Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:45 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dieractivisten op de Kermis
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 9:28 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vandaag een bezoekje gebracht aan de kermis in Bocholt .... er was een prachtige ponyreitbahn aanwezig van de familie Kaiser.
De Familie Kaiser bezit zelf zo'n 7-tal ponyreitbahnen en heeft alles prima op orde.
Ik heb ooit bij een Kaiser in Bremen een rondleiding achter de schermen gehad, een stalwagen waar alles uitklapte en met ruime verblijven en de dieren zagen er prachtig uit.

Alles goed onderhouden zoals een Reitbahn gepresenteerd moet worden.

In Bocholt waren enkele activisten het er niet mee eens en hadden een prominente plek op een toegangsweg naar de kermis ingenomen met borden. enkele Schaustellers hadden ze volgens mij verplaatst want ze waren druk in overleg met één iemand van het team.

een vrouw liep er wel heel bijzonder bij...... zou ze deze 's avonds in de slaapkamer ook gewoon om doen? ;-)

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Het wordt steeds gekker.... :? Als je al niet meer mag paardrijden. Het is een kwestie van tijd voordat de maneges en dierentuinen aan de beurt zijn, gevolgd door de huisdieren.
Dit zijn juist de gelegenheden waar kinderen liefde voor dieren ontwikkelen, door ze aan te raken en er dicht bij te zijn....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar het is ook niets nieuws hoor, in Duitsland! We zagen er al eerder foto's van, er wordt daar al jaaaaaren geprotesteerd tegen deze vorm van kindervermaak. Alles mag, maar niet met levend!
Wel moet ik toegeven dat het niet overal en altijd even goed geregeld was. En dat is dan weer vergelijkbaar met de circuswereld!
Een kwestie van goede voorwaarden bedenken waaraan een ieder zich moet houden en dat regelmatig controleren!

Voor kinderen waren vroeger die pony's het hoogtepunt van de kermis, ik vond het altijd jammer dat dit bij ons geen navolging kreeg.
Zelfs in attractieparken is ezeltje- of ponyrijden goeddeels verdwenen.
Slagharen is er groot door geworden, al had ik daar vroeger ook wel mijn vraagtekens bij. Daar zette je zelf een kind op een willekeurige pony (van de tientallen die beschikbaar waren degene die het meest wandelbereid leek...) zonder dat daar zelfs maar personeel aan te pas kwam! En dan lopen via een vast parcours tussen planken....
Bijterig, dat waren ze ook wel, dus met name mensen zonder ervaring met dieren -Randstedelingen in het oerwoud- deden nog wel eens een vervelende ervaring op....

Brengt me bij een volgende vraag: waarom zijn de kermissen in Duitsland altijd zoveel sfeervoller en met name gezelliger dan bij ons? (Ik keek alle foto's van Bocholt).
Dat was vroeger al zo, en in de loop der jaren is daar maar weinig deze kant van de grens overgewaaid! Jammer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ga heel graag de grens over.... de kermissen in Duitsland bieden meer variatie en meer traditie dan Nederland kent.
Daar is een Kermisdagje een hele beleving, als het in nederland 17:00 uur gaat men massaal naar huis om te eten.... in Duitsland eten ze op de kermis en daar is die diversiteit in eten ook massaal.

Ook worden attracties op kermissen geselecteerd op basis van uiterlijk/exploitatie..... dus de grote zaken zien er prachtig uit en worden prima geëxploiteerd. Aankomend weekend trek ik weer naar Bremen voor de Freimarkt, altijd een van de laatste grote kermissen van het seizoen.

In Nederland is het ponyrijden bijna helemaal weg , de families die echt nog met pony's op de kermis reizen zijn op één hand te tellen. ook worden ze in diverse Nederlandse gemeentes (weert als recent voorbeeld) geweerd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bedankt voor je reactie!
Blijft voor mij de vraag waarom niet meer van die sfeer in de loop van de jaren de grens is overgekomen!
Want ik weet ook van de problemen bij Nederlandse ondernemers, en dan zou je verwachten dat ze positieve voorbeelden na zoveel tijd toch wel eens gaan overnemen in de hoop ook hier beter te gaan draaien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 4:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Wat mij persoonlijk tegenhoudt is de enorme herrie die elk jaar weer erger wordt. Muziek die wat mij betreft geen muziek mag heten. En van alles door elkaar. Daarnaast vervelende jeugd en vechtpartijtjes.
Zijn er eigenlijk nog kermissen waar het er gewoon gemoedelijk aan toe gaat en zonder die allesoverheersende heipalenmuziek? Hier in Maassluis moet je niet zijn..

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Wat mij persoonlijk tegenhoudt is de enorme herrie die elk jaar weer erger wordt. Muziek die wat mij betreft geen muziek mag heten. En van alles door elkaar. Daarnaast vervelende jeugd en vechtpartijtjes.
Zijn er eigenlijk nog kermissen waar het er gewoon gemoedelijk aan toe gaat en zonder die allesoverheersende heipalenmuziek? Hier in Maassluis moet je niet zijn..


Kermis en Geluid gaan wel samen , overdag ben ik het zeker eens dat het geluid zacht moet maar van mij mag het 's avonds toch wel net een tikje harder. ik zit zelf ook regelmatig op een kermisattractie te draaien en het helpt je toch de jeugd naar je zaak te krijgen.....

overdag zeker op een aangenaam volume zodat een gesprek voeren nog mogelijk is!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 5:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De soort muziek, daar ging het ook nog over! Kortom, aansluitend op wat ik eerder schreef: MEER SFEER!

Heel hard mag haast nergens meer, ik weet dat er grenzen zijn vastgesteld en er regelmatig op wordt gecontroleerd.
Verder ben ik het volledig met Heuvels eens (dat mag in de krant!) en zie je mij ook nog maar zelden of nooit op een kermis. Het zal (ook) met leeftijd te maken hebben......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2015 8:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De eerste exploitant stopt met zijn ponyreitbahn:

http://www.wn.de/Muenster/2159864-Ende- ... iedsrunden


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2015 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Triest hoor....
Zo komt er voor de exploitant een einde aan de onverdraaglijke zenuwenoorlog met de activisten, die hem overal wisten te vinden. Niet zo moeilijk, want dit soort gelegenheden vindt of vond je op bijna alle Duitse kermissen.
Maar er komt ook een einde aan die glanzende kinderogen, wanneer ze voor het eerst van hun leven een ritje op de rug van zo'n pony mogen maken.
Heel herkenbaar, ik zie dat nogal eens wanneer ik met de pony's meewandel in het Groninger Stadspark. Geen speciale baan overigens, maar via de paden van het park/bos.
Gelukkig nog nooit een activist gezien, tenzij met eigen kinderen die wel mochten rijden...

Jammer dat de foto van de Duitse kermisattractie met een speciale lens is gemaakt, daardoor krijg je geen juist beeld van de verhoudingen.
Maar het ziet er verder prima uit!

Dass war einmal!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnieuw was het feest omtrent dit onderwerp, ditmaal in Günzburg (Beieren).
De gemeente behandelde een bezwaarschrift dat voorzien van circa 2.000 handtekeningen was ingediend tegen het ponyrijden tijdens het traditionele Volksfest.
Opvallend was direct al de zeer geringe belangstelling tijdens de zitting: er waren slechts enkele stoelen bezet.
De gemeente was grondig te werk gegaan en had de herkomst van de handtekeningen laten onderzoeken.
Het bleek om een wereldwijde inzameling via internet te gaan met een heel klein aantal uit de betreffende plaats, maar verder uit het Noordduitse Lübeck, uit Wuppertal, maar ook uit Denemarken, Spanje en Frankrijk!
Desondanks werd het bezwaarschrift wel serieus genomen en volgens de regels behandeld, en de voors en tegens tegen elkaar afgewogen.
Meegewogen werd het belang van de organiserende familie Schubert, die hier al ruim 50 jaar aanwezig is en waarvan bekend staat dat ze hun dieren goed en liefdevol behandelen.
Dat gaf voor het gemeentebestuur de doorslag, en ze zijn dus opnieuw welkom!

Het is overigens niet voor het eerst dat plaatselijke activisten in het stof beten: eerder werd al op dezelfde wijze -en zonder succes- geprotesteerd tegen de 'dierenhuishouding' van Circus Krone toen dat deze stad aandeed.

Aardige opmerking in de regionale krant: de uitermate geringe belangstelling voor de behandeling getuigt ervan dat de bezwaarmakers zich kennelijke opnieuw hebben vergaloppeerd!
Om in paardentermen te blijven......

http://www.augsburger-allgemeine.de/gue ... 10687.html

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2017 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Na eerdere ophef dit jaar bij onze Oosterburen die zelfs tot een landelijke demonstratie van kermis- en circusexploitanten leidde is het nu weer raak op de Weihnachtsmarkt in Bielefeld.
Willi Kaiser staat daar al sinds mensenheugenis (minstens 17 jaar) met zijn pony-carrousel tot veel genoegen van met name de jeugd.
Bedreigd werd hij en zijn zaak beschadigd door die drammende dierenactivisten, die vinden dat het in de rondte lopen van de dieren voor geestelijk en lichamelijk lijden zorgt.
Het hele verhaal: http://www.nw.de/lokal/bielefeld/mitte/ ... droht.html

Afbeelding

en lees vooral ook het commentaar van de krant:

Unrecht im Recht

Von Jürgen Mahncke

Egal, wie man zu den Pferdekarussells steht, es darf kein Unrecht gegenüber ihren Betreibern geben.
Sie halten sich an das Recht. Die Gesetzgebung erlaubt ihnen, was andere für verwerflich finden.
Ihnen körperliche Gewalt anzudrohen, ihr Eigentum zu beschädigen oder sie zu nötigen, ihre Geschäfte einzustellen, ist einfach rechtswidrig.
Da schützt auch guter Wille nicht.


En zo is dat maar net......

Overigens treft u op dit moment bij veel Duitse media die over circussen al dan niet met dieren schrijven de mogelijkheid uw mening (zelfs nog genuanceerder dan voor of tegen) te geven.
Daar is nog een hoop (goed) werk te verrichten, want de tegenstanders zijn fors aan de winnende hand!
Maar ja, die hebben uiteraard hun vegasite-tjes waar ze elkaar flink op kunnen porren......

Dat zagen we onlangs in Groningen, waar de eerste veganistische supermarkt van ons land al binnen een jaar failliet ging.
Er werd simpelweg te weinig verkocht om het hoofd boven water te kunnen houden.
Nu die dicht is is het geweeklaag van de veganistjes niet van de lucht, met name op facebook.
Te laat, te laat, hadden jullie maar meer en gezonder moeten eten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Willi Kaiser met zijn mooie dieren:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2017 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Hier een video van de eerder dit jaar georganiseerde demonstratie ter ondersteuning van de Ponybaan.
De stemming zat er goed in, de opkomst was goed, het publiek reageerde enthousiast en het weer werkte mee.
https://www.youtube.com/watch?v=VVCSi4tEmZQ

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.