Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:09 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 12:56 am 
Offline

Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:21 pm
Berichten: 36
Ik ben een dromer en ben daar blij mee. In mijn dromen kan Ik dingen laten gebeuren die in het echte leven niet gebeuren of ik kan dromen van mooie dingen uit het verleden. Ook kan ik als ik wakker ben dromen. Dat noemen we fantaseren.
Als ik bijvoorbeeld een groot circus binnen stap dan fantaseer ik dat het mijn circus is.
Het voordeel van deze fantasie is dat ik uitsluitend geniet van de mooie kant.

Ik loop tussen de wagens en denk: wat heb ik toch een mooi spul, maar gelukkig hoef ik mijn portemonnee niet te trekken als alle wagens getankt moeten worden.
Ik kijk naar de tent en ben er trots op. Wat een pracht en praal. Gelukkig hoef ik hem niet op te bouwen in weer en wind.
Het verschil tussen het echt hebben van een circus en de fantasie is niet zo groot.,
Als je de kunst van het fantaseren beheerst is de hele wereld van jou.

Ik slaap ook prima. Als ik in mijn bed stap dan doe ik mijn ogen dicht en begin weer met het bedenken van niet gebeurde dingen maar zo ongelooflijk echt.
Ik bedenk een prachtig circusprogramma en bepaal zelf de volgorde.
Het begint met paarden. Daarna een jongleur en dan de clowns ... en allemaal top hoor.
Dure artiesten. Het orkest is groots en ook heb ik een groot ballet onder contract.
Het voordeel is dat ik ze niet hoef te betalen en vaak slaap ik ook nog eens lekker vlot.

Ik droom dat er rijen voor de kassa staan en volle tenten waar mijn circus ook komt.
Optimaal genieten doe Ik ook snachts als ik wakker ben. Elke nacht ga ik uit bed om op de bank te liggen en te luisteren naar mooie muziek.
Circusmuziek maar ook Frank Sinatra, Jenny Arean, Robert long of prachtige musicals.
Ik droom dan helemaal weg en fantaseer dat ik in London vier theaters heb met in elk theater een mooie musical. Sunset Boulevard, Oliver, miss Saigon en Bloodbrothers.
Ook daar zitten de zalen vol.

Ik ben een liefhebber van warenhuizen. Helaas bestaat Vroom en Dreesmann niet meer maar in Duitsland heb je nog het mooie Galleria Kaufhoff en in London het heerlijke Selfridge en overdadige Harrods. Ik was daar misschien wel dertig keer in mijn leven en at bij deze laatste altijd een peperduur broodje zalm aan de counter bij de vis.
Dat kost daar 15 pond maar dan heb je wel één van de lekkerste broodjes zalm die je je maar kan wensen. Een kostbare coca cola erbij en als deze op is nog één.
Ik ben er de laatste vijf jaar niet meer geweest maar als ik zin heb droom ik het direct weer terug als de dag van gisteren en geniet er weer opnieuw van.

Zo droom ik over de prachtige shows die ik overal ter wereld zag, over mijn bedrijf Borm Festiviteiten welke mij miljonair maakte, over de roulettetafels die mij die miljoentjes weer afnamen, over de 15 olifanten van circus Krone, over onze reisjes naar Venetië, over mijn dochter toen ze nog drie was, over onze overleden poesen, over mijn geliefde vader en over alles wat mij lief was en is.

Ik versta die kunst. Ik sta met een half been in de werkelijkheid en met anderhalve been in een gefantaseerde wereld.
Maar zeker nu er allemaal gekke dingen gebeuren op onze aardkloot kan ik u aanraden het eens te proberen.
De droomwereld bevalt beter dan de echte.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 11:21 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Alfons, schrijf door en bundel de verhalen tot een mooi boek. Ik bewaar ze hier graag voor je....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 1:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr apr 10, 2020 12:21 pm
Berichten: 36
Sjaak, bedankt voor je compliment.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 9:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
AfbeeldingVroom en Dreesmann Haarlem


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2020 9:17 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn circus verhaal deel 8
BerichtGeplaatst: zo mei 24, 2020 11:40 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Afbeelding
London - Selfridges

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.