Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:28 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circusweb krijgt restart!
BerichtGeplaatst: di mar 05, 2019 7:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Gelezen op facebook:

Citeer:
Beste bezoekers van Circusweb, hoewel ik nog steeds de website van Circusweb kan zien is hij al een paar dagen offline op de meeste computers. Uit telefoontjes die ik krijg nav het stoppen van Circusweb blijkt dat de meeste lezers mijn toelichting niet hebben kunnen zien. Vandaar dat ik het nu nog maar eens op de facebook pagina's plaats.
Ik ging met steeds meer tegenzin werken aan Circusweb, en dat doe ik nu eigenlijk al een paar maanden. Hoewel er wel gezocht is na opvolgers, zijn die niet gevonden. Inderdaad, een uit de kracht gegroeide hobby die als een molensteen om mijn nek ging hangen. Vandaar dat de stekker eruit is gegaan. Mochten er alsnog mensen zijn die interesse hebben in de exploitatie, en dan moeten dat wel mensen zijn mmet heel veel passie, dan zijn de20195 berichten die er nu nog op staan niet verloren.Hier het bericht dat ik op de website heb geplaatst voordat hij offline ging.

Ja, de geruchten zijn waar. Circusweb stopt. De kogel is deze week door de kerk, kun je wel zeggen. Al 2 jaar is gezocht naar mensen of organisaties die de website kunnen overnemen, maar helaas die zijn niet gevonden.

Meewerkers… bedankt
Hoewel de redactie vaak met “jullie” werd aangesproken was dit het werk van slechts 1 persoon, iemand die 16 jaar lang zeker 20 uur in de week of meer alles opzij heeft gezet om zo actueel mogelijk te zijn. Het begon met een geintje, maar vooral de laatste 6 jaar was het bijna een ongelofelijke dagtaak om alles bij te houden. Gelukkig waren er wel een paar vaste aanleveraars met mooie verhalen zoals Vincent Wols, Arnold Balk, Nanouk van Saranti, Conny Hendriks, Brian Herfs, heel hartelijk bedankt voor jullie bijdragen. En Sjaak van den Heuvel (van Circuswereld) bedankt voor het mogelijk maken van Circusweb in eerste instantie.
Ik merkte dat ik me het het laatste half jaar echt toe moest zetten… verslagen die me opgestuurd werden bleven soms 1 of 2 dagen liggen, of langer… pff nu even niet.
En zeker de laatste weken kreeg ik er steeds minder plezier in. De motivatie en het plezier ontbreekt me.. Dus stoppen op het juiste moment… en dat is nu.


Geen afscheid van de circuswereld
Er gaat me een nieuwe zonnige toekomst tegemoet, niet helemaal computerloos, want ik blijf me wel inzetten voor Kerstcircus Haarlem, een fantastische opdracht om dit te promoten! Vooral omdat ik erg veel waardering krijg, niet alleen van de directie, maar ook van mijn collega’s. Wie hoort dat nu niet graag.. waardering, voor mij was dit een hele bijzondere ervaring. Dat doet het hem. Daar groei je van. Vooral het werken in een fantastisch en inspirerend team, na jaren van einzelganger experience… bevalt me uitstekend, nooit gedacht van mezelf dat ik dat zou kunnen, samenwerken met anderen. Met dank aan Leendert Bedijn en René Duursma voor al die positieve support.. echt gaaf, wat een fantastische mensen zijn dat, die twee! (niet te vergeten Alberto Althoff en Robert Ronday… met zijn altijd opbouwende ondersteuning en waardering). Het mooie is dat ik in die afgelopen 16 jaar aan vrijwilligerswerk voor Circusweb heel veel ervaring heb opgedaan, die nu van pas komt bij de promotie van Kerstcircus Haarlem. Dan is het toch ergens goed voor geweest.


Bezoekers van Circusweb, je kunt nooit in de toekomst kijken, wellicht komt er binnenkort een nieuwe website over circussen (vanuit de subsidiehoek) die een nieuwe impuls geeft in de circuswereld, die wellicht nog positiever is. Tot die tijd wens ik jullie veel plezier met wat jullie kunnen vinden via Facebook of andere social media.

Denk maar aan de mooie momenten, dat doe ik ook.


Met vriendelijke groet, Gera de Leeuw

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusweb krijgt restart?
BerichtGeplaatst: wo mar 06, 2019 10:03 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Laatste nieuws, ook van Facebook:

Citeer:
Breaking news, Circusweb krijgt een nieuwe eigenaar en de website wordt voortgezet, morgenavond meer!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusweb krijgt restart?
BerichtGeplaatst: wo mar 06, 2019 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Waar ook staat:

De wonderen de circuswereld nog niet uit

Afbeelding

Er is weer hoop voor de voortzetting van Circusweb. Wie of wat blijft nog geheimzinnig.

Ja u ziet het goed, Circusweb is weer online, en is gered, als het goed is wordt het voortbestaan wellicht verzekerd.
Na mijn beslissing afgelopen week om de stekker uit Circusweb te trekken, en dan ook definitief, zijn er onvoorstelbaar veel reacties binnengekomen.
Telefonisch, over de email, via social media, kortom, ik ben er stil van en dat gebeurt niet vaak dat je merkt dat er mensen zijn die blij worden van de website Circusweb!

Een van die reacties kwam van iemand die het wel erg jammer vond als Circusweb verloren zou gaan.
Deze persoon bood aan om de redactie van Circusweb op zich te nemen, wetende dat er veel tijd in moet worden gestoken om actueel te blijven.
Komende dagen beginnen de eerste gesprekken. En als dat allemaal goed verloopt, dan kan deze informatieve website aan een tweede leven beginnen.
En wordt het tijd om die persoon te introduceren bij onze lezers.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusweb krijgt restart?
BerichtGeplaatst: wo mar 06, 2019 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Spannend


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusweb krijgt restart?
BerichtGeplaatst: vr mar 08, 2019 5:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik lees net dat Jan Plug (Frenky) de kar van Circusweb gaat trekken.
Ik wens hem veel succes toe!
En Gera een rustiger tijd. Voor haar kleinkinderen o.a.
https://circusweb.nl/nieuwe-eigenaar-circusweb/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusweb krijgt restart!
BerichtGeplaatst: ma mar 11, 2019 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat kon dus minder.
En zoals u wellicht wel weet is dit in het meest noordelijke landsdeel bedoelt als de meest positieve waardering!

Dat gaat dus helemaal goedkomen, denk ik met grote zekerheid.

De eerste resultaten zijn al te lezen, inclusief een restyling: https://circusweb.nl/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wel opvallend: onder Nieuws komt ook daar een crowdfundactie voorbij, dit keer tot behoud van de (op zich toegestane) boerderijdieren.
Het schijnt dat de gemeente Amsterdam een vergunningplicht heeft ingevoerd voor ALLE evenementen waar dieren aan te pas komen.
Dus daar krijgen de circussen (met wat voor dieren dan ook) dan ook mee te maken!

Het initiatief in deze bestaat uit het juridisch aanvechten van dit besluit -dat ongetwijfeld ook weer uit de koker van het PvdD-raadslid Johnas van Lammeren
komt die er eerder al voor zorgde dat de koetsjes uit de hoofdstad gaan verdwijnen- door de eigenaar van een reizende kinderboerderij.
Daar heeft hij zelf het geld niet voor en nu wil hij op deze wijze een kleine 6.000 euro ophalen.
Dat alles onder het motto: HOUD DE STAD AAIBAAR!


Over die koetsen is het laatste woord overigens nog niet gezegd: de PvdD heeft zeer recent een spoeddebat aangevraagd nu is gebleken dat er toch opnieuw een vergunning zal worden verleend:

Citeer:
Spoed­debat over onte­rechte vergun­ning­ver­lening paar­den­koetsen

De Partij voor de Dieren heeft een spoeddebat aangevraagd naar aanleiding van het bericht dat het college heeft besloten om de paardenkoetsen in de binnenstad toch een vergunning te verlenen. Een jaar geleden stemde een ruime raadsmeerderheid voor het PvdD-voorstel om de vergunningen vanaf april 2019 niet meer te verlengen.

“Het is ongelofelijk dat een raadsbesluit op deze manier ondermijnd wordt,” vindt raadslid Anke Bakker.
“De raad heeft duidelijk de wens uitgesproken om de vergunningen vanaf dit jaar niet meer te verlengen.
Dat het college zo kort van tevoren aankondigt dat dit toch wel gebeurt, is niet te begrijpen.”

Het gebruik van paarden op de Dam is veel Amsterdammers al jaren een doorn in het oog, en ook met de toenemende drukte in de stad is het vanuit veiligheidsoogpunt niet meer passend om toeristische paardenkoetsen toe te staan.
De Partij voor de Dieren was dan ook verheugd dat er een einde zou komen aan de toeristische paardenkoetsen in de binnenstad.
In de raadsvergadering van 13 maart zal de partij het collegebesluit van uitstel ter discussie stellen.



De site van de crowdfundactie: https://www.gofundme.com/-houd-de-stad-aaibaar!

Na drie dagen heeft nog niemand dit leuke doel gesteund, u kunt dus nog de eerste zijn!

Afbeelding

De Partij voor de Dieren is op zich kennelijk niet verantwoordelijk voor dit nieuwe vergunningstelsel. Maar je weet maar nooit.
Ze vinden dat er NOOIT een vergunning zou moeten worden verleend, maar zijn toch blij dat een en ander nu beter in kaart wordt gebracht.....:

Citeer:
Voortaan vergunning nodig voor evene­menten met dieren in Amsterdam.

Mensen die een evenement organiseren met dieren moeten daar voortaan een vergunning voor aanvragen.
De Partij voor de Dieren zet zich al jaren in tegen het gebruik van dieren tijdens evenementen en stelde hier al vaker vragen over.
Door landelijke wetgeving is het niet mogelijk evenementen met dieren te verbieden.
Raadslid Anke Bakker: “dieren zijn er niet voor amusement dus wij willen eigenlijk helemaal van de mogelijkheid af.
Maar met deze maatregel brengen we diergebruik beter in kaart en kan er tenminste scherper op worden toegezien.”



What's in a name?
De fractievoorzitter van de PvdD in de Amsterdamse raad is dus Johnas van Lammeren.

Afbeelding

En dus geldt in dit geval: hoedt u voor de lammeren......
Dat de wolven op mogen rukken naar de hoofdstad......!
Toen Johnas in de walvis zat, dat waren nog eens tijden!

Het zou ook nog wel helpen wanneer ze bij genoemde partij iets minder aantrekkelijke kandidaten zouden presenteren.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.