Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:20 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Beste "scrooge"

Hartstikke leuk dat je een topic hebt geopend om ideeen te verwerven, en zo tevens het forum wat levendig te houden in deze rustige periode. Maar JIJ bepaalt niet of een forum leuk is of niet, dat bepaalt het forumlid ZELF.

Even on topic:
Er zijn een aantal circussen in Nederland die het qua pers/marketing iets beter zouden kunnen doen. Het is niet meer als vroeger dat je tent vol zit met een bord op de hoek van het plein. Circussen zullen zelf contact moeten zoeken met scholen voor workshops, acties met de krant en de pers, en gewoon ook de mensen duidelijk maken wat voor dieren je bij hebt en dat die gratis bezocht mogen worden. Deze stroom van mensen om het circus heen zorgt natuurlijk ook voor extra bezoekers. Toen het circus bij mij in Hapert was, waren er kinderen die er na school tot savonds 7 uur bij de dieren keken en speelden, 7 dagen lang!!!!
Het is dus ook iets wat in een dorp erg kan leven en de gezelligheid in een dorp wat verhoogt.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 7:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Lokale tv en radio zenders bekend maken met de komst van het circus en bijvoorbeeld een prijsvraag uitschrijven. "Laat zien" dat je er aankomt door aktief te flyeren in de week voor je komt in de wijk winkelcentra. Vergeet de bejaardenhuizen niet om de nog aktieve opa's en oma's met hun kleinkinderen een leuke korting te bieden. Bedrijven of personeelsverenegingen in de speelplaats aanschrijven met de mogenlijkeid tot het geven van workshops, thema feesten of groepskortingen. Reclame banners showen op lokaal goed bekeken internetsites. Zet links en rechts wat reclame trailers weg in de stad dat zie je op de kermis ook weleens tegenwoordig.

Dat was wat me nu even te binnen schiet.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Beste Kevin,

Je hebt gelijk.
Jou idee was trouwens ook prima.

Twee jaar geleden was het prachtig weer in Enkhuizen. Belly Wien stond er maandags al opgebouwd en gaf pas woensdagavond de eerste voorstelling. Iedereen mocht vrij op het terrein met hun bekende vele dieren. De aanloop tot woensdag was zo goed (er liepen continu minimaal 100 mensen op de circusplaats) dat woensdagavond zo goed als vol was. ook de dagen er na werd prima gedraait. Dit betekend dat gastvrijheid en "open deuren" veel goodwill veroorzaakt. Uiteraard kan eigenlijk alleen als je veel dieren meebrengt.

Leuk idee:
Druk reclamefolders voor huis aan huisverspreiding met een kraskans. Kras je korting op kaarten 20,30,40 en 50%
Dit is weer nieuw voor het circus en zorg dat er veel 40 en 50% tussen zit zodat de mensen zich gelukkig voelen.
ik weet dat dit geld kost. Maar je kan beter 3000 euro per plaats investeren om er 30.000 voor terug te krijgen dan af te wachten.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 8:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De circusdirecties zitten momenteel in hun winterpauze en/of in het vliegtuig naar Monaco. Die denktank is dus even afwezig. En als ze een idee hebben dan zetten ze dat echt niet op het forum. Appie Heijn publiceert zijn marketingstrategie toch ook niet?

Scrooge, voel je nu hoe het voelt als er eens kritisch over je wordt geschreven? Dan ga je meteen in de verdediging en bouw je een metershoge muur om je heen. Ik heb meerdere jaren in de amusementswereld gewerkt en van heel dichtbij meegemaakt hoe acties worden bedacht om bezoek te genereren. Tussen de bezoekers vang je dan de reacties op. Mensen willen dan toch gewoon naar de schouwburg, circus of bios. Het liefst zo goedkoop mogelijk... Dus kortingsregelingen? Prima. Maar korting bij aankoop van iets wat je eigenlijk niet wilde (programmaboekje, popcorn of een hamburger elders) daar wacht men niet op. Maar een "family-ticket" dat twee volwassenen en hun kinderen korting geeft is wél in trek. Omdat dat korting geeft op de voorstelling. Ook korting op voorstellingen op "afwijkende tijden" is populair. Dan krijg je geen korting op de vrijdagavond of zaterdagavond - de drukste avonden - maar wel op de minder druk bezochte tijdstippen.

Ook als je er iets feestelijks van maakt, compleet met een meet-and-greet met artiesten dan krijg je extra publiek. Daarentegen zijn Goodie-bags meer iets voor jongedames. Maar de spullen daaruit kom je op koninginnedag massaal tegen...

Whatsay Scrooge?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Raamuithang lijkt iets te zijn wat we al eeuwen doen, en de efficiëntie ervan wordt in twijfel getrokken.
Laat ik je iets vertellen. Moest er bij mij in men ingebeelde winkel een dame binnenkomen, ingeduffeld in kleren, zichzelf met moeite kunnen uitdrukken, een affiche tonen en hopen dat je begrijpt dat ze wilt dat je die ophangt, dan maakt dit geen indruk op mij.
Komt er daarentegen een persoon binnen, die netjes zijn of haar beurt afwacht, en een verhaaltje vertelt. "Goeiemorgen mevrouw, mijn naam is ... en ik werk voor ... circus. Wij komen binnen 10 dagen hier in ... onze voorstellingen geven. Nu moet ik u niet vertellen dat goede reclame van zeer groot belang is. Zou ik u daarom mogen vragen om bij u een van onze affiches op te hangen? U moet dit natuurlijk niet voor niets doen hoor, neen, ik geef er u een paar vrijkaarten (1 volwassene met een kind gratis, maar het heilige woord "gratis" staat erop) voor, dan kan u onze voorstelling komen bekijken, 't is zeker de moeite waard!"
Het lijkt tijdrovend, maar reclame maken is tijdrovend! Ik geef je het op een blaadje dat de winkelier die zo aangesproken wordt zichzelf gaat intresseren in je circus. Die gaat mond aan mond reclame doen.
Ik kan zelf een middelgroot dorp alleen doen, met deze manier van werken, op een voormiddag, maar dan moet ik goed doorwerken (zoals altijd :D ). Veel meer winkeliers zijn geneigd om een affiche te hangen, en zij die niet mogen van hun baas vinden het jammer. Je maakt indruk op je toekomstige klant. En als ik bij de Einlasz sta, herken ik de winkeliers waar ik bij geweest ben. Die vinden het leuk je te herkennen en fier te tonen dat ze toch gekomen zijn.

Marketing is niet alleen met grote dingen uitpakken, probeer er ook eens bij stil te staan dat we de huidige manieren van belangstelling opwekken moeten verfijnen!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Ron, ik heb een voorstel,

Laten we elkaar niet bekritiseren maar gewoon lekker bezig zijn met de dingen waar het om gaat.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk.
Laten we het onderwerp (zonder gekissebis) in de gaten blijven houden.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.