Citeer:
"Eerste anderhalve week wordt circus van der Poel" en "Dat wil de ASO niet opnieuw"
Circus is uiteraard waar Van der Poel zijn eerste grote zeges scoorde! Waar we dit onderwerp aan te danken hebben!
Eens in het circus, altijd in het circus!
En om verwarring te voorkomen: de ASO is de organisatie van (onder meer) de Tour de France.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goed, een correctie op mijn 'verslag' van gisteren. Jullie meldden het al: de malloot was geen man maar een vrouw.
In onze LHBTI-samenleving raak ik het spoor soms wel eens bijster.....
Een vrouw dus, waarvan ik hedenmorgen hoorde dat ze al was aangehouden.
Een buitenkansje (sic...) voor de renners die schade opliepen door de massale valpartij.
Want het ging haar er in feite alleen maar om om even goed in beeld te komen.
Nou, daar is ze aardig in geslaagd! De beelden werden veelvuldig herhaald en de foto's ervan gingen de hele wereld over!
Denk niet dat er ook maar één medium op de gansche aardbodem is dat dit 'nieuws' niet heeft laten zien!
Voor zoveel (over-)exposure mag dan ook best wat betaald worden. En best heel wat!
En wanneer ze zelf niet over voldoende pecunia beschikt kunnen altijd haar Opi en Omi nog bijspringen!
Allez Hup!
De ASO dient een officiële aanklacht tegen haar in. En ze lijkt nog niet in de kraag gegrepen te zijn.
Ze heeft waarschijnlijk de Duitse nationaliteit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kom ik nog even op die excellente zege van Alaphilippe.
Die was werkelijk van een buitenaardse klasse. Echt niemand -zelfs geen Poelemansje- had daar ook maar een antwoord op!
Weten we gelijk ook weer waarom zijn bijnaam 'de onklopbare' was......
Zou me niet verbazen wanneer hij tot de eerste serieuze bergen -de Alpen- in het geel blijft.
Daarna wordt het lastiger, want zijn voorsprong is (en blijft waarschijnlijk) maar een paar tellen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De veiligheid tenslotte, we hadden het er al eerder over. Onder meer naar aanleiding van die massale valpartij vorig jaar.
Waar coureurs in bijvoorbeeld auto- en motorsport de laatste jaren steeds beter beveiligd worden is dat voor wielrenners een haast onmogelijke opgave.
Het is al hetzelfde als in het verkeer: een fietser is nu eenmaal erg kwetsbaar.
En inpakken van een wielrenner een onmogelijkheid.
Ja hoor, vallen is inherent aan deze sport, er is geen renner op niveau die nog nooit is gevallen.
Maar, ik schreef het al eerder, mooie brede wegen zijn niet in het voordeel van de renners!
Dat is een soortement schijnveiligheid.
Want dan gaan ze juist 20 (of meer) man breed rijden, zeker tegen het einde van de koers (zoals bij de 2e valpartij) wanneer ploegen geacht worden hun kopmannen of sprinters te gaan lanceren.
En dat dendert dan met een gemiddelde van een kilometertje of 80 over de weg!
Nog een wonder dat de meesten er zonder al teveel kleerscheuren vanaf zijn gekomen!
Voor later in de bergen, wanneer die supporters zich ook vaak hinderlijk gedragen, ben ik minder bang.
Want dan rijden ze vaak individueel of in kleine groepjes.
Hadden we het al over die afdalingen op die dunne bandjes met 120 km/uur?
Anderzijds maken al deze factoren deze sport wel tot de uitermate boeiende die het is!
In Duitsland hebben ze de cartoon al klaar:
Es hätte noch schlimmer kommen können...: