Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:54 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 10:35 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
'Zonder fiets voel ik me verloren'
Een dief is dinsdag aan het Hopland aan de haal gegaan met de fiets van Kevin Atherton (32), acrobaat in Cirque du Soleil. Kevin is radeloos. “Ik kocht de fiets in Australië en sindsdien reisde hij altijd met me mee. Ik heb er ki-lo-me-ters mee afgelegd, over heel de wereld.”

In Varekai, de nieuwste show van Cirque du Soleil dat nu haar tenten heeft opgeslagen in Antwerpen, heeft Kevin Atherton een acrobatenact.

Die act doet hij samen met zijn - identieke - tweelingbroer Andrew. Voor het circus reizen de broers Atherton de hele wereld rond. En overal waar ze heen gaan, gaan hun fietsen met hen mee: twee - eveneens identieke- zwarte Scott Sportster-fietsen.

“Heel makkelijk, zo’n fiets”, legt Kevin uit, “want zo hebben we altijd een vervoermiddel, in welke stad we ook zijn.” Dinsdagochtend rond 11u parkeerde Kevin zijn fiets voor een winkel in Hopland waar hij even boodschappen moest doen. Toen hij uit de winkel kwam, was de fiets verdwenen.

“Ik had er een nochtans groot slot aan gehangen”, zegt Kevin. “En op de stoep stonden een heleboel fietsen die niét op slot waren. De dief moest dus duidelijk mijn fiets hebben.”

Kevin is vreselijk ongelukkig zonder zijn fiets. “Ik kocht ’m in Sidney, in Australië, en hij was erg duur. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik ben heel erg verknocht aan de fiets. Kilo- me-ters heb ik er op afgelegd, in alle steden die we met het circus hebben bezocht. Die fiets is een deel van mij, hij heeft een enorme emotionele waarde. Ik ben hopeloos verloren zonder mijn fiets.”

Uit http://www.gva.be/vindzoek/archief/Arti ... eck=online

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 10:40 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Nieuwe fiets voor Cirque du Soleil-artiest
Cirque du Soleil-artiest Kevin Atherton heeft een nieuwe fiets. Zijn oude, waarmee hij de halve wereld had afgefietst, werd gestolen in Antwerpen. Wim en Isabelle van fietswinkel ’De Fietser’ in Opwijk voelden met hem mee en gaven hem een fikse korting voor een gloednieuwe tweewieler.

”Ik ben verloren”, jammerde Kevin begin november in Gazet van Antwerpen. Zijn geliefde fiets was gestolen aan het Hopland. Kevin, die samen met zijn identieke tweelingbroer Andrew een acrobatenact heeft in Cirque du Soleil, had de fiets gekocht in Australië. Broer Andrew had net dezelfde. Overal waar ze met het circus heentrokken, gingen de fietsen met hen mee. Duizenden kilometers heeft Kevin met zijn fiets afgelegd. Zijn tweewieler had voor hem zo’n emotionele waarde, dat hij een oproep deed in de krant. Wie de fiets vond, kreeg een etentje, tickets voor Cirque du Soleil en een rondleiding achter de schermen.

Maar een eerlijke vinder dook er niet op. Wél Wim Tollenaere en Isabelle De Vis uit Opwijk. Ze hebben een fietswinkel en begrepen Kevins verdriet helemaal. Ze boden hem een nieuwe fiets aan, gratis en voor niks. ”Maar daar voelde ik me toch niet zo lekker bij”, zegt Kevin. ”Een korting heb ik wel aangenomen. De fiets wordt helemaal op maat gemaakt.” Als Cirque du Soleil over drie weken naar Londen trekt, kan Kevin daar dus lekker rondfietsen. ”Fantastic”, vindt hij zelf.

Uit http://www.gva.be/vindzoek/archief/Arti ... il.asp?id={813404BC-40B7-4B11-9881-3D852E3FB17F}&check=online

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Citeer:
In Varekai, de nieuwste show van Cirque du Soleil dat nu haar tenten heeft opgeslagen in Antwerpen


Sinds wanneer is Varekai de nieuwste show van CdS?

_________________
http://www.demiori.nl


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do nov 29, 2007 7:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
"Je fiets staat nergens veilig"

uit: "16 miljoen Nederlanders", Veldhuis en Kemper.

... niet alleen in Nederland :P

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr nov 30, 2007 2:23 am 
Blij en verdrietig ben ik tijdens dit relaas allebei. Blij om te lezen dat er mensen zijn die mee kunnen leven met de verdrietigheid van anderen en spontaan een nieuwe fiets aanbieden, en verdrietig om het feit dat er mensen op deze wereld zijn die onschuldige burgers van eigendommen ontdoen waarmee zij hun brood moeten verdienen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2007 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jun 21, 2006 9:00 pm
Berichten: 106
Locatie: Hattem
Citeer:
onschuldige burgers van eigendommen ontdoen waarmee zij hun brood moeten verdienen.


Hoezo moest hij zijn brood met deze fiets verdienen? Die fiets heeft niets te maken met hun acrobatiekact.

_________________
http://www.demiori.nl


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 03, 2007 9:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
artiestjenikki schreef:
Citeer:
onschuldige burgers van eigendommen ontdoen waarmee zij hun brood moeten verdienen.


Hoezo moest hij zijn brood met deze fiets verdienen? Die fiets heeft niets te maken met hun acrobatiekact.


Hij moest waarschijnlijk op de fiets naar de bakker!
:wink:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.