Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:49 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 3:44 am 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Ik wil nog even reageren op punt 2 van circuskenner Dick Prins die de heten aardappelen door Didier uit het vuur liet halen. Aad kwam inderdaad nog zo nu en dan bij Herman maar Bas niet. Niet voor niets. Herman heeft reeds in de jaren tachtig in de telegraaf de uitspraak gedaan "ze mogen wat mij betreft Bassie onder het beton storten". Als kop op pagina 5. Na het overlijden van Nol heeft Herman het behoorlijk verpest. Hoe ? Misbruik. Bassie en Adriaan traden op woensdag en in de weekenden op. Het circus noemde zich dan Bassie en Adriaan. De overige weekdagen werden dan als Renz bespeeld maar Herman plaatste regelmatig gewoon BenA borden omdat er dan meer publiek kwam. Bij de kassa aangekomen kregen de mensen te horen dat het duo er niet was wegens ziekte. De mensen konden kiezen. Gewoon toch naar het circus of naar huis met huilende kinderen!!!!
Bas heeft hier meerdere keren bezwaar tegen gemaakt zonder resultaat. Hij brak met Herman en ging de sporthallen in.

Herman was te hebberig.

Over Rob Ronday zijn we het eens. Hij heeft de naam Herman Renz groot gemaakt.
Hoewel een zeer onaardig mens een geweldige zakenman.

Voorts heb ik inderdaad in de kasboeken gekeken en gezien hoe de miljoenen binnen kwamen. Vanaf het overlijden van Herman en Diana door alle publiciteit 5 jaar lang volle tenten. Toen 5 jaar lang half vol en vervolgens wat minder. 2 volle voorstellingen per dag genereerde een omzet van ca 45.000 euro met ca 13.000 euro kosten. Tel uit je winst. Zelfs de 5 jaar halfvol was ruimschoots winstgevend. Op tijd stoppen had Milko en Rob tot miljonairs gemaakt maar ze gingen door. Prima maar dan moet je achteraf niet huilen. Te lang aan de goktafel gezeten.

Zo gewonnen en zo geronnen.

Als zij 5 jaar geleden hadden besloten om met een tent van 600 personen, een klein wagenpark, een 3 mans orkestje, 2 ingehuurde families met elk 3 goede nummers aangevuld met eigen acts door te gaan hadden ze nog bestaan. Ik heb dat destijds geadviseerd. De kosten naar 3000 euro per dag brengen zodat je zelfs met twee masl honderd personen nog geen verlies draait. Dat had evengoed kwalitatief tot zijn recht gekomen mits goed gedaan. De grootste fout die ondernemers in slecht weer maken is bijtijds schakelen.

Ik was eens bij Alexandre Bouglione en vond het programma zeer acceptabel maar kort. Hij zei mij na afloop de volgende wijze woorden: Geen publiek, Geen programma.
En zo is het.

Wat betreft al die geschiedenis verhalen. Het gaat om NU.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 7:37 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Het gaat om het NU maar dan hoef je nog geen onzin te kletsen over het verleden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 12:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
U weet er schijnbaar niets van meneer Hugo. Maakt niet uit. Er zijn altijd lieden die willen meepraten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 2:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
tobi schreef:
U weet er schijnbaar niets van meneer Hugo. Maakt niet uit. Er zijn altijd lieden die willen meepraten.
Hugo zit hier al een tijdje. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op het spuien van onzin. Sterker, bij dit soort discussies houdt hij zich meestal afzijdig en zegt zijn mening pas als het te dol wordt....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
tobi schreef:
Citeer:
Vanaf het overlijden van Herman en Diana door alle publiciteit 5 jaar lang volle tenten. Toen 5 jaar lang half vol en vervolgens wat minder. 2 volle voorstellingen per dag genereerde een omzet van ca 45.000 euro met ca 13.000 euro kosten. Tel uit je winst.

Een klein detail: in die eerste vijf jaar waren er nog geen euro's.
Zelfs niet voor iemand die kennelijk dagelijks in de boeken mocht kijken.....
Maar mogelijk heeft u de bedragen die u persoonlijk mocht zien omgerekend voor de hedendaagse lezer....
In dat geval: dank voor de genomen moeite!

En eerder:
Citeer:
En dat voor een gedegradeed journalist. 2002. Van politiek tot bijlage 50 plus Abraham en Saar.

Mogelijk bedoelt u gedegradeerd.
Normaal heb ik geen enkele behoefte mijn straatje schoon te poetsen. Maar dit is al de tweede keer dat u volslagen onzin fulmineert over mijn journalistieke loopbaan.
Geen idee op welke wijze u aan die volledig uit de duim gezogen onzin komt, maar wellicht is er sprake van een persoonsverwisseling.
Vorige keer meldde u al de onwaarheden dat ik ontslagen zou zijn en door uitgevers aan de kant gezet. Beide is nooit het geval geweest.
Hetzelfde geldt voor de door u geschetste degradatie. Zo heb ik mij beroepsmatig a. nog nooit bezig gehouden met (landelijke) politiek en b. geen idee wat de bijlage 50 plus Abraham en Saar inhoudt.
Daar kan ik wel iets bij bedenken, maar die gezien of aan meegewerkt heb ik nooit!

Wanneer u met het verzamelen van uw vermeende circuskennis net zo gedegen te werk gaat of bent gegaan als met deze zogenaamde gegevens over mij dan mogen wij daar eveneens wel hele grote vraagtekens bij zetten!
Verder schaam ik me er niet voor de spijker regelmatig mis te slaan en geef grif toe er maar bar weinig van af te weten. Van dat rare circuswereldje.
Maar ik leer nog iedere dag, waarbij ik u bepaald niet als een van mijn leermeesters wens te beschouwen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Bedankt voor de genomen moeite maar ik weet precies wie u bent. Laten we het daar bij houden. Persoonlijk heb ik niets tegen u. Excuses als ik verborgen geheimen heb blootgelegd. Maar daar gaat het ook eigenlijk allemaal niet om. Natuurlijk bedoel ik gedegradeerd en heb ik in euro's aangegeven wat destijds nog in guldens was maar iedereen die hier iets van zegt heeft schijnbaar geen andere onderwerpen om mijn betoog onderuit te halen. U beschrijft alles zo spottend terwijl u mij niet eens kent en weet wat ik weet. U denkt te weten maar dat zijn twee verschillende dingen. Verder interesseert mij uw of andere meningen mij niet. Ik ben mijn ei kwijt en dat voelt lekker.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 6:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
tobi schreef:
U beschrijft alles zo spottend terwijl u mij niet eens kent en weet wat ik weet.
Misschien praat het wat makkelijker als je je even voorstelt? Het Gastenboek is daar uitermate geschikt voor.
Zie ook de oproep van Hadeja aldaar.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.