Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 7:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Als je aan mij vraagt wat is nou een circusartiest waar je graag naar kijkt. Dan ben ik echt fan van Amedeo Folco SR en JR en natuurlijk Adriana Folco. Ik geniet al drie jaar van SR en JR een van mij mogen ze elk jaar komen. Daarom doe ik er ook een foto repo bij van Amedeo Folco SR en JR de foto's zijn gemaakt tijdens het Wintercircus Apeldoorn 2011.

Nou is mijn vraag aan jullie wat is jullie favorieten artiest, artiesten duo, trio, troupe. En wat vind je het leukst aan die artiest of artiesten. Dus mijn vraag aan iedereen is : Wat is je favorieten artiest?. Geef je antwoord en als je mooi foto's hebt plaats ze er gerust bij. Is mischien iets leuker dan over fouten in persberichten discuseren :D (niet dat ik dat erg vind hoor circusmeisje vind juist dat persberichten goed geschreven moeten zijn en juist dat het klopt want eigenlijk zo Adriana Folco optreden hier in Apeldoorn van de Winter maar toen kwamen SR en JR) dat was natuurlijk heel erg :wink: Groeten aan iedereen Yoshi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 9:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Heb een paar favorieten:

- Les Shepperds Clowns - Geweldige clowns, muzikaal ook goed.

- Nicol Nicols - Voor mij de beste draadloper ter wereld

- Yves & Ambra Nicols - Prachtig luchtnummer in combinatie met live-zang.

- Nistorov Troupe - Rolschaatsnummer die ver boven de rest uitsteekt kwa presentatie e.d.

Verder heb ik nog wel meerdere artiesten die ik goed vind of waar ik de reis naar een circus voor zou maken maar deze 4 springen er toch wel bovenuit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 11:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Nou moeilijke zaak: zeker omdat er veel goede rondlopen en iemand vergeten soms pijnlijk is.

clowns:
helaas zijn er ook deel van mijn absolute favorieten gestopt of overleden.
moeten in m'n top tien: David Larible en Popov in zijn topjaren
Ook enorme bewondering voor: Angelo Munoz en al helemaal in combinatie met Fransesco Caroli: als artiesten eveneens omdat het fantastische mensen waren/zijn.
Uiteraard ook de Chicky's.
de combinatie van Rolf knie, Gaston en Pipo Sossman hebben me ook heeeeel veel plezier bezorgt
En van de borden van Pio Nock word ik ook altijd weer vrolijk.

dierennummers: Martin Lacey z'n leeuwen
Banda Vidane met z'n olifanten
erg veel respect heb ik voor Sally Ann Ronsescu die gewoon zeer natuurlijk omdgaat met alle dieren.
Yasmin Smart staat ook hoog op het lijstje
En hoe Franz Renz junior met de paarden en kamelen omgaat is ook altijd fijn om te zien.

Jonglage: Manuel Alvarez zijn nummer is altijd een toppertje
Thomas Malter zijn bodemjonglage is altijd een hit
Alan Sulc moet er zeker bij
En Eddy Carello omwille van zijn jonglage op een drumstel

acrobatie: Tino en Toni met hun handstand en hand en hand vermengd met comedie vond ik steeds weer geniaal
Encho blijft een nummer waar ik m'n adem blijf bij inhouden
de Azzario sisters zijn zeer leuk: en maakt het nog spectaculairder omdat het zo'n twee kleine fijngebouwde meiden zijn.
Duo Guerrero blijft ook een spannende act
en de Wallendas met hun 7 pyramide

van luchtwerk zoals arial silks ben ik dan weer minder een fan, vliegende trapeze zie ik dan weer wel heel graag.
met een stip voor Dolly Jacobs en een een troupe Mexicanen : de flying ( mendoza's dacht ik) .... die ik ooit bij Barum zag en wel heel spectaculaire dingen deden.

goh en dan zijn er nog een hoop hoor. Er zijn nog collega's waar ik samen mee gewerkt heb waar ik veel respect voor heb maar die weten dat wel. En misschien raak ik wel zere teentjes als ik er dan eens eentje niet noem.

De slechtste acts die je ooit zag zullen we maar niet doen zeker.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 11:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Flying Mendonca als we het over dezelfde hebben die bij Charles Knie zaten zijn inderdaad ook erg goed. Dat is echt de beste trapezegroep die ik zag.

Encho is inderdaad ook erg goed maar ook Robert Lagroni mag er zijn met zijn handstandact.

David Larible is leuk maar was de laatste jaren bij Roncalli beetje "uitgespeeld" leek wel.
Al blijft het een topclown met vooral die bordenact waar een compleet bordenservies naar de klote gaat geweldig blijft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 8:18 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ik ben er nog steeds niet uit of peren lekkerder zijn dan appels.... :clown

maar op de Stoliarovs raak ik nooit uitgekeken.Zo goed, zo veelzijdig, zo leuk!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
MartijnH schreef:
Flying Mendonca als we het over dezelfde hebben die bij Charles Knie zaten zijn inderdaad ook erg goed. Dat is echt de beste trapezegroep die ik zag.

Encho is inderdaad ook erg goed maar ook Robert Lagroni mag er zijn met zijn handstandact.

David Larible is leuk maar was de laatste jaren bij Roncalli beetje "uitgespeeld" leek wel.
Al blijft het een topclown met vooral die bordenact waar een compleet bordenservies naar de klote gaat geweldig blijft.


Zou kunnen Martijn dat ze ook bij Charles Knie zaten: het zijn mexicanen en het is een nummer met een vanger extra in het midden: word extra spectaculair want die in het midden biedt enorm veel mogelijkheden. Op het allerlaatste doet een klein donker kereltje geblinddoekt de viervoudige!

Larible heeft een probleem bij circusvrienden: namelijk dat hij geweldige nummers heeft zoals de borden, het orkest en de opera met het publiek maar als circusvriend heb je die dingen natuurlijk erg vaak gezien en ken je ze zo ongeveer wel uit het hoofd. En ze zijn dan ook al 100 keer door andere clowns gecopieerd
( vaak zelfs 100% letterlijk maar dan veeeel slechter. Ooit eens met een theaterkennis 2 keer naar het circus geweest, en hij weet niet echt veel over circus maar ging graag mee: 1 keer Knie en daar was het Maximo Luftman met jawel het orkest met een aantal mensen uit het publiek, een grote trom, iemand met een micro, iemand met drie pannen en iemand met 4 buizen: exact 100% gecopieerd van Larible!!, Daarna naar Roncalli en daar was het Larible zelf met zijn orkestentree,
hee merkt mijn compagnon op:die doet precies hetzelfde als die bij Knie: heeft deze kerel dat dan van die vorige gecopieerd?? moest daar toch effe om glimlachen en heb uitgelegd dat David het origineel was. Op het einde was hem dan ook duidelijk waarom).
maar het doorsnee circuspubliek heeft dat probleem niet en zolang je met dezelfde acts in andere circussen en andere landen kan blijven werken is er geen probleem.
En dan heeft Larible nog veel acts.
Er zijn er veel die heel hun leven hetzelfde blijven doen:
De Brizio's hebben altijd enkel hun Tapissiers act opgevoerd:die hadden bij mijn weten ook echt maar 1 nummer
En als je Jose Michels ziet dan doet hij gegarandeerd zijn entree met de trechter en een hoop emmers water.

Wat ik me dan afvraag is hoe je dat voor jezelf nog boeiend houd? uiteraard heb je de trucjes: als timing wat veranderen, eens middenin een een ander balletje opgooien en zien hoe de rest daar op reageerd enz...
maar na 20 a 25 jaar dezelfde act moet je al de variaties ook wel gehad hebben. Hoe hou je zo'n nummer dan fris en spontaan??

En Heuvels ja soms is vergelijken moeilijk ja. En een favoriet kiezen al helemaal en dan heb jij het alleen maar over appels en peren.... je bent de bananen, de ananassen en al de rest nog vergeten.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 4:37 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di dec 29, 2009 1:37 pm
Berichten: 69
Locatie: Tiel
Pat clarrison met zijn hotdogs is toch echt mijn favoriet

_________________
www.circushondjes.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
PeppitoClowns schreef:
Pat clarrison met zijn hotdogs is toch echt mijn favoriet


Jij hebt zelf ook een mooi hondennummer zag hem op youtube!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
PeppitoClowns schreef:
Pat clarrison met zijn hotdogs is toch echt mijn favoriet


Jij hebt zelf ook een mooi hondennummer zag hem op youtube!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Niet zo veel tijd en er zijn er al heel wat genoemd...
Maar mag Bello Nock ook meedoen?
En dan met het complete nummer van vorig jaar in Carré, van uiterst miniem tot gi-ga-groots op het Rad des Doods!! Prachtig, zo'n contrast!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 6:05 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
circusmeisje schreef:
Niet zo veel tijd en er zijn er al heel wat genoemd...
Maar mag Bello Nock ook meedoen?
En dan met het complete nummer van vorig jaar in Carré, van uiterst miniem tot gi-ga-groots op het Rad des Doods!! Prachtig, zo'n contrast!!


Tuurlijk mag Bello Nock mee doen. Is een top clown!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Dieren act Martin Lacey jr

Clownerie Les Rossyann zie zo wie zo graag muzikale clowns

Acrobatiek Flying Michaels


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 6:47 pm 
Offline

Lid geworden op: di okt 30, 2012 1:43 pm
Berichten: 18
Locatie: Ieper,België
Dit is mijn top drie bij ...

Clownerie

1 Trio Balder Clowns
2 The Chicky's
3 Tony Alexis

Dierennummers

1 Martin Lacey jr
2 Tom Dieck jr
3 Hans Supper ( Herman Renz show Gitano)

Acrobatiek

1 Trio Camadi
2 The Flying Neves
3 Troupe Havana

En ik plaats hierbij ook een top 3 van Spreekstalmeesters.

1 Robert Ronday
2 Nikolai Tovarich
3 Spreekstalmeester Circus R M Malter van seizoen 2011 waar Trio Balder en Johny Fischer in voor kwamen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma mar 19, 2012 3:19 pm
Berichten: 47
MartijnH schreef:
Heb een paar favorieten:

- Les Shepperds Clowns - Geweldige clowns, muzikaal ook goed.

- Nicol Nicols - Voor mij de beste draadloper ter wereld

- Yves & Ambra Nicols - Prachtig luchtnummer in combinatie met live-zang.

- Nistorov Troupe - Rolschaatsnummer die ver boven de rest uitsteekt kwa presentatie e.d.

Verder heb ik nog wel meerdere artiesten die ik goed vind of waar ik de reis naar een circus voor zou maken maar deze 4 springen er toch wel bovenuit.


duo pilar is toch echt het beste rolschaatsnummer op het moment hoor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 9:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
richard schreef:
MartijnH schreef:
Heb een paar favorieten:

- Les Shepperds Clowns - Geweldige clowns, muzikaal ook goed.

- Nicol Nicols - Voor mij de beste draadloper ter wereld

- Yves & Ambra Nicols - Prachtig luchtnummer in combinatie met live-zang.

- Nistorov Troupe - Rolschaatsnummer die ver boven de rest uitsteekt kwa presentatie e.d.

Verder heb ik nog wel meerdere artiesten die ik goed vind of waar ik de reis naar een circus voor zou maken maar deze 4 springen er toch wel bovenuit.


duo pilar is toch echt het beste rolschaatsnummer op het moment hoor.


Dat vind je iedereen zijn eigen mening :wink:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.