Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Heb begrepen dat het Moscow Star Circus naar Zeeuws Vlaanderen komt. Terneuzen, Kloosterzande en Hulst staan op het programma. De tourneemanager is de voormalig directeur vsn het "succesvolle" circus Cornelio. Mogelijk blijven ze langer en gaan ze door naar Zeeland.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2016 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
*******CENSUUR*******

Hier stond een reactie van mijn hand onder meer over de berichtgever van dit nieuws, genoemde tourmanager en de gang van zaken rond beide genoemde circussen.
Helaas, die werd door de Oppersjaak als 'off-topic' beschouwd, hier verwijderd met als argument dat het grote publiek er wellicht niets van zou begrijpen, en in de Besloten Rubriek geplaatst.
Zij die er toegang tot hebben kunnen het bericht dus alsnog aldaar lezen. En de rest heeft vette pech.....
Helaas, het is niet anders.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2016 8:20 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Kort samengevat werd er op de man(vrouw) gepeeld en kwamen er een hoop oude koeien uit de sloot.....en daar heeft inderdaad niemand wat aan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 6:24 am 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
De beste manier om iemands nieuwsgierigheid te prikkelen: iets verbieden!
Dat was vroeger als kind al zo, roken, bier drinken, noem maar op..... :D
Waar zit deze 'besloten afdeling'?? Misschien een linkje?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 9:09 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
liefhebber schreef:
De beste manier om iemands nieuwsgierigheid te prikkelen: iets verbieden!
Dat was vroeger als kind al zo, roken, bier drinken, noem maar op..... :D
Waar zit deze 'besloten afdeling'?? Misschien een linkje?

De Besloten Rubriek is voor discussies tussen ingewijden in de circuswereld. Er hangt soms vuile was tussen dus dit is allemaal niet interessant voor mensen die hier alleen maar op zoek zijn naar info over circussen en hun programma's.

De rubriek is alleen toegankelijk voor leden die zichzelf bekend hebben gemaakt. Dit kan in het Gastenboek, in je eigen profiel of desnoods in een PB naar mij (blijft vertrouwelijk).
Wat ik wil weten is wie je bent, waar je woont en wat jouw link is met het circus.
Daarna kan ik je op jouw verzoek lid maken van de Besloten Rubriek.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 10:15 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ik ben er zelfs voorstander van, het hele forum naar de besloten rubriek te verplaatsen. BIJNA alles van wat hier geschreven dan wel beweerd wordt, komt de circuswereld niet ten goede. Variërend van roddels over programma en mogelijke speelplaatsen, dan wel zakelijke info van personen die eigenlijk te veel weten maar wat niemand iets aan gaat.

De buitenwereld, doorsnee circusbezoekers, heeft hier geen boodschap aan. Ook draagt het vaak niet bij aan het imago van het circus, dat toch al zo onder druk staat en hier af en toe extra zwart wordt gemaakt.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 12:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
Ik ben er zelfs voorstander van, het hele forum naar de besloten rubriek te verplaatsen. BIJNA alles van wat hier geschreven dan wel beweerd wordt, komt de circuswereld niet ten goede. Variërend van roddels over programma en mogelijke speelplaatsen, dan wel zakelijke info van personen die eigenlijk te veel weten maar wat niemand iets aan gaat.

De buitenwereld, doorsnee circusbezoekers, heeft hier geen boodschap aan. Ook draagt het vaak niet bij aan het imago van het circus, dat toch al zo onder druk staat en hier af en toe extra zwart wordt gemaakt.

Dan zou ik me eerst maar zorgen maken over facebook en twitter....
(het dreigt weer off-topic te worden)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 1:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
ja Sjaak, helemaal mee eens. Daar komt de meeste rotzooi vandaan. Maar dat betekend niet dat het hier allemaal openbaar 'verzameld' dient te worden.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 2:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad Sjaak: (het dreigt weer off-topic te worden), sterker nog: het is al even volledig off-topic. Met geen enkele link naar het oorspronkelijke bericht!

Kevin heeft volkomen ongelijk: een forum is in de eerste plaats een discussiegelegenheid en geen promotiesite voor het mooie, zoete en brave circuswereldje in het algemeen. Voor zover dat al zou bestaan.
Zijn uiterst zure reactie pleit niet in zijn voordeel. Hetzelfde deed hij onlangs ook al op Circusblog, dat van hem en een ingeseinde medestander zelfs (ook al) het advies kreeg er maar mee te stoppen! De reden was (eveneens) dat de woordkeus van de blogeigenaar hen niet welgevallig was!
In feite dus hetzelfde als zijn verwijten hier.
Ik weet niet wat zijn opleiding exact inhield, maar één ding zijn ze kennelijk vergeten hem te leren: ook negatieve aandacht is vaak een uitstekende vorm van reclame.
We leven nu eenmaal niet (meer) in een tijd van pappen en nathouden. Iedereen, dus ook het circuspubliek, is meer en breder georiënteerd dan je denkt.
Las een leuk stukje over dat pappen en nathouden op een opleidingssite voor managers. In de horeca (bedrijfskantines), maar met minieme verandering om te zetten naar de wereld van het circus:

Citeer:
Pappen en Nat houden betekend dat je de boel stabiel houd en niks verandert. Automatismen laten bestaan en zo handelen zoals we dat vroeger al deden. Maar werkt dit? Ja, je krijgt geen reuring in de groep. De groep weet wat hij en zij moet doen. Elke dag is hetzelfde en het is lekker rustig werken. Maar ja, is dat zo?

Gaat dit werken? Op de korte termijn misschien wel, maar op de lange termijn denk ik niet. Moet je dan altijd maar reuring hebben? Alles altijd maar weer willen veranderen? Nee, denk ik ook niet maar je moet wel blijven nadenken om mee te gaan.

Als je een schoolkantine, restaurant of onderneming hebt of in werkt zult je merken dat alles verandert. Kijk maar eens in deze branche wat er allemaal gebeurt. Producten veranderen, je doelgroep verandert, de maatschappij verandert en ga zo maar door. Voorbeeld: Jaren geleden werd er volop gerookt in scholen en nu kan dat absoluut niet meer. 10 jaar geleden verkocht je om 9 uur al kroketten en frikadellen als warme broodjes nu ligt het accent op gezonde voedingen op smoothies. Dus de boel verandert.

Zie je de trends niet in de catering of maatschappij dan blijf je vast zitten. Innovatie is een modewoord van deze tijd maar is eigenlijk een woord van alle tijd. Verandering is goed. Laat er ook maar reuring zijn. Als dat is op basis van argumenten en op basis van we willen vooruit dan is er niks mis mee. Is het op basis van we willen niet veranderen dan moet je gaan kijken en gaan praten met elkaar.

Hoe sta jij er in? Is dit spreekwoord op jou van toepassing of juist helemaal niet? Ja, je bent afhankelijk van je werkgever, maar jij kan zelf ook wat doen. Geef het aan, denk mee, straal geen halfslachtigheid uit naar je team, maar inspireer je team. Geef dingen aan je werkgever. Hij weet ook wel dat hij mee moet doen met veranderingen al geeft hij dat misschien niet toe. Loop je wat voor op je werkgever, wat zou dat! De medewerkers met de ‘grootste’ bekken zijn de medewerkers met het meeste hart voor de zaak en de meeste vakkennis.

Het is soms moeilijk om tegen je werkgever in te gaan en als je met je vak bezig bent loop je soms tegen deuren aan maar geef nooit op, houdt liefde voor je vak en jezelf.


Overigens ben ik naast het schrijven van kennelijk prikkelende stukjes op het forum ook zo goed als dagelijks een flink aantal uren bezig met het verzamelen en zoveel mogelijk verspreiden van speelplaatsgegevens van circussen, zonder enig onderscheid. Niet alleen in Nederland.

Dat alles uiteraard met als enig doel, zoals mijn tegenstrevers graag willen doen geloven, die circuswereld zo snel mogelijk naar de kloten te helpen. Want wat is er mooier dan een wereld zonder circus? Ik zou het niet weten!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 4:25 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
kevin schreef:
ja Sjaak, helemaal mee eens. Daar komt de meeste rotzooi vandaan. Maar dat betekend niet dat het hier allemaal openbaar 'verzameld' dient te worden.

Er worden hier anders ook regelmatig geruchten ontzenuwd. Daarnaast is dit ook een goede plek voor tourmanagers, circusdirecteuren, pr-mensen etc. om verkeerde berichtgeving te corrigeren. Hetgeen regelmatig gebeurt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Ik heb niet echt een link met het circus - behalve dan dat ik er graag met mijn kinderen naartoe ga!
En een beetje roddel en achterklap zal dat heus niet veranderen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Moscow Star Circus
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aldus een 'normale' circusbezoeker!
Waarvoor Chap-it-eau!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.