Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 3:18 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Secco Vermaat overleden
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 1:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Op vrijdag 25 november is onze lieve en dierbare vriend Secco Vermaat overleden.
Zoals jullie wellicht weten kampte Secco al enige jaren met gezondheidsproblemen.
Op 25 november is hij vredig heen gegaan in zijn geliefde huisje aan de Malle Molen 55-9

De crematie van Secco zal plaats vinden op donderdag 8 december as om 13.00 op de begraafplaats
van Nieuw Eykenduynen Kamperfoeliestraat 2a te Den Haag.

http://circussecco.weblog.nl/
http://www.circuspace.com/profile/CircusSecco?xg_source=activity

Velen kennen Secco Vermaat als circusfan en vraagbaak voor circusgeschiedenis. Hij wijdde zich compleet aan vele circuswebsites, en was voor Circusweb altijd een ondersteuning als de redactie op bepaalde vragen geen antwoord wist. Naast dat hij circusfan was, was hij in Den Haag en wijde omstreken een bekend figuur.

Secco Vermaat werd bekend als dj van Mi Amigo, hieronder een zelf geschreven stukje:
'S NACHTS PLAATJES DRAAIEN
In die tijd had ik een baan als bedrijfsleider bij de Tuschinski Theaters in Amsterdam, met als standplaats het bekende Metropole Tuschinski theater in Den Haag en ik had daar een zesdaagse werkweek. Daarnaast werkte ik ook nog in een bekende Haagse bar-discotheek, waar ik plaatjes draaide na afloop van de avonddienst in de bioscoop. Op mijn enige vrije dag maakte ik dan meestal zeven programma's voor Radio Mi Amigo in hun studio's. Toen die eenmaal naar Breda waren verhuisd, werd het voor mij moeilijker omdat ik meestal pas in de avond en in de nacht die programma's kon opnemen. Het lezen van de post en het beluisteren van de nieuwe plaatjes en commercials kosten veel tijd. De andere morgen ging ik dan weer met de trein naar huis om even een uurtje te slapen om daarna weer aan mijn nieuwe werkweek in het theater te beginnen.

HET WERD TE ZWAAR
Dat hield ik niet al te lang vol en moest daarom, helaas, afhaken en afscheid nemen van een fijne ploeg collega's. Ik weet niet meer hoe lang men nog in Breda is doorgegaan maar door de nieuwe wetgeving verhuisde Mi Amigo tenslotte naar België en later naar Spanje. Ik had toch moeten afhaken. Het was een geweldige en spannende tijd waar ik met veel plezier aan terugdenk en ik ben blij dat ik de opstart en een lange periode bij Radio Mi Amigo heb kunnen meemaken. Er veranderde daarna niet veel voor mij omdat ik in vaste dienst bleef bij Tuschinski. Kort daarna startte de complete verbouwing van het Metropole Theater in Den Haag. De grote theaterzaal werd opgesplitst in vijf zalen en ik had daar mijn handen vol aan.

RADIO MAKEN BLEEF PLEZIEREN
Het bloed kroop echter waar het niet gaan kon en ik bleef nog vrij lang werkzaam in die Haagse bar-discotheek. Ik maakte thuis eigen radioprogrammaatjes op bandjes van negentig minuten, die ik naar vrienden in het buitenland stuurde en die tot op heden nog worden beluisterd. Ik heb er zo'n vijfhonderd gemaakt en ben daar inmiddels wel mee gestopt. Ik heb hier thuis nog wel wat kopietjes, die ik nog wel eens draai zo af en toe. Ik verbaas me dan steeds weer hoe ik dat alles hebben zitten doen op een kleine cassetterecorder en een pick-up en later nog een cd speler. Ik had zelfs een hele serie eigengemaakte jingles en ook jingles die voor mij gemaakt waren. Helemaal vergeten kon ik Radio Mi Amigo dus niet. Inmiddels heb ik mijn 25-jarig jubileum bij het bioscoopconcern al weer lang achter de rug. Ik kan terugkijken op een aardig stukje geschiedenis in een periode waarin ik het lekker druk had. En... waarin ik mezelf kon uitleven met radio en bioscoop en veel muziek. Een stukje geschiedenis dat nog steeds leeft en niet alleen bij mezelf.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Secco Vermaat overleden
BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 1:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Lieve Secco, ik zal je missen. Voor mij was je er altijd. Je roerde me tot in tranen met je verhalen, je stukjes muziekopnamen van circusvoorstellingen. Sinds we elkaar ontdekten hebben we een levendige correspondentie gevoerd. Vaak over circusgeschiedenis, want daar wist je ontzettend veel van. Je had er wel eens verdriet van dat je niet meer zomaar naar buiten kon, naar t circus. Vooral als Herman Renz op het Malieveld stond. Het was zelfs niet meer te doen als je werd opgehaald. Desondanks wist je intens van het leven te genieten, op jouw manier, heerlijk toegang tot de hele wereld vanaf je computer. Het kon niet ver genoeg zijn. Je hart lag aan de andere kant van de wereld in het verre China. Bijna 6 jaar had je een innige band met Yong, en dat deelde je met al je vrienden, maatjes. Ook Yong sterkte gewenst met het verlies. Ik wens je een hele drukke uitvaart toe, dat ze er maar een feest van mogen maken!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Secco Vermaat overleden
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 12:19 pm 
Offline

Lid geworden op: za apr 18, 2009 5:36 pm
Berichten: 225
Locatie: Eindhoven
Ook ik heb jaren contact met secco gehad bijna dagelijks kreeg ik wel een mail met wat nieuwtjes, ook altijd over circus gepraat en kreeg regelmatig circus cd's en posters op de deurmat.
Afgelopen zaterdag kreeg ik ook het bericht via de mail. Wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik wens familie en vrienden veel sterkte toe!

Sam.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.