Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 7:52 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Bassie krijgt beveiliging
BerichtGeplaatst: di jul 03, 2007 8:26 pm 
Bassie krijgt beveiliging
Uitgegeven: 3 juli 2007 15:33

AMSTERDAM - Bas van Toor, beter bekend als clown Bassie, wordt beveiligd door de politie. Onbekenden hebben affiches gemaakt met daarop een oproep om de oranje pruik van de televisieclown te bemachtigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.
ANP

Aanleiding voor de actie is het incident waarbij Bassie in opspraak is geraakt. Op de kermis van Berkel-Enschot zou hij naar een jongen hebben uitgehaald nadat deze aan de pruik van de clown had getrokken. De vader van het kind deed vorige week aangifte wegens mishandeling.

Van Toor deed maandag aangifte wegens smaad. Volgens hem trok de jongen inderdaad aan zijn pruik, maar heeft hij hem met geen vinger aangeraakt. Hij zou slechts excuses van het joch hebben gevraagd. Van Toor vermoedt dat het kind de boel heeft opgeblazen.

Volgens De Telegraaf verscheen Bassie mandag met politiebeveiliging op de kermis van Uitgeest.

Bron NU


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 2:09 am 
Ja Saxo idd jammer dat het moet. Misschien een les voor jou. Laat je haar groeien, en maak hier tijdens je optreden een clownskapsel van. Kunnen ze het er in iedergeval niet aftrekken. :D


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 10:22 am 
Als hij zich echt onveilig voelde, dan zou hij zijn optreden wel afzeggen. Het is gewoon één grote pr-stunt. Bassie blaast een klein incidentje enorm op, huurt wat beveiliging in en staat zo een week lang elke dag in de krant. En die publiciteit kan hij hard gebruiken met zijn nieuwe dvd in de winkel...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 10:31 am 
Natuurlijk Tjerk,... een publiciteitstunt.
:(

Er zijn mensen in dit land bedreigd om minder, en daar is het niet zo goed heel mee afgelopen.

Tuurlijk van Bassie is het om in de publiciteit te komen, het lijkt mij toch echt dat dhr van B v Toor dit niet nodig heeft en dit soort publiciteit kan missen als kiespijn!


Het enige wat ik hoop met en voor Bassie dat deze hetze snel voorbij is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 2:48 pm 
A3ana schreef:
Er zijn mensen in dit land bedreigd om minder, en daar is het niet zo goed heel mee afgelopen.


De enige "bedreiging" is dat een een jongen een drietal scheldwoorden heeft gebruikt tegen Bassie. Bassie herhaalde van de week die woorden zonder problemen in de best beluisterde radioshow van Nederland. Veel kinderen hebben tijdens hun ontbijt kindervriend Bassie dus horen schelden op de radio. Dat behoort een kindervriend toch niet te doen... Ik zal de woorden hier niet herhalen, maar het interview is hier terug te beluisteren...


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 3:31 pm 
En met dit soort woorden spreek je natuulijk iemand aan tegenwoordig, heel normaal ook. Nou niet dus! Mijn kind zou dit niet echt moeten doen. :twisted:


En Bassie schelden, heb jij het radio interview wel begrepen Tjerk?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 5:05 pm 
A3ana schreef:
En Bassie schelden, heb jij het radio interview wel begrepen Tjerk?


Heb jij mijn reactie wel begrepen, A3ana? Er staat toch duidelijk dat Bassie de woorden HERHAALDE.

A3ana schreef:
En met dit soort woorden spreek je natuulijk iemand aan tegenwoordig, heel normaal ook. Nou niet dus!


Zeg ik dan dat het normaal is? Ik zeg alleen dat je het geen bedreiging kan noemen.

A3ana schreef:
Mijn kind zou dit niet echt moeten doen.


Geen enkel kind zou dit moeten doen. Maar als zelfs beroemdheden als Bassie deze woorden op de radio gaan vertellen, gaan kinderen denken dat het normaal is om deze woorden te gebruiken. Ook al HERHAALT hij de woorden, dat betekent nog steeds dat kinderen ze uit zijn mond horen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Nu mag Bassie nog een showman zijn en de publiciteit niet schuwen, ik geloof hem!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo jul 04, 2007 11:00 pm 
tjerk schreef:
Geen enkel kind zou dit moeten doen. Maar als zelfs beroemdheden als Bassie deze woorden op de radio gaan vertellen, gaan kinderen denken dat het normaal is om deze woorden te gebruiken. Ook al HERHAALT hij de woorden, dat betekent nog steeds dat kinderen ze uit zijn mond horen!



Wat had Bassie er dan van moeten maken?

"Stommeling!, Uilskuiken!, Frikandel!
Bamihap!, Bal gehakt!, Zak Patat!"

Hoe geloofwaardig zou hij dan overgekomen zijn denk je?

Dit is namelijk niet een van de avonturen van "Bassie en Adriaan" maar uhm ,......:arrow: realiteit En dat weten alle knappe en domme kinderen echt wel! :wink:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Drommels, drommels, drommels
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2007 12:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Drommels, drommels, drommels
Alles wordt ineens weer opgerakeld...

De mediageile zakenman 'Bassie' is weer in het nieuws. De voorpagina van de Telegraaf bericht erover, deze krant vast ook en straks volgt vermoedelijk ook een reportage op EenVandaag. De malle clown schijnt bewaakt te moeten worden omdat er een prijs is gezet op zijn pruik. Jongeren hebben de jacht op het gekke stukje nephaar geopend. Inzet: een meter bier.

Malle clown
Alles komt ineens weer terug. Ik zie hem nog zo staan in de gele circustent in dat kleine plaatsje in het midden van het land. Het moet ergens in de jaren '80 zijn geweest. Ik zat in de zaal, samen met mijn broer en wat verveeld ogende ouders. "Kijk mam, Bassie!", roept mijn broer. "Ja jongen, Bassie", antwoordt ze gapend. Ik zit stil en kijk, in extase, naar de malle clown. Hij knipoogt naar me. Malle clown.

Droom
Plots zijn mijn ouders weg, mijn broertje ook, het licht in de grote tent knippert en alle andere bezoekers zijn verdwenen. Ook Adriaantje zie ik nergens. Bassie zwaait, op een malle manier, zoals clownen dat doen. "Hoi Albert, ben je helemaal alleen?", vraagt hij. Als hij mijn vragende ogen ziet zegt hij "je zoekt Adriaan zeker?". Ik knik. Die is bezig met een acrobatentruc, glimt hij gierend van de lach terwijl hij met zijn knuisten naar de trapeze wijst. De blauwe acrobaat hangt slapjes in de touwen. Levenloos. "Dag Adriaantje!!!", gilt Bassie blij.

"Waar zijn mijn ouders?", huil ik, bang. Bassie komt plots dichterbij. Zijn hoofd wordt groter en groter terwijl hij zegt: "Jouw pappie heeft voor jou geen kaartje gekocht...! Ik krijg nog geld voor jou..." Hij brult. Zijn mond gaat open. Weider, weider, weider. Ik zie een stel wolfachtige tanden, verwacht ook een slokdarm te zien want zijn mond blijft zich verder openen, maar ik zie alleen maar fonkelende munten. Euros, dollars, kronen. Allemaal in die grote buik. Bassie lacht. Heel hard. Hij bijt. Ik huil. Ik word wakker en vergeet. Tot vandaag...

Uit
http://www.dag.nl/Meedoen/Artikelpagina-Meedoen.htm?contentid=19126

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2007 2:02 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik heb even verder gekeken op de website van De Dag.

Zie ik dat goed: "Magic Circus Drievliet"?
Toch maar even aangifte doen tegen Clown Bassie! :D :) :o :lol: :wink:

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma jul 09, 2007 11:33 pm 
heuvels schreef:



Dit soort berichten gooien alleen maar nog meer olie op het vuur, :?


Ron Mikkenie schreef:
Ik heb even verder gekeken op de website van De Dag.

Zie ik dat goed: "Magic Circus Drievliet"?
Toch maar even aangifte doen tegen Clown Bassie! :D :) :o :lol: :wink:




Als je toch bezig bent dan ook maar even van die andere clown! 8)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.