Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 02, 2021 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Pauline Ducruet, de dochter van Circusprinses Stéphanie van Monaco, blikt in Beau Monde op haar jeugdjaren in het circus: https://beaumonde.nl/artikel/459351/pau ... -opvoeding

Niet helemaal nieuw, we lazen het al eens eerder en zelfs uitgebreider.

Home Royalty

Pauline Ducruet, 'de prinses die opgroeide in het circus', over haar royal opvoeding

"Het was pure vrijheid, iets dat veel kinderen denk ik niet kennen."

Afbeelding
Ze heeft een groot modehart, zoals de meeste van Grace Kelly's kleindochters, en groeide op in een familie die nauwe banden heeft met Hermès, Dior en Chanel.
Maar de jeugd van Pauline Ducruet, de dochter van prinses Stéphanie van Monaco, draaide niet bepaald om haute couture.


Wonen in een caravan
De ouders van Pauline, prinses Stéphanie en haar bodyguard Daniel Ducruet, scheidden van elkaar toen ze nog een jong meisje was.
Maar haar vader en moeder bleven close, vertelt Pauline aan Telegraph.
"Hoewel ze al heel vroeg uit elkaar gingen, wilden ze er altijd voor zorgen dat we opgroeiden met twee ouders."

Een erg gewone opvoeding kreeg Pauline echter niet. En dat niet vanwege haar royal afkomst.
Jarenlang woonde ze juist in een caravan en reisde ze met haar moeder mee met het circus waar Stéphanie's nieuwste vlam, een olifantentemmer, werkte.
"Dat was heel willekeurig", vindt Pauline achteraf. "Maar het was interessant en ik was de hele tijd buiten met dieren.
Ik bracht tijd door met kinderen van over de hele wereld – Duits, Engels, Italiaans, Spaans – en we hadden ons eigen taaltje.
Het was een moment van pure vrijheid dat veel kinderen denk ik niet kennen."


De prinses en de acrobaat
Na de olifantentemmer werd prinses Stéphanie verliefd op een acrobaat uit hetzelfde circus.
Veertien maanden lang waren ze getrouwd, daarna keerden Stéphanie en haar dochter Pauline toch weer terug naar Monaco.
Maar het circusleven liet Pauline niet helemaal achter zich.
"Ik wilde turnpakjes met glitters dragen en zelf acrobaat worden".


Up and down
Pauline zag in haar jeugd twee uitersten. Naast het nomadische circusleven waren er haar moeder en de rest van de Grimaldi's, die zich altijd klaarmaakten voor het volgende liefdadigheidsgala of glamoureus evenement.
"Ik zag hoe mijn moeder zich opmaakte voor een gala in avondjaponnen en met diamanten op haar hoofd.
De volgende dag bracht ze ons naar school in een gescheurde jeans en grote laarzen."

"Ik snap dat mijn opvoeding ongebruikelijk was, maar ik koester het. Ik ben dankbaar voor de jeugd die ik heb gehad."

Albert & Charlene
Of Pauline in het interview nog iets los wil laten over haar oom en tante, de veelbesproken prins Albert en prinses Charlene?
Nee, want de tabloids leest ze als insider niet. "Ik weet wat er gebeurt. Daarvoor hoef ik niet in de tijdschriften te kijken.
Iedere keer dat de schijnwerper op mijn familie staat gericht, weet ik waar het over gaat.
Dus niets komt als een verrassing."

Afbeelding
Pauline (rechts) met tante prinses Caroline en oom prins Albert.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In hetzelfde Beau Monde direct al zo'n 'roddeltje': https://beaumonde.nl/artikel/460846/pri ... vig-nieuws

Home Royalty

Prinses Charlene deelt droevig nieuws

Het zit de prinses van Monaco niet mee!

Afbeelding
Het zijn geen makkelijke tijden voor prinses Charlene van Monaco. Niet alleen moet ze haar kinderen al maandenlang missen, ook heeft ze nu van een ander dierbaar gezinslid afscheid moeten nemen.

Op Instagram deelt prinses Charlene het droevige nieuws dat haar hondje is overleden.
"Mijn kleine Angel is gisteravond overleden, ze is overreden.
Ik ga je zoveel missen, rust in vrede", schrijft de verdrietige prinses bij een foto van haarzelf en haar trouwe viervoeter.


Afbeelding

Het is onduidelijk of hondje Angel bij prinses Charlene in Zuid-Afrika was, of dat het huisdier achter is gebleven in Monaco bij de rest van het gezin.

Volgens het paleis keert Charlene deze maand terug naar Monaco, nu ze al maandenlang vanwege medische redenen in Zuid-Afrika verblijft.
Wanneer ze precies weer herenigd wordt met haar gezin, is niet bekend.
"Ik kan niet wachten om naar huis te gaan, ik mis mijn kinderen verschrikkelijk", vertelde de Doorluchtige Hoogheid vorige week.
"Ik denk dat elke moeder die maandenlang van haar kinderen is gescheiden hetzelfde gevoel heeft."
Nog een flinke klap dus dat ze niet kan terugkeren met/naar haar kleine Angel.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De speculaties over een scheiding zijn ondertussen ook niet van de lucht.
Waar medische redenen staat kan daar gerust ook het woord 'geestelijke' aan toe worden gevoegd.
De in Zimbabwe geboren voormalig Olympisch zwemster woonde het grootste deel van het jaar in Zuid-Afrika.
'Bronnen' melden dat Prins Albert nu geëist heeft dat ze voor het eind van de maand naar huis komt.
Waarop zij dan weer verklaart dat reizen haar verboden is.....
In sterk contrast daarmee is de roddelfoto's die in Duitsland zijn opgedoken.
Daarop is zij te zien met een oudere heer die zij ook kust.
Die foto's schijnen gemaakt te zijn op het eiland Saint Barth, en dat is in de buurt van Sint Maarten.
Vreemd, voor iemand die niet mag reizen.......
En en passant alle hoogtepunten van haar kinderen mist....

Heerlijk wereldje wel, dat van het roddelen!

O, en wat de natuurlijke ouders van Pauline betreft - de prinses en haar bodyguard - die schijnen sinds enige tijd weer herenigd te zijn.
Nou ja, ten tijde van het laatste circusfestival dan.
Daarna is het contact met mij wat verwaterd, en in die kringen kan zulks bovendien snel veranderen.
Dus over de actuele situatie kan ik verder helaas niet uitweiden.
Wel weet ik dat hij van beroep tegenwoordig geen persoonlijk beschermer meer is maar directeur van een redelijk goot installatiebedrijf. Het kan -inderdaad- verkeren....
Ook mis ik in het eerste artikel(tje) een verwijzing naar het beroep van Pauline: ze heeft een opleiding gevolgd tot modeontwerper en is als dusdanig actief in New York, waar ze woont.
Of woonde, ook dat kan intussen veranderd zijn.....
Bij dit soort royals weet je dat maar nooit....


Laatst gewijzigd door Didier op wo nov 03, 2021 4:02 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 03, 2021 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Over relaties op niveau......
Kwam geheel toevallig afgelopen zondag de directrice van (onder veel meer) Beau Monde tegen (die ik ken van vroeger) en daar even mee gepraat.
Ze had met haar kinderen een bezoek gebracht aan het gebouw waarin ik me bijna dagelijks tot het volk richt.....
Het gebouw is groot, de wereld soms aanzienlijks kleiner!

Afbeelding

Op de foto is mijn (favoriete) werkplek zelfs zichtbaar!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.