Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 1:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 22, 2014 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De uitgave stamt al uit 2012,maar kwam mij nu pas onder ogen: een mooi verzorgde kleurrijke aflevering uit de serie Dolle Avonturen van het fameuze duo Tom & Jerry. Uitgegeven bij Dol-Fijn in het Belgische Mechelen door Baeckens Books in dezelfde stad. Met een Nederlandse vestiging in Noordwijk.
De omslag:

Afbeelding

en wanneer u hem vergroot heeft u hem exact op ware grootte! (Nou ja, op deze computer in ieder geval. De juiste afmeting is 20 x 20 cm.)

Met een harde kaft en een pagina of 64.
Twee complete verhalen: Piraten! Ahoy! en Naar het Circus!
Achterin nog wat puzzeltjes en informatie over andere uitgaven.
Keurig in het Nederlands vertaald uiteraard, waarbij de tekst op de pagina's ondergeschikt is aan de (grote) afbeeldingen.
De rechten in Amerika zijn in handen van de Turner Entertainment Company, een onderdeel van Warner Bros.
De oorspronkelijke titels zijn Pirates Ahoy en The Great Circus Adventure
De Belgisch/Nederlandse uitgever prijst het boek aan als:

Deze dikke verhalenbundel van Tom en Jerry bevat twee prachtige voorleesboeken over het bekendste komische duo: - Naar het circus! en: Piraten, Ahoy!
Beleef de opwinding van de beroemde kat-en-muis spelletjes met deze heerlijke verhalen. Pure nostalgie!


Te koop rechtstreeks bij de uitgever voor € 14,95, zie de site: http://www.bakermat.be/producten/3-5-ja ... uren/4190/
Maar ik vond hem in een erkende boekhandel in de opruiming (nu al!?) met 50% korting!

Wat ze allemaal met die piraten beleven zal me worst wezen, maar die 30 pagina's in het circus zijn zeer vermakelijk.
Dat is het openingsverhaal trouwens. En voor de echte kenners: ook Tuffy is van de partij!
Sjongejonge, wat ging het er om weg in die voorstelling! Van stunts aan de trapeze tot bijna verorberd door een leeuw (Tom dan.... en gered door Jerry, de wereld op zijn kop!) en zelfs als levende kanonskogel. Ook hier was Tom het haasje. En dat voor een kat!

Malaise in de circuswereld is van alle tijden, want dit is ongetwijfeld een al langer bestaand verhaal. Het slot wil ik u dan ook niet onthouden:

Citeer:
Dat was het einde van het optreden.
De directeur sprak door de microfoon.
Jerry, Tuffy en een verdwaasde Tom stonden naast hem.
'Dames en heren', begon hij, 'vanmorgen dacht ik nog dat we het circus moesten sluiten. Maar dankzij deze fantastische muizen en gekke kat blijft het circus bestaan! Jerry, Tuffy en Tom worden één van onze artiesten! Geef ze een daverend applaus!'


Voor de echte liefhebber of de totale circusverzamelaar een absolute must!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.