Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:14 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mevrouw Best overleden
BerichtGeplaatst: vr jul 05, 2013 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Op 1 juli is in Alkmaar mevrouw H.J.M. Best-Otte op 85-jarige leeftijd overleden.
Zij was de weduwe van de in circuskringen zeer bekende Jaap Best, naar algemeen wordt aangenomen de grootste circusverzamelaar die ons land ooit gekend heeft.
Niet alleen steunde zij haar man bij het uitbouwen van zijn zeer omvangrijke collectie, ook na diens overlijden bleef zij zich op dat gebied actief tonen.
Zij werd voorzitter van de Stichting Circusarchief Jaap Best, waarin de uitzonderlijke collectie van onder meer circusaffiches en -foto's werd ondergebracht.
Zoals wellicht bekend wordt deze collectie beheerd door Teylers Museum in Haarlem, het oudste museum van ons land.
Daar werd de afgelopen jaren de volledige verzameling digitaal bewerkt waardoor die toegankelijk is geworden via internet.
Tot aan haar overlijden heeft zij zich gepassioneerd ingezet voor het circuserfgoed van ons land.
Het stichtingsbestuur spreekt in de overlijdensadvertentie van een bijzondere vrouw die door velen gemist zal worden.
Haar bijzondere karakter blijkt wel uit de persoonlijke overlijdensadvertentie, die zij zelf opstelde en waarin zij zich rechtstreeks tot de lezer richt.
Hendrika Johanna Maria Best - Otte, geboren te Haaksbergen op 28 december 1927 en overleden te Alkmaar op 1 juli 2013, schrijft daarin:

Citeer:
Hiermede wil ik al degenen heel hartelijk danken voor de warme belangstelling en ware vriendschap tijdens mijn leven betoond.

Vooral de jaren na het overlijden van mijn geliefde echtgenoot - J.J. Best, 14-09-2002 - was deze steun uiterst belangrijk.

Het is mijn uitdrukkelijke wens dat mijn begrafenis in besloten kring zal plaatsvinden.


Uiteraard is die laatste wens in vervulling gegaan.
Spijtig dat zij niet meer onder ons is.
Prachtig dat mede en met name dankzij haar die schitterende collectie nog steeds bestaat.
Naar wij hopen tot in eeuwigheid, tot lering en vermaak voor ons en ons nageslacht.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.