneens in zijn mening over die clowns. En sluit me dan ook volledig aan bij Martijn.
Ze waren juist erg leuk, inderdaad terug naar de basis, maar zo zat de voorstelling in zijn geheel (bewust) in elkaar.
Een prima graadmeter, iemand die weinig circuservaring heeft, maar dat geldt ook voor kinderen, waar ik me meestal op verlaat.
Bepaald eng waren ze toch ook al niet, in dat geval zou de negatieve reactie van Van den Hanenberg ontstaan kunnen zijn door een wellicht niet eerder ontdekte clownfobie.... Het blijft vreemd....
Dan was dat leger geraamtes, compleet met zeisen en hoofden op stokjes toch heel wat enger!
Leuk is wel dat zowel hij als Martijn getuige waren van een en dezelfde voorstelling! Zo zie je maar weer....
Het andere punt van kritiek in de recensie was de trage start. Zou de man wel eens gehoord hebben van de opbouw van een spanningsboog? Lijkt er niet echt op.....

Woensdag 19 maart was ik er dus ook. 's Middags. Ruim op tijd, dat probeer ik altijd te zijn.
Een paar rondtrekkende bewegingen gemaakt rond de imposante witte tent en de enorme hoeveelheid materiaal.
Met nog steeds uitsluitend trailers met Nederlandse kentekens. Die heel wat van de wereld, in dit geval Europa, zien, onlangs stonden ze nog in Moskou!
Twee keer rond vond ik wel genoeg, ik was tenslotte niet in Jericho!
Op het voorplein in het zonnetje gezeten, met om de minuut een dalend toestel richting Schiphol.
Uitgebreid binnen rond gekeken.
Leuke kleertjes altijd, maar weinig leuke prijsjes. Of je moet € 45,- voor een T-shirt een leuk prijsje vinden!
Maar er wordt altijd ook wel het één en ander opgeruimd, in dit geval voor € 9,-, dat past me beter!
En als eerste naar binnen, want sfeer hangt er ook al zonder dat er veel gebeurd!
Nieuwe stoelen, vergeleken bij twee jaar geleden. Een verbetering.
Niet al te steil oplopende tribune. Dat kan een nadeeltje zijn wanneer er een grote rijzige gestalte voor je plaats neemt....
Gelukkig waren er in de directe omgeving nog wel wat plaatsen vrij, waardoor ik me perfect kon 'opwaarderen', met toestemming van een publieksbegeleider overigens.

De hele voorstelling ga ik niet beschrijven, jullie gaan zelf maar kijken! En, net als bij eerdere gelegenheden: wie het niet doet is erg onverstandig en een dief van zijn eigen ervaringswereld!
Met superlatieven kwam ik dit keer niet verder dan (even opzoeken) WONDERSCHOON en WEERGALOOS. Zoveel schoot me ter plekke te binnen, om er meer te bedenken zou ik aan mijn duim moeten gaan zuigen!
Ik maakte wat notities, eigenlijk zonde van mijn tijd. Maar ach, ik ga nog een keer met Pasen, dus dan zie ik vanzelf wat ik nu miste!
Slecht te lezen krabbels trouwens....

Wèèr geen dieren? Wéér wel! Een fabuleuze en schitterende hond, die de harten van alle kinderen (en ook volwassenen) stal!
Uitstekend voor de lachspieren. Oh, daar zit een mens in? Ik dacht het niet, zo heb ik een mens nog nooit zien plassen! (Het meeste kwam in een gangpad terecht hoor!)
Met erg leuke bewegende oren....!
Het was al net als bij Corteo met de 'paarden', om èchte dieren heb ik nog nooit zo moeten lachen!
Méér dan alleen die hond hoor, we zagen bijvoorbeeld ook nog een kudde ratten voorbijkomen....!

Sublieme koorddansers op de dubbele hoge draad, Martijn noemde het al.
Met zijn vieren op de twee draden tegelijk touwtjespringen, ik geef het je te doen! Want je moet dan ook het effect van je 'tegenstander' opvangen.
Dat laatste gold eens te meer tijdens een partijtje schermen op de draad! Over de gecompliceerde fietsact zwijg ik dan nog...

Een act apart was de entree van het orkest, beter gezegd de orkesttoren.
Opnieuw een uitstekend orkest met mooie muziek, speciaal voor deze voorstelling gecomponeerd. Met zang.
De kids als graadmeter? Oké, het volume was wat aan de hoge kant, ik zag kinderen met de handjes voor de oren.
Daar wordt weleens vaker te weinig rekening mee gehouden. Dat dat grut nog prima werkende oortjes heeft totdat de stapleeftijd is bereikt!

Een formidabele hoelahoep. Door een Russische mevrouw, Irina Akimova.
Normaal niet mijn favoriete nummer, want dat zagen we al zo vaak!
Maar toch nog nooit iemand al hoepend met de ene hand een meervoudige radslag zien maken met de andere!
Bijvoorbeeld...
Het Rad des Doods, niet zoals verwacht de slotact, maar al vlot na de pauze. Door drie Colombianen waarvan één reserve, want we zagen er maar twee.
Een uitstekend eenwielfietsduo, een Rus en een Russin.
Mooie solotrapeze door een Franse of een Russische mevrouw, ik zag haar van iets te ver weg om het onderscheid te kunnen maken.
Martijn noemde het ook al: een voortreffelijk springplanknummer, waarin onder meer gesprongen werd op enorme stelten.
En, geloof het of niet, met die stelten werd bijna de nok van de tent geraakt! Door een zeer gemêleerd gezelschap, bestaande uit Mongolen, Wit-Russen, Moldaviërs, Brazilianen, Russen, een Australiër en een Engelsman.
Dat komt er nu van, bij Cirque du Soleil!
Onder andere, alle nummers noem ik niet.....

Nou en dan had ik nog een beetje pech. Wat weer een gelukje opleverde, want iets eerder afgelopen en daardoor eerder thuis om m'n poes te voeren....
De act op de foto in de Volkskrant van de equilibrist op stoelen (overigens de enige act die buiten CdS om is gemaakt en wel door de Shenyang Acrobatic Troupe of China, dus zeg maar 'gewoon' ingehuurd) kregen we dit keer niet te zien.
Dat kan twee redenen hebben, werd mij verteld. Een blessure òf heel persoonlijke omstandigheden van sterke man Yao Deng Bo. Die weliswaar over een assistent beschikt in Zhou Pingi, maar die is vast (nog) niet zo goed dat hij hem kon vervangen!

Mogelijk ter vervanging kregen we een soloact te zien van een (het) drumstel, uiteraard met drummer. Ook al iets wat ik in een circus op die manier nog niet eerder zag.
Wat dat betreft had ik wellicht beter door kunnen gaan naar de nabijgelegen Ziggodome, waar Beyoncé des avonds optrad....

Zo dat was woensdag. En zondag was ik er al weer, alleen niet in de voorstelling. Voor enig zakelijk gebabbel.
Maar vreest niet, ik ga mijn leven niet in de waagschaal stellen!
Ik geniet er liever van wanneer anderen dat doen!


Echt gaan hoor, je weet niet wat je mist!
En dat zul je pas weten wanneer je er geweest bent!
Dat laatste bedoel ik uiteraard bij leven en welzijn.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 26, 2014 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
circusmeisje schreef:
Een paar rondtrekkende bewegingen gemaakt rond de imposante witte tent en de enorme hoeveelheid materiaal.
Twee keer rond vond ik wel genoeg!


Heb je foto's gemaakt?

Je had schrijver moeten worden.... ;)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.