Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mei 07, 2024 1:05 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Even heel ondeugend zijn want dit onderwerp heeft niks met circus te maken.
Maar een rubriek Buiten de marge van het circus bestaat niet. Het is te leuk om niet te vertellen. Maar misschien hebben jullie het allemaal wel in de krant gelezen. Hoewel ik nooit zoveel krantenlezers tegen kom. Wel doe ik het uit mijn hoofd, namen en zo weet ik niet meer.

Er was eens ......... een klein kuikentje. Dat werd door haar moeder verstoten. En door mensen groot gebracht wat heel goed ging. Ze werd een mooie en hele leuke kip. Zo leuk dat ze pas uitgeroepen is tot de leukste kip van ons land. Dat was een wedstrijd van een tijdschrift op kippengebied en een site. Maar het leukste komt nog.
Bij die mensen kreeg die kip verkering met een gans. Dat die er was was ook al bijzonder. Want die mensen hadden eerder meer ganzen maar een vos had die op een nacht allemaal te pakken genomen. Allemaal dood. Alleen was er nog 1 ei. Dat werd door diezelfde mensen uitgebroed en daar kwam deze gans uit. Een jongetje. Die dus verkering kreeg met die kip. Zware verkering.
Want, en nu mag die meneer van dit Forum even niet meelezen want als je hier lid van wordt moet je van alles ondertekenen wat je niet mag wat niemand ooit leest natuurlijk maar daar staat wel bij dat hier op dit Forum geen seks mag, wat ik toch wel ga doen: die gans en die kip deden het samen. Lekker vaak zelfs. Maar dat wou niet. Die seks wel hoor, maar er kwamen geen eieren van. Toen is er stiekem wel een haan bij die kip geweest, maar te hopen dat die ganzerik het niet gemerkt heeft. Dat denk ik niet want hij houdt nog steeds evenveel van zijn kipje. Die legde eieren en broede ze uit. En dat werden leuke kuikentjes. En die gans zorgt daar samen met die kip heel goed voor omdat hij denkt dat hij de vader is en het zijn kinderen zijn.
En de trotse ouders zijn heel schattig samen, als het koud is zoals nu dan zit die kip lekker onder de warme vleugels van die gans.
Leuk verhaaltje wel of niet? En ze konden best samen met die kuikentjes in het circus gaan. Dat lijkt me een leuke act.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 4:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Dat verhaal heb ik ooit gehoord in de versie van een kip die een eendennest uitbroedde. En toen helemaal in paniek raakte toen de kleine eendjes het water in doken.
Of was het nu andersom? De eend die kippen uitbroedde en haar haar kippenkuikentjes wilde leren zwemmen? Met een tragisch gevolg?
Dan is er nog dat verhaal van dat lelijke eendje natuurlijk....

Maar welbeschouwd hoort dit in de rubriek keuvel & prietpraat. Het gaat natuurlijk wel ergens over maar niet over circus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou dan moet U het nog maar eens lezen en dan helemaal. Want wat staat er in de laatste zin? Het circus!
Misschien krijgen ze zo wel een contract aangeboden, wie weet. Als niemand het meld zeker niet.
Maar ik hoorde al van iemand anders dat U wel heel veel en heel snel kunt lezen maar dan vaak ook wel eens een zinnetje overslaat.

En dan al die andere versies, van alles is denkbaar en ooit vertoond. Maar dit is waar en nu net gebeurd. Aktueel heet dat.
Zo was er ooit ook een eend die iedere keer maar weer ging broeden op een balkon op drie hoog. En iedere keer kukelden die kuikentjes naar beneden. Dood natuurlijk. En toch deed die eend het steeds weer. Zo een hoeft zich dus niet bij een circus aan te melden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha en als U dacht dat kipjes niet in een circus horen heeft U het mooi mis.
Want kijk maar eens op de foto, nog aktueel ook want van het jongerenfestival in Monte Carlo van afgelopen weekend. En wat zien we daar: tok, tok, tok!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 5:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Clown Jofri van het Magic Circus heeft een mobiel kippenhok met uitloop. De kippen doen regelmatig mee met de show. En tussen de bedrijven door leggen zij een ei.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 6:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog maar even wat dierensprookjes, want ze bestaan. De foto's zijn geen nep, ze zijn het bewijs. Ze komen uit het Centrum voor Zeer Bedreigde Diersoorten in Myrtle Beach in South Carolina in Amerika. Het centrum heet T.I.G.E.R.S.
Dat is een niet helemaal toevallige afkorting en betekent The Institute of Greatly Endangered and Rare Species. Voor ernstig bedreigde en zeer bijzondere levende wezens, of zoiets.
Opgericht door dr. Bhagavan Antle, die was vroeger dierentrainer. Wat wij dierentemmer noemen. Dat doet hij overigens nog steeds wel. Want dat moet gewoon wil je een dier goed kunnen verzorgen. Beter dan in de natuur zelfs, want daar bestaat geen verzorging. Daardoor worden ze daar veel minder oud.
Het begon ooit met inderdaad tijgers, maar is nu uitgegroeid tot allerlei dieren. Die zijn ook vaak te zien in films.
Ze werken samen met grote dierentuinen op het gebied van fokprogramma's en het geven van adviezen. Via het RSF, het Rare Species Fund.
Die zijn heel actief in Africa. Want weten jullie wel dat ondanks dat het grootste deel van de in het wild levende dieren in dat werelddeel leven 99% van de mensen in Africa nog nooit zo een dier gezien heeft? Dat kun je haast niet geloven maar is wel zo. Dan mogen wij dus hier helemaal niet erg mopperen. Zolang de Partij voor de Dieren niet nog meer te vertellen krijgt, want dan is het hier ook snel afgelopen vrees ik.

Dan de plaatjes. Op de eerste de chimpansee Anjana.
Geloven we de stichting AAP en de beelden die zij ons laten zien dan zijn alle chimpanezen verwoestend gevaarlijke dieren. O, o, wat moeten ze altijd een toeren uithalen om die dieren in en uit hun kooi in Almere te krijgen of tijdens een transport naar Spanje. Waar ze dan weer ontsnappen, dus vinden ze het daar zeker ook niet zo leuk. Jullie hebben het vast wel eens gezien in een dierenprogramma of op Animal Planet.
En altijd weer dat verschrikkelijke verhaal van die autosloperij in Portugal waar die aap aan een ketting in de brandende zon zat en waar ze hem pesten door zijn eten zo neer te zetten dat hij er net niet bij kon. Al meer dan tien jaar als het niet langer is zien we dezelfde beelden. En die aap kochten ze van die autosloper, dus die lachte hen ook nog uit. Zo iemand mogen ze van mij wel doodschieten. Maar dat hoort niet in een beschaafd land. Dan maar een flink pak slaag.
Maar nooit laten ze zien dat dit soort dieren ook heel goed gedomesticeerd kunnen worden. Nou, op deze foto dan maar wel.
Ze heet Anjana en helpt de verzorgers bij het grootbrengen van witte tijgerwelpen. Ook al ten dode opgeschreven in de natuur net als witte leeuwen.
Schattig hè?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de andere foto's die al wat ouder zijn (2009) een ander soort aap een Orang Oetang. Die heet Suryia en werd op slag verliefd op de hond Roscoe toen ze hem zag. Ze zijn onafscheidelijk en ze waren toen ook te zien bij Oprah Winfrey.
Ze maken zelfs ritjes op de rug van een olifant samen met een verzorgster!
Dit zal de PvdD wel heel ernstig misbruik vinden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2012 7:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Die 2e foto vind ik geniaal :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Waarom leg je niet een beetje uit waarom je dat vind Martijn?
Want als je goed en lang kijkt zijn allevier de foto's geniaal.
De eerste heeft het tot mijn bureablad gebracht. Want dit, beste vriendjes en vriendinnetjes, is het toppunt van dierenliefde! Daar moesten we iets mee doen. Want die zogenaamde echte dierenvrienden walgen hier van, geloof me.
De tweede is prachtig, een aap die een hond uitlaat en dat nog steeds doet.
De derde is geniaal omdat apen normaal gesproken een bloedhekel aan water hebben. Maar honden niet. Dus krijgt de aap een zwemvest aan want ze wil haar liefde zelfs in het water niet in de steek laten.
En dan die vierde. Helemaal absoluut geniaal, kijk gerust wat langer. Zie je hoe bezorgt die aap om de verzorgster heen haar hond vasthoudt zodat hij er toch maar niet af zal vallen. Fantastisch. Wat een pure dierenliefde. Dank zij de invloed van de mens. En de liefde van de mens voor het dier. Kunnen die actievoerders heel wat van leren!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ja gewoon het plaatje met de aap die de hond uitlaat en er bijstaat van: "ja dit doe ik iedere dag" .... gewoon geweldig plaatje en zo zie je ook maar weer dat het toch wel erg dichtbij komt dat wij van de apen afstammen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Wist niet dat jij een hond had!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusmeisje schreef:
Wist niet dat jij een hond had!


Ik Had inderdaad een hond, die is inmiddels alweer 2 jaar geleden overleden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 8:57 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
circusmeisje schreef:
Wist niet dat jij een hond had!
Pas maar op. Anders wordt het straks wel heel erg druk in Almere. :mrgreen:

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2012 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Als circusmeisje nu een lekker ding was van een jaar of 18-20 wil ik haar graag leren kennen :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Heren kan het wat rustiger. Verder snap ik niet alles maar dat komt misschien door mij.

Martijn had een hond. Dat is jammer want hebben is veel leuker. Er zijn er genoeg hoor, ondanks dat ze net weer in Duitsland een bestelbus met veel te veel van die oningeënte puppies uit Hongarije hebben aangehouden. Al heel lang onderweg zonder eten en drinken en bestemd voor Nederland.
Net een verhaal gelezen in de weekendbijlage van de Volkskrant over Labradoodles, officieel heten ze zelfs Australian Labradoodles. Dat geldt op dit moment als de ideale hond. Langharig maar allergische mensen hebben daar dan geen last van. Lief voor kinderen, ook wel heel belangrijk. Want aan bijtertjes heb je niks. Tenzij als waakhond.
Maar als je geen tijd meer hebt voor een hond omdat je altijd maar onderweg bent dan heeft de Blokker nog wel een oplossing. Eerder hadden ze daar van die leuke hondjes in een mandje die lagen te slapen en dan zag je ze ademen! Hun buikjes bewogen! Heel leuk en voordelig, ze kosten geen voer en je hoefde ze ook niet uit te laten.
Weet niet of die nog bestaan maar nu hadden ze vorige week hondjes die konden zingen! Die hoef je pas echt niks meer te leren, die kunnen zo in het circus!

Waarom wordt het heel erg druk in Almere? Je gaat toch niet vanuit het mooie zuiden daar naartoe verhuizen? Dat kan ik me niet voorstellen. Volgens mij is dat de HOOFDdoekjesSTAD van Nederland. Ik ben juist altijd wel een beetje blij dat ik daar niet woon.
Over hoofddoekjes weet ik nog wel wat. Dat is dat die vrouwen wel heel enthousiast circuspubliek zijn. Misschien omdat ze niet zoveel gewend zijn maar ze kunnen klappen voor tien. Daar kunnen heel veel hier geborenen nog wat van leren. Nee, dat klopt ook weer niet, van hen zijn intussen ook wel veel hier geboren. Maar jullie begrijpen het wel.

En tot slot over mijn leeftijd ga ik lekker niks vertellen. Meneer Sjaak begon in het begin ook al te vissen, nou ik heb hem gelijk verteld dat dat niet hoort bij een dame(tje). (lachebekje/schuddebuikje)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 4:24 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
In Almere zetelen Stichting Aap en WDDTU.
Maar het verband en de humor ontgaan mij ook een beetje :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.