Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:18 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, die twee instanties hebben een heel innige band. Dat was al langere tijd bekend in het Nederlandse circuswereldje en werd gisteren, uitgerekend op 1 april, nog maar eens bevestigd.
Dat is handig, op die datum, want dan kun je later altijd zeggen dat het maar een grapje was.....
De werkelijkheid leert echter anders.

Ooit verzorgde de mevrouw van Circusweb de publiciteit voor Magic. Dat schreef ze me persoonlijk.
Ook in organisatorische zin had ze een relatie met Magic, bijvoorbeeld wanneer het op de huur van een tent of artiesten aan kwam.

Maar inmiddels zijn de rollen flink omgedraaid. Zoals blijkt uit een gisteren op die site gepubliceerd verhaal over de geschiedenis en betekenis van het Magic Circus.
Een aardig verhaal wel, uitgezonderd de sneer naar andere circussen in de zin:
Citeer:
Bij sommige circussen moet je na een voorstelling de conclusie trekken dat je voor de komende 20 jaar weer genoeg circus hebt gezien.


Geen idee van iemands verwachtingspatroon, maar een redelijk objectieve circusliefhebber zal zich in deze omschrijving bepaald niet kunnen vinden.
Natuurlijk bestaat er verschil, maar niet in dien mate als in deze uitermate storende opmerking wordt omschreven.
Het is min of meer een bevestiging van eerdere kritiek die op die site werd geuit tegen de komst van een ander circus dan Magic in de Amsterdamse binnenstad.
Onlangs, maar met name vorig jaar toen dat ook al het geval was.
Onwaar voor een groot deel bovendien wat de aantijgingen toen betrof.

Er werd onlangs een artikel geplaatst waarin het ongenoegen opnieuw werd geuit.
Pas na kritiek van mij hier werd daaraan toegevoegd dat het een persbericht van Magic betrof, wat eerder nergens uit bleek.
En er werden spontaan twee 'advertenties' van dit circus onder gezet. Waarbij het verschil tussen een advertentie en een ingezonden mededeling volkomen uit het oog werd verloren....

De rollen -en de verhoudingen- omgedraaid? Inderdaad, want aan het artikel van gisteren is onderaan toegevoegd:

Citeer:
Het Magic Circus is sponsor van Circusweb


Nou, dat is dan goed om te weten, zo steekt de vork dus in de steel!
Een hele grote sponsor zal het vast niet zijn, mogelijk wordt de vergoeding zelfs uitsluitend in natura vereffend.
In de vorm van gratis entree en/of gratis koffie.

Hierop doorfilosoferend kun je dus zelfs stellen dat Magic indirect verantwoordelijk was voor de door die mevrouw van Circusweb vorig jaar bedachte nieuwe impuls in de vaderlandse circuswereld met de start van Circus Cornelio. We weten allemaal nog wel hoe dat afliep....
En voor de daaruit voortvloeiende ondergang van Circus Fiësta, ook al zo'n heel ander bedrijf dan Magic, maar wel behoorlijk populair in het Noorden, met name tijdens de zomerse vakantieperiode en de ter gelegenheid daarvan plaatsvindende campingtour.
Nee, dan kan zo'n sponsor zijn zuurverdiende geld beter ergens anders in steken.....

Ik weet nog wel een leuke slogan:
Circusweb, u kunt er maar beter niet in verward raken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Citeer:
Bij sommige circussen moet je na een voorstelling de conclusie trekken dat je voor de komende 20 jaar weer genoeg circus hebt gezien.

Een circuskenner zal deze conclusie niet zo snel trekken, die weet wel beter. Maar iemand die voor het eerst gaat kan zeker wel eens dit idee krijgen. Je eerste circuservaring is gewoon het allerbelangrijkst!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 2:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
In welke categorie plaats je de mevrouw die dit schreef dan?
Je maakt het er weer niet eenvoudiger op.
Denk haast niet dat er in Nederland circussen bestaan die zo slecht zijn dat al het publiek er zwaar teleurgesteld en voor 20 jaar genezen uit komt!
Weet ook wel waar mevrouw op doelt, dat is geen verrassing.
Geheel toevallig was ik een paar weken geleden in Amsterdam bij het door haar regelmatig negatief belichte Circus Barani.
Uitverkochte bak, en zelden enthousiaster publiek meegemaakt!
Dat spontaan begon te mee te klappen op het ritme van de muziek. Tijdens het eerste nummer, maar ook nog bij het tiende.....

Maar wat ik zeg, je kunt er maar beter geen verstand van hebben......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 2:49 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
heuvels schreef:
Een circuskenner zal deze conclusie niet zo snel trekken, die weet wel beter. Maar iemand die voor het eerst gaat kan zeker wel eens dit idee krijgen. Je eerste circuservaring is gewoon het allerbelangrijkst!
In z'n algemeenheid is dit gewoon zo. Ooit had ik als een twaalfjarig ventje mijn eerste circuservaring, begin zestiger jaren in Piershil. Op de Kaai stond een éénmastertje met een paar armoedige caravans. Afijn, daarna heb ik 40 jaar lang geen circus meer van binnen gezien. Via de bewuste mevrouw kwam ik er weer mee in aanraking en dat beviel stukken beter.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar we leven (soms helaas) niet meer begin zestiger jaren.......
Wakey wakey, het is inmiddels 2016!
En uitgerekend in dat jaar schreef die mevrouw de bewuste tekst.
Dan ook graag voorbeelden die daar bij horen, uit deze tijd dus!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.