Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:16 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 9:15 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Een spetterend 1-daags circustheater festival met een licht Afrikaans tintje, met workshops clownerie, jongleren, goochelen, koorddansen en een verrassende circustheatervoorstelling, waarvan de opbrengsten geheel ten goede komen aan een bijzonder project in Gambia. To Give Young People a Future!



Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Marjella Rooduijn.
Van jongs af aan ben ik al bezig met theater; of dat nu spelen is, het regisseren van een voorstelling of het kijken naar een voorstelling. Sinds een aantal jaar heb ik daar circus aan toegevoegd.
Ik vind circus en theater belangrijk voor de ontwikkeling van een kind maar ook voor volwassenen. Buiten het feit om dat je in beweging bent en met andere mensen samenwerkt, doe je door circus en theater nieuwe ervaringen op, leer je jezelf op een andere manier uiten en leer je te verbeelden.

Dit is de reden dat ik in het project Learn2Learn ben gestapt. Een project opgestart door Marlies Verdonk en de stichting Future for Young people. Een stichting in Gambia (West-Afrika) die educatieve, sportieve en culturele projecten opzet voor kinderen en jongeren in de leeftijdsgroep van 4 t/m 25 jaar.
Begin januari vertrek ik voor een aantal maanden, als vrijwilliger, naar Gambia om aldaar met een educatieve Gambiaanse theatergroep een voorstelling te maken, voor en door jongeren. Deze voorstelling zal een belangrijk maatschappelijk thema dragen. Het doel is om rond april een eerste educatieve voorstelling in elkaar te hebben gezet, die dan op diverse middelbare scholen in het land opgevoerd en overgebracht zal worden.
Daarnaast zal ik een circus project op zetten voor straatkinderen. De lessen zullen vrij toegankelijk zijn voor iedereen die het leuk vindt. Misschien dat het nog uitmondt in een kleine voorstelling op het marktplein.

Om dit bijzondere project financieel haalbaar te maken heb ik het Cirqambia festival georganiseerd. Een 1-daags benefiet circustheaterfestival waarvan alle opbrengsten rechtstreeks naar het project in Gambia gaan.

Cirqambia festival
Waar: Oostraven, centrum voor persoonlijke ontwikkeling
Wanneer: Zaterdag 15 december
Wie: Voor iedereen die zich fit genoeg voelt voor een dagje gekkigheid
Jong en oud dus (kinderen vanaf 6 jaar alleen onder begeleiding)

Programma
Het Cirqambia Festival wordt opgedeeld in een ochtendprogramma van 10.00 - 13.30u en een middagprogramma van 14.00 - 17.30u.
In beide programma’s zijn twee workshops en een voorstelling van een uur inbegrepen.

De precieze indeling van de workshops zal z.s.m. volgen.

Prijzen per ochtend of middag
Volwassenen €15
Kinderen vanaf 6 jaar €10

Praktische informatie
- opgeven kan via 0578-621164 of via info@oostraven.nl
- in de binnenruimtes wordt niet gelopen met buitenschoenen; om je voeten warm te houden is het raadzaam om dikke sokken, pantoffels of binnenschoenen mee te nemen

Cirqambia Festival, zaterdag 15 december 2012, Centrum OostRaven te Epe.
To Give Young People a Future!

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.