Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 11:34 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 12:39 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
NIJMEGEN - Een olifant van Circus Renz is donderdag in Nijmegen aan de haal gegaan met de tas van een vrouw die het dier wilde aaien. Het tasje met enkele persoonlijke bezittingen heeft de actie van de grijze gigant niet overleefd.
De vrouw schakelde nog tevergeefs de hulp van agenten in, aldus een politiewoordvoerster.

Het circus had zijn tenten opgeslagen in het Goffertpark in Nijmegen. Passanten konden er langs een afscheiding lopen waarachter de olifanten stonden.

De vrouw benaderde een olifant, maar die toonde meer interesse in haar tas. Het dier ging er mee aan de haal en ging er bovenop staan. ''Het gevolg mag duidelijk zijn'', aldus de politie.

De vrouw klopte na het incident nog bij het circus aan maar dat wees de vrouw op haar eigen verantwoordelijkheid. Wel kreeg het circus van de politie het advies de afscheiding aan te passen.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2242673/ol ... kster.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 8:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
De vraag is natuurlijk van welke van de drie in Nederland reizende Renzen is deze olifant. Op de reactiesite van Omroep Gelderland schreef iemand dat zij baby zou heten, maar dat kan niet, want die heb ik gisteren nog in Deventer gezien.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Laatst gewijzigd door henk onstenk op zo mei 09, 2010 2:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 8:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Het gaat hier dus om een Olifant van Renz Berlin die momenteel in Nijmegen op de Goffert staan.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 8:53 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
henk onstenk schreef:
De vraag is natuurlijk van welke van de drie in Nederland reizende Renzen is deze olifant. Op de reactiesite van Omroep Gelderland schreef iemand dat zij baby zou heten, maar dat kan niet, want die heb ik gisteren nog in Deventer gezien.

Henk Onstenk


je hoeft eigenlijk alleen maar even naar de Circusweb agenda te kijken..

De oorzaak van deze vaagheid van al die berichten komt uit de zelfde bron (ANP?). Die wist waarschijnlijk niet precies om welke Renz het gaat en uit gemakzucht maar in het midden heeft gelaten.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 10:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Ik wist wel dat het circus Renz-Berlin betrof, zo als de meeste circusvreinden ntuurlijk. Maar door alleen circus RENZ te vermelden kan natuurlijk gauw een misverstand ontstaan bij het grote publiek, niet alleen bij dit bericht, maar alle berichten over RENZEN IN Nederland. Naar aanleiding van een verzoek heeft Omroep Gelderland de informatie aangepast.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 07, 2010 10:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Op de radio vandaag alleen maar de naam Renz.

Nu.nl heeft zijn zaakjes wel voor elkaar.

Olifant aan de haal met tasje bezoekster
Uitgegeven: 7 mei 2010 12:11
Laatst gewijzigd: 7 mei 2010 17:02

NIJMEGEN - Een olifant van het Duitse familiecircus Renz Berlin is donderdag in Nijmegen aan de haal gegaan met de tas van een vrouw die het dier wilde aaien. Het tasje met enkele persoonlijke bezittingen heeft de actie van de grijze gigant niet overleefd.

De vrouw schakelde nog tevergeefs de hulp van agenten in, aldus een politiewoordvoerster.

Het circus had zijn tenten opgeslagen in het Goffertpark in Nijmegen. Passanten konden er langs een afscheiding lopen waarachter de olifanten stonden.
De vrouw benaderde een olifant, maar die toonde meer interesse in haar tas. Het dier ging er mee aan de haal en ging er bovenop staan. ''Het gevolg mag duidelijk zijn'', aldus de politie.

Eigen verantwoordelijkheid

De vrouw klopte na het incident nog bij het circus aan maar dat wees de vrouw op haar eigen verantwoordelijkheid. Wel kreeg het circus van de politie het advies de afscheiding aan te passen.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 9:33 am 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Het was in ieder geval weer gratis reclame voor ALLE Renzen.
Boltini zou in zijn nopjes zijn geweest met het bericht.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 9:44 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za mar 28, 2009 2:19 pm
Berichten: 100
Locatie: Nijmegen
Dit is waarschijnlijk niet de laatste keer dat de namen door elkaar gehaald worden.
Vreemd vindt ik wel de reactie van het circus let op dit is mijn persoonlijke mening.
Volgens het circus kwam de vrouw te dichtbij en is ze dus zelf verantwoordelijk.
Met deze stelling ben ik het eens, echter is inmiddels de hele landelijke pers erop
gedoken en word het circus in sommige media slecht afgeschilderd. De lezing van de vrouw
is echter anders die zegt : "nee hoor ik stond netjes achter de afzetting". Het wordt
dus een soort ja en nee spelletje welke via de media wordt gespeeld en mijn inziens
heb je dan alleen maar verliezers mits je natuurlijk denkt, negatieve publicatie is ook
reclame maar daar ga ik niet vanuit.

Wat ik persoonlijk nu vreemd is dat er niet met deze vrouw geschikt is, je komt er volgens
mij toch altijd wel samen uit. Soms moet je wel een een concessie doen ondanks dat je
weet als circus dat je niets verkeerd hebt gedaan. Nu duikt de hele vaderlandse pers erop en
daarnaast is de gemeente inmiddels er ook al bij betrokken. Circus Renz Berlin heeft op
verzoek van de politie en in samenspraak met de gemeente de omheining aangepast.

Op Tv Gelderland was clown Antonio te zien die een reactie gaf :" de olifant vond het tasje blijkbaar niet zo mooi, want ze ging er ook nog eens op stampen " Ik kon hier niet om lachen en persoonlijk vind ik dat je hiermee het bedrijf in diskrediet brengt.

Ondanks dat het circus niets te verwijten valt hadden ze dit in mijn ogen wat subtieler moeten oplossen.
Er word nu van een mug een olifant gemaakt die ook nog eens tasjes afpakt.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: za mei 08, 2010 9:54 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
omheining aanpassen lost niet veel op of het moet een dubbele omheining zijn met onderlinge slurflengte afstand. een bordje met "pas op uw eigendommen" is handiger, dan ligt de verantwoording altijd bij het publiek.
en vooral geen Rollo's in je tas doen :mrgreen:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.