Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 11:57 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2019 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook Vrouwtje Circusweb nam -uiteraard- een kijkje. Afgelopen zaterdag in Uithoorn.
Zie daartoe: https://circusweb.nl/circus-maximum-nie ... aliteiten/

De intro begint direct al lekker:

Voor de echte circuskenners een goed weer zien van een aantal gerenommeerde artiesten.

Fijn om te lezen dat ze weer kunnen zien, dan zijn ze dus niet langer blind!
Wie trouwens, die artiesten of de circuskenners?
Dat riekt naar een sublieme act of een wonderbaarlijke genezing.....!

Maar inderdaad, het was zaterdag dus echt wel heel goed weer!

Bedoeld wordt uiteraard weerzien, één woord.
Uitgaande van de circuskenners heeft bovendien 'weerzien met' de voorkeur.

In de finale nog zo´n slippertje:

Eveneens een prachtige act is de Donnert Family, al decennialang en generaties in het circus te vinden als een extra publiekstrekkers.

....een extra publiekstrekkers? Is het nou enkel- of meervoud? Ja, bij zoveel Donnerts zou je de tel haast kwijtraken!

De combinatie van een prachtige act (die gevormd wordt door...) en het zijn van een extra publiekstrekker ontgaat me volledig.

En alleen 'generatieslang' was wel afdoende geweest, dat overtreft decennialang!

En circus met kerstcircus kwaliteiten? Zoals de kop ons toeschreeuwt.
Dat wordt kennelijk de nieuwe standaard. Ben benieuwd of zomergasten straks behoefte hebben aan een kerstgevoel.....
Beetje veel 'circus' in één zin, en de laatste twee woorden mogen ook gerust aan elkaar.
Of met een streepje ertussen, of met 'circus' er uitgehaald.... Zodat je 'circus met kerstkwaliteiten' overhoudt....


Ach ja, alle begin is moeilijk.......

Tot zover het zout op m'n slakje.......

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op ma feb 18, 2019 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 17, 2019 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Niet laten afleiden volgens mij gaat dit onderwerp over Circus Maximum. Zal volgende week zelf maar eens een kijkje nemen of dit circus inderdaad zo goed is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 3:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Erg kinderachtig Didier. Zij is in elk geval al geweest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad Hugo! Over Circus Maximum en over kwaliteit!

Je mag je storen aan mijn kritiek, Maro, maar van een 'professionele' site op circusgebied mag je ook professionaliteit verwachten, denk ik.

Hoe het ook kan liet http://www.circus-online.de bij monde van Friedrich Klawiter zien tijdens de voorpremière in Tilburg:
- in woord: http://www.circus-online.de/tilburg_19.html
en
- in beeld: https://photos.google.com/share/AF1QipO ... JQV0dhTl93
Allebei hier al eerder te zien - viewtopic.php?f=109&t=9197#p67837

Overigens betreft mijn kritiek niet alleen het vaak manke taalgebruik van deze beroepsschrijfster, ook inhoudelijk valt er op de betreffende 'recensie' wel het een en ander aan te merken.
Die is duidelijk in recordtempo in elkaar geflanst. En dat door iemand die ook cursussen 'Het schrijven van een persbericht' geeft of gaf......

Zo wordt in totaal maar een beperkt aantal acts vermeld. Achter elkaar geplakt zou de voorstelling zo al voor de pauze klaar kunnen zijn geweest.
Alles noemen was kennelijk te veel gevraagd, omdat een over te schrijven programma ontbrak of omdat de scribente haar pen vergeten was.....
Met name de dieren kwamen er daardoor uiterst bekaaid vanaf.
Zo dresseerde Marlon vrijwel zeker twee groepen paarden (over de intelligentie waarvan ik graag eens wil discussiëren), was er vermoedelijk die erg mooie Groot en Klein, kwamen nog de kamelen in de piste (voor zover ik vast kan stellen de mooiste en best verzorgste in Europa!) en waren er aandoenlijke honden te zien.
Kijk, alleen al op het gebied van de dieren overtreft dit circus dus menig Kerstcircus uit de achter ons liggende periode, zoals onder meer Haarlem (oei.....!) en zeker ook Den Haag.

Voor alle duidelijkheid: een split is hetzelfde als wat wij doorgaans een spagaat noemen.

Dan nog een kleine correctie. Kevin van Geet is absoluut de ongekroonde duizendpoot van dit circus.
Behalve voor de opzet is hij verantwoordelijk voor zeer veel zaken. Tevens is hij de spreekstalmeester. Maar directeur is hij niet. Dat is mevrouw Nadja Scholl.
Tenzij je de term spreekstalmeester en dikkedeur verwart.....

Iedereen nu maar snel zelf gaan kijken, want aan één keer heb je vast niet genoeg......
Like Maro.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Zoals aangegeven wil ik komend weekend gaan en zal ik voor een recensie zorgen die zoals de title van dit onderwerp al aangeeft gaat over het Nieuw Nederlands Kwaliteitscircus Maximum. Dat doe ik exclusief voor dit forum, maar ik zelf ga geen tijd investeren in commentaar op de kwaliteit van andere recensies. Wordt vervolgd dus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2019 7:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Dus Kevin van Geet is het brein. Nadia Scholl de directeur en De familie Zinnecker de eigenaar. Mooi koppel.
Kerstcircus kwaliteit vind ik iets teveel gezegd maar het is het beste wat ons de laatste paar jaar wordt aangeboden als reizend circus. Een ronduit goed programma met goede muziek en nog betere belichting.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kerstcircuskwaliteit blijf ik een onterechte en dus waardeloze kwalificatie vinden.
Bij Kerst hoort vooral kerstsfeer, en dat is buiten die periode dus ver te zoeken.
Het moge duidelijk zijn dat menig circus in genoemde periode meer dan gemiddeld inzet op artiesten.
Maar. zoals al eerder bleek, circussen met elkaar vergelijken is en blijft een hachelijke zaak.
Om over de aanwezigheid van dieren nog maar te zwijgen. Want in dat opzicht is Maximum dus bij voorbaat de winnaar!

Nog even over de reden van kritiek op de recensie van Circusweb.
Waar ik mij met name bovenmatig aan stoor is dat er voor een recensie op die site BETAALD moet worden, evenals voor het plaatsen van agendagegevens.
Zaken die hier, en op andere welwillende circussites, geheel en al belangeloos geschieden!
En nogmaals, wanneer daarvoor betaald moet worden mag je tenminste enige kwaliteit verwachten.
Bij voorkeur in foutloos Nederlands.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 4:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Waar ik mij met name bovenmatig aan stoor is dat er voor een recensie op die site BETAALD moet worden, evenals voor het plaatsen van agendagegevens.


Betaalde persberichten en agendagegevens... dat wil ik wel geloven.
Maar een betaalde recensie? Dat gaat er bij mij niet in.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dat heb je dan mis!
Eind 2017 verscheen er een mededeling op genoemde site -geen idee of die nog te vinden is- dat er vanaf heden BETAALD moest worden voor een recensie!

Zie daar, uit een promotieverhaal gepubliceerd op 30 december 2017:

Recensies
In 2017 werden bijzonder veel recensies geschreven op Circusweb, wat voor extra bezoekers zorgde, daarna ook bij de circussen.
Die recensies die binnen kwamen leverden heel veel werk op, werk dat tot nu toe gratis werd gedaan. Ook meer als try out hoe dat zou werken.
Recensies leveren heel veel bezoekers op voor Circusweb, maar ongetwijfeld is dit ook een extra stimulans om de betreffende circussen te gaan bezoeken.
Volgend jaar zal deze service niet meer gratis zijn, want dit werk brengt ook de nodige kosten met zich mee.
Wie volgend jaar van de extra reclame mogelijkheid gebruik wil maken doet er goed aan zich vroegtijdig te melden.
Hoe eerder jouw recensies op Circusweb staan, hoe meer mensen er naar je voorstelling worden getrokken.
We gaan van tevoren een overzichtelijke planning maken.
Vraag eens naar de bijbehorende prijzen en mogelijkheden.
Wie weet heb jij dan volgend jaar ook een top voorbereiding voor jouw circuspromotie.



Inclusief de gebruikelijke stijl- en taalfouten......
Om over het tutoyeren van circusdirecties nog maar te zwijgen.
Ach ja, ik heb een dikke duim, maar ook nog een redelijke goed werkend geheugen......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 4:46 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Inderdaad, het hele verhaal staat te lezen op
https://circusweb.nl/hoe-promoot-je-een-circus/

Wat ik er uit opmaak is dat circussen ook zelf recensies ter publicatie kunnen leveren aan Circusweb. Dit zullen dan de meest positieve zijn die ze kunnen vinden. Of misschien zelf schrijven. Ik krijg hier voor circuswereld ook recensies binnen van mensen die direct of indirect betrokken zijn bij een bepaald circus. Die plaats ik dan ook met vermelding van auteur.

Het zou van den gekke zijn als Circusweb geld zou vragen voor recensies die ze zelf maken.
Dat gaat er bij mij nog steeds niet in.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kennelijk nog niet overtuigd...... Wat u er uit op maakt staat dus nergens te lezen.....
Geeft niet hoor. Maar ik kwam op genoemde site nog nooit een recensie tegen die door een circus zelf was geschreven.
Maar goed, ik kom er dan ook niet zo vaak....
Lekker objectief trouwens, een zelfgeschreven recensie.....
Overigens bestaan er in dit wereldje ook wel andere sites waar betaald wordt voor een recensie.
En wij dwazen maar denken dat het allemaal voor niets moet kunnen.....

Gaan we nog een streepje verder? Goed dan, al gaat onderstaande tekst -van oktober vorig jaar- naar vermeld uitsluitend over Kerstcircussen:

Kerstcircussen mogen nu al hun kerstcircusnieuws aanleveren, compleet met 3 foto’s.
Ook kunt u een plaats reserveren in onze goed bezochte circusagenda voor 75 euro.
Alleen circussen die in onze circusweb agenda terecht komen hebben recht op een recensie, die ook weer goed wordt opgepikt door google news.


Hoezo, objectieve nieuwsgaring?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Inderdaad, waanzin om geld te vragen voor recensies, maar nog vijf dagen wachten dan zorg ik voor een volledig onafhankelijke en gratis recensie die betrekking heeft op het onderwerp van deze topic. Of heb je er geld voor over Sjaak?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 6:58 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Hugo schreef:
Inderdaad, waanzin om geld te vragen voor recensies, maar nog vijf dagen wachten dan zorg ik voor een volledig onafhankelijke en gratis recensie die betrekking heeft op het onderwerp van deze topic. Of heb je er geld voor over Sjaak?

:lol:
Ik heb voor al mijn foto's, recensies en andere diensten nog nooit een cent gevraagd. Soms wilde een circus mij wel eens betalen voor het maken van een website (lang geleden) maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen.
De advertenties op dit forum leveren net genoeg op om mijn onkosten van te betalen (hosting en zo). Zodra ik er aan ga verdienen zou ik kunnen overwegen mijn rijkdom te delen met andere forumleden....

Klikken maar!!! =o=

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2019 8:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Hobby's kosten geld en daar is helemaal niets mis mee. Ik bezoek graag circussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 20, 2019 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Net zo goed als je je kunt afvragen of er voor een recensie betaald moet worden, kan ook de vraag worden gesteld in hoeverre het zinvol is dat sommige topics in dit forum op openbaar staan. Vaak worden er dingen beweerd of aangenomen die verre van waar zijn, maar toch bovenaan in Google terecht komen en daarmee onterecht een persoon, naam of circus kunnen schaden.

Blijkbaar is het voor sommigen belangrijker de wijsneus uit te hangen dan een beetje mee te denken met het circus.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.