Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 8:51 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Koopt u nog loten bij de postcodeloterij?
Peiling eindigde op za jun 12, 2010 5:25 pm
Ja, ik ben bang de straatprijs te missen 33%  33%  [ 3 ]
Nee, sinds ik weet dat WDDTU wordt ondersteund ben ik gestopt. 67%  67%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen: 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2010 5:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Bezint eer ge een actie begint en dierenleed verzint

De zwaar door de Postcodeloterij gefinancierde WDDTU, heeft ten onrechte een activistenactie ondernomen tegen Gerard Joling. Dankzij goklustige Nederlanders kon Joling op een zeer vergaande en onprettige manier gestalkt worden. Op Dierennieuws wordt uitgelegd hoe fout deze aftakking van Stichting Aap zich heeft gedragen. Wie van de circusvrienden doet nog mee met die Postcodeloterij eigenlijk? Bijna misdadig hoe deze organisatie zich manifesteert.
Vul de pol in, koopt u nog loten bij de Postcodeloterij?
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/201005/nw85510.htm

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2010 5:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: do jan 31, 2008 9:57 pm
Berichten: 258
De Commissie Klassiek Circus heeft Gerard Joling en zijn productiemaatschappij tijdig geïnformeerd over de lopende acties van dieractivisten. Met als gevolg dat Gerard Joling en zijn producent de haatmails uit de WDDTU mailcampagne niet in ontvangst wensen te nemen.

_________________
Teken de petitie voor het behoud van circus met dieren op http://www.klassiekcircus.nl
Volg ons ook op Facebook, zoek naar klassiek circus en kies de community.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: do mei 13, 2010 6:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik mis de optie dat ik nog nooit aan de postcodeloterij heb meegedaan.

Ik doe alleen mee aan de staatsloterij en als Onzelieveheer vindt dat ik een prijs verdien, dan doet Hij het daar maar op....
:clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 12:37 am 
Ik stemde JA. Reden hiervoor is natuurlijk die mogelijke prijs die ik mis kan lopen, maar ook dat er met deze loterij ook ANDERE goede doelen gesteund worden. WDDTU is voor mij geen reden om die andere doelen minder inkomsten te gunnen.

Ik denk dat wij bij de postcodeloterij een duidelijke claim moeten neerleggen omtrent de organisatie WDDTU. Bijvoorbeeld door een verzoek in te dienen om deze organisatie van hun goede doelenlijstje te schrappen om reden zoals eerder genoemd.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 8:40 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Ik vond het juist zo fijn dat je sinds kort losse loten bij de Primera kan kopen. Ik hou niet van maandelijkse verplichtingen, maar zal er nu geen meer kopen , ik win morgen wel 25.000.000 bij de lotto.

Ik ben het met Hans eens dat er een claim bij de postcodeloterij moet worden neer gelegd door en namens circussen en circusvrienden.(wie zou dat moet doen) Want ze moeten weten dat ze een hele foute organisatie sponseren.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Laatst gewijzigd door henk onstenk op vr mei 14, 2010 9:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:12 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
De VNCO, CKC, en de CvCN zijn volgens mij de meest aangewezen organisatie's om een clam neer te leggen bij de postcodeloterij.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 9:26 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In december 2007 hebben enkele tientallen personen een brief gestuurd naar het bureau dat de postcodeloterij organiseert. Die brieven zijn door hun ongelezen doorgestuurd naar Stichting AAP. Stichting AAP heeft op haar beurt iedereen een nietszeggende standaardbrief gestuurd.

Wil je een van de goede doelen steunen? Kijk dan in de lijst van de goede doelen en maak je geld direct over naar de rekening van dat goede doel. Bedenk dat slechts een deel van de totale inleg van een loterij naar de goede doelen gaat. Er moet immers ook prijzengeld worden uitgekeerd en er gaat ook geld zitten in het organiseren van de loterij.

Wil je geld overhouden aan je inleg? Dan kun je beter - zelfs in deze tijden van lage rentes - een spaarrekening openen bij een willekeurige bank en elke maand een klein bedrag inleggen. Tegen de tijd dat je met pensioen gaat is dat tot een aardig bedrag gegroeid. De winkans bij een willekeurige loterij is dermate klein dat je je echt niet rijk moet rekenen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 10:07 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Gera,

Niemand houdt je tegen om een haatmailcampagne tegen de postcodeloterij te beginnen. Maar of het haatmailen of door jou voorgestelde maandelijks spammen werkt? Kijk maar wat er met het tweewekelijks spammen van gemeenten door WDDTU is gebeurd. WDDTU krijgt van zowat alle gemeenten de standaardbrief terug dat hun schrijven voor kennisneming is aangenomen. In de praktijk lijkt dat nog het meest op "in het ronde archief is opgeslagen".

Dit zijn de door de postcodeloterij gesteunde organisaties:

Amnesty International
AMREF Flying Doctors
ARK
Artsen Zonder Grenzen
BiD Network
Buurtlink
The Climate Group
Clinton Foundation
Carbon War Room
Cordaid Memisa
Cordaid Mensen in Nood
dance4life
DCNA
Defence for Children - ECPAT
De 12Landschappen
De Provinciale Milieufederaties
Dierenbescherming
Dokters van de Wereld
EPD
Fairfood
Fair Trade Original
Free Voice
Goois Natuurreservaat
Greenpeace
Hivos
Humanitas
Human Rights Watch
ICCO
IMC Weekendschool
IUCN NL
IVN Natuur- en Milieueducatie
Landelijke Vereniging van Wereldwinkels (LVVW)
Landschapsbeheer Nederland
Leprastichting
Liliane Fonds
Mama Cash
Max Havelaar
Milieudefensie
World Population Foundation/ MYBODY
Natuurmonumenten
Het Nederlandse Rode Kruis
Nelson Mandela Kinderfonds
Oranje Fonds
Oxfam Novib
Peace Parks Foundation
Plan Nederland
Prins Claus Fonds
Resto VanHarte
Rocky Mountain Institute
Save the Children Nederland
Sea Shepherd
Simavi
Skanfonds
Solidaridad
SOS Kinderdorpen
STOP AIDS NOW!
Stichting AAP
Stichting DOEN
Stichting Natuur en Milieu
Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
Stichting Vluchteling
Terre des Hommes
UNHCR
UNICEF
University for Peace
VluchtelingenWerk Nederland
Vogelbescherming Nederland
De Vrolijkheid
Vereniging Nederlands Cultuurlandschap
Waddenvereniging
War Child
Wereld Natuur Fonds
World Food Programme
World Press Photo

WDDTU staat daar dus NIET bij. Wel Stichting AAP, de motor achter WDDTU en de Dierenbescherming, waarvan slechts 5 van de 90 afdelingen meewerken aan WDDTU.

Wel staan er meerdere organisaties bij die je gerust kunt steunen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 1:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Het is verboden strafbare zaken te steunen, wat stalken volgens mij is. We kunnen het natuurlijk via de media spelen, maar dan hebben we de steun nodig van VNCO, CKC, CvCN, en het management van GEER. Want als enkele circusvrienden afzonderlijk de media zouden benaderden tegen de postcodeloterij. Dan zullen ze het waarschijnllijk niet serieus nemen.

Ron, 5 van de 90 afdelingen, dat zijn er 5 teveel, en dan moet de stichting A.A.P. ze maar royeren, en anders geen geld meer van de postcodeloterij.

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Laatst gewijzigd door henk onstenk op za mei 15, 2010 12:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 1:59 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
gera schreef:
Bezint eer ge een actie begint en dierenleed verzint

De zwaar door de Postcodeloterij gefinancierde WDDTU, heeft ten onrechte een activistenactie ondernomen tegen Gerard Joling. Dankzij goklustige Nederlanders kon Joling op een zeer vergaande en onprettige manier gestalkt worden. Op Dierennieuws wordt uitgelegd hoe fout deze aftakking van Stichting Aap zich heeft gedragen. Wie van de circusvrienden doet nog mee met die Postcodeloterij eigenlijk? Bijna misdadig hoe deze organisatie zich manifesteert.
Vul de pol in, koopt u nog loten bij de Postcodeloterij?
http://www.dierennieuws.nl/nw/art/201005/nw85510.htm


Een betere tekst voor Gera:

WDDTU heeft ten onrechte een haatmailcampagne op haar website ondernomen tegen Gerard Joling. Op http://www.dierennieuws.nl wordt uitgelegd hoe fout WDDTU zich heeft gedragen. Ze hebben niet eens de moeite genomen om de werkelijke herkomst van de tijgers uit de videoclip te achterhalen en contact op te nemen met de in Nederland verblijvende eigenaar van de tijgers. Wij kunnen daar nog aan toevoegen dat zo'n haatmailcampagne echt iets is uit de hoek van het dieractivisme. Eerder al had Actiegroep Circusleed vergelijkbare campagnes tegen de sponsoren van Circus Herman Renz. Een "werkgroep" van de Partij voor de Dieren, feitelijk ook dieractivisten, heeft het middel ook al eens ingezet bij enkele gemeenten. Angst voor haatmailcampagne's hoeven de circussen niet te hebben. Nog niemand in Nederland is overstag gegaan door zo'n spam-actie. Gerard Joling en zijn productiemaatschappij nemen de door WDDTU verzamelde mails niet in ontvangst.

WDDTU wordt op meerdere manieren gesteund door Stichting AAP. Deze Almeerse apenopvang levert kantoorruimte, kantoorpersoneel en geld aan WDDTU. De betaalde krachten van WDDTU staan op de loonlijst van Stichting AAP. De Almeerse Stichting AAP ontvangt op haar beurt weer gelden uit acties met printercartridges en de Postcodeloterij.

Stop uw steun aan Stichting AAP zolang dit de motor is achter WDDTU. Wij adviseren u ook om een andere loterij te kiezen of een van de doelen die beter bij u past rechtstreeks te steunen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: vr mei 14, 2010 5:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Dank je Ron, ik drukte me weer te plastisch uit, en heb mijn vorige tekst weggehaald, jouw verbetering is een mooie vervanger!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 5:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo sep 03, 2006 11:06 pm
Berichten: 3
Ook een leuke inkopper van WDDTU op hun site, nou ja leuk......... ??

Citeer:
Herman Renz vervangen door circus zonder dieren
Circus Herman Renz gaat dit najaar niet naar Frankrijk. De gebruikelijke standplaats in Nanterre is overgenomen door Christiane Gruss, die er circus zonder dieren wil gaan maken. Een positieve ontwikkeling voor Nanterre, dat daarmee een stuk diervriendelijker wordt.
Voor de wilde dieren bij circus Renz maakt het echter niet uit. Zolang er in Nederland geen verbod geldt op het gebruik van wilde dieren als olifanten en leeuwen blijft het circus deze dieren dwingen hun leven in kleine verblijven te slijten en circuskunstjes te doen voor het vermaak van mensen. Gelukkig gaan Amsterdam en Winschoten, als eerste gemeenten in Nederland, dit onethische en ouderwetse gebruik verbieden. Ook in die gemeenten zal circus Renz dus worden vervangen door een diervriendelijk circus.


Nee, voor de dieren bij Christiane Gruss maakt het ook niet uit………. De beslissing om in Nanterre niet voor Herman Renz te kiezen heeft m.i. niets maar dan ook niets te maken met het al of niet presenteren van dieren, is echter een puur commerciële. De uitbater van de te vergeven plaats (die voorheen voor Pinder werkte, welke Herman Renz contracteerde) heeft dit maal gekozen voor een ijsshow weliswaar onder organisatie van circusfamilies (Bouglione en/of Gruss ??) die op andere lokaties ook nog een circus gebouw exploiteren en in tenten kerstshows presenteren MET dierennummers en dan waarschijnlijk meer dan bij Herman Renz.
Dus waarom Herman Renz in bovenstaande artikel maar weer eens in een kwaad daglicht moet worden geplaatst is mij in het geheel niet duidelijk. Men zou toch mogen verwachten dat er een beetje meer huiswerk wordt gedaan, daar hebben ze toch tijd genoeg voor ??


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 8:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
WDDTU wil zijn huiswerk niet doen als het aankomt op het geven van correcte informatie over circussen en circusdieren. Dat is immers hun doelstelling niet.

Over de tijger in de videoclip "Ik leef mijn droom" van Gerard Joling wisten ze ook zo goed dat deze dieren afkomstig zijn uit een Frans circus (en dat het in Franse circussen nog slechter is dan in Nederlandse circussen). FOUT DUS!

Ook over het wetenschappelijk onderzoek citeren ze maar al te graag de geconstateerde misstanden. Hier komen er een paar, maar dan wel met de nuancering en toelichting die WDDTU nooit maar dan ook nooit zal geven:

66% van de olifanten staat 17 uur of langer aan de ketting
In 2008 waren er slechts 2 circussen met olifanten: Renz-Berlin met 2 dieren en Herman Renz met 1 dier. Bij Renz-Berlin stonden de dieren inderdaad en helaas vaak aan de ketting toen de onderzoekers er waren. Dat deze dieren in dorpen gewoon de wei in gingen is door de onderzoekers niet gezien omdat ze er toen niet waren. Het blijft dus een momentopname. Was het onderzoek een jaar later gedaan dan was het resultaat als volgt: Renz-Berlin (2), Herman Renz (1), Belly-Wien (2), Freiwald (1) en Moskou-Holiday (1). Dan zouden slechts 2 van de 7 olifanten aan de ketting staan... De onderzoekers geven zelf duidelijk aan dat je op basis van 3 olifanten geen conclusies kunt trekken. Er is meer onderzoek nodig.


50% van de roofdieren heeft geen buitenverblijf

Er waren in 2008 in totaal 18 roofdieren in Nederland. Waarvan 9 stuks bij het Benelux Circus. Daar kwamen ze door de terminale ziekte van Karin Range inderdaad niet meer buiten. Even de telling. Herman Renz: 5 leeuwen, Belly-Wien: 4 tijgers (+ 3 welpen, deze worden in het onderzoek niet meegeteld), Benelux: 2 leeuwen en 7 tijgers. Alleen de dieren bij het Benelux Circus kwamen nooit buiten. Bij alle andere circussen zijn buitenverblijven aanwezig. Ook bij Solero dat kort na het onderzoek roofdieren aan het programma toevoegde. Het Benelux Circus is opgeheven en de dieren zijn elders onderbebracht. Bij alle circussen komen alle roofdieren buiten.


71% van alle dieren vertoont klinische afwijkingen
Het getal klopt. Maar is het een schande? Wie verder leest in het rapport zal ontdekken dat er twee belangrijke oorzaken zijn voor het relatief hoge aantal zieke dieren: De in circussen gebruikte paardenrassen zijn gevoelig voor ziekten of "van nature drager van een virus". Dat laatste geldt dan vooral voor Friezen: Die hebben allemaal fokinfectie. De andere reden is nog interessanter: Dieren in circussen bereiken hoge leeftijden. En ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. En wie bij ziekten aan ernstige kwalen denkt heeft het mis. Ook een simpele verkoudheid is voor de wetenschappers een ziekte.

Volgens WDDTU mochten de onderzoekers ook niet filmen in de tent. De onderzoekers zeggen toch echt iets anders. Ze hadden een videocamera gekocht waarvan achteraf bleek dat die niet goed kon filmen bij het weinige licht in de circustenten. En dus hebben ze trainingen en optredens goed kunnen filmen. De eerste de beste circusvriend met een camera had dat ook wel kunnen bedenken! En dat is dus heel wat anders dan de door WDDTU zo vaak verkondigde leugen dat men niet welkom was bij de trainingen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.