Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 2:42 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Pas op voor mooie plaatjes!
BerichtGeplaatst: do dec 19, 2013 4:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, eigenljk kan dat hier niet meer, mooie foto's plaatsen die toeristische achtergronden laten zien rond het circus.
We hebben het kunnen lezen: trouwe bezoekers haken erom af en weigeren nog bijdragen te leveren.
Van sommigen was dat niet zo erg, heel veel zinvols voegden ze toch al nooit toe.
Van anderen is dat ronduit jammer omdat wat zij lieten zien wel de moeite waard was.
Het werd dan ook een beetje als een vals argument gebruikt, als een stok om de hond te slaan, zogezegd.

Want het is natuurlijk heel eenvoudig: wat mooi is is niet lelijk! Hoe smaken ook kunnen verschillen.

Bij dat kerstcircus in het Zwitserse Zürich stond pasgeleden een mooie foto waarop ook een deel van de stad te zien is.
Ik laat hem nog even zien:

Bijlage:
Conelli in Zürich-2013.jpg
Conelli in Zürich-2013.jpg [ 94.06 KiB | 4649 keer bekeken ]


Wel even uitvergroten graag!

Over deze foto nog een onthulling: ik heb hem aanzienlijk bewerkt. In het voordeel van het circus.
Want de originele foto is precies twee keer zo breed, een panoramafoto waarop zelfs de oever en bebouwing aan de overkant van het water nog te zien zijn!
Maar ja, dan was de circustent, en daar ging het ons toch om, wel een heel stuk kleiner uitgevallen.

Dat de omgeving waar een circus staat op zich al de moeite waard kan zijn bewijst ook een afbeelding die ik eerder dit jaar tegenkwam van het eveneens Zwitserse Circus Monti:

Bijlage:
Circus Monti (CH) 2013.jpg
Circus Monti (CH) 2013.jpg [ 127.98 KiB | 4648 keer bekeken ]


Als je de autootjes ziet denk je eerst even (ik wel tenminste) dat het om speelgoedexemplaren gaat!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 21, 2013 1:00 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 03, 2013 9:09 pm
Berichten: 25
Ik vind beide kanten wel wat hebben, ik vind de eerste foto mooi omdat de circustent meteen duidelijk zichtbaar is en je bijna meteen naar binnen lokt, de laatste foto vind ik net zo mooi omdat het wat mysterieus heeft omdat de autotjes bijna net zo groot zijn.
Ik als kijker heb liever niet dat foto's bewerkt zijn als je immers door een bewerkte foto naar een show gelokt word kom je er ter plaatse achter dat tent toch kleiner, minder mooi of in een hele rare omgeving staat.
Geef mij dan maar de laatste foto, tent lijkt erg klein hoe leuk is het dan als bij aankomst tent minimaal 10 keer zo groot is?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 21, 2013 10:42 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een circus op een enorm ponton! Dat heeft wel wat.
Zou het ponton bij het circus horen of bij de stad?
Ik denk van het laatste.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 21, 2013 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Een circus op een enorm ponton! Dat heeft wel wat.
Zou het ponton bij het circus horen of bij de stad?
Ik denk van het laatste.


Ja hoor, daag me maar weer uit!
Wanneer u eerdere berichten goed gelezen had kon u al weten dat het GEEN ponton is, waar het overigens wel op lijkt.
En ja, het hoort bij de stad en niet (speciaal) bij het circus, ook al staat dat er al langere tijd jaarlijks.
Het eiland, want dat is het, ligt in de monding van de rivier die door de stad stroomt pal aan het begin (of zo u wilt eind) van de Züricher See. Het Züricher meer dus.
Het is tamelijk beroemd en oorspronkelijk gebouwd als verdedigingswerk en later aanmeerplaats.
Toen dat allebei niet meer echt nodig was werd het een Biergarten. Met mooie bomen en lichtjes en met 700 plaatsen de grootste van Europa! (foto 2).
De derde afbeelding is iets ouder en stamt uit 1890. Daarop is het meer en de brug waar de latere foto's bijna steevast vanaf gemaakt werden en worden goed te zien.
Met een permanent stenen zelfbedieningsrestaurant er op en een speciaal lichtplan is het in de zomer nog altijd zeer in trek als terras of, zo u wilt, Biergarten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ha, de naam nog maar even: het heet de Bauschänzli, plaatselijk ook uitgesproken als Buuschänzli.


Laatst gewijzigd door circusmeisje op za dec 21, 2013 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 21, 2013 3:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
CircuswinkelMirable schreef:
Ik vind beide kanten wel wat hebben, ik vind de eerste foto mooi omdat de circustent meteen duidelijk zichtbaar is en je bijna meteen naar binnen lokt, de laatste foto vind ik net zo mooi omdat het wat mysterieus heeft omdat de autotjes bijna net zo groot zijn.
Ik als kijker heb liever niet dat foto's bewerkt zijn als je immers door een bewerkte foto naar een show gelokt word kom je er ter plaatse achter dat tent toch kleiner, minder mooi of in een hele rare omgeving staat.
Geef mij dan maar de laatste foto, tent lijkt erg klein hoe leuk is het dan als bij aankomst tent minimaal 10 keer zo groot is?


Een leuke bespiegeling, fijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen nauwkeurig bekijken en er over nadenken!
Een kleine toelichting. Dat de eerste foto bewerkt is (gehalveerd) is inderdaad het gevolg van de bedoeling: laten zien dat ergens in Zürich een fameus wintercircus staat.
Wanneer de hele foto gebruikt zou zijn lijkt het inderdaad maar op een miezerig klein circusje, wat het bepaald niet is!
Kijk nog maar even op: http://www.circus-conelli.ch en mis het filmpje en de verdere foto's, onder meer van de opbouw, niet!
En het stelt het circus centraal, terwijl het op de originele foto ergens links in een hoekje staat.
De bewerking had dus een duidelijke reden.

Of de tweede foto bewerkt is (wellicht door de maker) weet ik niet, de dreigende lucht zou hoogstens nog donkerder kunnen zijn gemaakt. Want ook al zijn de Zwitsers ten opzichte van het dierengebruik in circussen een stuk liberaler dan wij (en onze zuiderburen), ook daar is inmiddels sprake van actievoerders. Ondanks dat nog niet zo heel lang geleden de Zwitserse dierenbescherming haar jaarvergadering hield in een echte circustent, compleet met een voorstelling waarin ook olifanten en roofdieren schitterden!
Het kan verkeren.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook de afgelopen kerstperiode -van 17 november t/m 31 december!!- stond het bekende Circus Conelli weer op de Bauschänzli, dat historische eiland in het centrum van de Zwitserse stad Zürich.
Een fotoreportage vindt u op http://www.circus-online.de.
Dit keer niet van de hand van de meester Friedrich Klawiter, maar van de correspondent/medewerker Jean Adolphe.
Rechtstreeks naar de reportage: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... p1X0pDa2Rn

Een sfeerbeeld:

Afbeelding

Met foto's van de voorstelling!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2017 9:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Erg mooi plaatje aan het water!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.