Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wereldnieuws voor B & A-fans: het roemruchte tweetal krijgt later dit jaar een echte tentoonstelling die aan hun kunsten zal zijn gewijd!
Plaats van handeling wordt Museum Vlaardingen, de stad die het duo maar al te graag heeft ingelijfd!
Alle media van formaat melden ons vandaag het nieuws, zoals bijvoorbeeld het AD: https://www.ad.nl/waterweg/goed-nieuws- ... oogle.com/

Afbeelding

Goed nieuws voor fans van Bassie
en Adriaan: het duo krijgt een eigen
expo in Museum Vlaardingen


Bassie en Adriaan krijgen een overzichtstentoonstelling in Museum Vlaardingen.
Onder de noemer Bassie & Adriaan - Een schat aan herinneringen worden de broers Bas en Aad van Toor geëerd met een overzicht van hun werk.
De tentoonstelling is van 15 juli tot 25 oktober 2020 te zien in Museum Vlaardingen.


,,Wij zijn enorm vereerd door het initiatief van Museum Vlaardingen. Het is geweldig om meer dan zestig jaar werk terug te zien in één expositie, een kroon op ons levenswerk’’, laat Aad van Toor namens de broers weten.

De tentoonstelling is ingedeeld in drie thema’s: hun beginjaren in de acrobatiek als The Crocksons, de diverse liveoptredens waaronder het Circus Bassie & Adriaan en hun langlopende televisiecarrière.
Ook krijgen fans een kijkje in het persoonlijke leven van de broers en kunnen ze bij de wall of fame alle awards en onderscheidingen van het duo bewonderen.
Daarnaast worden er diverse activiteiten georganiseerd, van speurtochten tot een stadstour langs diverse opnamelocaties uit de televisieserie.

Ook directeur van het museum Léanne Selles is trots op de komst van de tentoonstelling.
,,Het is prachtig dat we deze bijzondere tentoonstelling tijdens het honderdjarig bestaan van ons museum kunnen openen.
Aad en Bas zijn Vlaardingers in hart en nieren en daar zijn wij als museum erg trots op.’’

Populair
Ondanks dat ze al jaren met pensioen zijn, blijft het duo ongekend populair: fans bestellen massaal de shirts waar bekende kreten uit de televisieseries op gedrukt staan.
Daarop besloot het management de kledinglijn uit te breiden.
,,Het is ongekend. De populariteit van die twee verbaast ons elke dag opnieuw’’, zei manager Sjef Scholte daarover.

Fans moeten nog tot juli geduld hebben voordat ze de tentoonstelling van ‘die vervelende clown en die irritante acrobaat’ kunnen aanschouwen.
Kijk voor meer informatie op de website van Museum Vlaardingen: https://museumvlaardingen.nl/


Laatst gewijzigd door Didier op di mar 10, 2020 2:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding


Het museum voegt daar nog aan toe:

De tentoonstelling is van 15 juli tot 25 oktober 2020 te zien in Museum Vlaardingen en is ontworpen door Pronk Studio Rotterdam.

Over Bassie & Adriaan

Broers Bas en Aad van Toor zitten al meer dan 60 jaar in het artiestenvak.
Tussen 1955 en 1980 traden zij nationaal en internationaal op met het acrobatennummer The Crocksons.
Vanaf de jaren ’70 begonnen zij op te treden als het inmiddels welbekende duo Bassie & Adriaan.
Naast optredens in theaters en circussen (waaronder het Circus Bassie & Adriaan) is het duo vooral bekend van de vele avonturenseries voor kinderen op tv.

Voor meer informatie over Bassie en Adriaan: http://www.bassie-adriaan.nl.
De video’s van het duo zijn te vinden op hun officiële YouTube-kanaal, de liedjes te beluisteren via Spotify en Apple Music.


Het museum bevindt zich aan de
Westhavenkade 54
3131 AG Vlaardingen


Openingstijden van deze tentoonstelling worden t.z.t. gemeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 25, 2018 5:25 pm
Berichten: 112
tijden kunnen veranderen na het grote succes enkele jaren in het flamingo theater https://www.youtube.com/watch?v=YZ_2R1eC6ZU


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk gevonden!

Maar het blijft natuurlijk: Beter laat dan nooit!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 5:59 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Juist ja, met vermoedelijk de verzameling merchandise..
Ik hoorde van iemand dat Bassie goodiebags weggaf, een zak met leuke aandenkens.
Met prominent daarin een cassettebandje met B&A klassiekers.
Het kind dat het kreeg wist totaal niet wat dat was, nog nooit gezien!
Voor allesverzamelaars wel leuk natuurlijk, maar voor een jonge Bassie fan?? :lol:
Gelukkig had mama nog ergens een walkman op zolder zodat het kind toch nog kon luisteren.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 10, 2020 8:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Leuk nieuws! Ook in Belgie werden die afleveringen 'grijs' gespeeld in die tijd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2020 9:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
De Tentoonstelling te Vlaardingen is uitgesteld naar okt. 2020 - Jan. 2021: https://circusweb.nl/bassie-adriaan-in- ... rdingen-2/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2020 9:45 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De tentoonstelling is inmiddels voor zover mogelijk feestelijk geopend.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/200117/V ... laardingen

Opvallend is de jeugdfoto. De jonge Adriaan leek sprekend op de oude Bassie..... :o

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2020 3:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Was me gisteren in alle drukte ontschoten, maar hoorde inderdaad op Radio 2 van de week een interview met Adriaan ter gelegenheid van de opening.
Met onder meer het verhaal dat het allemaal heel prachtig was geworden, maar dat verwachtten we al...
En dat het prima gaat met zijn gezondheid en ook weer wat beter met die van zijn broer.

Achter de door Heuvels vermelde link staat onder meer het volgende (met video!):

Van balanceren op keukenstoel naar televisiehit:
Bassie en Adriaan geëerd in Museum Vlaardingen


Afbeelding

Bas en Adriaan van Toor openden dinsdag zelf in levende lijve de tentoonstelling 'Bassie en Adriaan:
een schat aan herinneringen' in Museum Vlaardingen.
Bijzonder, omdat de jeugdhelden van velen de laatste jaren nogal sukkelden met hun gezondheid.
"Een mooie dag, terugkijkend op een mooi leven", sprak Adriaan.


De tentoonstelling geeft een overzicht van de lange loopbaan van de gebroeders Van Toor.
Foto's uit hun jeugdjaren, het acrobatenleven als duo 'The Crocksons', het circus 'Bassie en Adriaan' en uiteraard hun succesvolle tv-carrière als acrobaat en clown.


Afbeelding
De jonge Bas (tweede van links), zijn broertje Adriaan en hun ouders.

"De tentoonstelling heet dan wel 'Bassie en Adriaan', maar dat klopt niet helemaal.
Het gaat ook over onze levens daarvoor", zegt Aad (77) bij de opening.
Zijn fragiele broer Bas (85) zit in een rolstoel op het podium en knipt het lint door. Daarmee is de expositie geopend.
Het is ontroerend te zien hoe de kindervrienden zich keurig in pak door de festiviteit heen slaan.
Tot half mei 2021 kunnen fans terecht in het museum waarbij Adriaan met regelmaat aanwezig zal zijn voor gesprekjes met fans van weleer.

'Ik hou helemaal niet van circus'
Wat in de jaren vijftig begon met een balanceer-act op keukenstoelen in het ouderlijk huis in Vlaardingen, resulteerde in het gerenommeerd acrobatenduo 'The Crocksons'.
"We werden daar heel beroemd mee in de variétéwereld. We werkten veel in het buitenland en hadden enorm veel succes met die act", vertelt Adriaan trots.
"Staande ovaties, overal. Daarna kwam het circus, maar dat was meer een zijsprong. Ik hou helemaal niet van circus", lacht Adriaan vrolijk.



"Ik ben nooit een circusman geweest. Ik heb me er fel tegen verzet om met Bassie en Adriaan een circus te starten.
Mijn protesten hadden weinig zin want voordat ik het wist was ik directeur van het circus. Joop van den Ende wilde het graag en zo geschiedde.
Ik ben denk ik de enige circusdirecteur in de wereld geweest die niet van circus hield", schatert de ex-acrobaat voor de maquette van de circustent.


Afbeelding
Geboren in Maassluis, opgegroeid in Vlaardingen. De tentoonstelling gaat ver terug in de tijd.

100 miljoen views
In de jaren zeventig ontstond het idee voor een tv-serie. "Als acrobatenduo moet je niet te lang doorgaan. De kwaliteit moet hoog blijven.
Stoppen op je hoogtepunt. Toen zijn we met tv aan de slag gegaan", gaat Adriaan verder.

Het bleek een groot succes. De vele tientallen afleveringen, deels in Vlaardingen gefilmd, worden nog altijd bekeken op tv en sociale media.
Onlangs kregen Bas en Aad van Toor nog een award voor meer dan honderd miljoen views op hun eigen YouTube-kanaal.
"Binnen twee maanden waren clown Bassie en acrobaat Adriaan razend populair. We reisden de hele wereld over voor opnames. Een geweldige tijd."

'Groeten aan alle Rijnmonders'
Adriaan hoopt de komende weken met regelmaat neer te strijken in het museum aan de Westhavenkade 54 in Vlaardingen.
"Het succes hebben we aan al die mensen te danken. Dan mag je ook wat terug doen."
Een overzicht van de bezoekjes staat op de website van Bassie & Adriaan.

Bas van Toor is op de goede weg terug na veel medische problemen.
"Groeten aan alle Rijnmonders", weet hij uit te brengen terwijl zijn echtgenote en dochter hem liefdevol ondersteunen.

"Hele generaties zijn opgegroeid met ons. Ook ik kan me geen leven zonder Bassie & Adriaan voorstellen.
Een mooie dag, een mooi leven", besluit zijn broertje Adriaan.
"En ja, we blijven nog een tijdje hoor. Afgesproken, zweer ik als een indiaan. Niet mee te spotten hoor!"


Afbeelding
"Een mooie dag, een mooi leven", Adriaan van Toor is blij met de tentoonstelling.

Ook nog de volgende foto's:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.