Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 5:48 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:50 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
goeswest schreef:
probeer je nu te zeggen dat er bij de duitse renzen dierenleed is ron?
beetje vreemd dat je er een familie bij haalt die hier totaal niks mee te maken heeft


Dat lees je dus zelf. Als je "Bettelzirkus" intikt krijg je DUITSE artikelen over circussen IN Duitsland. Trek zelf je conclusies na lezing van meer van die artikelen over Bettelzirkusse in Deutschland.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 8:52 am 
precies dus mogen er discussie's plaats vinden
en is het dus zwak dat daar steeds op ingegrepen wordt door de beheerders
zolang er geen scheldwoorden en zo worden gebruikt vind ik het totaal onzinnig om elke keer maar in te grijpen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2010 9:35 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Is er ingegrepen in deze discussie dan? In het ergste geval zal deze discussie naar de besloten rubriek worden verhuisd. En ik heb het gevoel dat dat niet zo lang zal duren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 7:42 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
magnum schreef:
Frenk schreef:
Jammer dat een man als Jan Hoekstra ( Magnum) zo graag met "modder gooit". Zegt iets over hem en zijn bedoelingen.

Heb liever niet dat je andere mensen pb's stuurt over mij. Het is niet mijn bedoeling om met modder te gooien maar ik kwam de site tegen en wilde het je niet onthouden. Ik heb die site niet bedacht. Gezien je reactie roept het toch wel wat onrust bij je op. Nergens voor nodig, toch? Of wel...

Beste Jan, ik was eigenlijk van plan jouw berichtje aan mij op het forum middels een PB aan je te beantwoorden, maar bij nader inzien doe ik het toch maar op het forum om te voorkomen dat mijn berichtje aan jou een "eigen leven gaat leiden".
Jan indien jij mijn PB aan goeswest gelezen hebt dan zul je zien dat ik nergens jouw naam genoemd heb. Een man als jij moet het toch bekend zijn dat feiten van belang zijn en naar mijn mening, door jouw reactie, staat mijn stelling over jou zoals vermeld op het forum nog steeds. Eigenlijk heb je hem zelfs bevestigd. Beste Jan op deze manier wordt het wel heel erg moeilijk hetgeen jij op het forum plaatst serieus te nemen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 9:52 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik had die website van circusrenz.nl al veel eerder gespot maar had geen zin om er aandacht aan te geven, dat geeft alleen maar een oprakeling van oude renz discussies. Maar kennelijk dacht magnum daar anders over. En dat is niet bedoeld als een verwijt maar als een constatering.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 10:26 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Wat is dat toch vreemd zodra er een negatief bericht over Herman Renz ergens verschijnt springen de meeste forum bezoekers meteen op tilt .Er worden artikelen in dit geval van de fam.v.d.Vegt verborgen gehouden .Laat iedereen dit gewoon lezen wij als circusliefhebbers zijn toch wel in staat om hierover zelf een oordeel te vellen of het nu positief of negatief is.Zodra het iemand is die de boodschapper is. In dit geval Magnum krijgt hij meteen weer een lading bagger over zich heen.Maar ja hij is van Renz Berlin zelfs een lekke band van een caravan was dit jaar groot nieuws.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 10:52 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
joop schreef:
Wat is dat toch vreemd zodra er een negatief bericht over Herman Renz ergens verschijnt springen de meeste forum bezoekers meteen op tilt .Er worden artikelen in dit geval van de fam.v.d.Vegt verborgen gehouden .Laat iedereen dit gewoon lezen wij als circusliefhebbers zijn toch wel in staat om hierover zelf een oordeel te vellen of het nu positief of negatief is.Zodra het iemand is die de boodschapper is. In dit geval Magnum krijgt hij meteen weer een lading bagger over zich heen.Maar ja hij is van Renz Berlin zelfs een lekke band van een caravan was dit jaar groot nieuws.

Joop

Joop iedere circusliefhebber kan en mag lezen wat hij/zij wil. Daar zal niemand bezwaar tegen hebben. Het gaat in dit geval ook niet om de boodschap. Het gaat er meer om wat de bedoeling van de boodschapper is. Het lijkt er sterk op dat deze boodschapper geen integere bedoelingen heeft met zijn bericht.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 11:13 am 
heeft herman renz dit dan wel met het bericht wat op hun site staat


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 12:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
goeswest schreef:
heeft herman renz dit dan wel met het bericht wat op hun site staat


Welk bericht? Je bedoelt de melding dat Herman Renz niet verward moet worden met Renz Berlin?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 1:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 07, 2008 1:57 pm
Berichten: 194
Locatie: Schiedam
goeswest schreef:
heeft herman renz dit dan wel met het bericht wat op hun site staat

Dit bedoelde ik dus in mijn pb aan jou goeswest. Je begrijpt niet waar het over gaat.!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 6:48 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wat mij persoonlijk opvalt in dit onderwerp is het volgende: De TS (Topic Starter) is uitgerekend de tourneemanager van een van de Duitse "Circussen Renz" en de persoon die hem bijvalt is uitgerekend de tourneemanager van een andere van de Duitse "Circussen Renz".

Op www.circusrenz.nl verhaalt Paul van der Vegt, familie van de vorige eigenaren van Circus Herman Renz (van der Vegt) over de geschiedenis van het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz. Een geschiedenis die in zijn ogen ophoudt bij de verkoop van het circus aan de huidige eigenaren.

Het is het goed recht van Paul van der Vegt om gemengde gevoelens te hebben bij de verkoop en de geschiedenis op dat moment te laten eindigen. Maar anderzijds heeft zijn familie toch echt er voor gekozen om het circus te verkopen. Dat hij zich daar nog steeds niet bij kan neerleggen is eigenlijk zijn eigen probleem. Hoe sneu dat ook moge klinken.

Paul van der Vegt uit op de website zijn ongenoegen en dat past kennelijk heel goed bij de tourneemanagers van de Duitse Circussen Renz die in ons land rondreizen. Wat de meeste eigenaren van familiecircussen (waar ook ter wereld!!!) niet beseffen is dat het best gezellig is om op korte afstand van elkaar te reizen. Je kunt dan lekker gezellig bij elkaar op familiebezoek gaan. Maar je stoot elkaar ook het brood uit de mond als je zo dicht op elkaar reist. En als je de zaak dan ook nog eens opsplitst, zoals in het verleden zo vaak is gebeurd, dan wordt de spoeling alleen nog maar dunner. Kijk maar naar Duitsland met zijn meer dan 300 circussen of andere landen waar deze ontwikkeling ook heeft plaatsgevonden.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2010 9:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Ron_Mikkenie schreef:
Wat mij persoonlijk opvalt in dit onderwerp is het volgende: De TS (Topic Starter) is uitgerekend de tourneemanager van een van de Duitse "Circussen Renz" en de persoon die hem bijvalt is uitgerekend de tourneemanager van een andere van de Duitse "Circussen Renz".

Op http://www.circusrenz.nl verhaalt Paul van der Vegt, familie van de vorige eigenaren van Circus Herman Renz (van der Vegt) over de geschiedenis van het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz. Een geschiedenis die in zijn ogen ophoudt bij de verkoop van het circus aan de huidige eigenaren.

Het is het goed recht van Paul van der Vegt om gemengde gevoelens te hebben bij de verkoop en de geschiedenis op dat moment te laten eindigen. Maar anderzijds heeft zijn familie toch echt er voor gekozen om het circus te verkopen. Dat hij zich daar nog steeds niet bij kan neerleggen is eigenlijk zijn eigen probleem. Hoe sneu dat ook moge klinken.

Paul van der Vegt uit op de website zijn ongenoegen en dat past kennelijk heel goed bij de tourneemanagers van de Duitse Circussen Renz die in ons land rondreizen. Wat de meeste eigenaren van familiecircussen (waar ook ter wereld!!!) niet beseffen is dat het best gezellig is om op korte afstand van elkaar te reizen. Je kunt dan lekker gezellig bij elkaar op familiebezoek gaan. Maar je stoot elkaar ook het brood uit de mond als je zo dicht op elkaar reist. En als je de zaak dan ook nog eens opsplitst, zoals in het verleden zo vaak is gebeurd, dan wordt de spoeling alleen nog maar dunner. Kijk maar naar Duitsland met zijn meer dan 300 circussen of andere landen waar deze ontwikkeling ook heeft plaatsgevonden.

Wat een drama allemaal. Alsof ik dit geschreven heb en ik zou niet weten hoe mij dit goed uit zou komen. Wat op die site staat is allang bekend maar sommige forumleden laten zich hierdoor enorm opnaaien en krijg je reacties in de persoonlijke richting ( niet dat het mij iets uitmaakt). Paul vd Vegt staat er natuurlijk veel dichterbij als ik en het is niet verkeerd om zijn mening hier eens te lezen. En het is niet tegen te houden dat er meer circussen in Nederland komen, voor volgend seizoen bv Scholl uit Ierland en Circus Franz Renz uit Duitsland. Natuurlijk maken ze elkaar kapot en zullen de sterksten overblijven. Dit is een logisch gevolg van de vrije marktwerking hetgeen geldt in de meeste branches.
Vroeger trokken o.a. de Batavieren steeds verder op zoek naar geschikte gronden en voedsel (ook zonder douane en grenzen).. :wink: Er is dus niet zoveel veranderd.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 12:49 am 
zo nieuws gaat snel zie ik wel ron


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renz
BerichtGeplaatst: za okt 23, 2010 8:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
goeswest schreef:
zo nieuws gaat snel zie ik wel ron
Welk nieuws?
Op http://www.circusrenz.nl lees je toch alles behalve nieuws. En in deze discussie lees je ook geen nieuws en ook niks nieuws...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.