Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 7:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:04 pm 

En dat Nederlands studeren valt wel mee hoor! Zelfs mevrouw Gera neemt de teksten van het circus, inclusief taalfouten, klakkeloos over!

Paar voorbeeldjes?
In de eerste zin is moet betreed met dt.
Zowel jubileumprogramma, hangbuikzwijntjes als tissuetrapeze zijn één woord.
Gentlemens schrijf je zonder s er achter. Men is al het meevoud van man.
Genieten U? Zeker koninklijk meervoud....
Koninklijk hoeft als bijvoeglijk naamwoord niet met een hoofdletter. Dat mag wel om iets te accentueren, maar doe dat dan ook bij Circusshow! Daar gaat het tenslotte om!
Maar de mooiste en meest legendarische is uiteraard verassen! Wat zo geschreven simpelweg verbranden betekent. Dus wanneer je verbrand wil worden door de Magic Brothers: op naar Sijm!

Zo weinig tekst, en kennelijk niemand kunnen vinden die de Nederlandse taal beheerst... Jammer!

Inderdaad: onderschat nooit de kracht van een vrouw......

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:19 pm 

Circusmeisje gaat nu een korreltje zout op elk foutje in ons lieflijke taaltje leggen.

Kan ze niet eens een sollicitatiebriefje met een CVtje opsturen naar het directeurtje van elk circusje in ons landje of zomaar een willekeurig buitenlandje? Of naar het beheerdertje van een forumpje ergens op het internetje.

En als variantje op "huisje, boompje, beestje" wordt het dan "tentje, mastje, diertje" ;-) Circusmeisje als persvrouwtje van een circusje die een persberichtje zonder een enkel foutje stuurt naar het krantje van het stadje of het landje.

Maar waarom heeft circusmeisje het toch altijd over diertjes? Zelfs als het over een 3000 kilogram zwaar olifantje gaat? Of was het toch maar een mugje?

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:33 pm 

Fakir schreef:
Circusmeisje gaat nu een korreltje zout op elk foutje in ons lieflijke taaltje leggen.

Kan ze niet eens een sollicitatiebriefje met een CVtje opsturen naar het directeurtje van elk circusje in ons landje of zomaar een willekeurig buitenlandje? Of naar het beheerdertje van een forumpje ergens op het internetje.

En als variantje op "huisje, boompje, beestje" wordt het dan "tentje, mastje, diertje" ;-) Circusmeisje als persvrouwtje van een circusje die een persberichtje zonder een enkel foutje stuurt naar het krantje van het stadje of het landje.

Maar waarom heeft circusmeisje het toch altijd over diertjes? Zelfs als het over een 3000 kilogram zwaar olifantje gaat? Of was het toch maar een mugje?

Helemaal mee eens Fakir, circusmeisje fokt de boel lekker op, het heeft weer niks met circus te maken.

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:41 pm 

Zeker wel lang over na moeten denken om zoiets leuks met heel veel verkleinwoorden te schrijven!
Ach ja, je moet toch ergens mee slaan....
Slaat verder als een tang op een varken(tje), want zo veel verkleinwoorden gebruik ik nou ook weer niet.
Ga bij olifanten gerust eerder uit van 4.000 dan van 3.000 kilo.
Ja hoor, een heel enkele keer heb ik ze wel eens fantjes genoemd.
Zoiets doe je dan om niet steeds hetzelfde woord te hoeven gebruiken (ook dat wordt sommigen ooit geleerd) en door de manier van overdrijving (onderdrijving?) de mensen aan het denken te zetten.
Wat dus kennelijk zelfs bij jou gelukt is!

Maar even serieus over dat persbericht. Het is wel een vaststaand gegeven dat een bericht in goed Nederlands eerder en meer effect sorteert dan iets vol met vouten!
Het is maar hoe serieus je genomen wenst te worden....

En beste meneer Oonk, ook u heeft het mis. Dit heeft àlles met circus te maken.
Het is namelijk (als het goed is) ons aller streven de tenten zo vol mogelijk te krijgen.
En dat bereik je niet (altijd) door alleen maar zoete broden te bakken!

Laatst gewijzigd door circusmeisje op zo feb 17, 2013 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:45 pm 

circusmeisje schreef:

Met alleen maar overal tegenaan schoppen wordt u vroeger of later door niemand meer serieus genomen. Dus of biedt uw diensten aan aan de schrijvers van teksten of zoek een andere hobby.

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 4:54 pm 

circusmeisje schreef:
Zeker wel lang over na moeten denken om zoiets leuks met heel veel verkleinwoorden te schrijven!
Ach ja, je moet toch ergens mee slaan....
Slaat verder als een tang op een varken(tje), want zo veel verkleinwoorden gebruik ik nou ook weer niet.
Ga bij olifanten gerust eerder uit van 4.000 dan van 3.000 kilo.
Ja hoor, een heel enkele keer heb ik ze wel eens fantjes genoemd.
Zoiets doe je dan om niet steeds hetzelfde woord te hoeven gebruiken (ook dat wordt sommigen ooit geleerd) en door de manier van overdrijving (onderdrijving?) de mensen aan het denken te zetten.
Wat dus kennelijk zelfs bij jou gelukt is!

Maar even serieus over dat persbericht. Het is wel een vaststaand gegeven dat een bericht in goed Nederlands eerder en meer effect sorteert dan iets vol met vouten!

En beste meneer Oonk, ook u heeft het mis. Dit heeft àlles met circus te maken.
Het is namelijk (als het goed is) ons aller streven de tenten zo vol mogelijk te krijgen.
En dat bereik je niet (altijd) door alleen maar zoete broden te bakken!

Fijn dat je het zo goed met de circussen voor hebt, als het goed is heeft iedereen dat hier op het forum. Maar het gezeik tegen iedereen van jou dat zijn er denk ik naast mij wel meer als zat.

BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2013 5:20 pm 

Jongens lief zijn! Als ik iets op het forum plaats in opdracht van anderen, gaat het in ene knip en plakbeweging. Ik besteed geen seconde aan verbeteringen van teksten. Het moet niet op werk gaan lijken. Sterker nog, het is de vraag of ik het zelfs lees.

BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2013 3:45 pm 

gera schreef:
Jongens lief zijn! Als ik iets op het forum plaats in opdracht van anderen, gaat het in ene knip en plakbeweging. Ik besteed geen seconde aan verbeteringen van teksten. Het moet niet op werk gaan lijken. Sterker nog, het is de vraag of ik het zelfs lees.

Het laatste blijkt wel en zou eigenlijk wel het geval moeten zijn wanneer je op dit gebied toonaangevend wil zijn en blijven!
Wanneer het een opdracht (of bedoelt u verzoek?) van anderen betreft zou het u sieren die opdrachtgever op de gemaakte fouten te wijzen. Nu moest ik dat indirect doen.
U zult het met me eens zijn dat taalkundig juiste brieven of persberichten eerder serieus worden genomen zonder dan met fouten.
In het geval van een onderneming (als een circus) bestaat de mogelijkheid dat de kwaliteit van het geschrevene al snel als een afspiegeling van het (gebodene in het) bedrijf wordt gezien.
Nooit zal worden gedacht: dit bericht is een rommelpotje, dan zal het bedrijf wel perfect zijn!
Ik twijfel er niet aan dat u begrijpt wat ik bedoel.

En dat ik in eerste instantie wat fel reageerde vond zijn oorzaak in uw 'aanwijzing' aan het adres van Yoshi: Alleen even journalistiek studeren.
Een beetje overdreven en tamelijk aanmatigend....

En Fakir: ik heb niet de minste behoefte of bedoeling werk van wie dan ook over te nemen, al zou het me op een presenteerblaadje worden aangeboden.
Indien dat wel zo was zou ik me echt elders en anders profileren!
Maar een beetje scherp houden is heel wat anders....

BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 9:38 am 

Fakir schreef:
circusmeisje schreef:

Met alleen maar overal tegenaan schoppen wordt u vroeger of later door niemand meer serieus genomen. Dus of biedt uw diensten aan aan de schrijvers van teksten of zoek een andere hobby.

gaat dhr mikkenie nu onder al zijn acounts reageren op het forum?
dan krijg je het wel lekker vol
dacht dat deze acount eigenlijk alleen was voor het collume gedeelte

BerichtGeplaatst: di feb 19, 2013 9:47 am 

Mis poes!

BerichtGeplaatst: do feb 21, 2013 6:03 pm 

Nog een geluk, ik zal het dus nooit zo ver brengen dat hij mij poes noemt!!
Lekker poesje trouwens....
(Oh sorry, ik mag van meneer niet meer verkleinen....)

Maar terug naar het onderwerp.
Kijk, zo werkt dat dus, Mikkenie en andere criticasters: alle fouten (mag weer niet verkleinen) zijn op de site van Circus Sijm keurig gecorrigeerd!!
Met dank aan.......niks, helemaal niet nodig, graag gedaan!

Jammer dat we nu onder de rubriek circussen wel het hele jaar daar tegen aan moeten kijken.....
Maar ik geef toe, er zijn ergerdere dingen....
(Happen maar weer, hooggeleerde....)

Wil je een hoop doen, doe het dan rustig hier......

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00