Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 12:56 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 1:09 am 
ik las dit nieuwsbericht op circusweb

Citeer:
Voorstellingen gepland tijdens dodenherdenking
Twee circussen hebben op 4 mei om 19:00 hun feestelijke première gepland. Circussen Malford en Belly Wien hebben beiden een onervaren tourmanager, die de plank dus flink misslaan. Extra pijnlijk omdat het een Duits en een Oostenrijks circus betreft....


ik vind dit dus NIET kunnen. 4 mei, en vooral de avond, is in de Nederlandse traditie getrouw DE dag dat Nederland zijn doden herdenkt die zijn gevallen tijden WOII. Mensen die hebben gevochten voor het behoud van ons land, en mede hebben gezorgd aan hoe wij onze sameleving nu beleven.

Idd circussen/onerveraren tourmanagers die de plank hebben misgeslagen, maar nog erger........ambtenaren van NEDERLANDSE gemeenten die hiervoor een vergunning afgeven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 7:02 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Heb jij wel eens wat intelligents meegemaakt van ambtenaren die zich bezighouden met een circustoer? Noem nu Tiel, dit jaar mag CHR niet spelen omdat Malford en Moskou al een vergunning hebben....

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:00 am 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Gewoon opties om andere dingen te kunnen gaan doen op die dag dan kan iedereen zijn plan trekken lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.
Dodenherdenking.. ik snap waar het omgaat maar is het niet eens tijd dat we een tikkeltje minder overdreven erover gaan doen?

Ik ( en vele anderen die ik ken ) zouden het zeer op prijs stellen als er op die dag ook nog anderen dingen te doen zijn behalve -weer- dezelfde verhalen aanhoren en weer dezelfde films en documentaires op tv zien.
We hoeven toch niet de heledag thuis op de bank te zitten en ons dood te vervelen? Wie bereikt daar wat mee? Wij niet en de mensen die in die tijd geleden hebben zeer zeker niet.

En een circus voorstelling zou een leuke afwisseling zijn.
Of het dan nou een duits of een oostenrijks circus is maakt niet uit.
Ik hoop dat mensen die kinderachtige anti-Duitsland instelling all hebben verloren.

Het liefste zou ik op die dag gewoon gaan werken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Maar ga je de dag erna wel naar een bevrijdingsfestival? Want ik bespeur (niet in jouw bericht, maar in het algemeen) dat op 5 mei wel massaal bevrijdingsfestivals worden bezocht. Bekende popgroepen laten zich zelfs per helikopter vervoeren. Wel de lusten maar niet de lasten lijkt het credo!

Voor een groot deel van de jongere generatie zegt de Tweede Wereldoorlog niet meer zo veel. Maar er wordt méér herdacht op 4 mei. Is het dan echt te veel gevraagd om één dag per jaar in de avond géén amusement te hebben? "Je dood vervelen" doordat je één avond per jaar eens geen amusement hebt en alleen maar dezelfde films en documentaires op tv zoals je zelf schrijft? Een gebrek aan levenservaring dat vanzelf wel goed komt met het vorderen van je leeftijd is het enige wat ik hier bespeur.

Voor mij hoeft geen enkele circus op de bewuste avond op te treden. Dus ook geen Nederlands of Amerikaans circus. Al zal dat laatste er toch niet zijn...

En zonder TV kom je de avond toch ook wel door. Zonder TV is er zelfs nog leven mogelijk :D

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 1:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 10, 2010 12:48 am
Berichten: 108
Locatie: Ergens
Gebrek aan levenservaring? klinkt een beetje dramatisch maar je heb zeker gelijk dat dit waarschijnlijk een leeftijds kwestie is.
Maar geloof me de tweede wereld oorlog zegt ''de jeugd'' genoeg.
Na jarenlang op school ieder jaar weer hetzelfde aan te horen snappen we het inmiddels wel.
Te goed zelfs.
Iedereen is het altijd zo mooi eens als het over die oorlog gaat. wat er gebeurd is en die discriminatie was erg,verschrikkelijk,onmenselijk en mag nooit meer gebeuren vervolgens draaien we ons om en discrimineren we er zelf weer volop op los :lol:

Het ligt misschien aan mijn gebrekkige levenservaring maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat ieder gewoon zijn keuze heefd waar hij/zij aan meedoet en ik vind alles stil leggen voor een dag een zeer oudbollige gewoonte.
Die dag is misschien niet veel voor jou of een ander maar ik zou het liefste gewoon werken en centen verdienen mijn studie is duur maar ik heb vanaf het begin besloten om die zelf te betalen inplaats van mijn ouders het te laten doen.

Je denkt uit mijn berichtje te lezen dat ik niks anders wil dan feesten en dat bedoelde ik er helemaal niet mee.
Ik bedoel ermee dat die keuze er wel gewoon zou mogen zijn en het helemaal niet zo raar op me zou overkomen als een circus wel een voorstelling zou willen geven.

En dat het zeggen ''Vooral omdat het een Duits en Oostenrijks circus is'' helemaal niet gezegd zou moeten of mogen worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 18, 2010 7:59 pm
Berichten: 45
Locatie: Bodegraven
ik kan me wel vinden in de mening van maeve. natuurlijk moeten we er wel respect voor hebben. en let op ik bedoel dus niet dat maeve dat niet heeft


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 5:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het is dus bedoeling dat heel Nederland om 20:00 even stilstaat bij de gevallenen. Voor 2 minuten. De rest van de dag kan men wat mij betreft gewoon lachen.
Het geeft geen pas om op dat tijdstip een circusvoorstelling (of ander vermaak) te doen.

Tenzij in de voorstelling om 20:00 ook 2 minuten stilte wordt gehouden. Dat zal niet moeilijk zijn want waarschijnlijk komt er niemand :mrgreen: dus zou ik zeggen doe de voorstelling dan om 16:15 of zo misschien komt er dan wel publiek.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 10:49 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
welke gemeente was er een paar jaar nou tegen dat er zo ie zo in die periode een duitse zaak zou verblijven in hun gemeente?
sjaak denk niet dat jij in het hoofd van elke nederlander kan kijken dus zou niet zeggen dat er niemand komt
ik zeg altijd de mens is een appart wezen
loop bijv maar eens over een kermis als er niks te doen is toch staan er mensen bij de grijpertjes
daarover zeg ik altijd zet het op een begraafplaats neer en je verdiend nog geld
zo zal dat tijdens voorstellingen op dodenherdenking ook zijn
er zij altijd mensen die er anders over denken
persoonlijk vind ik het ongepast om dan te spelen
maar persoonlijk zit ik ook niet om die tijd stil thuis op de bank


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 12:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Het zal in ieder geval aanstoot geven als er tijdens de 2 minuten stilte vrolijke circusmuziek uit een tent komt. Los daarvan denk ik dat het merendeel van het publiek gewoon niet naar het circus wil op dat tijdstip.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 12:59 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:
Het zal in ieder geval aanstoot geven als er tijdens de 2 minuten stilte vrolijke circusmuziek uit een tent komt. Los daarvan denk ik dat het merendeel van het publiek gewoon niet naar het circus wil op dat tijdstip.

mee eens


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 1:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het is dus ook mogelijk om wél een circusvoorstelling te geven, maar de twee minuten stilte in acht te nemen. Al moet je dan wel bedenken hoe je de voorstelling even kunt stoppen. Wellicht de pauze even voor achten laten beginnen? Alhoewel, in mijn woonplaats is er het uitdrukkelijk verzoek aan horeca om op 4 mei rond 18.00 uur te sluiten.

Het maakt daarbij overigens helemaal niets uit of het een Nederlands, Duits, Oostenrijks of welk ander circus dan ook is. (behalve dan in die ene gemeente die eens moeilijk deed omdat Malford er rond 4 mei zou staan) Zelf heb ik op de avond van 4 mei geen enkele behoefte aan een circusvoorstelling. Maar ook niet aan welke andere vorm van vermaak dan ook.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 1:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
En een circusvoorstelling die in het teken van de dodenherdenking staat? Met halfstokke vlaggen, rouwbandjes, 2 minuten stilte, aangepaste muziek etc.? Het zal wel publiciteit opleveren in ieder geval.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
we zullen zien of de voorstellingen door gaan
Zou indien doorgang in ieder geval niet voor elke bezoeker een euro extra aan het circus willen geven
want je kan nog wel eens raar opkijken


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2011 9:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Onlangs las ik in de Volkskrant dat er in o.a. in Leiden inhet theater ook 's avonds een theatervoorstelling is gepland op 4 mei. dus ook in de theaterwereld gebeurd dit wel en ik denk in de bioscopen ook wel, wellicht zet men dan om 20.00 uur de film dan twee minuten stil. Wellicht een tip aan de circussen, dodenherdenking valt dit jaar op een woensdag, dus het basisonderwijs is dan vrij, verschuif de voorstelling dan naar 14.00 uur in de middag, dan is het probleem opgelost. Hetvalt het mij op dat de in ons land opererende buitenlandse circussen vaak de woensdagmiddag om 14.00 uur of15.0uur niet opnemen in het tourschema, terwijl de scholen dan vrij zijn. Onze eigen Nederlandse circussen doen dat echter wel, wellicht gaat men nog steeds uit van de Duitse of Oostenrijkse situatie, want de woensdagmiddag is samen met de zaterdag en de zondag nog steeds in Nerderland de beste voorstellingstijd.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2011 1:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Gelezen op de website van Belly Wien:
In verband met dodenherdenking zal het programma op 4 mei enigsinds aangepast zijn.
Laatst aangepast (woensdag 13 april 2011 16:02)


Ik ben benieuwd. Toch ga ik niet.
Halfstokke vlaggen? Stemmige muziek? Minuut stilte?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.