Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 1:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2016 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het is dat ik erover struikelde, anders had ik het niet geweten: in Groningen begint morgen, donderdag 14 april, een heus circusfestival onder de titel Grand Cirque.
De naam slaat op het onlangs geredde Grand Theatre, waar een aantal voorstellingen plaats zal vinden.
Maar ook in de Stadsschouwburg zal dat het geval zijn.
Een festival voor jong en oud, ondanks dat bijvoorbeeld het plaatselijke Jeugdcircus Santelli (overigens ook zeer geschikt voor mensen op leeftijd...) er op zal treden.
Een festival van het moderne circus, zoals dat heet, want er zal helaas geen dier aan te pas komen. Geen echt levend dier althans.

(Kijk: dat zou nou leuk zijn. Terwijl de meeste voorstellingen zich dus afspelen in het mooie Grand Theatre aan de Grote Markt staat daarvoor, dus òp die Grote Markt een ècht circus.
Niet al te groot, dat kan niet meer en komt bovendien in aanvaring met de marktkooplieden. Nee, zoiets als bijvoorbeeld Circus Barani, met veel echte dieren. Zodat iedereen kan zien dat dat ook nog steeds bestaat!
Misschien een idee voor een volgende keer?)

Elders hier werd al stil gestaan bij de komst van Jamie Adkins naar ons land en in het kader van dit festival dus ook naar Groningen. Zie hiervoor: viewtopic.php?f=19&t=6643
Zijn optreden vindt plaats in de Stadsschouwburg.

Het volledige programma zoals omschreven op de site van het Grand Theatre, dat momenteel geprogrammeerd wordt door de Schouwburg en de Oosterpoort:

Grand Cirque

Dit voorjaar presenteren we Grand Cirque: vier dagen circustheater met gerenommeerde makers uit binnen- en buitenland en jong circustalent uit onze eigen stad.
Deze voorstellingen staan garant voor een heerlijk avondje uit voor volwassenen en zijn ook geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar.

Altijd al willen jongleren?
Kom dan naar de gratis workshop jongleren van Douwe van Oven voorafgaand aan ‘Man met Hoed’ om 18:30 in het Grand Theatre.
Reserveren is verplicht en kan via de website.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Man met Hoed
Circuswerkplaats Boost
Do 14 april, 19.30 uur
Grand Theatre
€15,-, t/m 12 jaar € 11,-


Fysieke en visuele hoogstandjes
In ‘Man met Hoed’ van theatermaker Jakop Ahlbom krijgt een man bezoek van verschillende kanten van zichzelf.
Met allerhande verrassende skills en fysieke en visuele hoogstandjes proberen ze ‘ik’ te worden.
Wie van hen is gezichtsbepalend?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jamie Adkins - Circus Incognitus
Za 16 april, 20.15 uur
Stadsschouwburg 1e rang €17.50 | 2e rang €15.00 | 3e rang €10.50
4e rang € 5,50
CJP/Collegekaart: Rang 1 t/m 3 € 8,75


“If you love the circus, Adkins is your man”
Jamie Adkins speelde bij het befaamde Cirque du Soleil en Cirque Éloize.
Clownerie, balanceren en jongleren doet Adkins met een natuurlijke flair.
Hoewel alles wat hij aanraakt natuurlijk net iets anders doet dan hij wil.
“A little beauty.” (The Guardian)

Om 19:30, voorafgaand aan de voorstelling ‘Circus Incognitus’, geeft Duo Diesel een gratis korte voorstelling.
Het Duo wacht u op in de entreehal.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Circus Santelli - Dubbelspel

Zo 17 april, 14.30 uur
Grand Theatre
€13,-, t/m 12 jaar € 9,-


Een groep jongeren maakt zich klaar om op te treden in een traditionele circusvoorstelling.
De jonge sterren vertonen hoogstaande circuskunsten in de trapeze, met kunstig vliegende kegels, diabolo’s, acrobatiek en noem maar op!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Flip FabriQue - Attrape-moi
Di 3 mei, 20.15 uur
Stadsschouwburg
1e rang €27.50 | 2e rang €25.00 | 3e en 4e rang - uitverkocht
CJP/Collegekaart rang 1 en 2 - € 13,75


Extreem goede circuskunsten
Deze groep jonge circustalenten laten je in een mix van livemuziek, humor, hoelahoep en trampowall meestuiteren door de tent.
‘Attrape-moi’ is een energieke, humoristische en virtuoze show.



Via de site http://www.de-oosterpoort.nl/programma/ ... que-2/kunt u ook kaarten reserveren, voor zover nog voorradig.

Opnieuw heb ik mijn twijfels bij de gestelde leeftijdsgrens van +10 jaar.
Met name Circus Santelli -en ik zag de voorstelling- is uitermate geschikt voor kinderen van alle leeftijden.
Ze hoeven er niet eens voor op te blijven: de voorstelling is 's middags!

Baby's niet toegestaan, die regel hadden ze ooit wel in de Schouwburg! Dat ging dan niet eens zozeer om de leeftijd, als wel om het ongewenste lawaai dat ze kunnen maken!
En niet alle ouders zijn nu eenmaal even bedreven in het stilkrijgen van hun kroost!
Ik zou het wel weten, maar helaas, ik heb geen borsten..... Waar iets te drinken uitkomt, bedoel ik dan om precies te zijn.....

Een paar foto's van de voorstelling Dubbelspel van Santelli.
Geheel toevallig gemaakt tijdens de voorstelling waar ik bij was, maar (helaas) niet door mij!
Joop van der Meer was de fotograaf.

Afbeelding

[img]://www.cultureelcentrumzuidhorn.nl/images/photo_albums/8ed2d5cadfabc6b7d197bbfa9d85f7bde7f0e7b4_image.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De beschrijving van deze voorstelling vindt u hier: viewtopic.php?f=5&t=5714&hilit=santelli#p45670
Inmiddels is deze voorstelling al wel (veel) vaker gespeeld, in kleinere maar ook in grotere theaters zoals bijvoorbeeld Veendam en Drachten. Tot zelfs in het Duitse Münster aan toe!
En terecht!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.