Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:05 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2016 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Herman Renz overleed ten gevolge van een zinloos ongeluk nu 20 jaar geleden. Zijn circus vierde voornamelijk triomfen dankzij de medewerking van het destijds razendpopulaire duo Bassie en Adriaan. Op zich was Herman niet een wereldwonder hoor. Zijn dressuur was middelmatig en zijn presentatie was niet opperbest. Niet meer dan het gemiddelde familiecircus. Toevoegingen aan het programma zoals Rob Ronday met illusies en de famile Luycks waren ook van lager niveau dan de artiesten die later gearrangeerd zouden worden. Maar Herman stierf en dat werd een nationale gebeurtenis. Iedereeen moest naar ZIJN circus terwijl hij niet eens meer leefde. De vraag is of de naam wel correct is geweest na zijn dood net als bijvoorbeeld nu in Duitsland Carl Bush en Charles Knie die er niets mee te maken hebben. Ja het trekt publiek dat wel. Commerciële uitbuiting van een naam terwijl de naamgever allang bankroet of dood is. Circus Herman Renz had natuurlijk Circus Milko, Anneke, brenda.Louis, Sylvia en Rob moeten heten want zij waren het die het circus op de been hielden wat Herman misschien nooit was gelukt zeker omdat de samenwerking met Bassie en Adriaan op wrede wijze was verbroken. En dat was echt de schuld van Herman. Opnieuw zat hij met regelmatig een lege tent.
Maar hij ging op tijd dood en werd een legende zoals Toni Boltini te laat dood ging en diens bekendheid als een nachtkaars doofde. De families Ronday en Steijvers maakte daar dankbaar gebruik van en de tranen die u zag waren van blijdschap en niet van verdriet. Voorop gesteld zou ik hetzelfde hebben gedaan en treft hen geen verwijten. Ze hebben het zowel zakelijk als artistiek geweldig gedaan. Nu na twintig jaar is het over en uit met het geluk dst jarenlang op hun pad kwam. Persoonlijk had ik enkele miljoenen weggewerkt maar dat schijnt niet gebeurd te zijn. Een gemiste kans. Nu is Milko weer ridder te voet en ook Rob Ronday heeft zijn afkoopsom na zijn vertrek niet of nauwelijks kunnen incasseren. Hij moet nu regelmatig een slecht georganiseerd vakantiepark verdedigen in het televisieprogramma Kassa. Zo gaat het in het leven. Zo gewonnen en zo geronnen. Geld en succes komt te voet en gaat te paard. Rene Duursma is volgens Milko een echte vriend maar ik denk dat hij nu met de nasm Herman Renz en Milko hetzelfde kunstje nog eens dunnetjes overdoet. Vrienden? Laat me niet lachen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2016 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Zaken lagen iets anders. Na het overlijden van zijn vader Nol gingen Herman en zijn moeder Marina verder met Bassie en Adriaan. Die waren er overigens al in het laatste jaar dat Nol de leiding had.
Nsdat Bassie en Adriaan vertrokken wilde Marina niet verder. Zij vond Herman nog te jong. Echter met strun van Rob, Brenda, Anneke, Louis, Milko en Sylvia startte Herman in 1991 met het Circus Herman Renz. Hrt circus ontwikkelde zich toen en had het tij mee. De zaak groeide toen dus al, Herman Renz kreeg uit handen van Fredy Knie de Oscar Carré trofee van de Club van Circusvrienden. Hij kreeg dit voor zijn nieuwe nummer met de Friezen. Ook investeerde hij veel in dieren, de Friezen dus, en materiaal.
Het circus was uitgegroeid tot een rsspectabel bedrijf in elk geval. Na de dood van Diana en Herman is de zaak verder gegroeid.
Het circus inclusief de naam is na zijn dood vrrkocht. De kopers hebben meegewerkt aan de groei van de zaak en hem bovendien verder uitgebouwd. Het is dus niet waar dat dit onrechtmatig verkregen is of dat er geteerd is op het succes van Herman. Ik vind het vrij goedkoop dit zo te stellen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2016 10:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Over onrechtmatig heb ik het in zijn geheel niet gehad. Ik hsd het over een geluk bij een ongeluk. Ik weet dat het circus is gekocht door hen. Met geld van de bank, van Princess en van gul Nederland. Maar als zij niet waren overleden was Rob Ronday nu nog steeds een derderangs illusionist en Milko nog steeds een gewoon clowntje. Nogmaals het is gegaan zoals het is gegaan maar ik weet zeker dat als Herman niet was overleden het circus nooit zo groot en mooi was uitgebouwd. Dan was het gelopen zoals het is gegaan met Boltini, Teutenberg en Martens. Armoede troef. Het grote succes is te danken aan Rob Ronday die meer zakelijk is dan artiest. Of denk je dat Herman Plusmarkt had binnen gehaald met zijn typische circus taaltje. Neen. Rob is degene die Renz heeft grootgemaakt. Maar hij kreeg die kans toevalligerwijs. Maar zo is het hele leven natuurlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2016 10:52 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ik schreef je dat de tijd mee zat. Het circus heeft destijds Center Parcs binnen gehaald dat zorgde voor enige vaste inkomsten. Noch jij, noch ik weten hoe het was gegaan maar CHR was een bloeiend bedrijf op het moment dst Herman en Diana overleden. Daar hadden B & A niets mee van doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 22, 2016 10:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Je bedoelt het wellicht niet zo maar ik vind het vrij respectloos als je zegt dat de tranen van blijdschap en niet van verdriet waren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 12:24 am 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
De waarheid is hard. Het leven is meedogenloos. De een zijn dood... is de ander zijn brood. Ik ken de mensheid door en door.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 8:55 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Noem het met "met gemengde gevoelens". Dat dekt meer de lading.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 3:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoewel er al enige correcties hebben plaatsgevonden plaats ik toch onverkort de door mij door een zeer serieuze circuskenner toegezonden aanmerkingen op het oorspronkelijke 'verhaal' van tobi.
Met enige vertraging vanwege verplichtingen elders......


1. In de tweede regel gaat het al fout: Bassie en Adriaan hebben nooit bij Herman Renz gewerkt. Wel bij zijn vader Arnold tot 1989. Herman is pas in 1991 op reis gegaan.

2. Waar komt de fantasie vandaan om Herman de schuld te geven van het breken met B&A. Adriaan was altijd nog regelmatig een graag geziene gast in het circus.

3. De naam was wettig gedeponeerd, Circus Herman Renz, eerst nog met de toevoeging ‘Junior'.

4. Die miljoenen had ik ook weggewerkt, als ze er waren geweest. Volgens mij heeft hij in de kasboeken gekeken......

Ik ben blij dat tobi weet hoe de vork in de steel zit, al adviseer ik hem voordat hij weer eens wat opschrijft, zich goed te informeren of anders niet zo’n kulverhaal te schrijven.


De schrijver geeft vervolgens nog een toelichting:

Ik kom al sinds 1968 bij de “Renzen/van der Vegt” over de vloer en heb in die jaren veel lief en leed gedeeld.
En na de dood van Herman en Diana hebben de andere families de boel willen redden.
Misschien niet op een goede manier maar ze stonden er voor om het circus te behouden.
Nu het spul gestrand is komen de gekste verhalen in de wereld.
En iedereen weet ineens hoe het in elkaar zit.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuke titel trouwens voor dit inderwerp: Als het net even anders was gegaan.
Maar wel een beetje een dooddoener, al is dat in dit verband geen leuke term.
Want als het net even anders was gegaan, ja dan was tobi er mogelijk niet geweest maar had een ander zaadje de zwemwedstrijd -ik schreef per ongeluk zwamwedstrijd....- gewonnen!
Of waren de trotse ouders heel erg blij geweest met een meisje....
tobi, or not tobi, thats is the question......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 8:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
U bent in mijn ogen een respectloos figuur. Zielig. Ik kan niet anders zeggen. U bent beledigend en stelselmatig bezig andere meningen af te zeiken. En dat voor een gedegradeerd journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar. U slaat de spijker mis en weet er weinig van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 9:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
tobi schreef:
U bent in mijn ogen een respectloos figuur. Zielig. Ik kan niet anders zeggen. U bent beledigend en stelselmatig bezig andete meningen af te zeiken. En dat voor een gedegradeed journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar. U slaat de spijker mis en weet er weinig van.

rare reactie.. :shock:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 10:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Het hele leven is raar


Laatst gewijzigd door tobi op zo apr 24, 2016 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 10:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
tobi schreef:
U bent in mijn ogen een respectloos figuur. Zielig. Ik kan niet anders zeggen. U bent beledigend en stelselmatig bezig andere meningen af te zeiken. En dat voor een gedegradeerd journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar. U slaat de spijker mis en weet er weinig van.


Wie is hier respectloos... :roll: Sommige passages in het eerste bericht van dit topic kunnen echt niet. Kritiek moet kunnen, zeker als die opbouwend is, maar de berichten van 'tobi' in dit topic gaan veel te ver.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 10:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Het forum is er voor elke mening. Dit was de mijne. Als je hem niet blieft laat je hem staan. Maar er is zoiets als vrijheid van meningsuiting. Ook voor mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 24, 2016 10:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Leuke titel trouwens voor dit inderwerp: Als het net even anders was gegaan.
Maar wel een beetje een dooddoener, al is dat in dit verband geen leuke term.
Want als het net even anders was gegaan, ja dan was tobi er mogelijk niet geweest maar had een ander zaadje de zwemwedstrijd -ik schreef per ongeluk zwamwedstrijd....- gewonnen!
Of waren de trotse ouders heel erg blij geweest met een meisje....
tobi, or not tobi, thats is the question......

:lol:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 1:34 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: di jun 27, 2006 10:14 pm
Berichten: 18
Locatie: Amsterdam
Normaal meng ik mij niet in forum discussies maar kon het deze keer niet laten..

Didier schreef:
Hoewel er al enige correcties hebben plaatsgevonden plaats ik toch onverkort de door mij door een zeer serieuze circuskenner toegezonden aanmerkingen op het oorspronkelijke 'verhaal' van tobi.
Met enige vertraging vanwege verplichtingen elders......


1. In de tweede regel gaat het al fout: Bassie en Adriaan hebben nooit bij Herman Renz gewerkt. Wel bij zijn vader Arnold tot 1989. Herman is pas in 1991 op reis gegaan.

2. Waar komt de fantasie vandaan om Herman de schuld te geven van het breken met B&A. Adriaan was altijd nog regelmatig een graag geziene gast in het circus.

3. De naam was wettig gedeponeerd, Circus Herman Renz, eerst nog met de toevoeging ‘Junior'.

4. Die miljoenen had ik ook weggewerkt, als ze er waren geweest. Volgens mij heeft hij in de kasboeken gekeken......

Ik ben blij dat tobi weet hoe de vork in de steel zit, al adviseer ik hem voordat hij weer eens wat opschrijft, zich goed te informeren of anders niet zo’n kulverhaal te schrijven.


De schrijver geeft vervolgens nog een toelichting:

Ik kom al sinds 1968 bij de “Renzen/van der Vegt” over de vloer en heb in die jaren veel lief en leed gedeeld.
En na de dood van Herman en Diana hebben de andere families de boel willen redden.
Misschien niet op een goede manier maar ze stonden er voor om het circus te behouden.
Nu het spul gestrand is komen de gekste verhalen in de wereld.
En iedereen weet ineens hoe het in elkaar zit.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Leuke titel trouwens voor dit inderwerp: Als het net even anders was gegaan.
Maar wel een beetje een dooddoener, al is dat in dit verband geen leuke term.
Want als het net even anders was gegaan, ja dan was tobi er mogelijk niet geweest maar had een ander zaadje de zwemwedstrijd -ik schreef per ongeluk zwamwedstrijd....- gewonnen!
Of waren de trotse ouders heel erg blij geweest met een meisje....
tobi, or not tobi, thats is the question......


Deze serieuze circuskenner is niemand minder dan Dick Prins, deze circuskenner weet veel als het om Renz gaat maar zeker niet alles!. het had je gesierd Dick als je zelf je repliek hier had gezet in plaats van roddel en achterklap.
ten eerste "3. De naam was wettig gedeponeerd, Circus Herman Renz, eerst nog met de toevoeging ‘Junior'." Circus Herman Renz was niet gedeponeerd want Herman stond nog met de oude inschrijving van zijn vader, mijn oom Nol ingeschreven als "Circus Renz" en gebruikte zijn eigen "Handelsnaam" "Nederlands Nationaal Circus Herman Renz Junior" het Junior gedeelte is snel daarna verdwenen, pas na het overlijden van mijn neef Herman en Diana en na de overname is het pas als Merk gedeponeerd bij het BMB en ingeschreven bij kvk als een BV.

En Dick toen het nog niet gestrand was werd er al sinds 1997 de gekste indianen verhalen over onze geschiedenis de wereld in geholpen dan had je toen wat van moeten zeggen. Mijn hele familie geschiedenis is een van travestie gemaakt en volledig verkracht, het boek "De Lichtjes blijven Branden" uit 1997 over een Kulverhaal te spreken, daar was jij toch ook bij betrokken? is van begin tot eind een verhaal van en door fantasten, de familie van der Vegt die deze geschiedenis hebben geleefd werd niets gevraagd, natuurlijk niet dat kwam nou net niet uit, dan had het boek er wel even heel anders uit gezien, namelijk waarheidsgetrouw, maar ja mede gefinancierd door Circus Herman Renz (de slager keurt zijn eigen vlees wel) en dan nog maar eens over "1911" te zwijgen wat alleen maar verwijst naar het geboorte jaar van mijn opa Herman Sr en pas sinds 1974 door Ben Berdini in het programmaboekje is gezet, en Anno nu? tja nu na de Faillissement staat er opeens ANNO 1991 op en dat slechts 5 jaartjes na het "belachelijke" 100 jarig bestaan...... toch wel even opmerkelijk.

Wil ook even vermelden dat zonder Rob Ronday Circus Herman Renz nooit had geworden wat het is geworden toen Rob vertrok toen was het al ten dode opgeschreven.



tobi schreef:
U bent in mijn ogen een respectloos figuur. Zielig. Ik kan niet anders zeggen. U bent beledigend en stelselmatig bezig andere meningen af te zeiken. En dat voor een gedegradeerd journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar. U slaat de spijker mis en weet er weinig van.


En Tobi Je bent zeer respectloos mens en hebt evenmin verstand van zaken, vast een puber in crisis die de verhaaltjes van horen zeggen heeft....


Meer heb ik hier niet over te zeggen....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.