Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 10:35 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 14, 2007 2:20 pm 
Kunnen jullie het carillon nog herrinneren dat deze zomer circusnummers speelde toen Circus Renz hier op de Geusselt stond?
A.s. woensdag maken we een opname bij Max en Loretta met het mobiele carillon van Frank Steijns. Ik heb vandaag de bevestiging ontvangen dat alles doorgaat. Misschien worden er ook weer circusnummers gespeeld, maar Frank is maandag pas weer terug uit Amerika, en alles gaat zoals altijd weer op het laatste moment. Wordt spannend dus. Ik zal ook pas volgende week horen wanneer de uitzending is, maar hou jullie op de hoogte! :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2007 8:33 pm 
Was vandaag dus in Hilversum met Frank, morgen om 11.30 is hij bij Max en Loretta te zien, kunnen jullie ook de klokjes eens bewonderen die Circus Renz deze zomer hebben begroet!! :)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2007 10:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
ik ga gelijk mijn recorder instellen...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do dec 20, 2007 12:45 am 
is de herhaling zeker, wat ik heb het gezien op woensdag 19-12 om ongeveer 17.50 uur. Enthousiaste kerel die Frank, en wat een klokkenspel.


Laatst gewijzigd door Lisa op vr dec 21, 2007 12:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2007 11:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
ik heb het gezien, het klinkt als een klok!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2007 12:14 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
op http://www.uitzendinggemist.nl in het zoekvakje "max en loretta" invullen. Je komt dan op de website van de uitzending. Kies die van 19-12-2007 en dan even met het schuifknopje doorspoelen tot na het item over de cursus zelfverdediging...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2007 2:00 pm 
Zeker kunnen jullie de herhaling zien:

http://player.omroep.nl/?aflID=6090958& ... f88f756fb3

Binnenkort sturen ze de dvd, wie een copie wil laat het maar weten.

En volgend jaar weer circus op het carillon, dus laat me ff weten welk circus naar Maastricht komt?? Dan maken we er weer een leuk circus concert van!!

Groetjes, Marjo


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2007 2:03 pm 
Lisa schreef:
is de herhaling zeker, wat ik heb het gezien op woensdag 19-12 om ongeveer 17.50 uur. Enthousiaste kerel die Frank, en wat een klokkenspel.
Lisa ik heb het die dag niet kunnen zien, ik was zelf in de uitzending en te laat thuis om te kijken. Ik zal Sjaak een foto sturen van de uitzending, misschien mag het in deze topic staan. :)

Ik heb het album net klaar:

http://www.mijnalbum.nl/Album=SAR8H7XB


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2007 7:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
zo dan...
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2007 2:10 am 
marjo le comte schreef:
Lisa schreef:
is de herhaling zeker, wat ik heb het gezien op woensdag 19-12 om ongeveer 17.50 uur. Enthousiaste kerel die Frank, en wat een klokkenspel.
Lisa ik heb het die dag niet kunnen zien, ik was zelf in de uitzending en te laat thuis om te kijken. Ik zal Sjaak een foto sturen van de uitzending, misschien mag het in deze topic staan. :)

Ik heb het album net klaar:

http://www.mijnalbum.nl/Album=SAR8H7XB


Natuurlijk is begrijpenlijk. Iemand die in een (semi??) live uitzending zit in Hilversum, en dan nog terug moet naar Maastricht kan zelf de uitzending niet bekijken.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 9:33 am 
Dit instrument is ook te boeken, bv voor huwelijksvoltrekkingen in het circus.
Op de foto zie je 3 segmenten, maar Frank heeft net een stapelaar gekocht, dus ze kunnen ook de hoogte in, dus op elkaar. Als je er b.v. guirlandes aan hangt wordt het een heel romantisch gezicht. :? En het klinkt als bruidsklokjes!!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 12:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kan het ook voor een heel circusseizoen worden gehuurd? Ik zie clown Frenky al met het carillon optreden in plaats van de gebruikelijke keukentafel met handbellen er op...

Arme pisteboys. Moeten ze 1800 kg materialen door het zand rollen. En Frank heeft dan ook een probleem. Moet hij een heel jaar lang de trap op om te musiceren. Het is toch een stuk makkelijker om beneden te blijven als hij met een orkest samen musiceert. Maar het is nutuurlijk wel een aanrader als er weer eens een grote circusdag wordt gehouden met parade en zo. Het carillon kan dan zo meerijden op een open vrachtwagen. Dat deden circussen vroeger ook. Of ze hadden een "calliopé", een orgel dat niet op gewone lucht werkt maar op stoom (dat klinkt oorverdoverd hard!) of een klokkenspel (klinkt ook hard, maar dan toch muzikaal beschaafder).

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma dec 24, 2007 12:21 pm 
Om precies te zijn Ron 1400 kilo :) In een rulle zandpiste zijn dan ook metalen platen nodig, willen de klokjes niet wegzakken. Maar een platte wagen is ook een goed idee. Dan zit Frank meteen op een verhoging :D Stroom heeft hij ook niet nodig, hij heeft daar al zelf een oplossing voor!! :wink:


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.