Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 8:49 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wie is de DIEF?
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 11:06 am 
Een man uit Schoten vond vrijdag zijn gestolen caravan terug op de Markt in zijn gemeente. De kampeerwagen stond tussen andere wagens van een circus.

Het gerecht nam de caravan, een Weippert waarvan er maar een drietal rondrijden in België, in beslag. Vrijdagavond werd de kampeerwagen weggetakeld.

"Ik ben er geen honderd, maar duizend procent zeker van dat het mijn caravan is", zegt Albert Erken uit de Korte Braamstraat in Schoten. Zo'n drie jaar geleden raakte de man in korte tijd twee caravans kwijt. Van de eerste werd nooit een spoor teruggevonden.

Albert kocht de Weippert van de heer Aernoudts uit Brecht. Die had zoveel veranderd aan de caravan dat er nu geen twijfel mogelijk is. "Donderdagavond ging de vorige eigenaar naar het circus op de Markt in Schoten. Daar zag hij de caravan staan. Hij belde mij meteen op".

Albert Erken trok vrijdagochtend meteen naar de Markt om poolshoogte te nemen. "Ik zag de caravan staan. Het raam stond open. Toen ik naar binnen keek, wist ik het: dit is mijn eigendom. Ik herkende meteen de speciale hoofd van het bed. De vorige eigenaar had dat een eigen cachet gegeven, met roze velours. Hij heeft trouwens nog restjes stof."

Andere details gaven nog meer zekerheid. Zo werden indertijd kasten uitgebroken om een stapelbed te plaatsen, er werden blokken van 5 cm op de assen gezet en er werden aluminium platen onder de vloer aangebracht om het rotten van het hout tegen te gaan. "Alles klopt. We kunnen zelfs de deuken in het dak verklaren", zegt Erken.

Handgeschreven factuur

In eerste instantie nam het gerecht de caravan in beslag. Maar de circusmensen verklaarden dat ze de caravan in Rijsel gekocht hadden. Al hadden ze daar geen documenten van. Nadien kwamen ze met een heel ander verhaal: ze hadden de caravan gekocht van Hongaren. Een handgeschreven factuur vormde het bewijs. Op basis van die gegevens moest de politie de caravan vrijgeven.

Intussen hadden agenten evenwel identificatieplaatjes van de caravan naar het labo gestuurd. Daarop werden sporen van vervalsingen gevonden. Er volgde een nieuwe inbeslagname. De eigenaar van de caravan met Kroatische nummerplaten maar met een adres in Parijs, had bovendien geen geldige verzekering en kon geen inschrijvingsdocumenten voorleggen.

De kans is groot dat Albert Erken zijn caravan terugkrijgt. Tenzij de circusmensen alsnog kunnen aantonen dat ze de caravan te goeder trouw hebben gekocht.

Jean-Pierre DE LAMPER Martin VISSERS


Bron Gazet van Antwerpen


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 6:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
is het duidelijk bij welk circus dit gebeurde?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 6:47 pm 
Bij het circus wat donderdag en vrijdag op de Markt in Schoten (B) stond, dus daar moet achter te komen zijn, toch?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 6:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Barones

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=BN1BQ7DR_2

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 8:04 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
en pauwels...

het was een wagen met pauwels affiche op het achterraam

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2007 9:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
De caravan hoorde bij Circus Charles Pauwels... weer fantastische publiciteit voor het circus in Vlaanderen...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 11:58 am 
die carvan was al een paar jaar weg.
wie zegt dat die niet op de ene of andere manier daar terecht is gekomen.
dat ze hem voor een prikkie ergens hebben gekocht.
kijk als ze hem gekocht hebben zullen ze er niet de hoofdprijs voor hebben betaald en dus hebben kunnen bedenken dat er iets fout zat.
maar het is niet bewezen dat de circus mensen hem gestolen hebben


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
hoogstwaarschijnlijk hebben ze die caravan niet zelf gestolen maar ergens gekocht, de algemene reactie op zo'n nieuws is bij de meeste mensen toch jammer genoeg: "'t zijn weer die van de cirque"...


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.