Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 10:54 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Als je op de site van Menagerie circus kijkt en je klikt de disclaimer aan komt er te staan dat het een Nederlands bedrijf is??? Volgens mij is het zo duits als ik weet niet wat. Ze mogen dan wel een inschrijving bij de kvk hebben maar volgens mij is dat gewoon aan de Nederlandse wet voldoen en heeft niks met waar de zaak vandaan komt te maken. Gaat deze zaak nu ook de nederlandse gemeentes en alle andere instanties en publiek op een dwaal spoor brengen door te zeggen een nederlandse zaak te zijn terwijl het duits is. De eigenaren zijn duits dus blijft het een duitse zaak volgens mij.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 10:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het Circus is volgens het KvK gevestigd in Rotterdam?
Dus dan zou het inderdaad een Nederlands bedrijf zijn.

Maar volgens de eigen website zijn ze gevestigd in badbergen wat weer in Duitsland ligt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Inschrijven kan je overal in Nederland volgens mij bij de kvk maar weet ik niet 100% zeker. Maar de directie is duits ik neem aan dat ze geen Nederlandse paspoorten hebben. Zou je toch zeggen dat het een duits bedrijf is. Een Nederlands bedrijf is in Nederland gevestigd met Nederlandse directie en Nederlands vestigingsadres. Voor een vestigingsadres kan je een katvanger hebben natuurlijk en die hebben zei dan in Rotterdam gevonden bij iemand. Ik blijf bij mijn mening dat het een duitse zaak is en ze iedereen om de tuin leiden door dit op de website te zetten.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 11:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Een nederlands bedrijf hoeft niet persé een nederlander als eigenaar te hebben, veel grote nederlandse bedrijven zullen ook buitenlanders aan de top hebben terwijl zij wel een hoofdkantoor of enkel gevestigd zijn in nederland.

ik weet niet hoe zij zelf de definitie van het Nederlandse Circusonderneming opvatten, zijn ze ook lid van VNCO?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: ma apr 11, 2011 11:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ingewikkelde zaak dit en hiermee kunnen ze iedereen op een lekker dwaal spoor brengen. Ik ben zelf van mening dat de directie duits is en ze een katvanger gebruiken om gevestigd te kunnen zijn in Nederland dit is dan symbolisch voor de rest is het een duitse onderneming daar zijn ze ook ingeschreven in de duitse kvk.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 12:40 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circus@achterhoek schreef:
Een Nederlands bedrijf is in Nederland gevestigd met Nederlandse directie en Nederlands vestigingsadres.


Dan kunnen we volgens jouw definitie dus grofweg achttien-en-een-half-duizend bedrijven uitschrijven, waaronder een kwart van alle grote ondernemingen in Nederland.
Want zoveel nederlandse bedrijven zijn in buitenlandse handen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 7:38 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Tijger schreef:
circus@achterhoek schreef:
Een Nederlands bedrijf is in Nederland gevestigd met Nederlandse directie en Nederlands vestigingsadres.


Dan kunnen we volgens jouw definitie dus grofweg achttien-en-een-half-duizend bedrijven uitschrijven, waaronder een kwart van alle grote ondernemingen in Nederland.
Want zoveel nederlandse bedrijven zijn in buitenlandse handen.


Dat is dus wat ik zeg het is erg vaag of het nu wel of niet een Nederlandse zaak is. Als het echt Nederlands is zal ik de laatste zijn die zegt dat ze dat niet mogen zeggen.

We zitten hier ook weer in de dat grijze gebied te vissen wat lekker onduidelijk is voor iedereen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 9:57 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Misschien is Freiwald wel een heuse multinational geworden? Of een fusiebedrijf? Bij Rotterdam moet ik meteen denken aan het "Combined Althoff Freiwald Circus" :clown

Sinds de grenzen in Europa niet alleen voor mensen (Schengen akkoord), maar ook voor goederen en diensten zijn opengesteld, mag elk bedrijf uit Europa in elk ander E.U. land zaken doen en vestigingen openen.

De opdracht aan de van oorsprong Nederlandse circussen moge duidelijk zijn: Probeer je te onderscheiden en ga een duurzame relatie met je publiek en de gemeenten aan.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Freiwalds Menagerie circus
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 10:45 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
als buitenlands bedrijf kun je je eigen inschrijven bij de kvk
je bent dan een buitenlands bedrijf met je vestiging in het buitenland en een correspendentie adres in nederland
dit is makkelijk want voor verschillende zaken heb je een kvk nummer nodig (bijvoorbeeld inkooppas van een groothandel)
en nu komt een leuke voor milko
je bent dus ingeschreven bij de kvk maar belasting verplichtingen e.d. heb je in het land waar je vestiging zit


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.