Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 2:29 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Vraag aan Premier Rutte
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 7:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Premier Rutte bracht gisteren (woensdag 30 januari) een bezoek aan Groningen.
Daarbij bezocht hij onder meer ook de redactie van het Dagblad van het Noorden.
Enige dagen tevoren riep die redactie lezers op vragen in te sturen, die de heer Rutte vervolgens zou beantwoorden.
Natuurlijk kon mijn broer het weer niet laten en stuurde een vraag in.
Vandaag zouden de antwoorden in de krant staan....
Nou, vergeet het maar hoor!
Er kwamen in totaal meer dan 250 vragen binnen.
Zelfs wanneer je ze per onderwerp samenvoegde waren het er nog teveel om te beantwoorden.

Nu stelde hij, naar ik aanneem, als enige een vraag over dit onderwerp.
Leek me een redelijke kans om in de krant te komen....
Maar niks hoor, in totaal haalden maar een stuk of tien vragen de krant, waaronder, om het op te leuken, zelfs twee van kinderen van acht jaar.
"Wat hij vroeger wilde worden?" (Heb de antwoorden niet bij de hand, maar denk brandweerman en muzikant...) en "Heeft u ook een huisdier?" (Iets in de geest van 'Nee, want ik ben te vaak van huis').

Maar naar we hopen eind goed al goed: alle niet-beantwoorde vragen kreeg hij mee, en hij beloofde ze ècht allemaal te zullen lezen. En eventueel nog op te reageren....
Had hij in ieder geval iets te doen tijdens de terugreis....

En dan nu de ingestuurde vraag:


Graag wilde ik de heer Rutte de volgende vraag stellen:

Tot mijn niet geringe verbazing bevat het principe-regeeraccoord het voornemen te komen tot het verbieden van wilde dieren in circussen.
Daarom de volgende, wat gecompliceerde, vraag:

Bent u er van op de hoogte dat er bij alle in ons land reizende circussen komend jaar (voorzover op dit moment bekend) in totaal sprake is van een (1) olifant die ooit als wees is gevonden nadat de rest van een kudde was afgeslacht;
- dat zowel alle leeuwen als tijgers in die circussen afstammen van dieren die al generaties lang in circussen of dierentuinen zijn gehouden;
- dat de term 'wild' op dit moment daardoor niet van toepassing is, en al zeker niet voor nog nauwelijks in het wild voorkomende dieren als kamelen of dromedarissen, die al eeuwenlang in andere streken als last- of rijdier fungeren;
- dat er op ministerieel niveau al langere tijd in nauw overleg met vertegenwoordigers van de circusbranche wordt gesproken over en gewerkt aan regels betreffende het houden en verzorgen van in- en uitheemse diersoorten, ook in Europees verband;
- dat zonder uitzondering de verantwoordelijke bewindspersonen in voorgaande kabinetten -ook het voorgaande onder uw leiding- steeds de mening waren toegedaan dat circusdieren in Nederland altijd nog aanzienlijk beter worden gehouden en verzorgd dan bijvoorbeeld dieren in de intensieve veeteelt, en beperkingen op dat gebied dus niet noodzakelijk waren;
- dat de meeste Europese landen een dergelijk verbod niet kennen waardoor handhaving erg moeilijk zal zijn in verband met het bestaande vrije verkeer en het mogen uitoefenen van beroepen of bedrijven;
- samengevat:
- dat u overweegt een wet of bepaling in te willen gaan stellen die op dit moment betrekking zal gaan hebben op een (1) dier, namelijk die lang geleden uit het wild afkomstige olifant, zonder dat het welzijn daarvan ook maar enigszins in het geding is?

Ik weet het, er bestaan aanzienlijk belangrijkere onderwerpen. Vandaar wellicht ook mijn verbazing!

Met vriendelijke groeten en respect,

D. Eldik.



Tot slot wil ik nog wel opmerken dat ik behoorlijk boos op m'n broer ben geweest.
Als jullie aandachtig hebben gelezen begrijp je al waarom!
Want hoeveel dieren hier ook in voorkomen, geen spoor te bekennen van Kenay!
Waarvan ik pas nog vond dat die maar president moest worden.....
Kijk Danny, dat is nou een voorbeeld van boter op je hoofd!
Want hij kent hem ook heel goed hoor, en wandelde er nog wel eens langdurig mee.
Zonder dat hij toen ontsnapte, maar zulke dingen maakt ons girafje zelf wel uit! Want sterk......oef!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vraag aan Premier Rutte
BerichtGeplaatst: do jan 31, 2013 11:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Houd ons op de hoogte, ik ben benieuwd wat er eventueel voor dooddoener als reactie komt....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.