Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:26 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:53 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
tobi schreef:
Is dit niet het circus wat enkele jaren geleden in opspraak kwam met het tijgertje in de station wagen ? En er voor zorgde dat Ron Mikkenie werd bedreigd ? Wie weet hier iets van?



als "circusfreund :?: " muss man nicht immer wieder alte geschichten aufrühren. der circus hat es auch ohne solche "FREUNDE" schwer genug! damit hilfst du niemanden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Ik heb mijzelf nog nooit een circus vriend gevonden maar een liefhebber. Circusvrienden heb ik een hekel aan. Ze willen vaak gratis naar binnen en weten alles beter. Ook ben ik alleen liefhebber van bonafide bedrijven die goed met hun mensen en dieren omgaan. Ik ben voorstander van wilde dieren in het circus maar ook van controle hierop. Zodra blijkt dat een circus deze regels aan laars lapt haak ik af. En...zal ik kritiek uiten. Verleden heden en toekomst.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 10:50 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ik noem mij circusvriend en voor de duidelijkheid heb ik nog nooit om gratis kaarten gevraagd. Ook weet ik niet alles beter en oordeel ik niet over mensen met een andere mening.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 1:46 am 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Bedankt voor je toelichting hoewel overbodig


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Is dit niet het circus wat enkele jaren geleden in opspraak kwam met het tijgertje in de station wagen ? En er voor zorgde dat Ron Mikkenie werd bedreigd ? Wie weet hier iets van?



Om te beginnen betrof het incident waar u op doelt naar alle waarschijnlijkheid Circus Iarz Italiano een aantal jaren geleden. U weet wel, dat circus met indertijd die meer dan uitstekende clown die dit jaar goud haalde in Monte Carlo en op dit moment samen met de dochter van de circusdirectie furore maakt bij Krone in München!
Daarnaast is een stationwagen denk ik iets anders dan een bestelbus.
Bovendien is een leeuwtje iets anders dan een tijgertje.
Het bewijs van bedreiging aan het adres van Ron Mikkenie is nooit geleverd, het bleek dan ook eerder om een imaginaire bedreiging te zijn gegaan.
In het geval waar u mogelijk op doelt riep de heer Mikkenie overigens niet op tot een boycot, maar uitsluitend om niet meer met het dier op de foto te gaan.
Een boycot ontstond er later wel, maar dat was op initiatief van iemand anders.
En die is, bij mijn weten, (eveneens) nooit bedreigd.

Hier gaat het overigens over de tourinformatie van het Moscow Star Circus gedurende 2016.
Ook al maakt u wel uit waar het hier over gaat.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Bedankt voor de info. Ander circus dus. Ik dacht dacht dat al maar wist het niet zeker.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 5:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Code:
waar u op doelt naar alle waarschijnlijkheid Circus Iarz Italiano


Waarbij dat dan wel weer en naam is waar de familie Iarz in het verleden mee reisde in Nederland, terwijl ze in Belgie de naam Moscow Star Circus gebruiken.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
tobi schreef:
Ik heb mijzelf nog nooit een circus vriend gevonden maar een liefhebber. Circusvrienden heb ik een hekel aan. Ze willen vaak gratis naar binnen en weten alles beter. Ook ben ik alleen liefhebber van bonafide bedrijven die goed met hun mensen en dieren omgaan. Ik ben voorstander van wilde dieren in het circus maar ook van controle hierop. Zodra blijkt dat een circus deze regels aan laars lapt haak ik af. En...zal ik kritiek uiten. Verleden heden en toekomst.


lieber liebhaber, es geht in deiner frage nicht um kritik :!: sondern um das aufrühren alter geschichten und damit letztendlich um geschäftsschädigung :!: und als liebhaber solltest du ein freund des circus sein und ihn nicht beschädigen in dem du geschichten aufwühlst ohne sie genau zukennen. solche circusliebhaber sind eckelhaft


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 6:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Mooi gezegd. Maar ik ben alleen liefhebber van bonafide bedrijven. Als die er meer waren geweest hadden we nu nog dieren in het circus. Wat mij betreft vallen de rotte bomen om.
.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 7:08 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Op het gevaar af naar de bekende weg te vragen, maar wat is een bonafide zaak?
Moet men goede prijzen hanteren?
Moet men daarvoor top artiesten hebben?
Moet men daarvoor fantastische dieren nummers hebben?
Moet men zich daarvoor aan de regels houden?
Of moet men voldoen aan het verwachtings-patroon wat de kijker heeft?
En veranderd dan de status als er een ander kijkt?
Want voor mij is goed zijn voor je dieren iets heel ander als voor een ander.
Voor mij zijn heel ander soort artiesten toppers als voor een ander.
En regels buigen we allemaal wel eens als het zo uit komt.
Wat betreft de opmerking verleden,heden en toekomst , ook dat is relatief.
Er is een hoop veranderd en daar moet iedereen zich op aanpassen.
Maar volgens het idee verleden, heden, toekomst kan iemand zich dus nooit verbeteren.
Als je een keer door rood rijd, moet je je rijbewijs maar inleveren, want wie zegt dat je het niet weer gaat doen....
Of nog erger, als je niet auto rijd zoals er van je verwacht wordt, zoals men vindt dat het moet, lever dan je rijbewijs maar in....

Ik ben iemand die zich wel circus vriend noemt, die niet te beroerd is wat te doen voor verschillende circussen. En ja, in ruil daarvoor mag ik "gratis" naar binnen. Hoewel sommige mensen vinden dat met vriendschap er genoeg betaald is.

Laten we met zijn alle hier op het forum proberen te genieten van wat er nog mogelijk is binnen onze passie die circus heet. Laten we proberen elkaar in de waarde te laten. Laten we subjectief, maar met respect het forum vullen.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
tobi schreef:
Mooi gezegd. Maar ik ben alleen liefhebber van bonafide bedrijven. Als die er meer waren geweest hadden we nu nog dieren in het circus. Wat mij betreft vallen de rotte bomen om.
.


tiere im circus hängen nicht von der bonität der unternehmen ab. tierrechtlern ist die wirtschaftliche situation vollkommen egal, da geht es nur ums abschaffen egal wie gross oder klein der circus ist. du solltest mal ein wenig mehr in die circuswelt reinschnuppern


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Nou dat vindt ik heel mooi uitgedrukt en sluit me er bij aan. Zonder te willen maaren wil ik wrl opmerken dat er voor mij een wezenlijk verschil blijft in kwaliteit. Zowel bedrijfstechnisch als de show. Dit moet gezegd kunnen worden. Zo zie ik duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld Renz Berlin en Belly Wien en bijvoorbeeld het huidig door Nederland reizende Alberti en drie jaar terug Sydney. De laatsten van beide voorbeelden waten toch een stuk beter en ook verzorgder.
Ik kan gewoonweg niet alles goed mooi en aardig vinden omdat ik circusliefhebber ben. Natuurlijk doet een bonafide bedrijf wel eens iets wat op de rand zit of er net overheen. Maar er is een groot verschil tussen je stinkende best doen en af en toe iets stouts als de boel oplichten. Heeft niets te maken met verschillende smaken maar met naar eer en geweten en vol hartstocht je circusbedrijf runnen. Verder veel veel waarheid in je verhaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Je kan inderdaad veel vragen stellen maar feit is dat het dierenverbod er al jaren aan zat te komen en dat er door alle in Nederland reizende circussen spelregels waren afgesproken over de omgang met dieren.
Het was toen een minuut voor twaalf. Ook toen waren er incidenten. Dat is koren op de molen geweest van de activisten en heeft er mede toe bijgedragen dat er uiteindelijk een verbod is gekomen.
Ben geeen tegenstander vannhet geven van waarschuwingen die uiteindelijk kunnen leiden tot een speelverbod. De goeden leiden onder altijd onder de kwaden.
In mijn optiek mag een circusvriend ook kritisch zijn juist op de incidenten met dieren.
Recent voorbeeld het Circus Cornelio afgelopen zomer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 7:50 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik kan me vooral vinden in Hugo's opmerkingen. Een echte liefhebber gunt alle circussen een mooi bestaan zolang ze echt hun best doen iets moois te maken. Wat je nou echt een mooie smaak vind is smaak, maar ik denk dat als je circusliefhebbers tussen Knie en Alberti, of Magic en Carré zal laten kiezen zal bijna iedereen denk ik zeggen dat Carré of Knie 'beter' zijn, al houden ze meer van Alberti of Magic, dat is gewoon een algemene opvatting, kwa grote en kwaliteit.

Persoonlijk kan ik van (bijna) al het circus genieten, ongeacht welke vorm. (klassiek of theater)
Ook al schrijf ik bewijze van spreke dit hele forum vol kritiek, ik zal het bijna altijd wel leuk vinden.

Maar als ze er echt een zooitje van maken, vooral met dieren, dan zeg ik; stop er maar mee. Want 'wat de ene een goede behandeling vindt, vindt de ander niet goed', vind ik nogal onzin. Het is deels waar, maar er zijn gewoon wetenschappelijke maatstaven. Je mag dan ook zeker kritiek hebben, in plaats van de hele tijd alles schijnheilig goed te keuren. Echt waar, zo maak je je eigen branche pas echt kapot. Als er duidelijke misstanden zijn moet je duidelijk aangeven; dit kan echt niet, 'de circuswereld' keurt dit niet goed. Alleen zo kan je de imagoschade nog enigszins beperken.
Dit geldt vind ik overigens ook voor de rest van het circus, echte circusvrienden mogen best kritiek hebben, maar wel goed onderbouwd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 18, 2016 8:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Dat bedoel ik.
Circusliefhebber maar niet koste wat het kost. Het kaf moet van het koren gescheiden worden om de amusementstak circus in stand te houden. Goede shows met goede artiesten zorgen ervoor dat mensen opnieuw gaan en treurige voorstellingen kunnen de mensen voor eens en altijd doen afhaken. Het is net als naar een restaurant gaan. Ik vindt het niet erg om te betalen voor iets goeds maar als ik rommel op mijn bord krijg kom ik nooit meer terug. Wat mij betreft waren Herman Renz Belly Wien en Sijm de top 3. De eerste sls Nederlands nationale kwaliteitscircus. De tweede een gewoonweg goed familiecircus als gast in Nederland en de lastste een speciaal op kindeten gericht betaalbaar maar leuk stuk circus in het klein.
De andere waren allen minder. Maar dat blijft een mening van 1 persoon. In dit geval de mijne. Het kan zijn dat sommige liefhebbers Cornelio geweldig vonden net als sommigen opgewonden van een dame van 370 pond.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.