Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 11:37 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, in de marge van het circus, ook al zal het circus er wel weer op worden afgerekend.
De waarheid ligt in het midden: je kunt spreken van een circusact in een pretpark.
Eerder deze week werd tijdens een voorstelling de 35-jarige dompteur Islam Shaheen onverwacht gegrepen door één van de leeuwen waarmee hij optrad.
Niet in een circus dus, maar in het Amusementspark The Lion Village aan de Cairo Desert Road in het Egyptische Alexandrië.
Behalve dat ze daar onder meer deze dieren hebben worden er ook voorstellingen mee gegeven in een permanent theater.
Tijdens zo'n voorstelling werd de behoorlijk ervaren trainer plotseling aangevallen door een mannetjesleeuw.
Het duurde wat lang voordat adequate hulp werd verleend en hij werd ontzet.
Daardoor liep de dompteur dermate veel verwondingen op dat hij enige dagen later in het ziekenhuis waar hij naartoe was overgebracht is overleden.
Onmiddellijk circuleren er beelden en veronderstellingen op sites als facebook.
Iedereen weet dan wel een oorzaak te noemen, van honger tot de begeleidende muziek. Bij dat laatste zou ik me zelfs nog iets kunnen voorstellen.....
De directie wijt de oorzaak aan de paartijd van de dieren. Dat maakt diverse diersoorten inderdaad soms behoorlijk onberekenbaar.

Zoals gezegd, 'het circus' zal de rekening wel weer krijgen gepresenteerd in de berichten hierover in de Nederlandse pers.

Beelden van het tragische ongeval: https://www.youtube.com/watch?v=N1ACDirXYaY

En een foto van de onfortuinlijke dresseur.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2016 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Zeer triest nieuws!! :shock:
En filmpje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2016 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Het bewijst gewoon dat wilde dieren niet te vertrouwen zijn en als je ook maar 1 moment van zwakte laat zien, je dan gewoon de sjaak bent.
Ik kom dan ook nooit in een stal kijken, en wil ik ook niet in een volle loge zitten, want ik las ergens dat er wel eens een neushoorn de loge
in is gesprongen en dat is qua gewicht hetzelfde als dat er een volgeladen bestelbus met aanhanger in je nek springt, en dat lijkt mij niet
zo bevorderlijk voor je gezondheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2016 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voor mij reden om geen deel te nemen aan het verkeer!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.