gera schreef:
Jongens lief zijn! Als ik iets op het forum plaats in opdracht van anderen, gaat het in ene knip en plakbeweging. Ik besteed geen seconde aan verbeteringen van teksten. Het moet niet op werk gaan lijken. Sterker nog, het is de vraag of ik het zelfs lees.
Het laatste blijkt wel en zou eigenlijk wel het geval moeten zijn wanneer je op dit gebied toonaangevend wil zijn en blijven!
Wanneer het een opdracht (of bedoelt u verzoek?) van anderen betreft zou het u sieren die opdrachtgever op de gemaakte fouten te wijzen. Nu moest ik dat indirect doen.
U zult het met me eens zijn dat taalkundig juiste brieven of persberichten eerder serieus worden genomen zonder dan met fouten.
In het geval van een onderneming (als een circus) bestaat de mogelijkheid dat de kwaliteit van het geschrevene al snel als een afspiegeling van het (gebodene in het) bedrijf wordt gezien.
Nooit zal worden gedacht: dit bericht is een rommelpotje, dan zal het bedrijf wel perfect zijn!
Ik twijfel er niet aan dat u begrijpt wat ik bedoel.
En dat ik in eerste instantie wat fel reageerde vond zijn oorzaak in uw 'aanwijzing' aan het adres van Yoshi:
Alleen even journalistiek studeren.Een beetje overdreven en tamelijk aanmatigend....
En Fakir: ik heb niet de minste behoefte of bedoeling werk van wie dan ook over te nemen, al zou het me op een presenteerblaadje worden aangeboden.
Indien dat wel zo was zou ik me echt elders en anders profileren!
Maar een beetje scherp houden is heel wat anders....