Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 11:22 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2020 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toen ik het voor het eerst las kreeg ik er een beetje onbestemd gevoel bij.
Een (gereformeerde) kerk in Nijkerk doet begin maart een musical het licht zien waarvan het verhaal gebaseerd is op het circus.
Uiteraard een circus waar het minder goed mee gaat, waardoor er vragen gesteld kunnen worden....
Zoals: Bij wie kun jij echt jezelf zijn? En welke rol past jou het best? Wat maakt je werkelijk gelukkig?
Wat te lezen valt in de publiciteit.
Een heel project, met twee dagen een gratis voorstelling van ruim twee uur.
Net echt dus.....
Nou kan het mij persoonlijk niet gek genoeg gaan zolang HET CIRCUS maar in the picture komt.
En dat laatste vraag ik me toch in goede gemoede af bij deze voorstelling.
Nee, ik denk niet dat het een reclame zal zijn voor eventueel later dit jaar in dezelfde stad spelende circussen.
Waarvoor het gemeentebestuur kortgeleden bewust heeft gekozen.
Het doet mij wat denken aan een vehikel als The Passion. Vele gelovigen van diverse pluimage vinden dat prachtig.
Redelijk bekende medelanders die regelmatig spontaan in zingen uitbarsten en daarbij nationale hits uit het verleden verkrachten.
Nou ja, ontkrachten dan, en van een eigen lading voorzien. Vaak zonder de makers daar toestemming voor te hebben gevraagd....

In hoeverre er hier in Nijkerk echte acts aan te pas komen, en door wie, ben ik nog niet gewaar geworden.
Maar ik heb dan ook alles nog niet heel aandachtig kunnen bestuderen.

De poster:

Afbeelding

Een plaatselijke vlogster ging een kijkje nemen en kwam met de volgende vlog thuis:

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

En Stad Nijkerk.NL meldde het volgende:

circus mens - de musical - 6 en 7 maart
20:00 kruiskerk


CIRCUS MENS is een prachtige musical waar je als publiek wordt meegenomen in het verhaal van een kleurrijke circus familie.
Aan de hand van veelzijdige popmuziek en mooie levensliederen, zoals Zing, vecht, huil, bid van Ramses Shaffy, Show must go on van Queen en Kleine Jongen van André Hazes, leert u de circusfamilie en het publiek kennen.


Het circus was eens groots en succesvol, nu moet de familie alle eindjes aan elkaar knopen om het bedrijf draaiende te houden.
Tot overmaat van ramp besluit de jonge clown op een dag met de Noorderzon te vertrekken.
Op zoek naar zichzelf en het geluk, laat hij alles achter.
Lukt het de familie om het circus weer succesvol te maken?
En vindt de jonge clown het geluk?

Met nog meer mooie nummers zoals Listen to your heart van Roxette en Ken je mij van Trijntje Oosterhuis volgt u de - misschien wel herkenbare - zoektocht naar antwoorden op vragen als: Bij wie kun jij echt jezelf zijn? En welke rol past jou het best? Wat maakt je werkelijk gelukkig?
Kortom: Een musical voor jong en oud met een mooie mix van hilarische en serieuze momenten, gebaseerd op de bekende gelijkenis.


Komt dat zien want dit wilt u toch niet missen?
Op vrijdag 6 en zaterdag 7 maart om 20:00 in de Kruiskerk in Nijkerk.
De toegang is gratis en reserveren is niet nodig.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Duidelijk een redacteur of medewerker die voor eigen parochie preekt!
Want hij/zij weet nu al dat het een 'prachtige musical' is, 'want die wilt u toch niet missen?'.
Gebaseerd op de bekende gelijkenis? Kan me niet herinneren dat Jezus zijn volgelingen ooit kond deed van de verhandeling over een verloren circusjongen...
Ook nog een clown, bovendien.
'Misschien wel herkenbaar', maar ik denk haast dat ik dat niet wil.....



P.S. En het is 'The Show Must Go On', om precies te zijn.
Hier het bewijs van mijn gelijk: https://www.youtube.com/watch?v=t99KH0TR-J4
Afbeelding
Lekker clipje, uit de hoogtijdagen, zelfs met dieren.....
Leuk ook voor in de kerk....!
Zal in ieder geval Thomas heel erg aardig vinden!

Afbeelding

Nu maar hopen dat het lukt, want eerder in Etten-Leur:

Afbeelding

Niets met het echte circus te maken hoor, ook dat was een (poging tot) musical!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 09, 2020 7:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mmmm....
Nijkerk ligt middenin de Biblebelt, dus succes verzekerd. En het stikt van de bandjes en koortjes die op moderne leest geschoeide geestelijke liederen ten gehoor brengen. En met aardig succes nog wel.
Knoop er een verhaal aan vast, liefst met een mooie moraal, en de kerk en de collectebussen stromen vol.

Nu vind ik toevallig The Passion helemaal niks, geef mij maar de Matthäus Passion, daar geniet ik van.

Ik wens deze voorstelling veel succes toe, en hoop voor het verwachtingsvolle publiek dat er ook nog circus te beleven is.

Kan best (al ziet die middelste foto er een beetje onecht uit):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2020 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De eerste foto doet het bij mij niet, de tweede lijkt mij inderdaad sterk...
Wanneer je nagaat dat in Carré geen olifanten meer konden optreden omdat de vloer daar niet sterk genoeg voor was dan is een 'gewoon' podium dat al helemaal niet voor zoveel fantjes....

Herinner me nog wel een mooi evenement in een kerk, waar gij ook prachtbeelden van maakte: Orgel en Circus in de Laurenskerk.
Zie tot mijn schrik dat dit nog steeds (of weer) bestaat: vorig jaar maart om precies te zijn.
En de opening van Circusstad Festival vindt daar dit jaar plaats op vrijdag 20 maart om 13.00 uur.
Zie verdere info: https://laurenskerkrotterdam.nl/opening ... -festival/
Beetje vreemd, want dat festival is pas eind april - begin mei.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 09, 2020 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Stad Nijkerk.nl meldde ons gisteren (op zondag, mag dat eigenlijk wel...?): https://www.stadnijkerk.nl/lokaal/evene ... erk-688893

Veel publiek voor musical Circus Mens in de Kruiskerk

NIJKERK De musicaluitvoering Circus Mens heeft in het weekend van 6 en 7 maart honderden bezoekers naar de Kruiskerk in Nijkerk getrokken.
Leden van het kerkgenootschap voerden deze musical met passie en plezier op.


Met verder een tekst over de inhoud die we hier al eerder lazen....
Met wel een aantal leuke foto's.

Zoals deze, kennelijk van de finale:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Ha, een feest der herkenning! Dit lijken wel Dassie en Badriaan...!)

Zelfs met dieren:

Afbeelding

En, als gebruikelijk, de jongste circusdochter aan de hoelahoep:

Afbeelding

En meer.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.