Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 5:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00


Forumregels


Voor meer tourinfo kunt u naar de Duitse collega's van Circus-Gastspiele.de



Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 12:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bijlage:
extremites.jpg
extremites.jpg [ 107.81 KiB | 3863 keer bekeken ]


Citeer:
Persbericht
Frans circusgezelschap op tournee in Nederland met gewaagde voorstelling "Extrêmités"


Volledig gek in hun hoofd! Dat zijn de drie hoofdrolspelers van "Cirque Inextremiste". Nooit eerder zag je artiesten die kunnen balanceren op zo’n puinhoop van planken en gasflessen onder hun voeten. Ze zouden voor de basisinstrumenten van het traditionele circus kunnen kiezen. Maar nee, jongleerballen en kegels zijn niet het enige materiaal. Zelfs met een rolstoel staan ze op de planken, waar hun gasflessen vervaarlijk draaien... Van 3 tot en met 17 april maken deze mannen tien Nederlandse theaters onveilig met de voorstelling "Extrêmités".

Cirque Inextremiste
Het gezelschap "Cirque Inextremiste" startte als "As Pa de Maioun". Bertrand Landhäuser en Yann Bertrand Ecauvre waren in 1998 de grondleggers. Het zeskoppige gezelschap heeft een passie voor straattheater. Ze vermengen jongleren, muziek en acrobatiek. In 2001 ontmoette het gezelschap François Bedel, hij werd geestelijk vader van de groep. De ballen gingen rollen. In 2004 volgde de ontmoeting met Natya een dansgezelschap uit Aix. De voorstelling "De Sable et de vent" (Zand en Wind") werd geboren. De meest recente creatie van de groep "Extrêmités" heeft een acrobatische terrorist in de hoofdrol. Vanwege "Extrêmités" kiest het gezelschap ervoor om haar naam te veranderen van "As Pa de Maioun" in "Cirque Inextremiste".

Credits Cirque Inextremiste

Artiesten: Yann Ecauvre, Sylvain Briani-Colin (of Jérémy Olivier) en Rémi Lecocq
Compositie: Julien Michenaud, Sébastien Hérouart et Michel Ferandon
Regie: Sébastien Hérouart
Fotografie: Jeremy Olivier
Speellijst 2015
03 apr 2015 - 20:00 Tiel, Schouwburg Agnietenhof
04 apr 2015 - 20:15 Amersfoort, Flint theater
07 apr 2015 - 20:15 Groningen, Stadsschouwburg Groningen
08 apr 2015 - 20:00 Drachten, Schouwburg De Lawei
09 apr 2015 - 20:30 Leeuwarden, Stadsschouwburg De Harmonie
11 apr 2015 - 20:15 Delft, Theater de Veste
12 apr 2015 - 15:00 Haarlem, Stadsschouwburg Haarlem
14 apr 2015 - 20:15 Theater de Spiegel, Zwolle
15 apr 2015 - 20:15 Arnhem, Schouwburg Arnhem
17 apr 2015 - 20:15 Zoetermeer, Stadstheater

Raamwerk
Deze tournee speelt exclusief in theaters die zijn aangesloten bij Stichting Raamwerk. Raamwerk zet zich in voor meer internationaal podiumkunsten-aanbod in Nederland.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Fillempie: https://www.youtube.com/watch?v=C43_O-lVxVg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 11:24 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik heb deze voorstelling vorig jaar gezien in Oostende en wil het iedereen aanraden. Ik vond het gewoonweg fantastisch!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voordat ze naar Nederland komen zijn ze begin maart opnieuw een paar dagen in België te zien.
Waar en wanneer blijft in nevelen gehuld, op hun eigen site worden de tournees niet of nauwelijks bijgehouden!

Vond een link naar Cultureel Centrum Palethe in Overpelt.
De voorstelling staat daar op de agenda. Alles is ingevuld alleen......de datum niet!
Echt geïnteresseerden kunnen dus beter even bellen met het CC aan de Jeugdlaan 2.

Ja, dan de voorstelling. Apirama is uitermate enthousiast en ongetwijfeld terecht, terwijl ik zelf net dacht er niet heen te zullen gaan. Ik heb niks met kleine graafmachientjes, planken, rolstoelen en gasflessen, nota bene ook nog oranje! Precies dingen waar ik het niet bepaald warm van krijg! De voorstelling duurt maar een uur en veel meer dan in het filmpje -maar natuurlijk wel steeds spannender en riskanter- gebeurt er niet.
Maar ja, wie ben ik.
Apirama heeft er van genoten en de gezamenlijke schouwburgdirecties die de voorstelling naar Nederland halen weten doorgaans ook wel wat ze doen.......
Misschien dat ik het dan toch maar eens ga proberen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 26, 2015 4:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Cirque Inextremiste. Begin dit jaar dus uitgebreid op tournee door ons land met Extrêmités en op dit moment alhier aanwezig met de 'opvolger' Extension.
In Groningen om precies te zijn, op het internationaal hoog aangeschreven cultureel festival Noorderzon dat van 20 t/m 30 augustus in de noordelijke metropool plaats vindt. Het betreft de Nederlandse première.

Wilt u er heen dan heeft u vette pech. Want zoals met de meeste voorstellingen van dit festival -en dat zijn er nogal wat!- zijn de vier optredens in de voorverkoop stokstijf uitverkocht! Vanavond (woensdag 26 augustus) is de eerste voorstelling in de op dit moment wegens verbouwing aan de buitenkant volledig ingepakte Stadsschouwburg om 19.30 uur. Morgen en overmorgen om dezelfde tijd en zaterdagmiddag de laatste om 17.00 uur. Niet op het festivalterrein dus, maar ook hoegenaamd alle theaters en veel andere locaties verspreid over de hele stad zijn plaats van handeling.

Hagelnieuw is Extension overigens niet. Na try-outs vanaf april 2013 was de wereldpremière in eigen land (Frankrijk) in januari 2014.
Op 24 maart van dat jaar konden de Belgen in Brussel er al van genieten.
Ook deze reis kwamen onze Zuiderburen eerder aan bod: onderweg naar Groningen stond het gezelschap een aantal dagen op het Festival Cirk in Aalst.
En op de terugweg zijn ze op 30 augustus te zien in Beveren.

Na het eerder dit jaar enthousiast ontvangen Extrêmités zal vermoedelijk volgend jaar ook Extension elders in ons land te zien zijn.

Wanneer je de clip en de foto's van de nieuwe voorstelling bekijkt ligt die aardig in het verlengde van de voorganger. Ook nu zie ik weer onder meer gasflessen. Maar de hoofdrol wordt ditmaal gespeeld door zo'n minigraafmachine, u kent ze wel, die kabelleggers tegenwoordig veelvuldig gebruiken.

Al geruime tijd kamperen er een paar naast mijn woning en het irritante geluid ervan verstoorde al menige droom... Want de buurt krijgt nieuwe gasleidingen, terwijl dat precies een jaar geleden met het hoofdriool, de waterleiding en de elektriciteit gebeurde. Net alles mooi bestraat en hup: weer open! Twee keer zelfs, eerst de hoofdleiding en daarna de aansluitingen. Gebrek aan coördinatie zou je denken, een jaar na elkaar. Niks hoor, goed voor de werkgelegenheid, krijg je als antwoord. Nou, dan weet ik nog wel een extra stimulans in die richting: al die lawaai makende en begroeiing verbrandende (met hun verschroeiende uitlaat) kleine monsters thuislaten en voortaan met de hand (of schop) graven! Want ik moet toegeven: die monstertjes zijn wel handig en kunnen veel: de schep komt er nog amper aan te pas!

Nou, en zo'n monstertje speelt dus de hoofdrol. Zien zal ik het niet. Want ook ik hoor tot de bevoorrechten die geen kaartje meer konden bemachtigen. Hoewel, als het perse gemoeten had.....
Maar, en dat schreef ik al eerder, ik heb niet zoveel op met technische attributen. Zelfs de pleeborstels bij Magic gingen mij al te ver.
Ach ja, smaken verschillen, maar ik ben meer van de softe dingen en de dierenfluisteraars.
En zo zijn er overal liefhebbers voor te vinden, want van de vorige keer herinner ik me ook een dolenthousiaste Apirama.

Kijken of ik nog wat illustraties kan vinden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En soms zelfs in de open lucht, zoals hier in Oostenrijk!

en een fillempie, oftewel een teaser:
https://www.youtube.com/watch?v=dxwal_Mxgv4


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.