Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:40 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bassie is een ander mens...
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2017 11:02 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Bassie is boos! Iedere dag van de week...

'Altijd blijven lachen!', was de beroemde quote van clown Bassie van het historische duo Bassie & Adriaan. Alleen valt er nu niet zo veel meer te lachen om de clown. Bassie is een ander mens geworden. Hij is nu altijd boos.https://www.panorama.nl/entertainment/b ... an-de-week

Bassie had al een beetje de naam van een clown die niet altijd vrolijk en blij was. De verhalen van clown Bassie die na een show of optreden opeens behoorlijk kon snauwen tegen zijn kleine fans, waren meer dan eens te horen. Als baas van hun eigen bedrijf en later ook circus, konden Bas en Adriaan van Toor af en toe maar met moeite de stress en de zorgen van zich afschudden. De korte lontjes, zo nu en dan, van Bassie zouden daar hun oorsprong in vinden. Maar nu is Bassie eigenlijk nooit meer vrolijk.

Anderhalf jaar geleden is bij de 82-jarige Bas van Toor de zeldzame auto-immuunziekte het syndroom van Guillain-Barré geconstateerd en daardoor is hij naar eigen zeggen een ander, veel minder leuk, mens geworden, zo valt in roddelmagazine Story te lezen. ‘Dat zei ik vorig jaar december toen ik het revalidatiecentrum mocht verlaten tegen mijn vrouw Coby. Je hebt een andere man gekregen. Coby had zoiets van: ja hoor, Bas zegt dat wel, maar ik geloof het niet. Maar het is waar. Na een huwelijk van 55 jaar behandel ik haar, zonder dat ik het zelf wil, op een vervelende manier.’

Bas wordt tegenwoordig om het minste of geringste boos omdat hij enorm veel pijn heeft door het syndroom van Guillain-Barré, vertelt hij. ‘Het is alsof ik de hele dag met mijn voeten in een bak hete frituurolie sta. En Coby moet het ontgelden. De vrouw van wie ik het meest hou. Ik kan echt heel lelijk doen. Snauwen, kortaf, boos.'
Spierzwakte en verlamming

Het syndroom van Guillain-Barré is een aandoening van het zenuwstelsel die gepaard gaat met toenemende spierzwakte en spierverlamming. Veel pijn of juist ongevoeligheid in bepaalde lichaamsdelen komt ook voor. Bassie kan door de ziekte alleen met een rollator lopen en heeft een scootmobiel voor langere afstanden.

Coby is echter op haar beurt niet boos op Bas, heeft enorm veel begrip voor hem en zijn situatie. 'Hij is wat kribbiger, maar voor mij blijft hij dezelfde Bas', vertelt ze tegen de journalist van Story. 'Ik weet dat hij er niets aan kan doen. Het is een gevolg van de ziekte. Dus ik neem het voor lief. Onze liefde voor elkaar is zo groot. Dit kunnen we goed aan.' Bassie kan dat alleen maar beamen. 'Ze heeft een engelengeduld.’

https://www.panorama.nl/entertainment/b ... an-de-week

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 12, 2017 3:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voorzien van deze smakeloze foto:

Afbeelding

Nou is Panorama al langere tijd niet meer wat het ooit geweest is. Maar dat het volledig in de voetsporen van bladen als Story zou gaan treden had ik ook weer niet verwacht.
Sterker nog, ze baseren dit wanverhaal op teksten in die Story, getuige de opmerking: 'zo valt in roddelmagazine Story te lezen.'
Weinig eigen nieuwsgaring dus. En in die Story? Zoek maar onder Bassie of Boos en je vindt van alles, maar niet het bedoelde verhaal.

Als je deze teksten mag geloven is er nog maar weinig van de man over, die volgens Panorama toch al eigenlijk niet deugde.
Hoe anders was dat afgelopen zomer in Vlaardingen bij de opening van die tentoonstelling over hen en tijdens de presentatie van de boeken.....
Geen rollator te zien, bijvoorbeeld. Een en al vrolijkheid en ruime belangstelling van de pers.
Of de ziekte moet in hoge snelheid na die tijd haar verwoestende werk hebben gedaan.......

Hoe was het ook weer? Vlaardingen moest maar een standbeeld krijgen voor deze grote zonen!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.